japanilaiset parhaita laadultaan

liikemies

japsi autot on parhaita ladultaan.

olen ajellut usa-autoilla... sai korjailla, mutta pörinä oli miehekäs. muutenkin sai naisia ihan hyvin. kädet vain olivat mustat lähes aina.

fiatista en kehtaa puhua mitään, ainakaan laadusta... no voihan sitä sanoa ettäne on vähän sälittävän söpön näköisiä.


volvo (2kpl)ollut
kauhean paha, vähän jäykkä ja kolso, bensaa meni ja korjatakin sai, parempi kuitenkin kun saabbi, enempi vikoja.

audi oli oikea murheenkryyni, kyllä oli kiva ajaa kun toimi, mutta vittu niitä vikoja, ja merkkiliikkeen hintoja ja kun ne ei tahtonut osata korjatakkaan.

bemarista tykkäsin ehkä eniten( siinä on munan pitennystä, ja ajamisen iloa) mutta tahtoi olla vikoja paljon bemareissakin, tykkäsin bemarien hyvistä poikamies ominaisuuksista niin paljon että kokeilin niitä useampiakin 4kpl.bemari sopii sille joka panostaa autoiluun ja on valmis maksamaan ja kärsivällisyys rittää korjaamollekin.

yllä olevilla autoilla oli kaikilla ajettu 180tkm- 300tkm


sitten autot jossa oli laatua...

honda kesti hyvin, ei vikoja ostaessa 130tkm
myydessä 220tkm. huoleton peli

nissan myös huoleton ostaessa 100tkm
myydessä 130tkm... ajoin sillä aika vähän joten ei kattavaa kuvaa.

nyt omistan kaksi tojotaa toi
nen ostaessa 200tkm nyt 290tkm, ei mitään vikoja... enpä taida vaihta kun niin hyvi spelaa vielä vähään aikaan.
toinen tojota on 320tkm ajettu ja kaikki spelaa ja huoleton peli, ei kulu öljyä eikä kolise.
korjaukset ovat olleet jarrupaloja, öljyn vaihtoa ja tulpaa ym. käyttö osaa.

olen tullut siihen tulokseen että japseilla on ylivoimainen käyttölaatu autoissa, kun pesee ja putsaa ja paikaa kiveniskemät niin eipä näytä edes ruostuvan.

japsien status arvo ei tietenkään voita jotain jenkki rassia tai bemari, mersua, joilla saa enempi pillua ja naapurin kateelliseksi.

mutta kohdallani kun olen nykyään perheellinen ja ei ole aikaa ottaa stressiä vielä autostakin, niin kyllä japsi autojen laatu pakottaa minut valitsemaan jatkossakin idän ihmeen.


joskus kun on aikaa enempi (lapset isoja)
ja miksei rahaakin niin voin kyllä katsoa muitakin merkkejä jotta pääsen harrastamaan kädet mustina jotain bemareita ja muita status merkkejä.

onhan selvää jos verrataan leksusta ja saman hintaista meseä niin leksus voitaa laadussa, leksuksella on enempi huolettomia kilometrejä, mutta mersulla saa naapurinsa kateellisemmaksi ja enempi naisia. ja mersulla on kunniakas historia joka on myös varteen otettavaa... sillä näitä kalliita autoja ostavat monet rahamiehet tunteella.

halvemmissa hintaluokissa ihmiset joutuvat yleensä ajatteleen järjellä ja ottaan sen auton missä on vähiten vikoja.

uusien autojen ostelijoita pitkäkestoinen laatu mikä japanilaisissa on niin ei niin paljon haittaa koska niissä on takuut ym. ja jos vaihtaa vuoden parin välei ja alle 100tkm ajettuna niin voihan sitä ajella opeleila, audeilla ja renaulteilla.... sillä onhan eurooppalaisilla jopa hiukan paremmat ajo-ominaisuudet. vaikka laatuvirheet tuee esiin siellä 200tkm kieppeillä.

64

5572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ykä vaan

      Bemuista ei kylläkään ole omakohtaista kokemusta. Volkkareista kylläkin, turhan paljon vikoja etenkin hintaansa nähden.
      Fiat Brava oli oikea murheen kryyni, vaihdoin sen uuteen Puntoon joka toimi yllättävän hyvin ja luotettavasti.
      Japsit ehdottomasti vähä vikaisimpia olleet minullakin, Toyotaan kun vielä saisi Saksalaisen laatuvaikutelman ja ajo-ominaisuudet, niin olisi miltei täydellinen.

      • viisaampi

        Itsellä OLI taannoin käytössä uudesta asti fiat bravo. 90tkm kohdalla autoon oli muutamakerta vaihdettu öljyt ja suotimet. Korjauskulut pyöreä 0e ja kulutusosat myöskin 0e. Ainuttakaan vikaa ei ollut koko aikana ja auto on teknisesti sama kuin brava/marea. Itse olin varautunut korjaamaankin autoa ja ostopäätös olikin lähinnä ulonäköseikka. Todella iloinen yllätys ja syyttävä sormi paskanpuhujille. Englannin vikatilastot kertoo samaa, ei yhdelläkään japsilla tainnut olla yhtä vähäistä vikasuhdelukua(tässä laskelmassa oli taidettu ottaa huomioon vian vakavuudet).
        Sukulaisen avensis kilkahti 60tkm kohdalla kiinni koneesta ja kuulemma tyyppivika. Oma hairahdukseni oli mazda(alle 10v vanha) joka oli ensimmäinen auto joka minut tielle on jättänyt teknisen vian takia...auto oli alle viikon minulla ollut, sytytsvika 700e. Kiitokset öljysumua pöllyttäville japseille ja palataampa todellisuuteen taas näissä ylistyspuheissa.
        Voiko omat todelliset kokemukset olla näin pahasti ristiriitaisia kirjoittajan kanssa? Esimerkkejä löytyy lisää ja kaikki päinvastaisia kuin alkuperäisen aiheen aloittanut antaa ymmärtää. Japanilaiset uudet autot tuntuvat lisäksi ruostuvan aivan mahdottoman helposti ainakin nämä kaksi mainitsemaani merkkiä...en nyt mustamaalaa kaikkia japanilaisia vaikka puhun japseista eri automerkkejähän on paljon.


      • Fiatti kuski
        viisaampi kirjoitti:

        Itsellä OLI taannoin käytössä uudesta asti fiat bravo. 90tkm kohdalla autoon oli muutamakerta vaihdettu öljyt ja suotimet. Korjauskulut pyöreä 0e ja kulutusosat myöskin 0e. Ainuttakaan vikaa ei ollut koko aikana ja auto on teknisesti sama kuin brava/marea. Itse olin varautunut korjaamaankin autoa ja ostopäätös olikin lähinnä ulonäköseikka. Todella iloinen yllätys ja syyttävä sormi paskanpuhujille. Englannin vikatilastot kertoo samaa, ei yhdelläkään japsilla tainnut olla yhtä vähäistä vikasuhdelukua(tässä laskelmassa oli taidettu ottaa huomioon vian vakavuudet).
        Sukulaisen avensis kilkahti 60tkm kohdalla kiinni koneesta ja kuulemma tyyppivika. Oma hairahdukseni oli mazda(alle 10v vanha) joka oli ensimmäinen auto joka minut tielle on jättänyt teknisen vian takia...auto oli alle viikon minulla ollut, sytytsvika 700e. Kiitokset öljysumua pöllyttäville japseille ja palataampa todellisuuteen taas näissä ylistyspuheissa.
        Voiko omat todelliset kokemukset olla näin pahasti ristiriitaisia kirjoittajan kanssa? Esimerkkejä löytyy lisää ja kaikki päinvastaisia kuin alkuperäisen aiheen aloittanut antaa ymmärtää. Japanilaiset uudet autot tuntuvat lisäksi ruostuvan aivan mahdottoman helposti ainakin nämä kaksi mainitsemaani merkkiä...en nyt mustamaalaa kaikkia japanilaisia vaikka puhun japseista eri automerkkejähän on paljon.

        Katsoisitpa Tuulilasin keskustelupalstalta, kuinka kallista on ostaa 4-5 vuotias Mersu. Omistaja kylvi autoon muutamassa viikossa jotain päälle 4000 euroa ja vieläkään ei auto pelaa.
        Eikä liike suostu maksamaan viuluja.


      • Yksi vika tilastoissa
        Fiatti kuski kirjoitti:

        Katsoisitpa Tuulilasin keskustelupalstalta, kuinka kallista on ostaa 4-5 vuotias Mersu. Omistaja kylvi autoon muutamassa viikossa jotain päälle 4000 euroa ja vieläkään ei auto pelaa.
        Eikä liike suostu maksamaan viuluja.

        Jos avensis voittaa "luotettavuudellaan" muut on jotain pahasti pielessä. Tyyppivika 70tkm mittarissa ja avensiksen kone vaihtoon. Syy: Öljyrenkaat jumetuksissa. Takuu korvasi tämän, mutta entä kun takuu aika umpeutuu ja moinen vika iskee. Öljyvalon syttyessä on liian myöhäistä. En ole ainut tämän asian kohdannut.


    • ike

      Jopas liikemies ajelee paljon ajetuilla vanhoilla pommeilla! Kannattaisiko harkita alanvaihtoa...

    • Autopeltiseppä/asentaja

      Eipä voi yhtyä edelliseen.

    • JJH

      Mietin, mikä ajaa sinut jopa keskellä joulunpyhiä toteuttamaan japsimissiotasi loputtomien tarinoitten ja erilaisten nimimerkkien kautta.

      Ketä helvetissä kiinnostaa sinun kokemuksesi autoilun maailmassa ?
      Ilman ainuttakaan viitettä autoliikkeeseen, -korjaamoon tai ylipäätään mihinkään tahoon joka voisi horinasi oikeaksi todistaa.

      Jos todella olet se "liikemies" joka naattii siellä japsinsa ohjaamossa, voit aina esiintyä julkisena henkilönä eikä sinun tarvitse piiloutua loputtomien nimimerkkien taakse aina saman tarinan uutta muunnelmaa esittäen.

      Mitä todistusarvoa tai yleensäkään minkäänlaista informaatioarvoa näillä "japsi kestää" tarinoilla on ?

      Liikenteessä näkee paljon yli 15 vuotta vanhoja autoja. Myös tilastot tukevat tätä.
      Jokainen täyspäinen huomaa näitten autojen joukossa olevan runsaasti ns. euroautojakin jonka pitäisi olla jokseenkin mahdotonta, jos ne todella leviäisivät ja ruostuisivat ennenaikojaan.

      Asiahan ei tietenkään näin ole.

      • liikemies

        anteeksi jos ei olisi saanut jorinoitani kirjoittaa.....

        mutta kun tässä päivällä jouluruaan jälkeen lueskelin näitä palstoja niin ajattelin kirjoittaa omasta kokemuksesta. vähän hankalahan minun olisi alkaa näistä autoista jotain dokumenttia etsimään sain ajokortin 1984... saattaisi kaapin perältä löytyä joku vanha kymmpikuva joistain autoista esim. lomamatkalla. enkä ole kyllä autojen korjauskuittejakaan jemmaillut, ei ole tapana säästää yhtään mitään kuitteja( vaimo säästelee senkin edestä).

        eipä ollut tarkoitus ketään loukata vaan kerroin omat tietelliset tutkimukseni.

        niin, jos nimimerkkini herätti närää.... olen pienliikemies, toisinsanoen pienyrittäjä, en siis mikään miljoona liikevaihdon mies.
        olisikohan tuloni paperitehdastyöläisen tasoa. eli en ole porho.

        autoni olen aina ostanut käteisellä, en koskaan velaksi. siksi ajan nyt paljon ajetuilla japseilla kun ne toimii.... ja ei ole autokuumetta.

        voisinhan minä uudenkin auton ostaa osamaksulla, mutta ei oikeastaan haluta maksella mitään kuukausi maksuja.

        jossain vaiheessahan minun pitää vaihtaa nykyisiäkin tojotia, niin sitten ostan taas jonkun 150tkm 200tkm ajetun japsin... jahka entisillä tulee kilsoja lisää. mutta vieläpä nämä nykyiset japsit pelaa.

        ovathan nämä 300tkm ajetut tojotat joidenkin mielestä romuja. mutta toimivia romuja ja siistissä kunnossa.

        joidenkin mielestä taas saattaisi olla vaikka 150tkm ajettu bemari romu.... ainakin käyttövarmuuden suhteen.

        minulla tulee paljon kilometrejä vuodessa, ja tarvin autoa... se ei saisi olla korjaamolla. siksi pitää valita toimiva auto, kuten tojota, myös muut japsit kelpaavat. korealaisista ei ole kokemusta, mutta voisi ounastella niidenkin laadun olevan korkeata, jos ei aivan japsi, mutta melkein... tulevaisuudessa.


      • JJH

        Rekisteröityminen ei varmaankaan ole mikään lopullinen tae asiallisesta keskustelijasta.
        Mutta silti, kaikki tökeröimmät ja surkeimmat yleisönosastokirjoitukset esitetään lähes pääsääntöisesti nimimerkillä. Lehdissä ja netissä.
        Suurin osa idiooteistakin osaa edes hävetä, näköjään.
        Tai häpeää ainakin sukunsa puolesta.

        Ei tässä mikään ns. premium-juttu koville ota.
        vaikuttaa siltä, että koko premium-käsite on syntynyt siellä nakkikioskin rasvanaamaisten autoasiantuntija-karvanoppa-ääliöitten alemmuuskompleksisessa maailmankuvassa joka rypee tyhmyydessä ja jossain muussa selittämättömässä kaunassa joka vaatii hyvitystä.
        Kateus.
        Kateus.
        Kateus.

        Voisitko silti (mitä en kylläkään usko tapahtuvan) kertoa miten lähde- tai linkkiviitteiden tai tilastojen perään kysyminen on jollain tavoin "lapsellista inttämistä".
        Kerro nyt edes tämä !

        Oletko sitä mieltä, että vain uskomukset ja huhupuheet ovat seikkoja joiden varaan pitää nojata ?
        Oho-Seitsemänpäivää-Katso-haistapaskan todellisuus?
        Niin sanottu yleinen tuulipukukansan mielipide(hah!) on mukamas varteenotettava seikka missä tahanbsa keskustelussa?
        Kyllä kansa tietää.
        ohhoijaa. Niin varman....

        Onneksi tieteellinen tutkimus ja yleinen tekninen kehitys on muun kuin roskaväen käsissä.
        Muutenhan ei olisi vielä pyörääkään keksitty.


      • avautumista

        taitaa jjh:n ranskalainen olla taas rikki...


      • seuraaja
        avautumista kirjoitti:

        taitaa jjh:n ranskalainen olla taas rikki...

        Ei kun volkkari sillä on.Kohta se alkaa argumentoimaan, nimittäin sillon suuruus hulluus kuvitelmia omasta viisaudestaan.

        Ps.Kävin juuri uskonto ja huh haa sivustoilla,siellä oli hyvin argumentoitu.

        Ootko muuten kolmannen polven kommari


      • Joni

        Jos epäilet, että "Joni" on yksi liikemiehen persoonista, olet väärässä. Mä olen ihan oma itteni.


      • JJH
        seuraaja kirjoitti:

        Ei kun volkkari sillä on.Kohta se alkaa argumentoimaan, nimittäin sillon suuruus hulluus kuvitelmia omasta viisaudestaan.

        Ps.Kävin juuri uskonto ja huh haa sivustoilla,siellä oli hyvin argumentoitu.

        Ootko muuten kolmannen polven kommari

        On volkkareitakin ollut, ilma- ja vesijäähdytteisiä.
        Uskonto- ja huuhaasivuille en kirjoittele.
        Annan hullujen höpöttää rauhassa omiaan.
        Pysyisit sinäkin siellä hörhendaalien sivuilla josta vahingossa olet tänne livennyt!

        Mitään asiaa kun ei sinulla näytä olevan. Taaskaan.
        Multinimimerkki olet, katkera räyhääjä.


      • LippalakkiPappa

        Yksikään euroauto ei kykene olemaan liikenteessä enää 15-vuotiaana. paitsi lavalla tai trailerin päällä. sen tietää ja näkee kaikki!


      • Jagge
        LippalakkiPappa kirjoitti:

        Yksikään euroauto ei kykene olemaan liikenteessä enää 15-vuotiaana. paitsi lavalla tai trailerin päällä. sen tietää ja näkee kaikki!

        Oma XJ taivaltaa eteenpäin jo 22:tta vuotta,eikä ole vielä tienposkeen jättänyt...
        Eipä taida Corolla 22 v. vanhana olla ihan yhtä
        luotettava(tosin on kyllä myös hieman eriluokan auto)...


    • timo

      Omat kokemukset liittyvät Nissan Sunnyyn.Auto on Nissan Sunny 1.6 SLX vuodelta 1989. Ihan hyvinhän se on toiminut mitä nyt on pitäny vaihetella kuluvia osia.Laturi levisi ensimmäisenä ja vaihdettiin uuteen. Seuraavaksi oli vuorossa ohjaustehostimen tiivisteet. Sitten kampiakselin stefa piti vaihtaa kun alkoi merkkaamaan reviiriä turhan näkyvästi.
      kalliita remontteja vanhaan autoon.

      Tosin sillä ajettiin kymmeniä tuhansia kilometrejä. Nyt kilometrilukeman ollessa 390000
      vaihdelaatikko alkoi rahista.Laakeriremontti olisi edessä... Moottorissa on kyllä eloa jäljellä,ei syö edes öljyä vielä.Korissa alkaa näkyä ikä,lokarin kaaret kukkii.

      Kyllä se japsikin vanhana alkaa levitä jokapuolelta ei sen kummempi kuin muunkaan merkitset/maalaiset autot.Saa olla melkein koko ajan korjaamassa.

    • Repe

      Eipä se tojo ole vanhana yhtään sen luotettavampi kuin mikään muukaan, jos ei sähkövikoja tulekaan niin hitsata saa ja öljyä alkaa mennä... Tuntuu välillä että japanilaisista juuri tojon omistajat ovat ensimmäisenä aina "aliarvioimassa" näitä oman autonsa vikoja, muistellaan vain kuinka siinä toisessa merkissä oli kaikenlaista pikkuvikaa, ja samalla unohdetaan ne omat kukkivat lokarit ja savuttava kone....
      Tosiasiahan on ettei ainakaan pienemmät corollan koneet ole olleet mitään ikiliikkujia, alkaneet syödä öljyä usein jo alle 200tkm. Ja nykyisissä euro-tojoissa on kyllä ollut uutenakin vikoja... Täytyy muistaa aina että kaikissa autoissa on hyvät ja huonot puolensa, mikään merkki ei ole täydellisen hyvä ei edes tuon nimimerkki Jonin fanaattisesti kehumat Lexus ja Toyota.
      Itse pidän euroista niiden ajettavuuden vuoksi, ja en hätkähdä niiden pikkuvikojakaan, mutten ole mikään fanaatikko millekään merkille.
      Japanilaisetkin on ihan hyviä ja parhaimpaan moottoritekniikkaan niistä on yltänyt Honda, jonka tuotokset taas muuten eivät ole varsinkaan talvella niitä parhaita ajo-ominaisuuksiltaan.
      Ja euroista sanon sen että niissä taas huonoimman hinta-laatu suhteen antaa Mersu.

      • jokuvaan

        Samaa mieltä
        Vaihdan muuten heti kun vuosi vaihtuu toitsun johonkin euroon kun maantiematkailu on sillä yhtä kiemurtelua.
        Enkä ole muuten sillä ajannut edes 60000km


    • "Hyrsleri"

      Laatu taitaa olla aika suhteellinen käsite, joka
      riippuu tosiaankin automerkistä. Esim. Toyota
      on "laatuauto", vaikka kone laukeaisikin 100tkm
      ajon jälkeen.

      • partamies

        sehän sen laadun justiinsa tekee. tutkittua tietoakin asiasta on ullin kullin.


    • jk-k

      Parasta ei olekaan, kaikki on yksilöitä näin suuressa bisneksessä. Mutta yhdyn toisaalta samaan mielipiteeseen, että japskit ovat parhaita.

      Yhdyn, en siis väitä, kun ei kokemusta ole kovin monesta muustakaan. Joten en voi kuin väittää että japskit on kestäviä. Parhaista en tiedä, tosin luulen että parhaita ei ole, on vain hyviä.

      On eroa, laitetaanko auton valmistukseen 15 000 vai 80 000 euroa... Eroa löytyy varmasti! En epäile sitä. Niin hinnassa kuin laadussakin.

      Tosin... kestävyydestä en ihan niin varma ole.

    • kepulainen

      LADA ON PARAS.Se on länsi auto

    • rattikäsi

      Omaa kokemusta autoista -omista, tuttujen sekä työkavereiden- on vasta 20 vuoden ajalta. Silti, tässä omia kokemuksiani:

      Parhaita ovat teknisesti ja käyttövarmuudeltaan olleet japsimerkit. Itsellä on ollut uusi Nissan Micra -87, Tojo Corolla -92 ja -93, Honda Accord-03 sekä käytettynä oli Suzuki Swift -91. Kaikki nämä pelasivat ongelmitta, ainoastaan käytettyyn 155 tkm ajettuun Suzukiin vaihdatin jarrupalat sekä pari ajovalopoltinta. Vilkkulasi oikealta edestä meni oman pikkukolhaisun takia (ei siis vika). Ajettavuudestahan näissä ei kannata ylistyslaulua tehdä. Oikeastaan uusikorinen Accordkaan ei ole mikään nautittava mutkatieajettava, aivan hyvä se on, vaan johonkin Bemariin tai Alfaan verrattuna ei pärjää. Vaan: näitä en hommannutkaan ajonautinnon vuoksi, vaan toimittaakseni ajoni luotettavasti, ilman jatkuvia korjaamokäyntejä. Ei korjaamon jonossa tai puhelujonossa sinne ole kivaa olla, etenkään kun töihinkin pitäisi mennä! Oma auton kanssa puuhailu rajoittuu ainoastaan sen pesuihin ja vahauksiin.

      Välissä piti kokeilla euromerkkejä, ihan imago- ja jämäkkyyssyistä (kori jämäkkä, samoin ajettavuus hurmasi japsien välissä). Okei, imagoahan ja muotoilua sekä hyvää ajettavuutta tarjosi kukin euroauto luokassaan, mitkä omistin. Eka euroauto oli Peugeot 205, tuo aikansa muotovalio pikkuauto, hyvä ajaa, vääntävä pikkubensakoneeksi, vaan lukuisia sen ajan sähkö- ja jäähdytysjärjestelmävikoja. VW Polo oli vm-91, sedanmalli, muodoiltaan vielä sitä vanhaa kulmikasta 80-luvun designia ympättynä paksuilla muovipuskureilla ja listoilla sekä massiivisella facelift-kojelaudalla hurmasi autoliikkeessä pikkuautoluokkaan nähden massiivisuudellaan, "jettamaisuudellaan" sekä nelipisteruisku-koneellaan. Vaan pian kyllästyin sen nuhaisuuteen maantiellä, spartalaiseen 4-vaihteisuuteen sekä apulaitemoottoriongelmiin (vaihdettiin 4 kertaa starttimoottori sekä kerran puola 1 vuoden aikana ja piti hinata korjaamolle!). Fiat Punto-96 edusti ekaa Puntokorimallia, hyvä ajaa, kahden vuoden pitoajalla uusittiin sekä lämppärin moottori että särkynyt kuskin oven lukko. Jätti kerran käynnistymättä uudenkarheana miinus 20 asteessa, öljy oli kuin tervaa mittatikussa, vissiin italian ilmastoon sopivat öljyt jääneet luovutushuollossa! Myöhemminkin -20 astetta pakkasraja käyntiinlähdölle synteettisilläkin öljyillä...Kuitenkin yllättävän vähävikainen yksilö oli tämä italiaanoksi huhupuheista huolimatta. Legendaarinen 190-pikkumersu 10-vuotiaana pelasi yllättävän hyvin, eikä pahoja ruostejuttujakaan ollut. Uusittiin ainoastaan jarrulevyt sekä lämppärin moottori, lähti liikenteeseen aina käskettäessä, jäi hyvä muisto. Bemmu, 316 Compact-98 pelasi jättämättä tielle, vaan jo 55 tkm ajettuna jouduttiin uusimaan jarrulevyt eteen, sekä alapallonivelet! Lämppärin moottori kitisi ja vikisi kovalla pakkasella enteillen sen tulevaa vaihtoa. Väyrysmersu CDI-koneella -00 osoitti myöhemmin kuulemani yleisöviestit nykymersujen heikosta laadusta toteen. Auto ruostui kovaa vauhtia, ovipielet, konepellin reunataitteet, ovien alataitteet, alakynnyskotelot sekä lokasuojakaaret, kaikki nämä paksussa ruosteessa! Tehdas tai merkkiorganisaatio eivät korvanneet näitä kuin 25 % osalta, vaikka tappelin tiukasti aikaani asti. Jäi myrkyllinen muisto nykymersusta...

      Nyt alla -03 Accord. En tiedä saako sillä naista, vaan vaimo on jo. Heitin imagotekijän autoni valinnassa romukoppaan. Ajoni Hondallakin hoitelen, ja olen ruostesuojauttanut autoni jo uutena varmuuden vuoksi. En ole merkkifanaatikko, kuten taustasta näkyy. Silti ajattelin nyt pysytellä varmuuden vuoksi japsiperäisessä merkissä, ellei euromerkkien laatu todistettavasti parane pitkäaikaiskäyttöä ajatellen. Mielestäni laatuvaikutelma ja käytännön laatu ovat kaksi eri asiaa. Ei paljoa auta omistusajalla, jos verhoilu on huippusiistiä, samoin kojelaudan tyyli ja muovipinta, jos auto makaa jatkuvasti korjaamolla siten että jopa merkkiorganisaatio ei osaa vikaa korjata!

      Mikäs siinä, jos alla työsuhdeauto tai varaa ja halua korjauttaa autoa yksityisestikin, se on sitä valinnan vapautta. Tässä vain oma kokemukseni yhden tavallisen tallaajan arjesta...

      • pihiteam

        Omia kokemuksia on kertyny 90-camrystä (Bensa 2.0) väliltä 280tkm-428tkm seuraavasti:

        Normaaleissa huolloissa on vaihdettu seuraavia ns kuluvia osia: Öljyä muita nesteitä, suodattimia, tulppia, jakohihnoja, ohjausteh. hihna, tuulilasi, renkaita, jarrupaloja, pakoputkia jnejne...

        Vikalistaa on kertyny seuraavasti:
        Laturi
        Ohjausakselin nivel
        Vesipumppu
        Jarruputket taakse
        Vetonivelten suojakumit
        perävaunupistorasia laippa
        turvavyö kuskille
        Sisäverhouksia
        Ulkopeilit
        Iskarit taakse
        Jarruletku
        Alatukivarsi
        Etulokarit, peltiä, maalia

        Suurimman osan osista olen vaihtanu ite ja kun laiskuus on iskeny niin osan olen teettäny muilla. Minusta kuitenki tuntuu, jotta olen päässy kohtuu vähillä remonteilla. Suuri osa autoista kun paalataan jo ennen näitä kilometrejä.
        Vähälläkään ei tötterö oo päässy, vaan sillä on vedelty koukussa trailereita ja asuntovaunua.
        Välille on jääty kerran ja sekin ois voitu välttää, kun peilistä näkyvä tyyppi ois toiminu toisin.

        Huonoja puolia ompi heikko korroosion kesto. Ajo-ominaisuudetkaan ei oo ihan sieltä parhaasta päästä, mutta tähän voi ajetut kilometritkin vaikuttaa osansa. Niin mainitaan vielä että tämä on minulle eka toyota ja oon ollu aika tyytyväinen. Saatan jatkossakin päätyä samaan merkkiin. On mulla ollu muitakin merkkejä (Fiat,Ford,Mazda,VW,Volvo,Opel,Lada) ja toisiin oon ollu tyytyväinen ja toisiin en. Ne mihin en oo ollu tyytyväinen, ovat päässeet kierrätykseen huomattavasti nopeammin. Ja kun yapanilaisista puhutaan, niin molemmat mazdatkin (323, B2600) oli ihan OK autoja.

        Nyt kun vaihtoarvoa ei enää oo ja auto toimii, niin ajellaan aina vuos kerrallaan.


    • jordan

      Kysymys esim. Toyota, onko japsi? Vähimmässä määrin koska Suomeen tuotavat valmistetaan pääosin Turkissa ja Englannissa.

      Laatutaso romahtanut Euroopassa valmistetuissa malleissa, ongelmia sisäisessä laadunvalvonnassa?
      Ihmeellisiä raaka-aineongelmia moottoreissa ja sähkölaitteissa, Japanissa valmistetuissa vastaavaa ei ole havaittu.

      Voimme havaita että MERKIN kotimaa ei ole tae tuotteen laadukkuudesta.

      • statistikko

        Mihin perustat väitteesi että laatutaso on romahtanut? Linkkejä, kiitos.
        Itse asiassa mitkään julkaistut tutkimukset (ADAC etc) eivät tue luulojasi.


      • jordan
        statistikko kirjoitti:

        Mihin perustat väitteesi että laatutaso on romahtanut? Linkkejä, kiitos.
        Itse asiassa mitkään julkaistut tutkimukset (ADAC etc) eivät tue luulojasi.

        Valtaosa muualle maailmaan viedyistä Toyotoista on Japanissa valmistettuja, nimeenomaan nämä pitävät yllä hyviä tuloksia luotettavuustilastoissa, Euroopassa valmistetut ratsastavat niiden maineella koska pääosin mallinimet ovat samoja.

        Lue Toyota-aiheisia foorumeita vaikkapa pohjoismaalaisia niin ymmärrät laatutason pudonneen, epäkohtia esiintyy runsaasti, (täällä Suomessa ne ymmäretään ominaisuuksiksi) esim. Ruotsissa maahantuoja on tarttunut parantelemaan myymiään yksilöitä, koskahan meillä?


      • Jukka
        jordan kirjoitti:

        Valtaosa muualle maailmaan viedyistä Toyotoista on Japanissa valmistettuja, nimeenomaan nämä pitävät yllä hyviä tuloksia luotettavuustilastoissa, Euroopassa valmistetut ratsastavat niiden maineella koska pääosin mallinimet ovat samoja.

        Lue Toyota-aiheisia foorumeita vaikkapa pohjoismaalaisia niin ymmärrät laatutason pudonneen, epäkohtia esiintyy runsaasti, (täällä Suomessa ne ymmäretään ominaisuuksiksi) esim. Ruotsissa maahantuoja on tarttunut parantelemaan myymiään yksilöitä, koskahan meillä?

        "Keskiluokan autoista Toyota Avensis säilytti parhaan sijansa, tilaston toiseen päähän jäivät Renault Laguna ja Alfa Romeo."

        Eihän tuota Avensista valmistetakaan missään muualla kuin Englannissa. Ja silti kokoluokkansa viattomin auto.


      • Juha
        statistikko kirjoitti:

        Mihin perustat väitteesi että laatutaso on romahtanut? Linkkejä, kiitos.
        Itse asiassa mitkään julkaistut tutkimukset (ADAC etc) eivät tue luulojasi.

        Täältä voit katsoa Toyotan nykymaineen:
        http://www.autospies.com/article/index.asp?articleId=3640

        Alle keskitasoa.


      • Kokemuksesta Avensikseen
        statistikko kirjoitti:

        Mihin perustat väitteesi että laatutaso on romahtanut? Linkkejä, kiitos.
        Itse asiassa mitkään julkaistut tutkimukset (ADAC etc) eivät tue luulojasi.

        Kerron tässä sivustaseuraajana oman käyttäjäkommenttini.
        Olen omistanut 10 Toyotaa joilla olen ajanut noin 1,3 milj. km.
        Kaikki yhtä Avensista lukuunottamatta Japanissa valmistettuja.
        Avensista pidin ainoastaan 22000km. Tuona aikana auto oli korjattavana kymmen kertaisesti verrattuna kaikiin omistamiini Toyotiin.
        Ei mielestäni voida puhua laadun laskusta vaan sen totaalisesta romhtamisesta.
        Mutta miksi?
        Kun seurasin jatkuvan korjaus runban aikana, mistä auto oli koottu, niin eihän siellä ollut muuta toyotaa kuin merkit. Sähkölaitteet Boschia , jarrut (ainakin ohjausyksiköt) Lucas, moottori koottu Englannissa, Englantilaisista osista, nivelet halpaa eurooppalaista tarviketta yms.
        Kun ajotyylini ei ollut muuttunut edellisistä Toyotista, niin auto oli korjaamolla useammin kuin tankkauksessa.
        Osaa vaihdettiin ja tilattiin koko ajan. Ja minkälaista osaa, sitä samaa huonolaatuista mistä auto oli alunperin koottu.
        Esim. niveliä ei japanissa valmistettuihin ole tarvinnut vaihtaa yhteenkään. Mutta Englannissa valmistettuun vaihdettiin raidetangon päät jo kahteen otteeseen moisella kilometrimäärällä.
        Sama koskee sähkölaitteita, yhtään sähkölaitevikkaa ei mahtunut japanissa valmistettuihin, niin Avensiksessa niitä oli jo neljä.
        Lopulta mekkihuollon ja maahantuojan kanssa sovittiin auton vaihtamisesta Japanissa valmistettuun Corolla Wagoniin.
        No eihän se alku ollut sen ruusuisempi. Heti uudessa autossa oli ajovalot säädetty kuormakytkin ääriasennossa--siis väärin.
        No homma hoidettiin taas takuuna, mutta sen jälkeen autoon ei ole tehty muuta kuin määräaikais huollot ja ensimmäistäkään vikaa ei ole ilmaantunut ensimmäisen 62000km aikana.
        Omat kokemukseni laadusta ovat varsin synkät, eurooppalaista autonvalmistusta ajatellen.
        Siksipä uskon ettei Avensis ole yhtään sen laadukkaampi, kuin mikä hyvänsä euroopassa valmistettu auto. Onhan se koottu täsmälleen samoista osista kuin eurooppalaiset kilpailijansa.
        Merkin muoto keulalla ei tuo laatua, vaan laatu koostuu niistä komponenteista josta tuote on kasattu.
        Japanissa Toyotalla on vakiintuneet alihankkijat, joden kanssa on tehty yhteistyötä jo vuosikymmeniä, tämä ei voi olla näkymättä siinä laadussa josta lopputuote kasataan.


      • Saku
        Kokemuksesta Avensikseen kirjoitti:

        Kerron tässä sivustaseuraajana oman käyttäjäkommenttini.
        Olen omistanut 10 Toyotaa joilla olen ajanut noin 1,3 milj. km.
        Kaikki yhtä Avensista lukuunottamatta Japanissa valmistettuja.
        Avensista pidin ainoastaan 22000km. Tuona aikana auto oli korjattavana kymmen kertaisesti verrattuna kaikiin omistamiini Toyotiin.
        Ei mielestäni voida puhua laadun laskusta vaan sen totaalisesta romhtamisesta.
        Mutta miksi?
        Kun seurasin jatkuvan korjaus runban aikana, mistä auto oli koottu, niin eihän siellä ollut muuta toyotaa kuin merkit. Sähkölaitteet Boschia , jarrut (ainakin ohjausyksiköt) Lucas, moottori koottu Englannissa, Englantilaisista osista, nivelet halpaa eurooppalaista tarviketta yms.
        Kun ajotyylini ei ollut muuttunut edellisistä Toyotista, niin auto oli korjaamolla useammin kuin tankkauksessa.
        Osaa vaihdettiin ja tilattiin koko ajan. Ja minkälaista osaa, sitä samaa huonolaatuista mistä auto oli alunperin koottu.
        Esim. niveliä ei japanissa valmistettuihin ole tarvinnut vaihtaa yhteenkään. Mutta Englannissa valmistettuun vaihdettiin raidetangon päät jo kahteen otteeseen moisella kilometrimäärällä.
        Sama koskee sähkölaitteita, yhtään sähkölaitevikkaa ei mahtunut japanissa valmistettuihin, niin Avensiksessa niitä oli jo neljä.
        Lopulta mekkihuollon ja maahantuojan kanssa sovittiin auton vaihtamisesta Japanissa valmistettuun Corolla Wagoniin.
        No eihän se alku ollut sen ruusuisempi. Heti uudessa autossa oli ajovalot säädetty kuormakytkin ääriasennossa--siis väärin.
        No homma hoidettiin taas takuuna, mutta sen jälkeen autoon ei ole tehty muuta kuin määräaikais huollot ja ensimmäistäkään vikaa ei ole ilmaantunut ensimmäisen 62000km aikana.
        Omat kokemukseni laadusta ovat varsin synkät, eurooppalaista autonvalmistusta ajatellen.
        Siksipä uskon ettei Avensis ole yhtään sen laadukkaampi, kuin mikä hyvänsä euroopassa valmistettu auto. Onhan se koottu täsmälleen samoista osista kuin eurooppalaiset kilpailijansa.
        Merkin muoto keulalla ei tuo laatua, vaan laatu koostuu niistä komponenteista josta tuote on kasattu.
        Japanissa Toyotalla on vakiintuneet alihankkijat, joden kanssa on tehty yhteistyötä jo vuosikymmeniä, tämä ei voi olla näkymättä siinä laadussa josta lopputuote kasataan.

        Minulla on myös Englannissa tehty tojo.
        Ei kuitenkaan Avensis, vaan Carina E.
        Ostin auton 77 000 km ajettuna, nyt sillä on ajettu 184 000 km.
        Vikoja tähän mennessä ( ei ole tietoa noista 77 000 kilometristä, jotka edellinen omistaja ajanut):
        1 kpl ABS- antureita, maksoi muistaakseni 58 euroa.
        Akun vaihdoin viime syksynä.
        Autossa on alkuperäiset mm. jarrupalat, pakoputki, en ole muuta tehnyt kuin öljyt vaihtanut ja nokkahihnan kiristimineen vaihdatin 105 000 kilometrin kohdalla.
        En ole autofriikki, en ole katsonut pellin alle, kenen valmistamista komponenteista auto on tehty, mutta kestävä se on ollut.
        Mainittakoon, että autossa ei ole ruostetta.
        Kyseessä on toinen omistamani tojo, edellinen oli Hilux,paljon ajettu, mutta toimi aina vaan.


      • Läheltä seurannut
        Saku kirjoitti:

        Minulla on myös Englannissa tehty tojo.
        Ei kuitenkaan Avensis, vaan Carina E.
        Ostin auton 77 000 km ajettuna, nyt sillä on ajettu 184 000 km.
        Vikoja tähän mennessä ( ei ole tietoa noista 77 000 kilometristä, jotka edellinen omistaja ajanut):
        1 kpl ABS- antureita, maksoi muistaakseni 58 euroa.
        Akun vaihdoin viime syksynä.
        Autossa on alkuperäiset mm. jarrupalat, pakoputki, en ole muuta tehnyt kuin öljyt vaihtanut ja nokkahihnan kiristimineen vaihdatin 105 000 kilometrin kohdalla.
        En ole autofriikki, en ole katsonut pellin alle, kenen valmistamista komponenteista auto on tehty, mutta kestävä se on ollut.
        Mainittakoon, että autossa ei ole ruostetta.
        Kyseessä on toinen omistamani tojo, edellinen oli Hilux,paljon ajettu, mutta toimi aina vaan.

        Suurin osa Carinaan käytetyistä osista tuli Japanista, vaikka kasaus tapahtui Englannissa.
        Käytännössä vain kokoonpanon virheet tekevät Englannin Carinoista sisariaan huonompia.
        Mm. moottorit oheislaitteineen toimitettiin aluksi kokonaan Japanista samoin nivelet yms.
        Mutta Avensis on kokonaan euroopan valmistukseen sunniteltu auto, joten se kuuluu sarjaan euroautot.


      • Euroopasta
        Läheltä seurannut kirjoitti:

        Suurin osa Carinaan käytetyistä osista tuli Japanista, vaikka kasaus tapahtui Englannissa.
        Käytännössä vain kokoonpanon virheet tekevät Englannin Carinoista sisariaan huonompia.
        Mm. moottorit oheislaitteineen toimitettiin aluksi kokonaan Japanista samoin nivelet yms.
        Mutta Avensis on kokonaan euroopan valmistukseen sunniteltu auto, joten se kuuluu sarjaan euroautot.

        Jotta Englanissa valmistettua Carinaa/Primeraa ym. pystyttiin myymään Euroopassa ilman tuontirajoituksia (vielä 90-luvulla EU ja Japani olivat sopineet "vapaaehtoisista" japanilais-autojen tuontirajoituksista Eurooppaan) ja ilman tuontitullia, piti autossa olla vähintään 80 prosenttia osista valmistetu Euroopassa.


    • römpötti
      • jore

        mainosmiehet luovat mielikuvia ja kansaa viedään, median mahti on uskomaton!

        samainen auto alan lehtien vertailuissa pudotettu maanpinnalle mainossfääreistään.


      • marde
        jore kirjoitti:

        mainosmiehet luovat mielikuvia ja kansaa viedään, median mahti on uskomaton!

        samainen auto alan lehtien vertailuissa pudotettu maanpinnalle mainossfääreistään.

        Ymmärtääkseni ADAC ei ole mainostoimisto jonka "mainosmiehet luovat mielikuvia". Missä lehdissä näitä sfäärejä on pudotettu, Pahkasiassa vai Kevätpörriäisessä?


      • römpötti
        jore kirjoitti:

        mainosmiehet luovat mielikuvia ja kansaa viedään, median mahti on uskomaton!

        samainen auto alan lehtien vertailuissa pudotettu maanpinnalle mainossfääreistään.

        on mielestäsi pelkkä mielikuva ja "pudotettu maan tasalle" niin eipä kestä ajatellakaan niitä luokkansa huonommassa päässä olevia. mahtaa olla melkoisia pommeja.


      • Paatse
        marde kirjoitti:

        Ymmärtääkseni ADAC ei ole mainostoimisto jonka "mainosmiehet luovat mielikuvia". Missä lehdissä näitä sfäärejä on pudotettu, Pahkasiassa vai Kevätpörriäisessä?

        ...esim TM:ssa Ocu2 vei Avensista kuin vierasta sikaa joka osa-alueella...siitäkös parku syntyi...onko Eurojen laatu noussut vai "etäJapsien" laskenut?


      • moskovalainen
        Paatse kirjoitti:

        ...esim TM:ssa Ocu2 vei Avensista kuin vierasta sikaa joka osa-alueella...siitäkös parku syntyi...onko Eurojen laatu noussut vai "etäJapsien" laskenut?

        sehän onkin Maailman Paras Itä Auto! Sille ei pärjää japsikipot eikä saksan lederhoserimpulat. puhumattakaan ruotsalaisista gaymobiileista.


      • mitä?
        Paatse kirjoitti:

        ...esim TM:ssa Ocu2 vei Avensista kuin vierasta sikaa joka osa-alueella...siitäkös parku syntyi...onko Eurojen laatu noussut vai "etäJapsien" laskenut?

        Mikö parku syntyi? Eniten testissä parkua taisi syntyä siitä, että Sokotan ja Avensiksen taakse jäi joukko muita malleja... No sen jälkeen kun katsoo sivulta http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=588&posting=22000000005965951

        niin sokotan laatu alkaa hahmottua paremmin...


      • Sakke
        mitä? kirjoitti:

        Mikö parku syntyi? Eniten testissä parkua taisi syntyä siitä, että Sokotan ja Avensiksen taakse jäi joukko muita malleja... No sen jälkeen kun katsoo sivulta http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=588&posting=22000000005965951

        niin sokotan laatu alkaa hahmottua paremmin...

        Kyllä se vaan niin on, että euromerkeistä, jos nyt pitäisi uusi auto ostaa, ottaisin Skodan.
        Toyotalla nyt ajelen , eikä juuri nyt ole auton oston tarvista.


    • auto!

      Heh! Lueppas vaikka uusin 12/04 Tuulilasi, siellä on VW Golf 1,6 FSI:n kestotesti. Viaton auto, sai kehut hyvästä laadusta ja kokonaisuudesta. Ja omistajahaastattelut oli semmoisia että hyvä peli, ajettavuus huipputasoa. Tutuillani ollut myös esim. Ventoa ja neloskoppaista Golffia, pelanneet erittäin hyvin ja tukevan turvallisia ajaa eivätkä tosiaan ruostu käsiin!

      Volkkari osaa auton tehdä.

      • jokujo

        Golffissa ei muuta vikaa kuin surkeat bensamoottorit jonka takia en itse ainakaan sitä osta.


      • pena

    • liikemies

      niin jos laatua haluaa, niin auton pitää olla japanissa tehty.

      totyotiakin on englannissa tehtyjä malleja, ei niitä kannata ostaa eikä turkissa tehtyjä.

      ainoastaan japanissa tehdyt autot ovat viattomia.
      jos ostaa eurooppalaisen primeran tai avensiksen niin sehän on sama kuin ostaisi jonkun bemarin tai volvon tai mersun... saa käydä korjaamosedän juttusilla.

    • järkevää

      esittää mielipiteitä kuten koira on paras kotieläin, tummaveriköt ovat laadukkaimpia, hernekeitto on paras tai silakka on joulukala.
      Tosiasia kuitenkin on, että japsiautoista on tullut kiinnostavia vasta sen jälkeen, kun ne on alettu suunnitella (ja usein myös valmistaa) eurooppalaisin voimin. Ja laatuun luonnollisesti kuuluu paljon muutakin kuin vikafrekvenssi. Enpä valitsisi vieläkään kovin mieluusti jotain Corollaa talviselle Lapinreissulle.

      • Corolla

        Lapin reissut on tehty uudella corollalla viim. kesänä ja vielä vaunu perässä, eikä voi muuta sanoa kuin että erinomainen peli.


      • menettelee
        Corolla kirjoitti:

        Lapin reissut on tehty uudella corollalla viim. kesänä ja vielä vaunu perässä, eikä voi muuta sanoa kuin että erinomainen peli.

        Valitettavasti talvella Corollan ominaisuudet vajoavat pikkuautotasolle.


      • Kokemus tämäkin
        menettelee kirjoitti:

        Valitettavasti talvella Corollan ominaisuudet vajoavat pikkuautotasolle.

        Koskaan en ole Japanilaista autoa omistanut ja tuskin omistankaan.
        Mutta ajellessani joulun seutuun itäsuomalaisilla tukkoisilla teillä, koin jotain jota jokaisen toista automerkkiä arvostelevan pitäisi kokea.
        Tietysti lyhyt joulunseutu piti huolen siitä, että kiirettä riitti sitten myös tien päällä.
        Ylinopeutta vähintään sen minkä laki sallii ja paikoin enempikin.
        Kun keli olosuhteet olivat lähinnä auraamatonta tietä ei hyvänäpitämäni autonkaan ajo-ominaisuuksissa jäänyt paljoa käyttämättä.
        Kuitenkin jollain oli vielä kiireempi ja mikäpä siinä jos rahkeet riittää.
        Mutta kun ohittava auto on 80-luvun lopun Corolla ja keli ei kuljettajaa näyttänyt häiritsevän tippaakaan, niin väistämättä tuli mieleen tuoko nyt on se kestämättömillä ajo-ominaisuuksilla varustettu auto, vai onko Vatanen eksynyt kotiseuduilleen tuollaisella autolla.
        Taitaa kuitenkin olla niin, että enempi kuin auton ominaisuudet vaikuttaa kuljettajan taidot siihen kuinka tiellä pysytään.


      • olli
        Kokemus tämäkin kirjoitti:

        Koskaan en ole Japanilaista autoa omistanut ja tuskin omistankaan.
        Mutta ajellessani joulun seutuun itäsuomalaisilla tukkoisilla teillä, koin jotain jota jokaisen toista automerkkiä arvostelevan pitäisi kokea.
        Tietysti lyhyt joulunseutu piti huolen siitä, että kiirettä riitti sitten myös tien päällä.
        Ylinopeutta vähintään sen minkä laki sallii ja paikoin enempikin.
        Kun keli olosuhteet olivat lähinnä auraamatonta tietä ei hyvänäpitämäni autonkaan ajo-ominaisuuksissa jäänyt paljoa käyttämättä.
        Kuitenkin jollain oli vielä kiireempi ja mikäpä siinä jos rahkeet riittää.
        Mutta kun ohittava auto on 80-luvun lopun Corolla ja keli ei kuljettajaa näyttänyt häiritsevän tippaakaan, niin väistämättä tuli mieleen tuoko nyt on se kestämättömillä ajo-ominaisuuksilla varustettu auto, vai onko Vatanen eksynyt kotiseuduilleen tuollaisella autolla.
        Taitaa kuitenkin olla niin, että enempi kuin auton ominaisuudet vaikuttaa kuljettajan taidot siihen kuinka tiellä pysytään.

        Ittelläkään ei ole tällä hetkellä Corollaa alla (työsuhde-Audi) vaan aikoinana omistin uutena ostamiani Corolloja (92 ja 93-mallit eli eri korimallia FX-versioina 1,6-litraisina). Tiellä pysyttiin hyvin, ja vauhtia pidettiin Itä-Savon lumiteilläkin aika korkeasti, välillä viisari heilui talvellakin tuolla 180 kmt kieppeillä kun ajettiin "kilpaa". Ohi mentiin aina kun oli tarvis, ja jo pojankloppina opittiin ajamaan talviajoa jääradalla pyöritellen.

        Sanon vaan että japsit ovat aivan kohtuuhyviä ajaa, totta helkkarissa tämäkin aanelos-audi on vielä vakaampi ja jämäkämpi, vaan hyvin jollain corollapelillä selviää. Joka iikan tulisi kiinnittää mielestäni huomiota omaan oikeaan ajotaitoonsa kaikilla keleillä, se määrää mennäänkö maantietä vai metsän puolta!

        Jos omalla rahalla ostaisin nyt auton, vakka kääntyisi kyllä edelleen jaappanin peliin...


      • ehkä
        Kokemus tämäkin kirjoitti:

        Koskaan en ole Japanilaista autoa omistanut ja tuskin omistankaan.
        Mutta ajellessani joulun seutuun itäsuomalaisilla tukkoisilla teillä, koin jotain jota jokaisen toista automerkkiä arvostelevan pitäisi kokea.
        Tietysti lyhyt joulunseutu piti huolen siitä, että kiirettä riitti sitten myös tien päällä.
        Ylinopeutta vähintään sen minkä laki sallii ja paikoin enempikin.
        Kun keli olosuhteet olivat lähinnä auraamatonta tietä ei hyvänäpitämäni autonkaan ajo-ominaisuuksissa jäänyt paljoa käyttämättä.
        Kuitenkin jollain oli vielä kiireempi ja mikäpä siinä jos rahkeet riittää.
        Mutta kun ohittava auto on 80-luvun lopun Corolla ja keli ei kuljettajaa näyttänyt häiritsevän tippaakaan, niin väistämättä tuli mieleen tuoko nyt on se kestämättömillä ajo-ominaisuuksilla varustettu auto, vai onko Vatanen eksynyt kotiseuduilleen tuollaisella autolla.
        Taitaa kuitenkin olla niin, että enempi kuin auton ominaisuudet vaikuttaa kuljettajan taidot siihen kuinka tiellä pysytään.

        No sitten corollalla ajavat ovat helevetin hyviä kuskeja, kun corolloilla ajetaan vähän kolareita vahinkotilastojen mukaan.


      • julle
        ehkä kirjoitti:

        No sitten corollalla ajavat ovat helevetin hyviä kuskeja, kun corolloilla ajetaan vähän kolareita vahinkotilastojen mukaan.

        se korollistien korkea keski-ikä, seniori ikäisten suosikki. Kuinmyös maalaisten, kaupungeissahan missä korolloja vähemmän ajetaan valtaosa kolareista.


      • lie
        julle kirjoitti:

        se korollistien korkea keski-ikä, seniori ikäisten suosikki. Kuinmyös maalaisten, kaupungeissahan missä korolloja vähemmän ajetaan valtaosa kolareista.

        Mikähän lie uudenmaan eniten myydyimpien automerkkien listalla melko korkeella...


      • homer
        lie kirjoitti:

        Mikähän lie uudenmaan eniten myydyimpien automerkkien listalla melko korkeella...

        Tuossa suomalaisen automiehen raamatussa oli (viime vuonna?) juttua eri seutujen myydyimmistä merkeistä oikein tilastojen kera.
        Ja niin se vaan oli että että etelässä ostetuimpia oli europelit, toyotan vahvinta aluetta oli nuo maakunnat.


      • paljon
        homer kirjoitti:

        Tuossa suomalaisen automiehen raamatussa oli (viime vuonna?) juttua eri seutujen myydyimmistä merkeistä oikein tilastojen kera.
        Ja niin se vaan oli että että etelässä ostetuimpia oli europelit, toyotan vahvinta aluetta oli nuo maakunnat.

        Myydäänpä maakunnissa sitten paljon autoja verrattuna kaupunkeihin, kun selkeesti eniten myydyin merkki saa myyntinsä maakunnista...

        Tänä vuonna veikkaan uudenmaan ostetuimmaksi autoksi Toyotaa tai ainakin se on top 3:ssa. Samoin yritysautoissa Toyota on varmasti 3 sakissa, mutta kai noita yritysautoja ostetaan myöskin maakunnissa eniten.... tai sitten sitten ei.


      • Jussi
        olli kirjoitti:

        Ittelläkään ei ole tällä hetkellä Corollaa alla (työsuhde-Audi) vaan aikoinana omistin uutena ostamiani Corolloja (92 ja 93-mallit eli eri korimallia FX-versioina 1,6-litraisina). Tiellä pysyttiin hyvin, ja vauhtia pidettiin Itä-Savon lumiteilläkin aika korkeasti, välillä viisari heilui talvellakin tuolla 180 kmt kieppeillä kun ajettiin "kilpaa". Ohi mentiin aina kun oli tarvis, ja jo pojankloppina opittiin ajamaan talviajoa jääradalla pyöritellen.

        Sanon vaan että japsit ovat aivan kohtuuhyviä ajaa, totta helkkarissa tämäkin aanelos-audi on vielä vakaampi ja jämäkämpi, vaan hyvin jollain corollapelillä selviää. Joka iikan tulisi kiinnittää mielestäni huomiota omaan oikeaan ajotaitoonsa kaikilla keleillä, se määrää mennäänkö maantietä vai metsän puolta!

        Jos omalla rahalla ostaisin nyt auton, vakka kääntyisi kyllä edelleen jaappanin peliin...

        Oikein.
        Monien on suunnattava sitä kiukkuaan kalustoon , kun huomaa puutteet omassa ajotaidossaan.


    • Tiiseli

      Eivät pärjää enää japanilaiset autot korealaisille.

      Kakkosena saattavat tulla, mutta korealaiset ovat nykyään parhaita laadultaan - siitä kertoo jo viiden vuoden takuukin ilman kilometrirajoitusta.

    • hurahuhhahhei

      75000 saksalaista, joskus "laatuautona"kin jonkun menneessä elävän pitämää uutta kulkinetta kutsuttu takaisin. Samalla merkillä on niin paljon ohjelmistovikoja että uudet kalliit vehkeet seisoo motarin pientareilla kuin k*rpa häissä. Puhukaa pojat pukille (korjaus-) euroautojen laadusta. Japsi on ainoa joka saa vehkeensä workkimaan.

    • Kaltsu

      Kummasti Motonetin pihalla näkyy etupäässä olevan Toyotia ja muita japseja, käyvät jatkuvasti ostamassa varaosia.
      Edellinen autoni oli kestäväksi kehuttu Mazda 323, pois vaihtaessani autolla oli ajettu noin 280000km. Siihen mennessä oli uusittu melkein koko auto mm. 260000km:n kohdalla tehtiin koneremontti, paljon oli uusittava osia.
      Puoli vuotta nyt ajanut ongelmitta diesel-Focuksella.

      • focukseen

        Minun focukseen vaihdettiin 3 vuoden aikana peräkontin luukku ja 3 ovea ruostumisen vuoksi... ei paljoa naurata.


      • ananias

        ja vielä ilman vikoja, se on varmaan maininnan arvoinen asia focuksesta, niin se voorttikin kehittyy!


      • Paavo
        ananias kirjoitti:

        ja vielä ilman vikoja, se on varmaan maininnan arvoinen asia focuksesta, niin se voorttikin kehittyy!

        Minäkin ajoin kerran Helsingistä Kuopion kautta Ouluun ja toyotaan ei tarvinnut kuin bensaa ja pissapojan vettä lisätä.

        Kyllä ne muutkin kuin FORD kestää!

        heh ;-)


      • Paljonkin

        323 Mazdoja joilla on ajettu 400-500tkm ja ilman remppaa.


    • Anonyymi

      Minulla ollut erilaisia autoja, uudempaa ja vanhempaa, mutta samaa mieltä kanssasi. Erittäin hyvä kertomus, mitää tuohon lisäämään..kävi näet niin, että yksi automerkki jäi lopuksi minulle olemaan, 10,v jo sillä ajellut, kun ei raaski vaihtaa.... Käytettynä 184000 km ajettuna ostettu nyt 277000 km mittarissa. Liekö enää nuo uudemmat ranskalaiset, turkkilaiset jne Toyotat niin laadukkaita

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      110
      2850
    2. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2395
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      22
      2334
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1947
    5. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1630
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      170
      1345
    7. Aatteleppa ite!

      Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      286
      1176
    8. Onko se ikä

      Alkanut haitata?
      Ikävä
      80
      1034
    9. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1024
    10. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      244
      991
    Aihe