Mitkä on sun arvot ihmissuhteissa?

Bi-nainen

Eli minkä mukaan elät ja suhteilet? Miten ne käytännössä näkyvät?

Mun top 3: Avoimuus, rehellisyys ja yksityisyys.

Eli kerron avoimesti mitä haen: ei, en ryhdy esim. lähtökohtaisesti monogaamiin suhteeseen. Olen rehellinen myös muista isoista tärkeistä asioista elämässäni. Ja jos olen useamman henkilön polykuviossa, pidän huolta että kaikki asianosaiset tietävät. En ryhdy pettäjäksi.

Suhteeni kuuluvat vain niille, joiden kanssa ne ovat ja heidän (mahdollisille) muille kumppaneilleen. En levittele ystäväpiirille kaveripanoistani (paitsi joskus 15 vuoden päästä saatan juoruta, että olipas teininä sutinaa senkin kanssa), tai selitä suhteideni laatua ulkopuolisille. Luonnolisesti seksuaalisten tapahtumien yksityiskohdat pysyvät myös luottamuksellisina.

Tässäpä nämä tärkeimmät. Hyvin ovat toimineet.

40

1034

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aboriginaali

Miehen pitäisi asettaa naiselle rajat. Naiset kaipaavat miehekkäitä miehiä, mutta löytävät usein vain joko macho-tyyppisiä alistajia.
      Parisuhteen ongelman ydin onkin liiallinen tasa-arvo sanoo psykologi Tony Dunderfelt.

http://yle.fi/uutiset/psykologi_miehen_pitaisi_asettaa_naiselle_rajat/5254291
      ----------------------------------------------------------------------------------

• Aboriginaali
    • Nnnaaiinennn

Mulle tärkeintä on se että hyväksyy toisen juuri sellaisena kun toinen on. Osoittaa rakkautta ja välittämistä.

• Juuri noin.

• Sexualmale

Arvoni parisuhteessa:
      Kauneuden ja ulkonäön arvostaminen
      Aina uuden vitun etsiminen
      Jännittävyys, uudet naiset
      Uusien panojen etsiminen
      Hyvän kropan arvostaminen

• SpermaaaaaKermaa

Tämä oli hyvä vastaus BUMPPPP

• sönsömlön

Ei sun jutusta saa mitää selvää.

• helmiä.sioille

Aika arvottomasti elelen. :)

• jaska.pantteri

Leveilen panoillani verkossa :)

• rinkelipitäköönreikänsä

En koskaan tee aloitetta, tai osoita kiinnostustani.
      En tavoittele mitään tai ketään, mikä vaatisi kilpailua.
      En ansaitse kenenkään rakkautta, eikä kukaan ansaitse minun rakkauttani.

Näillä olen saanut olla rauhassa.

• mies30v_

Tasa-arvo ja arvostus.
      Kaikki on lähtökohtasesti saman arvoisia, teot ratkaisevat. Jokainen saa olla millainen on ja toteuttaa itseään siinä rajoissa ettei se vahingoita muita. Annan kaikille mahdollisuuden.

Luottamus.
      Ihmissuhteiden perusta. Olen pettänyt luottamuksen parisuhteessa ja se vituttaa. Ehkä jatkossa menee sitten paremmin, olen valehdellut elämässä jo tarpeeksi ja siitä on ollut vain harmia.

Avoimuus.
      Tässä asiassa oon elämässä kussu ja pahasti. Jos on sulkeutunut ja ei kerro omia tuntojaan niin se on lopun alku. Mut Siperia opettaa.
      Avoimuus seksin suhteen myös tärkeää. Parisuhteessa sänkypuuhat kuolee, jos ei kerro mistä tykkää.

Auta muita ja ole positiivinen
      Jos jotkut ihmiset on oikeessa elämässä yhtä negatiivisia kun täällä niin sanon vain et huhu. Elämässä tapahtuu kaikkee paskaa, mut ei pidä katkeroitua. Ole positiivinen ja auta muita.

• Bi-nainen

Kuulostaa tosi hyviltä arvoilta.

• helmiä.sioille
    • 525

Olen kiltti ja kunnollinen joten ätmi joten en 'suhteile'. Ei ole suhteita ja panoja joista kertoa. Etsin kunnollista naista.

• aurinkoapintaan

Rakkaussuhde on eri kuin esim tuttavuussuhde,ystävät osittain hyviä tuttuja.Omasta mielialasta johtuen sanotaan joskus kaikkia ystäviksi.Pyrin elämään ystävällisten ihmisten kanssa.Asiallisuus on hyvä arvo.Haukuvaa ihmistä en arvosta ja pyrin sellaisen lähettyviltä pois.Näitä nyt oli lähinnä nettikeskusteluissa.Antaapi kaikkien kukkien kukkia omien polkujensa varsilla.

• ihmissuhteet on ainoa asia mitä en ole kokenut elämässä

• Annukkkka

Naimisissa 15 v. En käy vieraissa, koetan tehdä kelpo sapuskaa, käyn töissä, hoidan kodin. Pidän itseni kuosissa, ulkoilen ja joogaan, osaan tuhmia temppuja,maksan laskut, en kitise enkä vaadi mieheltä mitään, edes työn etsimistä. Ilmeiseti olen helvetin tylsä, koska nytkin ukko makaa kännissä sohvalla ja minä roikun täällä.

• Dresnianne

Toivottavasti se ukkos on edes hyvä sängyssä, sillä muuten tuollainen uskollisuus ja omistautuminen on elämän hukkaamista. Mut siellä sohvalla on varmasti mukavat oltavat.. Jos ei sitten lottovoittaja tai perinyt ole niin huhuh.
        Kukin toki tyylillään.. Elätin minäkin nuorena yhtä herttaista vätystä mutta ajan myötä tulin järkiini. Tuli kiittämättömäksi ja piti itsestäänselvänä väärällä tavalla..

Tsemppiä kuitenkin valitsemallasi tiellä! :)

• pohtijanainen

Kiitos kun kerroit. Epäilen aina olevani liian hyvä ihminen ja sen vastapainoksi psykoilen välillä oikein kunnolla...kertomuksesi oli hyvä esimerkki siitä, että ihminen ei voi vaikuttaa suhteeseen tiettyä määrää enempää, toinen joko ottaa osaa tai ei, kuten sinun tapauksessasi tuntuu käyneen. Olen pahoillani kun sulla on tuollaista.

Itse olen ollut jo 3,5 vuotta täysin sinkkuna, olen uskossa enkä halua seksiä ilman tunteita, se on mielestäni huorin tekoa ja vahingoittaa sielua. Kukin tekee tietty tyylillään, kuten parhaaksi tuntee, en ole täällä tuomitsemassa ketään.

Arvoja, joilla toivoisin mahdollisen suhteen perustuvan ovat rehellisyys ja voimakas yhteinen tunne-elämä, joka elää yhteisten kokemuksien mukana. Yhteiseksi sopiva elämäntyyli, luonnon ja toisten ihmisten kunnioittava kohtelu ovat myös tärkeitä arvoja minulle. En voisi olla yhdessä esim ihmisen kanssa, joka on epäkohtelias toisille tai joku välinpitämätön suurkuluttaja elämäntyyliltään.

Usein on ollut tarjolla suhteita ihan kivoihin miehiin, joihin ei kuitenkaan vaan synny tunnesidettä, vaikka kaikki muu olisi upeasti. On surullista kieltäytyä jatkamasta pidemmälle, toinen ei välttämättä ymmärrä, mutta mielestäni on parempi niin, koska aloittamalla suhteen, jossa ei ole voimakasta emotionaalista yhteyttä, voi myös pilata toisen mahdollisuudet elämässä saada tarvitsemaansa rakkaudellista tunnesidettä.

Joskus mietin, pitäisikö koittaa seksillä herättää tunnesidettä uuden ihmisen kanssa, kun seksuaalinen lataus on suuri ja muutkin asiat kunnossa, mutta se peloittaa minua, pelkään tulla hyväksikäytetyksi tai väärinymmärretyksi, kuten niin monille tässä kiireen maailmassa käy. en halua jäänä seksirohmujen jalkoihin.

• pohtijanainen kirjoitti:

Kiitos kun kerroit. Epäilen aina olevani liian hyvä ihminen ja sen vastapainoksi psykoilen välillä oikein kunnolla...kertomuksesi oli hyvä esimerkki siitä, että ihminen ei voi vaikuttaa suhteeseen tiettyä määrää enempää, toinen joko ottaa osaa tai ei, kuten sinun tapauksessasi tuntuu käyneen. Olen pahoillani kun sulla on tuollaista.

Itse olen ollut jo 3,5 vuotta täysin sinkkuna, olen uskossa enkä halua seksiä ilman tunteita, se on mielestäni huorin tekoa ja vahingoittaa sielua. Kukin tekee tietty tyylillään, kuten parhaaksi tuntee, en ole täällä tuomitsemassa ketään.

Arvoja, joilla toivoisin mahdollisen suhteen perustuvan ovat rehellisyys ja voimakas yhteinen tunne-elämä, joka elää yhteisten kokemuksien mukana. Yhteiseksi sopiva elämäntyyli, luonnon ja toisten ihmisten kunnioittava kohtelu ovat myös tärkeitä arvoja minulle. En voisi olla yhdessä esim ihmisen kanssa, joka on epäkohtelias toisille tai joku välinpitämätön suurkuluttaja elämäntyyliltään.

Usein on ollut tarjolla suhteita ihan kivoihin miehiin, joihin ei kuitenkaan vaan synny tunnesidettä, vaikka kaikki muu olisi upeasti. On surullista kieltäytyä jatkamasta pidemmälle, toinen ei välttämättä ymmärrä, mutta mielestäni on parempi niin, koska aloittamalla suhteen, jossa ei ole voimakasta emotionaalista yhteyttä, voi myös pilata toisen mahdollisuudet elämässä saada tarvitsemaansa rakkaudellista tunnesidettä.

Joskus mietin, pitäisikö koittaa seksillä herättää tunnesidettä uuden ihmisen kanssa, kun seksuaalinen lataus on suuri ja muutkin asiat kunnossa, mutta se peloittaa minua, pelkään tulla hyväksikäytetyksi tai väärinymmärretyksi, kuten niin monille tässä kiireen maailmassa käy. en halua jäänä seksirohmujen jalkoihin.

Hyvä kommentti.....mutta en usko, että samalla tavalla ajattelevan ja tuntevan ihmisen syyt, sekä tunteet johtuvat uskonnosta......jos on jotain aidosti, niin se kaikki tulee ihmisestä itsestään, eli persoonasta/luonteesta, eikä se ole ainakaan yhtä vahvaa ja aitoa, jos se tulee jostain yksilön ulkopuolisesta asiasta......

• dghfdfghdfghdfgh

joo en sitä tarkoittanutkaan. ei ainakaan omasta kokemuksesta ole mitään väliä, onko ihminen uskossa ja missä niistä, ei siitä riipi tunneyhteys ollenkaan.

Jumala on suuri ja monet ovat tiet Hänen luoksensa;)))

• dghfdfghdfghdfgh kirjoitti:

joo en sitä tarkoittanutkaan. ei ainakaan omasta kokemuksesta ole mitään väliä, onko ihminen uskossa ja missä niistä, ei siitä riipi tunneyhteys ollenkaan.

Jumala on suuri ja monet ovat tiet Hänen luoksensa;)))

"Jumala on suuri ja monet ovat tiet Hänen luoksensa;)))"

Ai, että sä JakSaT..... ;P

• tuokaaheidätluokseni

Elämän risti.

• vau11

rehellisyys, uskollisuus, olen yhden miehen nainen ja sama toisin päin. 20 v yhdessä ja vain paranee. on iloja ja kasvua uskollises parisuhtees mitä ei pääse kokeen muuta tietä.uskollisen rakkauden ja tahdon salainen siunaus. suosittelen. erityisesti nuoret, olkaa aitoja ja älkää ostako kokemusten metsästäjien elämän tapaa hyppimäl sängystä toiseen ja rikkoen itseänne ja sydäntä. aitoa ja kestävää rakkautta on.

• Se vaatii kaksi JoutsenLuonnetta....JoutsenPrinssin&Prinsessan......jos toinen on jotain muuta, niin Joutsen kärsii.... :(

• helemiäsioille

Näin se on, herkkä ystävä. Kuoleva joutsen on tullut koettua, kun lähti etelään kuspää kalamies, vaikka niin oli herkkää poikaa että!!

se on yllättävää, miten asioita jotkut kääntää omien etujensa takia, onneksi en sänkyyn hypännyt.

• helemiäsioille kirjoitti:

Näin se on, herkkä ystävä. Kuoleva joutsen on tullut koettua, kun lähti etelään kuspää kalamies, vaikka niin oli herkkää poikaa että!!

se on yllättävää, miten asioita jotkut kääntää omien etujensa takia, onneksi en sänkyyn hypännyt.

En ymmärtänyt kommenttiasi, eli mitä on tapahtunut ja miksi?...

• dghfdghdfghdfgh

mulla tunteet kehittyi yhden ihmisen kanssa hitaanlaisesti, mutta varsin viehättävästi, ei kuitenkaan seksuaaliseen kohtaamiseen saakka. tunneyhteys katkesi, kun mies,mitä ilmeisemmin jossain idiotismin huumassa lankesi johonkin toiseen, näki kyllä naamasta. eikä voi sanoa, että häntä olisi tuntunut MITENKÄÄN koskettavan tuska, mitä minulle tuotti, vaan muutaman kuukauden kuluttua alkoi piirityksen uudelleen ja toisti saman tempun. yritti herkkyydellään houkutella, mutta ei ottanut itse mitään riskiä eikä vastuuta. siksi asiat alunperinkin sujuivat välillämme niin hitaasti. siis kalamies. luulin jossain vaiheessa toista, mutta onneksi en ole liian herkkäuskoinen, ihminen ei pitkän ajan kanssa pysty teeskentelemään, jos totuus on jotain ihan muuta. kun hän lähti tunsin kuolevani sydämestä, kahdesti. kolmas kerta varmaan veis hengen multa oikein todenteolla...

uskon hänen tajunneen, mitä itse etsin ja sen mukaan valinneen syöttinsä, oli vähän sen maineinen ihminen muutenkin. jotkut "tunneihmiset" ovat tosiaankin sitä sorttia, että ajautuvat täysillä omiin peleihinsä mukaan ja saavat siten toisen uskomaan itseensä, vaikka tarkoitusperät ovat perimmäisesti täysin itsekkäät. näitä tapauksia voi lukea psyykankirjoista myös. oliko se kaksoissidos tai jotain vastaavaa, pirullisia kuvioita tosiaankin ja julmia aikeita!!!!!

• dghfdghdfghdfgh kirjoitti:

mulla tunteet kehittyi yhden ihmisen kanssa hitaanlaisesti, mutta varsin viehättävästi, ei kuitenkaan seksuaaliseen kohtaamiseen saakka. tunneyhteys katkesi, kun mies,mitä ilmeisemmin jossain idiotismin huumassa lankesi johonkin toiseen, näki kyllä naamasta. eikä voi sanoa, että häntä olisi tuntunut MITENKÄÄN koskettavan tuska, mitä minulle tuotti, vaan muutaman kuukauden kuluttua alkoi piirityksen uudelleen ja toisti saman tempun. yritti herkkyydellään houkutella, mutta ei ottanut itse mitään riskiä eikä vastuuta. siksi asiat alunperinkin sujuivat välillämme niin hitaasti. siis kalamies. luulin jossain vaiheessa toista, mutta onneksi en ole liian herkkäuskoinen, ihminen ei pitkän ajan kanssa pysty teeskentelemään, jos totuus on jotain ihan muuta. kun hän lähti tunsin kuolevani sydämestä, kahdesti. kolmas kerta varmaan veis hengen multa oikein todenteolla...

uskon hänen tajunneen, mitä itse etsin ja sen mukaan valinneen syöttinsä, oli vähän sen maineinen ihminen muutenkin. jotkut "tunneihmiset" ovat tosiaankin sitä sorttia, että ajautuvat täysillä omiin peleihinsä mukaan ja saavat siten toisen uskomaan itseensä, vaikka tarkoitusperät ovat perimmäisesti täysin itsekkäät. näitä tapauksia voi lukea psyykankirjoista myös. oliko se kaksoissidos tai jotain vastaavaa, pirullisia kuvioita tosiaankin ja julmia aikeita!!!!!

Mulla tulee mieleen monta muutakin SkeNaaRioTa.......eli miten olet itse mahdollisesti tuonut mielenkiintosi ilmi ja muutenkin toiminut.....oliko se selvää, epäselvää vai jotain niiden sekoitusta....toinen on voinut myös ajatella, ettet ole kiinnostunut ainakaan paljon tjms., ei pysty antamaan sitä mitä haluat ja tarvitset tai ANSAITSISIT yms. (hänen omasta mielestään)...jne...jne...

Telepatia harvemmin toimii - Varsinkaan, jos toinen tai molemmat ovat hyvin varovaisia.....

• ekanatuleemieleen

Laastarina ja epätoivoisten viimeisenä toivona toimiminen. Joka on loppupeleissä kai molemminpuolista.

• Ihanteena

Kristilliset arvot.

• SakuranoHanaMinami

Rakkaus ja rakastaminen, sitoutuminen toiseen ihmiseen, sekä;
      Luottamus, Rehellisyys, Lojaalisuus, Hellyys, Avoimuus, Kunnitoitus.

• SakuranoHanaMinami

Toisen ihmisen Rakastaminen, Kunnioittaminen, Rehellisyys, Uskollisuus, Avoimuus, Hellyys, Luottamus, yhteinen tekeminen...

• Hyviä arvoja ovat....voin kompata...noilla pääset pitkälle, kunhan toisella samat arvot... ;P

• SakuranoHanaMinami

Kiitos.

• aikuinenmies-

Pitää olla rehellinen ja tukea toista ja viettää aikaa toisen kanssa ettei ole koko ajan kavereiden kanssa, pitää auttaa kotihommissa ja olla läsnä.

• kai.perus.juttuja

että kumpikin voi luottaa toisiinsa ja yhdessä olo eli yhdessä tai perheenä tehdään kaikkea ja että kummankin on hyvä ja turvallinen olla ja kaikki perheeseen kuuluvat oli lapsia tai ei niin kaikki on rakastettuja en osaa selittää

• Ihan hyvin vedit....ja hyvin sai selvää.... ;P

• Skunkkix

Vähäkö on pelottava kysymys.

Siis ei arvoja tungeta ihmisii tai revitä toisilta. Ne on alitajuiset eikä niille pidä olla verbaalista vastinetta. Jos on niin sillo on ansassa.

• Tämä totta siinä mielessä ettei omia arvoja pysty siirtämään toiseen, eikä toisen arvoja ottamaan itseensä....... ;P

Mutta.....kyllä omat arvot pystyy sanoiksi muuttamaan....jos muuta väität, niin valehtelet.... ;P

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      66
      6074
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3043
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      31
      2203
    4. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1817
    5. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      20
      1778
    6. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      19
      1773
    7. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      13
      1522
    8. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18
      1519
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      49