Olen aloitteleva aikuisratsastaja. Edellisellä tunnillani tein parhaan suorituksen ikinä, tuntui että häivähdyksenomaisesti joskus tunsin oikein
ratsastavani kunnolla!
Ero oli se, että nyt aloin oppia istumaan kolmioluitteni päällä ja sain siten rentoutta jalkoihin huomattavasti enemmän. Ennen istuin likaa perseelläni ja puristin sitten jaloillani hevosen kylkeä. Kun sain istuntaa korjattua, sain rentoutta. Ja kun sain rentoutta, sain mahdollisuutta myödätä hevosta, ja kun sain myötäystä, sain varmuutta. Ja kun sain varmuutta, sain rentoutta. Positiivinen oravanpyörä!
Tämä oli vain ihan pieni muutos, tosiaan alle sentin - muutaman millin - siirto tavassani istua. Mutta kyllä kannatti!
Ratsastuksessa jotkut asiat on niin pienistä asioista kiinni.
Tämä tsemppaukseksi meille vanhuksille, jotka olemme hurahtaneet tähän lajiin.
Löytyykö täältä palstoilta muita tällaisia mummoheppailijoita, jotka ovat aloittaneet ratsastuksensa yli viiskymppisenä? Ei siis aloittaneet uudelleen tyttöratsastusvuosien jälkeen, vaan ihan täysin uutena lajina?
Sentin ero istunnassa, valovuosien ero rentoudessa
3
144
Vastaukset
- UrheilijaOne
Moi! Olen 0-100 vuotias urheilullinen hevoshullu, siksi olen kin täällä palstalla; urheilu ja kuntoilu. Onnea istunnan, ja rentouden löytämisestä!
- Maastoratsastaja
Heips,
Minä olen melkein sellainen :). Olin 45 v. kun aloitin - 15 vuotta sitten. Ei ongelmia, koska en kilpailuihin tähdännytkään.- H.A.Kukkanen
Sinä olet sitten löytänyt hyvän tallin missä olet käynyt.. Meillä on vähän ongelmaa siinä ,kun ei oikein löydy sellaista tallia missä voisi opetella rennosti. Toisessa vaaditaan samat tekniikat kun kisoissa vaikkei niihin missään tapauksessa tähdätä.. toisessa liian teknistä..ei siis tiedetä termejä... kolmannessa kokeneet ja aloittelijat samassa.. joku jää aina huomiotta ja tuntuu ,että tunnista maksat hinnan ,kun vaan käyskentelet kaviouralla.. Onko ainoa ratkaisu, että olis oma hevonen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 585070
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai544582Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1224509Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san2961727- 901394
- 791344
- 2281308
- 3061025
- 199940
Pääsit koskettamaan
Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.50840