Moro! Tietäiskö jotkut viisaammat mikä olis hyvä pesuaine maastopyörän pesuun? Olis hyvä tietää myös että tarviiko sitä pestä kuinka tarkkaan eli joutuuko välttämättä rueta ketjua irrottelemaan tai jopa rataksia ottamaan pois, onko välttämätöntä?
Kesällä huollettu uudehko Trekin pyörä ja tarkotus olis huollattaa vasta ens keväänä uudestaan.
Pyörän pesuaine
25
4166
Vastaukset
- välistätarkka
Oma suosikki on wurthin pineline. 4l tiiviste riittää pitkäksi aikaa! Ehkä kerran vuoteen irrottelen ketjuja, rattaita tarkempaa pesua varten. Sillä tarkkuudella mikä sinusta tuntuu riittävältä.
- Kdmfjhv
Thanks pitääpä tsekata tuo ja hoitaa se perusteellisempi pesu vaikka ensi vuonna vasta.
- pyäräilijä
Itse irroitan ketjut heti ajon jälkeen pesen ja rasvaan ne. Jos kaukean likaisia on niin silloin liuotin pesu, mutta muuten öljyän ketarit. Itse ajan 3eri kettingeillä. Silloin aina yhdet ovat valmiina matkaan.
- näin_pesen_pyörän
Yleispesuun vaikka joku autoshampoo. Itse käytän Bilteman tuotteita siihen. Eivät maksa paljoa ja ovat ihan toimivia. Ketjujen pesuun Würth Pineline Tehopesu. Ketjut irti pyörästä, pesu tiskiharjan avulla 5-10-prosenttisessa liuoksessa. Sen jälkeen huuhtelu, kuivatus, voitelu ja takaisin asentaminen.
- jälleen_Alkup
Väärin vastattu! Nuo B kauppojen ym muiden halpahallien pesuaineet eivät sovellu pyörän huolelliseen pesuun . Kannattaa hankkia oikeaa pyöränpesuainetta asiantuntevasta pyöräliikkeistä kotimaasta tai sitten helpoiten netistä tilaamalla. Pyörän pesuun käytetään vain ja ainoastaan juurikin vain pyörän pesuun vtarkoitettuja pesuaineita. Suosittelen hankkimaan myöskin kunnollisen huoltopukin, johon saat pyöräsi kätevästi kiinni pesun ja huollon ajaksi sopivalle ja ergonomiselle korkeudelle. Myös oma suojaus on tärkeää pyörän pesussa, suojalasit, suoja käsineet, veden pitävät urheilujalkineet ja veden pitävä suojahaalari.
- oletnolo
Kuulostaa kauppiaan puheelta tai sitten olet typerä asiakas, joka hyvin aivopesty :D
- Erikoismaantie
Ehdottomasti erikoismaantiepyöräpesuaineella, vähittäishinta lienee 300 €/l, sisältää 99,999% vettä ja kaksi tippaa fairia.
- trollin_riivaama_palsta
oletnolo kirjoitti:
Kuulostaa kauppiaan puheelta tai sitten olet typerä asiakas, joka hyvin aivopesty :D
Trollin puheelta tuo lähinnä kuulostaa.
- pieni_tarkennus
"Myös oma suojaus on tärkeää pyörän pesussa, suojalasit, suoja käsineet, veden pitävät urheilujalkineet ja veden pitävä suojahaalari."
Minulla olisi sukelluspuku ja lasit ja snorkkeli, kävisivätkö nämä?
- Alkup_maantiepyöräi
Pinelinea on kehuttu, mutta täytyy myöntää, etten käytä pesuaineita ollenkaan. Kevyt huuhtelu, kun on tarvetta. Ei edes sitä joka kerta. Ketjut toki öljyän.
- Einiinnuukaa
Mä en oo ikänä käyttänyt mitään erityistä pyöränpesuainetta. Jos pyörä on ollut kovin rapanen, jonkun kesken lenkkiä yllättäneen vesikelin takia, niin olen laittanut ämpäriin vettä ja siihen jotain astianpesuainetta tms. Sitten rätillä pessyt pyörän. Pienemmät liat olen pyyhkinyt märällä rätillä. Jos lika ei ole halunnut lähteä, niin sitten vähän pesuainetta rättiin ja on ruvennut lähtemään. Pyörä ylösalaisin, niin vanteiden puhdistaminen käy joutuisammin. Samalla saa ketjutkin puhtaiksi.
Jonain päivänä joku keksii varmaan, että oikea käsi pitää pestä eri saippualla kuin vasen käsi.- Alkup_
Väärin toimittu! Pyörä pestään siihen tarkoitetulla miedosti emäksisellä pyörän pesushamppoolla. Saat vaivattomasti kyseistä erikoispesuainetta hyvin varustetulta pyöräkauppiaalta tai netistä tilaamalla. Et varmasti pese kasvojasikaan käsienpesuaineella, vaikka kasvosi olisivatkin rumannäköiset.
- RättiäVähän
Onko hoitoainetta myynnissä, pitääkö käyttää maalatussa pyörässä värjätyille sopivaa?
- Einiinnuukaa
Alkup_ kirjoitti:
Väärin toimittu! Pyörä pestään siihen tarkoitetulla miedosti emäksisellä pyörän pesushamppoolla. Saat vaivattomasti kyseistä erikoispesuainetta hyvin varustetulta pyöräkauppiaalta tai netistä tilaamalla. Et varmasti pese kasvojasikaan käsienpesuaineella, vaikka kasvosi olisivatkin rumannäköiset.
Mut saaks käsienpesuaine olla Pirkkaa tai Lidlistä ostettua Cieniä, vai pitääkö hakea Sokokselta? :-)
- vesivanhinvoitehista
Alkup_ kirjoitti:
Itseasiassa pesen kasvoni vain lämpimällä vedellä vaikka ruma olenkin.
Katso niiden saippuoiden tuote-selosteita - ei ne niin erilaisia ole, samat kamat useimmissa.
- hinkkaahinkkaa
Laimennettu tolu.
- Sopiisiihen
Kirvojen häätöön?
- Alkup_maant
Itselleni maantiepyöräni on tärkeä instrumentti, jota tietysti hoidan asiaan kuuluvilla erikoiskemikaaleilla. Pyörän puhdistus ja huoltotoimenpiteet ovat tottakai yksi tärkeä urheilusuorituksen osanen, joka suoritetaan jokaikisen lenkin yhtenä osana, kuten itse ajosuoritus, alku ja loppuvenyttely ym ym... KUrheilusuoritus on kokonaisuun, jonka eri osioihin on suunniteltu ja tarkoitettu käytettäväksi tismalleen oikeita varusteita ja aineita, kuten alkuveryttelyyn kevyehkö veryttelyasu, itse polkuosuuteen maantiepyöräily asu, loppuveryttelyyn kuiva veryttelyasu ja lopuksi pyörän pesuun ja huoltoon vettäpitävä ja hengittävä rennon väljä goretx ulkoiluasu.
- HuvinsaOn
Vai että pyöränpesu joka ajon jälkeen ;))
- hinkkaanjahankkaan
Siis ihan aikuisten oikeesti - pyörän pesua erikoisaineilla - hei älkää viitsikö.
Eiköhän ihan se vesi ja juuriharja riitä pyörän pesuun, kuivaus puhtaalla kankaalla, ketjuille ja rattaille vähän ketju-öljyä, liiat pyyhitään puhtaalla kankaalla ja se on siinä.- HankaaJaKiillota
No mutta täytyyhän sitä tämmöisenä aikana hifistellä kaikessa. Uskon, että tuolla jossain on joukko ihmisiä, jotka ostavat vain markkinoiden kalleinta vessapaperia ja kotona sitten hienostelevat, hiomalla oikeatyylistä pyllynpyyhkimistekniikkaa. Kohta saadaan lukea netistä: "Oletko pyyhkinyt pyllysi aina väärin?" Sitten joku julkaisee aiheesta ruskeakantisen kirjan.
- Rättilläkertavuodessa
Pitääkö täällä jotkut pyöräänsä sängyssä, kun sitä pitää kiillotella?
- Meneelakanatvaihtoon
Rättilläkertavuodessa kirjoitti:
Pitääkö täällä jotkut pyöräänsä sängyssä, kun sitä pitää kiillotella?
Taitaa pitää. Muistaisivat sitten putsata ketjut öljyistä puhtaiksi, sillä muuten menee aluslakana ja pussilakana ikävän näköiseen siivoon. Hankala saada öljytahroja pesemällä pois. Uutta saa toki kaupasta, mutta ikävää maksella ylimääräisiä kuluja, jotka johtuvat omasta asioiden loppuun asti ajattelemattomuudesta.
- Meneelakanatvaihtoon
Meneelakanatvaihtoon kirjoitti:
Taitaa pitää. Muistaisivat sitten putsata ketjut öljyistä puhtaiksi, sillä muuten menee aluslakana ja pussilakana ikävän näköiseen siivoon. Hankala saada öljytahroja pesemällä pois. Uutta saa toki kaupasta, mutta ikävää maksella ylimääräisiä kuluja, jotka johtuvat omasta asioiden loppuun asti ajattelemattomuudesta.
Niin, mulla menee lakanat vaihtoon vain ja ainoastaan sen takia, kun masturboin ennen nukkumaan menoa sängyssä.
- ejakulaatinen
Meneelakanatvaihtoon kirjoitti:
Niin, mulla menee lakanat vaihtoon vain ja ainoastaan sen takia, kun masturboin ennen nukkumaan menoa sängyssä.
Eli vaihdat lakanat kerran päivässä - toivottavasti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417054
- 323958
- 473391
- 402959
- 172736
- 372238
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472127- 402078