Erotakko vaiko ei? Epätoivoinen äiti

epatoivoinenaiti

Olen ihan neuvoton. Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä 3 vuotta, josta 2,5v. olemme asuneet yhdessä. Meillä on myös 1-vuotias lapsi.
Tällä hetkellä käyn ite elämässäni läpi suuria asioita ja vauvavuosi on ollut yksi elämäni rankimmista; koliikki, miehen pettäminen, oma burn out... Ongelmia meillä on ollut jo raskausajoilta asti. Mies on menevää tyyppiä ja minä taas kotihiiri. Ollut ongelmia kotihommien jaoissa, läheisyyttä ei ole nimeksikään ja roolit hyvin epäreilut. Olen aina tuntenut olevani enemmän vastuussa lapsestamme, mies on saanut mennä ja rellestää kun minä olen saanut hengähtää huomattavasti vähemmän. Ongelmana on myös petipuuhat, mies on lähes riippuvainen ja minä ahdistun pelkästä ajatuksesta.
Kaikki paitsi minä ovat eroamme vastaan, jopa omat vanhempani. En keksi mitään mikä yhdistäisi meitä, olemme toistemme vastakohtia, enkä tunne olevani onnellinen. Olen alkanut löytämään itseni uudella tavalla ja haluaisin vihdoin nauttia elämästä täysillä. Mutta en tiedä miten sen tekisin. Yritän yhä uudelleen ja uudelleen korjata suhdettamme, mutta laihoin tuloksin.
Nyt kun mies on pitkään jatkuneen jankkauksen jälkeen ryhdistäytynyt kodin ja lapsenhoidossa niin olen itse menettänyt jo toivon lähes kokonaan.
Auttakaa te muut saman kokeneet tai eronneet lapselliset!

5

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parisuhteessa

      No,niinhän se monesti parisuhde rakentuu,että ensin rakastutaan,sitten riidellään ja hiotaan kulmia...parisuhde paranee yleensä jos sen eteen jaksaa tehdä työtä.Alkaa huomioimaan toisia,jakamaan kotitöitä...ikä tuo mukanaan vakautta,ei jaksa riidellä...uskon että selviätte,jos haluatte.

      • onneejamenestystä

        Luonnollisesti ensiksikin olet jämäkkä omissa pyynnöissäsi/parisuhteen säännöissä jotta et aina lipsuisi altavastaajaksi kaikissa asioissa. Ja luonnollisesti ilmoittaudutte pariterapiaan tai perhetyöhön kirkon ja/tai neuvolan kautta. Jos mies ei lähde, menet vauva kainalossa itse juttelemaan perhetyöntekijälle tai neuvola psykologille. Kasvun paikkoja kyllä, sinä olet sinä, tunnet oman elämäsi, onnesi ja onnettomuutesi. Sivulliset joko tukelkoot sinua tai pitäkööt turpansa kiinni kahdenvälisistä asioistanne.


    • n52

      Kuuntele sydäntäsi ja punnitse vaihtoehtoja. Sinä itse tiedät milloin olet onnellinen - ei muut. Sinä elät omaa elämääsi - et muiden. Kokemuksesta sanon että jos elät onnettomassa liitossa vain muiden vuoksi, tulet käymään todella pohjalla. Tsemppiä sinulle ja rohkeutta!

      • epatoivoinenaiti

        ap: Olen ihan neuvoton.. Ahdistaa niin, että tuntuu, ettei henkikään kulje.


    • dsfsadfsadf

      Eipä tuosta taida enää peliä tulla, mies on tehnyt liian vähän liian myöhään ja sinulta on jo tunteet kuolleet. Itselleni kävi samoin edellisessä suhteessa, olin siis se mies joka heräsi liian myöhään. Eipä tuo ukkosi tosin ole alunperinkään mikään prinssi ollut kuvauksestasi päätellen. Liekö huonot puolet ja taipuvaisuus petollisuuteen paljastuneet vasta lapsen syntymän jälkeen, vai etkö alussa ole halunnut nähdä merkkejä.
      Mutta joo, teidän suhteenne on teidän kahden välinen, sillä ei ole väliä vaikka kaikki muut ovat eri mieltä eroamisesta. Päätös on sinun, eikä siitä tarvitse kantaa huonoa omaatuntoa eikä taipua painostuksen alla. Väkisin vääntämisestä ei tule kuin ahdistusta ja pahimmassa tapauksessa hukattu elämä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5015
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    10. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1235
    Aihe