Pakolaisten tyytymättömyys ruokaan

Etee

Ei mene mun kaaliin,et arvostellaan ruuan tasosta vastaanottokeskuksissa!Tärkeintähän on että eivät kuole nälkään.

10

78

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tääonnyttätä

Kulttuurishokki. Ja eivät ole tulleet nälkää näkevinä Afrikan maista vaan sotaa pakoon. Muutoin norminykyajan kaikkimullekans-ihmisiä vaikkakin lähi-itämaisina versioina. Joo ja merkkifarkut pitää olla kans!

• tääonnyttätä

Niin ja sitä paitsi, kyllähän suomalaiset peruskoululaiset koko ajan haukkuvat koululaitosruokaansa, joten mikä ero???

• oletnolo

Onko tuo ihme? Suomalainen laitosruoka ja ruoka yleensäkin on mautonta! Onneksi laitan ruokani itse!!!

• voihannenä11

Jos on todella pakolainen, sotaa paossa siis, ei varmaankaan valita ensimmäisenä Suomen hyvästä ruoasta, vaan on tyytyväinen kun on päässyt rauhalliseen paikkaan. Ihana onni ja rauha olisi näin muodoin saavutetu. Valittajat ovat lähteneet niin hyvistä olosuhteista ja muista syistä kuin sodan takia, että Suomen olot tuntuvat sittenkin huonommilta kuin lähtömaan olosuhteet.
        Tämän takia ensisijainen tehtävä on saada kaikki elintaso- ym. pakolaiset mitä pikimmin pois maasta.

• huomioitsija

80% todellisista pakolaisista on naisia ja lapsia.

• Joku_roti

95% pakolaisista on elintasopakolaisia - jotka osaavat vaatia ties mitä. Samaa ruokaa kaikille, myös pakolaisille. Jos ei kelpaa, aina voi palata kotimaahansa.

• 6987455

No ei noi sörsselit näytä kovin herkullisilta, söisittekö itse? Toisaalta koululaiset ja laitoksessa asuvat joutuvat sellaista popsimaan...

• jämpitt

Suomalainen koululainen joka haukkuu laitosruokaa tai ei syö sitä koulupäivän aikana menee kotiinsa ja syö vanhempiensa ostamaa ruokaa on elää sillä. Suomalainen kolulainen joka näkee kotonaan nälkää koska vanhemmilla ei ole kykyä tai elämänhallintaa ruokkia lastaan on enemmän kuin tyytyväinen siihen, että joka maanantai pääsee kouluun syömään.
      Sama pakolaisille, jos olis oikeesti lähteneet pakoon pahoja oloja eivät kyllä ruuasta ronais vaan olis tyytyväisiä siihe, että on turvassa ja että on ruokaa, katto päänpäällä jne. Noi mielenosoitukset ruuasta antaa kyllä hyvän kuvan siitä ettei oikeaa tarvetta turvapaikalle ole.

• Narinaa

Vaikka laitosruoka onkin laitosruokaa, kuvittelisin minäkin pakolaisten olevan kiitollisia, että ylipäätään saavat ruokaa. Ruuasta valittaminen osoittaa, ettei tulijoilla ole kovin suuri hätä oikeasti ollutkaan. Minä ainakin sanoisin, että tervemenoa kotiin takaisin, jos ei meidän keitokset kelpaa. Sitten, kun pystyy itse tienaamaan leipänsä, voi laittaa vaikka kuinka hienoja keitoksia.

• einevaanhuijaa
        Narinaa kirjoitti:

Vaikka laitosruoka onkin laitosruokaa, kuvittelisin minäkin pakolaisten olevan kiitollisia, että ylipäätään saavat ruokaa. Ruuasta valittaminen osoittaa, ettei tulijoilla ole kovin suuri hätä oikeasti ollutkaan. Minä ainakin sanoisin, että tervemenoa kotiin takaisin, jos ei meidän keitokset kelpaa. Sitten, kun pystyy itse tienaamaan leipänsä, voi laittaa vaikka kuinka hienoja keitoksia.

Sammaa mieltä minäkin - hämmästyin kovasti kun useampia kuukausia pakolaismatkalla olleet hyppivät seinille parin viikon jälkeen niin ruoan kuin asumisolojen takia. Siis mitä vittua häh - taitavat ne äänekkäimmät olla niitä elintasopakolaisia tai lomamatkalaisia, kuten eräässä dokkarissa kakkosella irakilainen oli hymyissäsuin vain kääntyessään Suomessa muka turvapaikkaa hakien, mutta poistuessa Suomen maksamana ei ollut moksiskaan eli sellaisia turvapaikanhakijoita.

Suomelle tulee vielä kalliiksi "pakolaisten" takaisin lähettäminen ja kotouttamisrahat päälle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      130
      6292
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      578
      2271
    3. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      40
      1532
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      112
      1308
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      88
      1175
    6. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      66
      1038
    7. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      48
      1035
    8. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      64
      1000
    9. Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain

muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.
      Tuusniemi
      27
      958
    10. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      63
      946
    Aihe