Teksti kopsattu toiselta sivulta

KiitosJaNäkemiin

Ensinnäkin, joillekin on ihan helkutin vaikeeta sanoa hei, moi, terve, moro, moikkelis, tsaukki, päivää, huomenta .. Miksi? Mulla tulee tosi monesti suuri vitutus jo siitä, että kun mä ite tosi ystävällisesti yritän tervehtiä niin vastaukseksi tulee epämääräinen murahdus, mulkaisu, ei katsetta ollenkaan tai sitten "kolme pussia!!", "kaks mallun punasta" tai "näitä viilejä on sitten neljä". Erityisen vaikeaa tämä tervehtiminen on nuorille miehille, teinipojille ja nuorille naisille jotka ovat liikkeellä poikaystäviensä kanssa. Eikö se olisi ihan perus kohteliasta tervehtiä ja kiittää?

Tästä päästäänkin sitten näihin nuoriin pariskuntiin jotka tulevat siihen kassalle ja kun mä tervehdin niin mies tervehtii reippaasti takaisin kun taas nainen mulkaisee ja kävelee kassan toiseen päähän mulkoilemaan juuri siihen tyyliin että "minähän en tuollaista miestennielijää moikkaile". Naama on norsunvitulla ja ilmeestä näkee jo mitä päässä pyörii. Mä usein mietin vaan että mitäs kummaa, ihan kuin mä oikeesti yrittäisin iskeä niitä kaikki miehiä jotka mun kassoilla käy. Hell yeah.

Sitten kun tuotteen koodi ei toimikaan ja me joudutaan soitella osastoille .. ei, se ei ole meidän kassatanttojen syy ja ei mekään tykätä siitä että viis minuuttia joudutaan soitella sinne tänne että löytyisi oikea koodi. Se ei auta että se Pirkko sanoo siinä jonku Puman verkkatakin hinnaks 12,95 kun meidän täytyy aina soittaa ja saada se hemmetin koodi sille tuotteelle. Eikä se auta että sitten aletaan kiukutella sen takia meille. Hohhoijjaa, aikuistukaa aikuiset ihmiset ja katsokaa sitten että onko siinä paidassa se hintalappu vai eikö ole.

Korttikoneen käyttö tuntuu olevan myös yksi haasteellisimmista asioista. Jos laitatte vahingossa väärän pin-koodin, se kone ilmoittaa siitä ja käskee syöttää pin koodin uudelleen. Sitä korttia ei vedetä sieltä ulos turhautuneena ja kirota että "no mikäs perkele tässä nyt on!!!" kun itse sen koodin laittoi väärin. Kun se kortti vedetään siitä ulos kesken kaiken niin siinä menee aikansa ennenkuin se kone ehtii mukaan ja sitten kun sitä aletaan ränkyttää ees taas sitä korttia siihen niin maksamisesta ei tule mitään ja kenenkäs syy se taas on - no meidän kassaihmisten.

Ruuhka-aikaan tai silloin kun perhe/pariskunta on ostamassa koko suvulle ruokaa, olisi erittäin miellyttävää jos jompikumpi tai joku perheestä menisi pakkaamaan niitä tavaroita samalla kun toinen tai joku lastaa niitä siitä kärryistä hihnalle. Se on tosi ärsyttävää kun yksi lappaa ostoksia hihnalle ja toinen seisoo vieressä elottoman oloisena kuin tatti metsässä ja tuijottaa aneemisena kun toinen tekee työtä. Sitten se kassan toinen pää pursuaa niistä tavaroista mikä taas johtaa siihen, että seuraavan asiakkaan tavarat eivät mahdu menemään sinne toiselle puolelle ja se taas hidastuttaa sitä toimintaa. Enkä mä voi sanoa että "hei hei hei, meeppäs pakkaamaan torvelo!", mutta olisi ihan kiva jos käytettäis sitä järkeä tässäkin touhussa.

Tässä nyt oli osa näistä asioista mitkä itseä ainakin ärsyttää lähestulkoon päivittäin. Enkä halua yleistää, on tosi paljon ihania asiakkaita ja jopa nuoria miehiä jotka tervehtii tosi reippaasti ja heittää jotain kivaa kommenttia ja osaa kiittää. Ei kaikki naisetkaan ole aina vittumaisia ja löytyy ihmisiä laidasta laitaan. Edellämainittuja urveloita vaan löytyy tosi paljon.

Ja kun joku sorapillu kuitenkin nyt tulee sanomaan että "ei kukaan pakota olemaan siellä töissä!!!!!111 älä valita!!!" niin ei kukaan pakotakaan, mutta opiskelijana on aika vaikeeta löytää mitään ns. kunnon töitä tässä vaiheessa ja tuosta saa suht hyvin rahaa koska olen jo kertaalleen alalle valmistunut ja se on kaikenkaikkiaan melko helppoa. Ja mä oikeastaan pidänkin siitä kun on vain oikea asenne. On ihanaa olla ihmisten kanssa tekemisissä ja tapaa paljon erilaisia ihmisiä.

Ihan tällaisena vinkkinä voisin lopuksi sanoa että ei me siellä kassalla olla mitään idiootteja joita kohtaan voi käyttäytyä miten tahansa. Tervehtikää ja kiittäkää älkääkä käyttäytykö kassoja kohtaan kuin ne olisi vain jotakin pohjasakkaa, halpoja makkaroita. Ihmisiä mekin ollaan jotka tekee vain työtänsä ja haluaa (ainakin osa) palvella oikeasti teitä asiakkaita parhaamme mukaan. "Hei" ja "kiitos" sekä "ole hyvä" on aika kivoja sanoja ja pienestä se on kiinni aika usein. Kiitos!!

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turhaakopiointia

      Mikä pointti näitä kopioida niistä alkuperöisistä paikoista? kyllä tämäkin on luettavissa sieltä sivulta mistä tämä on otettu. Kuitenkaan mitään ennenkuulumattoman tärkää tämäkään ei sisällä että pitäisi levittää useampaan paikkaan.

      Sitäpaitsi tärkein asia lainatussa tekstissä, lähde, puuttuu!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 191
      2343
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2134
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      179
      2007
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1702
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1267
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      5
      1209
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1205
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      16
      1198
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1080
    Aihe