Kuuntelin juuri radiosta akateemikko Hanskin kiintoisan haastattelu hänen tutkimuksistaan. Tuli vaan mieleen, että sotien jälkeen karjalaiset asutettiin ympäri Suomea, jolloin syntyi heidän metapopulaatioitaan aivan kuten Ahvenamaan perhosilla. Herää kysymys voitaisiinko Hanskin teorioiden avulla tutkia myös näiden karjalaisenklaavien kehitystä.
Metapopulaatiot ja Karjalan evakot
2
152
Vastaukset
Tuskin voitaisiin, mm. siksi että todellisuudessa niiden evakkokarjalaisten esivanhemmat ovat enimmäkseen muuttaneet Savosta 1600-l. sinne missä evakkokarjalaiset asuivat 2. maailmansotaan asti. Oikeat ortodoksikarjalaiset enimmäkseen pakenivat luterilaisia Venäjälle.
Lisäksi voidaan olettaa, että evakkokarjalaisten jälkeläiset enimmäkseen seka-avioituivat muutto-alueillaan Suomessa paikallisen väestön kanssa, koska olivat kovin hajallaan eri puolilla Suomea.- alissa_holm
Parempi kun hävitettäs kaikki tällaset Karjala-paskat sukupuuttoon, niin ei tarviis tällaisiakaan pohtia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2582707Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka172187Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3281912- 1041656
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois901576Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2061279- 671210
- 251141
- 501103
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl731036