Fenderiäkö?

qzaåq

Ymmärrän kitaroista melko vähän vielä mutta opiskelen tässä koko ajan. Meinasin uutta hankkia tässä jossain vaiheessa kun olen tollasella rämällä soitellut nyt parisen kuukautta, (sähkökitara kuitenkin). Tuli vain mieleen kun kitaroissaki on huonoista merkeistä kalliimpia vaihtoehtoja tai ns.kunnon merkeistä halpoja vaihtoehtoja, että miten kannattaisi toimia kun kuitenkin melko vasta-alkaja ja tyylisuuntana rautalanka/iskelmä/(kevyt)rock. Kannattaako esm. Fenderit unohtaa viel tyystin koska laadusta saa maksaa aika lailla paljon?

6

59

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cm7
    • qzaåq

jep, Tokain kitaroita oon kans katellu ja kuuleman mukaan oikein kelpo pelejä.

• MSxx

Laitata säädöt hyvään kuntoon jollain ammattilaisella. Se on todella iso juttu kitarassa.

• Mika2222222222

Mun mielestä mieluummin kallis Squieri kuin halpa Fnederi. Jos Fenderin haluaa niin mieluummin kallis Mexikolainen kuin halpa usa:lainen ja usa fendereistä sitten jos hinta on siellä puolentoista- kahden tonnin huitteilla. Jokait on ihan jees käyttihän itse SRV:kin sellaista, mutta Tokaista ne kalliimmat japanialaiset lähinnä on hyviä, mutta ne halppikset jättäisin niistäkin hyllyyn ja itseasiassa mieluummin sitten Squieri.

• soittaja_xhndan

Tässä on monta eri mielipidettä. Sinuna menisin liikkeeseen ja omin kätösin testaisin ja vertailisin.

Pojalle ostettiin aikoinaan Mexicon Fenderi hintaan n. 650 euroa n. 2003 vuonna ja on helvetin hyvä peli ja parempi kuin yksikään käsissäni pitämä Squieri (pois sulkien Japanissa aikaisemmin tehdyt Squierit).

Ihan hyviä on Mexicon Fenderit. Roadwornit jättäisin kyllä ostamatta koska niissä on sitä "vanhennetun kitaran" lisää aivan turaa.

Hyvä Japanin Squier käytettynä tai Mexicon Fenderi tai suoraan sitten 1500 euroa maksava Standar Fender Made in USA.

Noi Tokait on kyllä hyviä olleet eli ne on hyviä jos ei Fenderin merkkiä tunnusta ja Tokait on kelpo pelejä, mutta ei nekään täydellisiä ole :D

Jos haet vähän muutakin kuin 3 singlecoilin perusversioita eli esim. Superstratoa niin sitten unohda Fender, Squier ja Tokai ja suuntaa vaikkapa Yamaha ja Ibanez merkkeihin, joissa on erittäin kelpo sähkiksiä superstrato luokassa.

Testaa omin kätösin, korvin ja huolella ja sitten päätös :D

• Mika222222222

Tuosta Roadwornista sanoisin, että itsekin vierastan relikointia (myös kalliissa customshopissa relikointi on jotain käsittämätöntä), mutta roadwornit on kitaroina ilman epäilystäkään fenderin aatelia joskaa ei ainoita, mutta ehdottoman hyviä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      134
      1708
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      40
      1638
    3. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      63
      1390
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      1305
    5. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      209
      1134
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      276
      1091
    7. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      70
      1083
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      74
      955
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      19
      948
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      888
    Aihe