Työkkäri osoittaa vuokratyötä

KotiniOnLinnani

Olen ollut työtön noin kuukauden. Sain työvoimatoimistosta kirjeen kotiin ja minulle osoitetaan vuokratyötä. Todennäköisesti saan saman rahan liitosta kuin menisin ehkä alipalkattuna töihin. Pitkän ja rasittavan työsuhteen päättymisen takia haluaisin oikeasti nyt pitää välillä lomaa (olla kotona) ja ottaa takaisin liitolle maksamiani rahoja. Minulle on sattunut myös ero äskettäin, joten ei oikein henkisesti ole kunnolla voimiakaan painia töitä. Tiedän että alallani on jonkin verran pulaa kokeneista työntekijöistä, joten vuokrafirmat tietysti nappaavat minuun kiinni kuin kala koukkuun. Mitä pitäisi minun huomioida, jotta:

1) En joudu minkään vuokrafirman listoille (töihin).

2) Ettei liiton raha katkea tai muuten tule vaikeuksia tulevaisuudessa esim. turhaa paperisotaa.

3) Jos on pakko mennä vuokrafirman kautta töihin, niin saanko kuitenkin liitosta päivärahan normaalisti. Esim. viikko vuokrafirman töiden kautta ja 3 viikkoa liitosta?

Mitä konnankoukkuja uudelle keltanokalle vuokratyöfirmoissa tarjotaan kun helposti tyhmänä saattaa allekirjoittaa jonkun paperin kun kauniisti vakuutellaan hirmu optimistisesti että se on vain minun "parhaaksi"? Voiko paperit ottaa mukaan ja vaikka lukea vielä kotona rauhassa sekä postittaa jälkikäteen vaikka takaisin?

Soisin paikan mielelläni sellaiselle työttömälle joka oikeasti on tippunut jo työkkärin alimmalle tasolle ja oikeasti tarvitsee parempia tuloja, joten vaikka melko lusmulta avaukseni kuulostaa, niin joku toinen voi olla kiitollinen etten vie hänen työtänsä.

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. En usko et meistä tulee jotain

        Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
        Ikävä
        10
        2810
      2. Kuvaile itseäsi

        Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
        Ikävä
        94
        2030
      3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

        Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
        Suomalaiset julkkikset
        42
        1543
      4. Huomenta keskipäivää

        Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
        Ikävä
        260
        1398
      5. Oletko koskaan katunut kun

        elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
        Ikävä
        69
        989
      6. Olen J-mies

        Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
        Ikävä
        47
        901
      7. Ei sitten, ei olla enää

        Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
        Ikävä
        77
        880
      8. Sinusta näkee että

        Kaipaat paljon.
        Ikävä
        55
        874
      9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

        Olet suloinen...
        Ikävä
        44
        785
      10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

        Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
        Pyhäjärvi
        93
        726
      Aihe