autoon vaihdettu uusi starttimoottori ja hehkut mutta lähtee huonosti käyntiin, pitää pahaa ääntä startatessa ja auto tärisee, tuntuu ettei lupaile kuin parilla pytyllä. ei tee kuitenkaan näin joka kerta joskus lähtee heti käyntiin.
lopulta kun lähtee käyntiin niin käy nätisti.
olisiko ruiskun ajoitus muuttunut vai kuluneet suuttimet vai jotain muuta ?
vw polo 1.9d
5
2026
Vastaukset
- varmaan tarkistanut ?
Olet varmaan katsonut tulppien vaihdon yhteydessä, että hehkusulake on ehjä, rele ilmeisesti toimii jos se hehkuvalo kojetaulussa toimii. Mulla oli Felician 1.9d:n, ilmeisesti sama moottori, kanssa käyntiinlähtö ja tai hehkutusongelmia.
Eli hehkuvalo ei normaalisti syttynyt aina kylmänä ja vaikka syttyi kone lähti käyntiin vasta piiiiitkän useamman startin jälkeen.
Omalla kohdalla otin konetilassa mustan muovilaatikon sisältä hehkusulakkeen ja ne pari luullakseni relemöttiä, toinen ilmeisesti hehkun, irti ja ruiskautin crc:tä liittimiin. Hieromalla/"runkkaamalla" laitoin komponentit takaisin jotta mahdollinen kontaktihäiriö poistuisi. Oliko analyysini oikea en tiedä, mutta vika poistui ja nyt on tyttö, Felicia, lämmennyt ja lähtenyt käyntiin normaalisti.- Tomppa
hehkutussulake on ehjä mutta toi rele kannattaa katsoa, olen huomannut että hehkuvalo ei aina pala tai hehkutus aika vaihtelee paljon ja vaikka moottori on kuuma niin pitää hehkuttaa
- 1.9d
Tomppa kirjoitti:
hehkutussulake on ehjä mutta toi rele kannattaa katsoa, olen huomannut että hehkuvalo ei aina pala tai hehkutus aika vaihtelee paljon ja vaikka moottori on kuuma niin pitää hehkuttaa
moott.luonteeseen kuuluu ,et hyvin lyhyt hehkutus myös kuumana,on felicia 1.9d ollut niin uudesta. mut sätkyt ja tärinät ei ole normaaleja
Mun felicia ei tahtonut lämpimänä lähteä kun pitkän sahauksen jälkeen, se kun ei lyönyt hehkua päälle.
Minäpä korjasin asian laittamalla toisen hehkureleen omalla painonapilla.
Jos oma hehku ei mene päälle niin ei kun painamaan näppylää n:5sek. niin jopa lähtee laakista eikä kolise.
Rele on 70 amp ja sulake 60 amp piuhat on 6 neliö mm- 100;)
hmm... onhan ajoitus kohdallaan?? ja se jakopään ala pultti varmasti kiinni? ja hihna ok? ;) kannattaa kahtoo ja kunnolla... nim. kokemusta on!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792342Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1401507- 1331462
- 1551214
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373937Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683