Erotakko vaiko ei? Epätoivoinen äiti

epatoivoinenaiti

Olen ihan neuvoton. Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä 3 vuotta, josta 2,5v. olemme asuneet yhdessä. Meillä on myös 1-vuotias lapsi.
Tällä hetkellä käyn ite elämässäni läpi suuria asioita ja vauvavuosi on ollut yksi elämäni rankimmista; koliikki, miehen pettäminen, oma burn out... Ongelmia meillä on ollut jo raskausajoilta asti. Mies on menevää tyyppiä ja minä taas kotihiiri. Ollut ongelmia kotihommien jaoissa, läheisyyttä ei ole nimeksikään ja roolit hyvin epäreilut. Olen aina tuntenut olevani enemmän vastuussa lapsestamme, mies on saanut mennä ja rellestää kun minä olen saanut hengähtää huomattavasti vähemmän. Ongelmana on myös petipuuhat, mies on lähes riippuvainen ja minä ahdistun pelkästä ajatuksesta.
Kaikki paitsi minä ovat eroamme vastaan, jopa omat vanhempani. En keksi mitään mikä yhdistäisi meitä, olemme toistemme vastakohtia, enkä tunne olevani onnellinen. Olen alkanut löytämään itseni uudella tavalla ja haluaisin vihdoin nauttia elämästä täysillä. Mutta en tiedä miten sen tekisin. Yritän yhä uudelleen ja uudelleen korjata suhdettamme, mutta laihoin tuloksin.
Nyt kun mies on pitkään jatkuneen jankkauksen jälkeen ryhdistäytynyt kodin ja lapsenhoidossa niin olen itse menettänyt jo toivon lähes kokonaan.
Auttakaa te muut saman kokeneet tai eronneet lapselliset!

5

174

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parisuhteessa

No,niinhän se monesti parisuhde rakentuu,että ensin rakastutaan,sitten riidellään ja hiotaan kulmia...parisuhde paranee yleensä jos sen eteen jaksaa tehdä työtä.Alkaa huomioimaan toisia,jakamaan kotitöitä...ikä tuo mukanaan vakautta,ei jaksa riidellä...uskon että selviätte,jos haluatte.

• onneejamenestystä

Luonnollisesti ensiksikin olet jämäkkä omissa pyynnöissäsi/parisuhteen säännöissä jotta et aina lipsuisi altavastaajaksi kaikissa asioissa. Ja luonnollisesti ilmoittaudutte pariterapiaan tai perhetyöhön kirkon ja/tai neuvolan kautta. Jos mies ei lähde, menet vauva kainalossa itse juttelemaan perhetyöntekijälle tai neuvola psykologille. Kasvun paikkoja kyllä, sinä olet sinä, tunnet oman elämäsi, onnesi ja onnettomuutesi. Sivulliset joko tukelkoot sinua tai pitäkööt turpansa kiinni kahdenvälisistä asioistanne.

• n52

Kuuntele sydäntäsi ja punnitse vaihtoehtoja. Sinä itse tiedät milloin olet onnellinen - ei muut. Sinä elät omaa elämääsi - et muiden. Kokemuksesta sanon että jos elät onnettomassa liitossa vain muiden vuoksi, tulet käymään todella pohjalla. Tsemppiä sinulle ja rohkeutta!

• epatoivoinenaiti

ap: Olen ihan neuvoton.. Ahdistaa niin, että tuntuu, ettei henkikään kulje.

• dsfsadfsadf

Eipä tuosta taida enää peliä tulla, mies on tehnyt liian vähän liian myöhään ja sinulta on jo tunteet kuolleet. Itselleni kävi samoin edellisessä suhteessa, olin siis se mies joka heräsi liian myöhään. Eipä tuo ukkosi tosin ole alunperinkään mikään prinssi ollut kuvauksestasi päätellen. Liekö huonot puolet ja taipuvaisuus petollisuuteen paljastuneet vasta lapsen syntymän jälkeen, vai etkö alussa ole halunnut nähdä merkkejä.
      Mutta joo, teidän suhteenne on teidän kahden välinen, sillä ei ole väliä vaikka kaikki muut ovat eri mieltä eroamisesta. Päätös on sinun, eikä siitä tarvitse kantaa huonoa omaatuntoa eikä taipua painostuksen alla. Väkisin vääntämisestä ei tule kuin ahdistusta ja pahimmassa tapauksessa hukattu elämä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1295
    2. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      901
    3. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      726
    4. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      666
    5. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      129
      664
    6. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      616
    7. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      597
    8. Halaus juuri sinulle

Kaikki järjestyy kyllä. Luota vain. ❤️🫶
      Ikävä
      55
      555
    9. Onko Sofia jälleen jätetty?

Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      473
    10. Mies, näetkö minut myös

Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?
      Ikävä
      20
      470
    11. Meneekö unohtamis

Projektisi hyvin??
      Ikävä
      34
      457
    12. Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?

Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?
      Ikävä
      115
      453
    13. Mitä jos...

Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät
      Sinkut
      142
      443
    14. Kuka se on

Kuhmon komein aikamies?
      Kuhmo
      5
      438
    15. Voiko se ikinä toimia

Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het
      Ikävä
      32
      438
    16. Uskallatko paljastaa

Millä nimellä löydyn puhelimestasi?
      Ikävä
      49
      437
    17. Voin tulla

Sisustamaan sulle 🤭
      Ikävä
      51
      435
    18. Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .

EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuus­ongelmien vuoksi, sanoo alan e
      Kajaani
      82
      427
    19. Et sinä mitään

Oikeasti halua
      Ikävä
      52
      403
    20. Miksi jätit vastaamatta mies

Silloin kauan sitten 😔
      Ikävä
      42