Ei mene mun kaaliin,et arvostellaan ruuan tasosta vastaanottokeskuksissa!Tärkeintähän on että eivät kuole nälkään.
Pakolaisten tyytymättömyys ruokaan
10
68
Vastaukset
- tääonnyttätä
Kulttuurishokki. Ja eivät ole tulleet nälkää näkevinä Afrikan maista vaan sotaa pakoon. Muutoin norminykyajan kaikkimullekans-ihmisiä vaikkakin lähi-itämaisina versioina. Joo ja merkkifarkut pitää olla kans!
- tääonnyttätä
Niin ja sitä paitsi, kyllähän suomalaiset peruskoululaiset koko ajan haukkuvat koululaitosruokaansa, joten mikä ero???
- oletnolo
Onko tuo ihme? Suomalainen laitosruoka ja ruoka yleensäkin on mautonta! Onneksi laitan ruokani itse!!!
- voihannenä11
Jos on todella pakolainen, sotaa paossa siis, ei varmaankaan valita ensimmäisenä Suomen hyvästä ruoasta, vaan on tyytyväinen kun on päässyt rauhalliseen paikkaan. Ihana onni ja rauha olisi näin muodoin saavutetu. Valittajat ovat lähteneet niin hyvistä olosuhteista ja muista syistä kuin sodan takia, että Suomen olot tuntuvat sittenkin huonommilta kuin lähtömaan olosuhteet.
Tämän takia ensisijainen tehtävä on saada kaikki elintaso- ym. pakolaiset mitä pikimmin pois maasta.
- huomioitsija
80% todellisista pakolaisista on naisia ja lapsia.
- Joku_roti
95% pakolaisista on elintasopakolaisia - jotka osaavat vaatia ties mitä. Samaa ruokaa kaikille, myös pakolaisille. Jos ei kelpaa, aina voi palata kotimaahansa.
- 6987455
No ei noi sörsselit näytä kovin herkullisilta, söisittekö itse? Toisaalta koululaiset ja laitoksessa asuvat joutuvat sellaista popsimaan...
- jämpitt
Suomalainen koululainen joka haukkuu laitosruokaa tai ei syö sitä koulupäivän aikana menee kotiinsa ja syö vanhempiensa ostamaa ruokaa on elää sillä. Suomalainen kolulainen joka näkee kotonaan nälkää koska vanhemmilla ei ole kykyä tai elämänhallintaa ruokkia lastaan on enemmän kuin tyytyväinen siihen, että joka maanantai pääsee kouluun syömään.
Sama pakolaisille, jos olis oikeesti lähteneet pakoon pahoja oloja eivät kyllä ruuasta ronais vaan olis tyytyväisiä siihe, että on turvassa ja että on ruokaa, katto päänpäällä jne. Noi mielenosoitukset ruuasta antaa kyllä hyvän kuvan siitä ettei oikeaa tarvetta turvapaikalle ole.- Narinaa
Vaikka laitosruoka onkin laitosruokaa, kuvittelisin minäkin pakolaisten olevan kiitollisia, että ylipäätään saavat ruokaa. Ruuasta valittaminen osoittaa, ettei tulijoilla ole kovin suuri hätä oikeasti ollutkaan. Minä ainakin sanoisin, että tervemenoa kotiin takaisin, jos ei meidän keitokset kelpaa. Sitten, kun pystyy itse tienaamaan leipänsä, voi laittaa vaikka kuinka hienoja keitoksia.
- einevaanhuijaa
Narinaa kirjoitti:
Vaikka laitosruoka onkin laitosruokaa, kuvittelisin minäkin pakolaisten olevan kiitollisia, että ylipäätään saavat ruokaa. Ruuasta valittaminen osoittaa, ettei tulijoilla ole kovin suuri hätä oikeasti ollutkaan. Minä ainakin sanoisin, että tervemenoa kotiin takaisin, jos ei meidän keitokset kelpaa. Sitten, kun pystyy itse tienaamaan leipänsä, voi laittaa vaikka kuinka hienoja keitoksia.
Sammaa mieltä minäkin - hämmästyin kovasti kun useampia kuukausia pakolaismatkalla olleet hyppivät seinille parin viikon jälkeen niin ruoan kuin asumisolojen takia. Siis mitä vittua häh - taitavat ne äänekkäimmät olla niitä elintasopakolaisia tai lomamatkalaisia, kuten eräässä dokkarissa kakkosella irakilainen oli hymyissäsuin vain kääntyessään Suomessa muka turvapaikkaa hakien, mutta poistuessa Suomen maksamana ei ollut moksiskaan eli sellaisia turvapaikanhakijoita.
Suomelle tulee vielä kalliiksi "pakolaisten" takaisin lähettäminen ja kotouttamisrahat päälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851