Kompressiosukat/-säärystimet juoksuhousujen päällä

tyrmistynyt

Itse en juokse, mutta katson lievällä kauhulla juoksevia tai käveleviä naisia, jotka vetävät kompressiosäärystimet juoksuhousujen päälle. Kompressiosäärystimet/-sukathan ovat lähes vastaavat kuin tukisukat. Ne on tarkoitettu ihoa vasten. Jos mahtuvat juoksuhousujen päälle, ne ovat jo pilalle venyneet väärässä käytössä ja hoidossa. Kompressiohan painaa ihoakin, jos väliin jää ryppyjä tai saumoja. Näin jopa raskaana olevan ulkoilijan olevan pukeutunut juoksuhousujen päälle vedettyihin kompressiosukkiin. Raskaana olevalla on muutenkin lisääntynyt verisuonitukosriski, eli ei kannattaisi staasata verenkiertoa väärällä kompression käytöllä.

Ja siksi toiseksi. Jos kävelee, onko pakko edes pitää juoksuhousuja? Aika monella naisella on kohtuullisen leveä ja pehmeä ahteri, ja juoksuhousut eivät todellakaan ole pukeva varuste. Vähän kuin olisi lähtenyt alusvaatteissa liikkeelle. Taitavat olla niitä tätejä, jotka luulevat juoksuvarusteiden ja parin kilometrin kävelyn laihduttavan. Ei laihduta sen enempää kuin mitä pysyy jääkaapilta pois.

9

1598

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • purkiorja

      Hei HALOOO.

    • tyylikkäät_juoksusukat

      Ei sillä ole mitään väliä käyttääkö kompressiosukkia lahkeiden päällä vai alla. Valtaosassa tutkimuksia kompressiosukat eivät vaikuta suorituskykyyn, tulokseen ja juoksunopeuteen mitenkään. Palautumiseen kompressiosukat hiukan vaikuttavat ja aloittelijoilla vähentävät lihassärkyä, jos kompressiosukkia käyttää harjoituksen jälkeen. Juoksun aikana niistä ei ole hyötyä.
      Jotkut ehkä haluavat vain lenkillä ollessaan näyttää että ovat hankkineet tuollaisen kalliin juoksuvarusteen, ja pitävät sukkia tyylikkäästi lahkeiden päällä näkyvillä.

      • Bauchmaister

        Ai jaa. Minä olen kyllä huomannut, että ne toimii hyvin pidemmissä urheilusuorituksissa ja auttaa tosiaan palautumaan nopeammin. Olen tosiaan käynttänyt kompressiosäärystimiä 8 ja 24 tunnin rogaining tapahtumissa ja palautuminen on ollut nopeampaa kuin ilman niitä.


    • komsikomsa

      Ite en käytä mutta olen lukenut tutkimuksista, joiden mukaan kompressiosta on nimenomaan hyötyä. Näiden tutkimusten mukaan kompressio lisää lihasten elastista voimankäyttöä ja kyllä se maallikon järkeen käy oikein hyvin.
      Uuden uutukaiset juoksutrikootkin antavat jonkinlaista kompressiota ja tiivistää lihaspakkaa.
      En kyllä dumaisi konpressiotekstiilien käyttöä.

    • piukkapylly

      Semmosta vaan, että ei se juoksu voi olla kiinni kompressiovetimistä. Kyllä juoksu lähtee siitä, että juoksija on kunnossa. Luomu on tässäkin valttia. Ei auta viimeistä huutoa olevat sykemittarit tai juoksutossut vaikka olisivat avaruustekniikkaa, jos ei ole kuntoilija muuten tikissä.
      Joten lopuksi: haistakaa huilu vaan!

    • Ihankstosi

      Käytän mistä tykkään ja ihan yks haillee miltä näytön sun mielestäsi.

    • Kannatettavaa

      Minusta kompressiohousut ovat suositeltavat naisella. Erityisesti leveäpeffaisella, erityisesti pyöräilevällä ja erityisesti kirkkaalla säällä. Älkääkä missään nimessä ostako liian isoja. Kireät bögät = paras kompressio.

    • fittnessboy

      Onko kompressiohousut sama kuin joustohousut?

    • kokovartalokompressioko

      Trikoiden päälle vedetyt säärystimet ovat todennäköisesti säärisuojia ilman kompressiota.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2146
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe