Pelastuksesta

Kotiteologi

Kertokaapa minulle tietämättömälle, kuinka pelastutaan Jehovan todistajien opin mukaan ja kuinka suhtaudette Jeesukseen?

8

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olehyvävaan

Jeesus on tie totuus ja elämä hänen kauttaan pelastutaan, aivan kuten hän itse antoi mallin ja pelastui. Ei itse itseään vaan hänen isänsä Jehova pelasti hänet.

Hänen malliaan toteuttaen siis evankeljumi, eli hyvän uutisen julistaminen. Lyhyesti, tämän maailman petollisuuden paljastaminen ja pelastus tien kertominen/osoittaminen, näin uhraten itsensä ei itsensä puolesta vaan toisten, sekä itsensä erossa pitäminen maailman tahroilta.

• asiastakiinnostunut

Kerron uskostani sopivissa tilanteissa ja pyrin elämään moraalisesti hyvää, Raamatun periaatteiden mukaista elämää. Minut on myös kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Puuttuko minulta vielä jotain, jotta voisin pelastua?

• etsivänkysymys

Yksi pikku juttu vaan.

Nuori mies sanoi hänelle: ”Olen pitänyt nämä kaikki; mitä minulta vielä puuttuu?” 21 Jeesus sanoi hänelle: ”Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy mitä omistat ja anna köyhille, niin sinulla tulee olemaan aarre taivaassa, ja tule minun seuraajakseni.” 22 Kun nuori mies kuuli nämä sanat, hän meni pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.

• hyväohjekyllä
        etsivänkysymys kirjoitti:

Yksi pikku juttu vaan.

Nuori mies sanoi hänelle: ”Olen pitänyt nämä kaikki; mitä minulta vielä puuttuu?” 21 Jeesus sanoi hänelle: ”Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy mitä omistat ja anna köyhille, niin sinulla tulee olemaan aarre taivaassa, ja tule minun seuraajakseni.” 22 Kun nuori mies kuuli nämä sanat, hän meni pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.

Siinä olisikin hyvä ohje Vartiotorniseuralle, mutta rahavirta on aina vain jäseniltä järjestön suuntaan.

• Ristiharjalle

Jos olet rahan-ahne rikollinen,niin perusta uskon-lahko.Mikään muu ei ole yhtä tuottoisaa kuin se.

• Lappointteri

etsivänkysymys 1.11.2015 17:59

" Jeesus sanoi hänelle: ”Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy mitä omistat ja anna köyhille "

-Vartiotorniseura on aivan äsken lähettänyt seurakunnille kirjeen, jokaiselta jäseneltä tulisi saada 5,20 € ja toimittaa se heille, vartiotorniseuralle.

Oikeastaan olisi tarkistettava, puhutaanko kirjeessä tosiaan jäsenistä, sillä lahkolaiset ovat Suomessa vahvistettujen sääntöjen mukaan "ulkojäseniä" joilla ei ole äänioikeutta seurakunnissaan. Äänioikeutetut jäsenet ovat lahkojohdon määräämiä, joita on muutama.
      Kiinnostuessasi tarkista Johanneksenpojan kotisivuilta, jossa on valtiovallan vahvistamat lahkosäännöt myös.

Talkootyönään rakentamat valtakuntasalilaitokset puolestaan eivät ole rakentajaseurakunnan omistuksessa, vaan niiden lainhuudot on ns omistusseurakunnissa. (Tutustu tarkemmin Johanneksenpojan kotisivuilta)

• kraakku_kraakattaja

krääk

• Meidät demonit on jo pelastettu. Teitä uskiksia on viilattu kunnolla linssiin näillä kaiken maailman jessuleilla ja pyh hengillä. Ei ne mitään pelastele, koska ovat sepitettyjä satuolentoja. Katso maailmaa ja ymmärrä. Kuka kaikkeutta hallitsee? Ei ainakaan YHWH-setä nysväävine satuolentoineen. Yhtä järkevää olisi uskoa kumiteräsaappaisiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      153
      9049
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2729
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      29
      2511
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2501
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1885
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1837
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1763
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      46
      1295
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1207
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1156
    Aihe