Tallihenki on huono

Ponitus

Muut asiat tallillani ovat hyvin ja tykkään kovasti ratsastuskoulustani. Kuitenkin ratsastuksenopettaja ja muut tallilaiset on paikan heikko lenkki. Olen suht. haastavalla tunnilla itselleni. Muut tuntilaiset mulkoilevat ja ovat ilkeitä. Pyysin kerran yhdeltä tytöltä apua, mutta hän vain sanoi "no etkö sä itse osaa". Ratsastuksenopettajan pitääkin turvallisuuden takia olla aika tiukka, mutta ei nyt huutaa tarvitse. Jos en osaa jotakin, opettaja ei neuvo vaan huutaa esim. "nyt nosta se laukka!". Muuten ei jännitä mennä tunnille, mutta pelottaa opettajan huutaminen. Minulla on olo, että minua ei haluta sinne ja että vika on minussa. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

8

121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heppamummu

Miten sen ratsastuskoulun hevoset voivat?

Tuntuu siltä, että jos ihmiset eivät osaa auttaa ja tue sinua, niin pystyvätkö hoitamaan hevosia oikein?

• Ponitus

Kyllä ainakin perusasiat hoidossa ja käsittelyssä vaikuttavat olevan kunnossa, joskus kyllä voimakkaasti niitä komennetaan, mutta mielestäni se ei mene liiallisuuksiin

• Ponitus

Vielä lisänä, että opettaja katsoo minua nenänvartta pitkin vaikka yritän parhaani. Kysyn usein neuvoja tunneilla, välillä varmaan tyhmiäkin kysymyksiä, mutta usein saan vastaukseksi vain oudon katseen ja "no mieti sitä kuule". :/

• Poniratsastaja

Kannattais puhuu sen tallin omistajalle jospa ne vaihtas opettajaa tai puhuis sille sun opettajalle, mä ainaki sanoisin tallin omistajalle:) siinä eioo mitää hävettävää jos sanoo, koska se on oikein kertoo jos tuntuu pahalta olla tunnil sen open takia. meet vaa rohkeesti sanoo:) tsemppiä!

• Ponitus

Kiitos! :) Tallilla on kyllä useita opettajia, joten vaihtaminen varmaan onnistuisi, ei kyllä edes tullut mieleen

• Jujgdhkh

Kannattaa ihan suosiolla vaihtaa tallia. Ei tuosta mitään tule eikä opettaja tai tallinomistaja voi vaikuttaa tallilla käyvien asenteisiin.

• Ponitus

Jep, sitäkin harkitaan!

• pollemus

Ihmettelen tuota ilkeilyä talleilla. Nyt olen löytänyt tallin, jossa ketään ei arvostella ja tehdään yhteistyötä ja autetaan kyselemättä toisia. Kävin liki koko lapsuuteni samalla tallilla ja siellä oli muutama "parempi", he olivat todella ilkeitä ihan pienimmillekin ratsastajille ja hoitajille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannan kirja USA:n bestseller!

"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      191
      11733
    2. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      29
      8184
    3. Metsäalan rikolliset

Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      58
      6176
    4. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      171
      5106
    5. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      42
      4881
    6. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      47
      4460
    7. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      116
      4363
    8. Missä vaiheessa

Päätit luovuttaa suhteeni?
      Ikävä
      118
      3835
    9. Juuri muiston ne

Rakastuneet katseesi. Huh
      Ikävä
      81