Olen ollut nykyisessä työpaikassani muutaman vuoden. Saatan sairastaa flunssan tai pari vuoden aikana, mutta mitään pitkiä poissaoloja ei ole ollut. Hiljattain olin 3 päivää poissa töistä tavallisen flunssan takia. Pian palaamiseni jälkeen sain työpaikalta mukaani kirjan, josta minun tulisi lukea vapaa-ajallani tietyssä ajassa montakymmentä sivua tietoa siitä, miten kehon immuunipuolustusta voi lisätä. Myöhemmin minua "tentattaisiin" tästä kirjan alueesta, että olenko perillä asioista. Ei tässä mitään, ele on huolehtivainen.. mutta tämän jälkeen seurasi lisäys missä minua verrattiin pariin muuhun työntekijään (jotka eivät ilmeisesti ole ikinä sairaana...) ja kautta rantain puhuttiin erottamisesta, jos en nyt sitoutuisi tähän "elämäntaparemonttiin" tosissani. Mielestäni elämäntapani eivät ole sieltä huonoimmasta päästä, koska pääsääntöisesti syön terveellisesti, en ole ylipainoinen, en polta, en käytä alkoholia ja liikun päivittäin vähintään tunnin joka päivä töiden lisäksi.
Oloani voisi kuvata vaikkapa hämmentyneeksi. Olenko nyt huono ihminen ja työntekijä, kun annan itseni vaipua flunssan kouriin pari kertaa vuodessa..? En ole sitä itselleni pyytänyt ja mieluummin olisin ilman, mutta minkä sille voi jos sairastuu? Kipeänä taas ei saa tulla töihin, näin on sanottu monta kertaa. Tällainen epäsuorasti erottamisella uhkailu on minusta raukkamaista.
Sairaslomalla olosta syyllistetään
1
118
Vastaukset
- keppihevonen_tekosyy
Ilmeisesti kaksi muuta "ei ikinä sairaana" työkaveriasi ovat kyseisen oppaan ja kirjan lukeneet jo kauan sitten. Siksi he eivät myöskään ollenkaan sairastele. Työnantajallesi kävi pieni kömmähdys, kun ei kirjaa ymmärtänyt antaa sinulle luettavaksesi heti ensimmäisenä työpäivänäsi. Työsopimuksesi muste ehti kuivumaan. Kysy työantajaltasi ovatko nuo umpiterveet työkaverisi kirjan myös lukeneet ja työnantajan kuntouttavassa tentissä käyneet. Leikki sikseen. Varsin kelju tilanne. Varaudu siihen, että suhteet työnantajaasi romahtavat lähiaikoina. Sairastamisesi on vain tekosyy olla kelju. Lisää on tulossa. Olethan ammattiliiton jäsen. Ihan varmuuden vuoksi. Liiton jäsenmaksun voit maksaa itsekin. Ei tarvitse kertoa työnantajallesi. Jos sinut irtisanotaan luvattomasti, niin ammattiliitto karhuaa mukavalta työnantajaltasi jopa 24 kk irtisanomiskorvauksen (riippuu työsuhteen kestosta). YTK kassa ei sinua auta nimeksikään sellaisessa tilanteessa. Ja lopeta se turha työnantajasi kunnioittaminen ja hännystely. Olet vain työntekijä. Et muuta. Onneksi kaikki työnantajat eivät ole samanlaisia. On runsaasti hyviäkin yrittäjiä. Aina kannattaa etsiä hyvää työnantajaa. Huonossa firmassa ei kannata vuosiansa tärvellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448299Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde462268Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262132- 951728
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811667- 321467
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081093Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531005
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28870