Olen ollut työtön noin kuukauden. Sain työvoimatoimistosta kirjeen kotiin ja minulle osoitetaan vuokratyötä. Todennäköisesti saan saman rahan liitosta kuin menisin ehkä alipalkattuna töihin. Pitkän ja rasittavan työsuhteen päättymisen takia haluaisin oikeasti nyt pitää välillä lomaa (olla kotona) ja ottaa takaisin liitolle maksamiani rahoja. Minulle on sattunut myös ero äskettäin, joten ei oikein henkisesti ole kunnolla voimiakaan painia töitä. Tiedän että alallani on jonkin verran pulaa kokeneista työntekijöistä, joten vuokrafirmat tietysti nappaavat minuun kiinni kuin kala koukkuun. Mitä pitäisi minun huomioida, jotta:
1) En joudu minkään vuokrafirman listoille (töihin).
2) Ettei liiton raha katkea tai muuten tule vaikeuksia tulevaisuudessa esim. turhaa paperisotaa.
3) Jos on pakko mennä vuokrafirman kautta töihin, niin saanko kuitenkin liitosta päivärahan normaalisti. Esim. viikko vuokrafirman töiden kautta ja 3 viikkoa liitosta?
Mitä konnankoukkuja uudelle keltanokalle vuokratyöfirmoissa tarjotaan kun helposti tyhmänä saattaa allekirjoittaa jonkun paperin kun kauniisti vakuutellaan hirmu optimistisesti että se on vain minun "parhaaksi"? Voiko paperit ottaa mukaan ja vaikka lukea vielä kotona rauhassa sekä postittaa jälkikäteen vaikka takaisin?
Soisin paikan mielelläni sellaiselle työttömälle joka oikeasti on tippunut jo työkkärin alimmalle tasolle ja oikeasti tarvitsee parempia tuloja, joten vaikka melko lusmulta avaukseni kuulostaa, niin joku toinen voi olla kiitollinen etten vie hänen työtänsä.
Työkkäri osoittaa vuokratyötä
KotiniOnLinnani
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .975248Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453553Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382467Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2481513Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121281- 831275
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1361125