Onko nimimerkkisi pelkkä Putoushahmo?

Kivaa aina udella jotain palstalaisilta. Ajattelin kirjoittaa sellaisen tutkivan otoksen nettimaailman identitoituneista surffareista kuka-missä-miksi-tyyliin johon tarvitsen aineistoa alan tosihuijareilta.

Mietin vain minkälaisia ihmisiä nimerkkienne takaa oikeasti löytyy? Onko esittänne kirjoittajava kommentoija aito itse vai joku keksitty satuhahmo ja miksi näin on päässyt käymään?

61

230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Esimerkiksi kun sinkut-palstaa lukee, ei voi muuta kuin toivoa, että useampi kirjoittaja on oikeasti joku mielikuvitushahmo. Herrajumala jos ei ole.

• Puhumattakaan maailman menoa, terveys ja paikkakunnat -palstoista.

Ei siinä mitään, jos on umpitollo. Mutta onko sekin ominaisuus pitänyt jalostaa jo ihan yleiseksi asti?

• Pitkään olen miettinyt, kannattaisiko minun alkaa etsimään sinkut palstalta naista, joka on kokematon ja hänen lapsensa jo pois muuttaneet. Sporttista ja kiinteävartaloista, joka harrastaa salia ja on työn ulkopuolella kainalossani kiehnäämässä.
        Omistaa pari miljoonaa, eikä ole saita.
        Elän toivossa, että hän huomaa minut ilman etsimistänikin

Ai niin, yksi tuttu kylläkin löysi naisen tuolta sinkut palstalta, olleet yhdessä kesästä lähtien

• jalkaojossa

Mainitsemasi Herrajumala on varmasti todellinen mielikuvitushahmo. Nimittäin, meillä kaikilla on Hänestä ainutlaatuinen ja yksilöllinen kuviteltu näkemys. Athair Ar Neamh, sanoo jotkut skottilaiset. Isä taivaassa.

Samaa kuvittelua me harrastamme täälläkin. Peilin edessä kuvittelen tuntevani itseni, ja ahh, kuinka monta kertaa olenkaan ollut väärässä.

Varsinaiseen kysymykseesi; olen aito itseni. Vanhemman-, työ-, puoliso-, kirjoittaja- ym-roolieni reflektointi pakottaa minut tosin kysymään itseltäni, olenko aidoimmillani tietyssä roolissa vaiko kaikkien roolien summana(?)
        (onko aitoutta olemassakaan?)
        (aitous ja totuus, liekö jotain salaperäisiä päämääriä mitä kukaan ei tavoita)
        Sivupolkuna tul mieleen että roolitilanteita ei taatusti kannata sekoittaa, jos vaikkapa jäisi vanhemmanrooli päälle ja sitten puhuisi puolison kanssa kuten murkkuikäiselle... :)

• neitsytäitikö
        runontaja kirjoitti:

Pitkään olen miettinyt, kannattaisiko minun alkaa etsimään sinkut palstalta naista, joka on kokematon ja hänen lapsensa jo pois muuttaneet. Sporttista ja kiinteävartaloista, joka harrastaa salia ja on työn ulkopuolella kainalossani kiehnäämässä.

Ai niin, yksi tuttu kylläkin löysi naisen tuolta sinkut palstalta, olleet yhdessä kesästä lähtien

Mitenkäs voi olla sekä kokematon, että äiti, jolla on aikuisia lapsia. Neitsyt ja äiti yhtäaikaa?

• neitsytäitikö kirjoitti:

Mitenkäs voi olla sekä kokematon, että äiti, jolla on aikuisia lapsia. Neitsyt ja äiti yhtäaikaa?

Mariakin oli neitsyt saadessaan Jeesuksen. Ei se nykyaikana voi mahdoton asia olla.
        Paitsi, että enkeli Gabriel oli todettu myöhäisemmissä tutkimuksissa Jeesuksen isäksi (dna testillä todettu) ja Josep, Marian mies taas oli vanha puuseppä (tiedättehän lapsimorsiammet), jolla köli ei keulinut. Lisäksi Jooseppi oli paljon työmatkoilla

Nyt kyllä pitää hakea juotavaa, kurkkua kuivaa, kun on tullut puhuttua noinkin paljon.

• runontaja kirjoitti:

Pitkään olen miettinyt, kannattaisiko minun alkaa etsimään sinkut palstalta naista, joka on kokematon ja hänen lapsensa jo pois muuttaneet. Sporttista ja kiinteävartaloista, joka harrastaa salia ja on työn ulkopuolella kainalossani kiehnäämässä.

Hyvä hätävalhe parisuhteeseen painostaville tuttaville sanoa että juu, on sellainen saitti, jossa samoja arvoja kunnioittavat tapaavat toisiaan. Katsotaan nyt.

Sinkkupalstalla taitaa olla se etu tai paremminkin este, että kirjoittajien ihanteet ovat niin tiukan direktiivin mukaisia, ettei minkäänlaisia poikkeamia sallita. Kuten esimerkiksi pikkuleipäpakkauksessa lukee, että käsitelty linjastolla, joka sisältää pähkinää. Paska keksi, en minä tuota ainakaan itse osta. En mistään mantelinmurusista maksa. Siitä voi tulla kuulemma allergiseksi. Naapuri osti viime viikolla ja johan sillä lauantaiaamuna naama punoitteli. Ja ostaa sitten sokerikorppuja, kun ne aikaisemminkin olivat niin hyviä. Eikä pakkaus pelottele millään pähkinöillä.

Eli arvo parisuhdemarkkinoilla ei aina olekaan siinä, mitä ominaisuuksia toisessa on, vaan mikä on paras puolustuspuhe korkean erakoitumisen tähtäämiseen. Tai keksittömyyteen. Kun ne vanhan ajan korput ovat turvallisempia.

Toisaalta, osa uskaltaa ottaa riskejäkin :)

• jalkaojossa kirjoitti:

Mainitsemasi Herrajumala on varmasti todellinen mielikuvitushahmo. Nimittäin, meillä kaikilla on Hänestä ainutlaatuinen ja yksilöllinen kuviteltu näkemys. Athair Ar Neamh, sanoo jotkut skottilaiset. Isä taivaassa.

Samaa kuvittelua me harrastamme täälläkin. Peilin edessä kuvittelen tuntevani itseni, ja ahh, kuinka monta kertaa olenkaan ollut väärässä.

Varsinaiseen kysymykseesi; olen aito itseni. Vanhemman-, työ-, puoliso-, kirjoittaja- ym-roolieni reflektointi pakottaa minut tosin kysymään itseltäni, olenko aidoimmillani tietyssä roolissa vaiko kaikkien roolien summana(?)
        (onko aitoutta olemassakaan?)
        (aitous ja totuus, liekö jotain salaperäisiä päämääriä mitä kukaan ei tavoita)
        Sivupolkuna tul mieleen että roolitilanteita ei taatusti kannata sekoittaa, jos vaikkapa jäisi vanhemmanrooli päälle ja sitten puhuisi puolison kanssa kuten murkkuikäiselle... :)

Herrajumalakin on vain arkkityyppi siinä kuin kuka tahansa muukin ihanne. Itsehän me sen muodostamme. Tuskin se on samanlainen sulla tai mulla. Puhumattakaan millainen se on muhammettilaisen, agnostikon tai budhalaisen mielestä. Jumalihanne. Niinkuin ihanteemme on äiti, isä, puoliso jne. Oma mielikuvitushahmomme. Todellisuus voi vain olla melkoinen yllätys, kun todellinen tyyppi ei suostukaan siihen valmiiksiajateltuun ruotuun olemaan sitä, mitä toinen hänestä halusi :) Kun se toinen änkyrä ei teekään mieleksi - vaikka se puoliso - niin sittenhän sen täytyy olla teini-ikäinen, joka käyttäytyy vain lapsellisesti, eikö niin?

Vaikka lähtökohtana oli se nimerkin roolitus niin siinä olet oikeassa että niitä roolejahan on useita. Saatamme porsastella viimeisen päälle parhaan kaverin kanssa saunaillassa mutta tuskin sama onnistuu esimiehemme kanssa. Tai lastemme edessä. Joku tietysti voi väittää, ettei vedä mitään rooleja: on aina se sama jooseppi oli missä tahansa kenen seurassa tahansa, ei hänellä ole tarvetta olla muuta kuin on. Miksi? Eikö hän sen vertaa arvosta sitä yksilöä, joka juuri sillä hetkellä on häntä vastapäätä? Siitä huolimatta häntä vastapäätä napottaa vaikkapa se puoliso, lapsi tai esimies. Ja jokainen näistä haluaisi tulla kohdelluksi sen mukaisesti.

• sininuttu

Arkkityyppiset teemat ja Skeemat kulkevat tavallaan käsi kädessä. Sanomattakin on selvää (silti sen tässä sanon, heh) että teemat ja skeemat ovat jokaisella meistä erilaisia. Itsemme rakentamia, hahmottelemia. Siinä mielessä voimme jokainen ylpeästi ja nöyrästi todeta olevamme ainutlaatuisia. Todella ainutlaatuisia.

Skeemat ovat opittua tietorakennetta. Opimme lapsesta alkaen pelkistämään tietoa kokonaisuuksiksi subjektiivisen näkemyksemme avulla. Karkeasti; fillari, rattikelkka ja auto ovat kulkuvälineitä. Äidinmaito, lenkkimakkara ja hillomunkki ovat ruokaa. Skeemojen, kokonaisuuksien kautta ajattelemalle nopeutamme johtopäätöksiämme.
        Kun esim näemme sivusilmällä jonkin lentävän, mielikuvituksemme kaivaa automaattisesti esiin skeeman lentävistä mahdollisuuksista (lentokone, lintu..). Evoluutio on ollut kätevä, meidän ei tarvitse arpoa että a. kerrostalo lentää. b. pikkusisko lentää jne. Skeeman aktivoituessa, aktivoituu samalla siihen liittyvät reaktiot ja tunteet.

Tunteisiimme vaikuttaa mieleemme rakentuneet kuvitelmat, nuo mystikko Jungin lanseeraamat Arkkityypit. Yksilöllinen käsityksemme siitä millainen on Sankari ja hänen Varjonsa (Varjoa voisi nimittää Sankarin pimeäksi puoleksi, pahimmaksi viholliseksi), Sankaria auttava Opastaja, Vanha Viisas, epämoraalinen Veijari, Kosminen Isä ja Äiti Maa. Lisäksi tietysti miehen feminiininen ja naisen maskuliininen puoli jotka sisältävät tuhoavia ja luovia piirteitä. Itsestä hyvät kirjat ja elokuvat kiehtovat juuri Arkkityyppejä sisällämme:
        Matkantekijä(sankari), Albus Dumbledore(vanha viisas), Yoda(opastaja, may the force be with you), Severus Kalkaros (arvoituksellinen opettaja) jne.

Kahville.. :)

• Oikeesti kiinnostuin miesten logiikka-palstasta aikoinaan siksi, kun täällä oli mielestäni hyviä kirjoittajia. :-D (ähkii)

• Ja jos mieli ei ole tarpeeksi matalalla v*ttumaisen päivän jälkeen, kannattaa pläräillä uskonto- tai politiikkaosioita.

Mistäpä luulette Kyrön saaneen ahaaelämyksensä Mielensäpahoittajaan?

• Eduskunnassa muuten käytetään paljon raamatusta lainattua tekstiä, vaikka siellä pitäisi olla älylliseen ajatteluun pystyviä henkilöitä

• mitää----

.

"Mitä hä"

har!11

.

• No niin, siinä ensimmäinen uhri. Harri, tunnustatko, että lääke-opiaatti-Lehtinen-kuva olisi suurin kusetusyritys minkä olet tehnyt vai se, mitä olet jättänyt mainitsematta palstalla?

• Oon_mikä_oon---
        elisakettu kirjoitti:

No niin, siinä ensimmäinen uhri. Harri, tunnustatko, että lääke-opiaatti-Lehtinen-kuva olisi suurin kusetusyritys minkä olet tehnyt vai se, mitä olet jättänyt mainitsematta palstalla?

.

"En kommentoi minuun kohdistettuja syytöksiä millään tavalla"

har!11

.

• Oon_mikä_oon--- kirjoitti:

.

"En kommentoi minuun kohdistettuja syytöksiä millään tavalla"

har!11

.

Juurihan tuota kommentoit :) *vaanii potentiaalista uhria*
        (asialla ei tietysti ole merkitystä, mutta minä en näe ongelmaa pilleripurkeissa. Ongelma piilee siinä, että vain otettu lääke auttaa)

Unohdit nimittäin sen että osallistut nyt kyseenalaistavaan tutkimukseen. Eli kysymys kuuluu: minkä osan itsestäsi haluaisit jättää palstakirjoittajien mieleen?

• Tuota_öömmm---
        elisakettu kirjoitti:

Juurihan tuota kommentoit :) *vaanii potentiaalista uhria*
        (asialla ei tietysti ole merkitystä, mutta minä en näe ongelmaa pilleripurkeissa. Ongelma piilee siinä, että vain otettu lääke auttaa)

Unohdit nimittäin sen että osallistut nyt kyseenalaistavaan tutkimukseen. Eli kysymys kuuluu: minkä osan itsestäsi haluaisit jättää palstakirjoittajien mieleen?

.

"Haluan vain esiintyä täysin rauhanomaisena työtätekevänä veronmaksajana" Miksi alapesut syyllistää tv:ssä

har!1

.

• eIisakettu
        Tuota_öömmm--- kirjoitti:

.

"Haluan vain esiintyä täysin rauhanomaisena työtätekevänä veronmaksajana" Miksi alapesut syyllistää tv:ssä

har!1

.

Joo joo. Nykäse näppiis persuhörhö.

• Tuota_öömmm--- kirjoitti:

.

har!1

.

Tulihan se olennainen sieltä. Syyllistämme itseämme ja toisia asioista, jotka muistuttavat mitä olemme jättäneet tekemättä tai mistä esikuvaamme halveksimme. Eikä siihen taida muu auttaa kuin sen oman ihanteen muuttaminen toisenlaiseksi.

• kiItti_mies

Olen satuhahmo :)

• Kiitos siitäkin vähästä. Mietinkin millainen imbesilli kutsuu itseään kiltiksi mieheksi ja fantasioi insestistä ja sukurutsasta. Naksuja naposteleva peräkammarimies olisi ihan riittävä sellaisenaan. Muuten, en usko tuohon kilttimiesteoriaan silloinkaan.

Miksi juuri tälläinen hahmo? Onko sen tarkoitus järkyttää vai onko se mahdollisuus elää kaksoiselämää omassa fantasiassaan? Ja nimen alkuperä?

• kiItti_mies

En kommentoi :)

• kiItti_mies kirjoitti:

En kommentoi :)

Sinäkin siinä yrität vain jänistellä kettua karkuun. Kilttimiesperiaatteella sinun kuuluisi tukea pienen kirjoittajan ponnisteluja kohti totuuden valoa, mitkä tekijät saavat luomaan juuri tietynlaisen roolihahmon.

Kaiken järjen mukaan exhibiotionistinen puolesi haluaa juuri kysyttävän sitä. Miksi siis vastustelet? Täähän alkaa käydä vielä mielenkiintoisemmaksi kuin luulinkaan.

• määmy

Yks frendi sano mua joskus liv & let die tapaseks mimmiks. Järkkymätön päättämiskyky hetkes & antanu hyvienki ideoide delaa. Niit o kuitenki skrivattu lapuil

https://www.youtube.com/watch?v=6D9vAItORgE
      Alex Rose o karismaattine tyyppi, oon pari kertaa ollu Gunnareide keikal.

• Sinä olet palstan ristiriitaisimpia hahmoja. Let&let die-asenne ei kuvaa lainkaan esittämääsi määmy-hahmoasi. Mutta esität sen hyvin ja vakuuttavasti. Ja murre on loistava. Oon miettinyt ohimennen että onko määmy todellisuudessa harrikan harrastajia.

Mun mielestä Axel on karismaattisempi videoilla. Oon vaan kerran ollut Gunnareitten keikalla mutta silloinkin herra A suvaitsi olla myöhässä kaksi tuntia. Leuhka kun mikä. Hieman närkästytti kun loppuillan suunnitelmat meni aivan vatuiksi sen aloituksen viiveen takia.

• määmy
        elisakettu kirjoitti:

Sinä olet palstan ristiriitaisimpia hahmoja. Let&let die-asenne ei kuvaa lainkaan esittämääsi määmy-hahmoasi. Mutta esität sen hyvin ja vakuuttavasti. Ja murre on loistava. Oon miettinyt ohimennen että onko määmy todellisuudessa harrikan harrastajia.

Mun mielestä Axel on karismaattisempi videoilla. Oon vaan kerran ollut Gunnareitten keikalla mutta silloinkin herra A suvaitsi olla myöhässä kaksi tuntia. Leuhka kun mikä. Hieman närkästytti kun loppuillan suunnitelmat meni aivan vatuiksi sen aloituksen viiveen takia.

Kiits Kettu.
        Harrikka myytiin ku muksut synty. O nii paljo peuraa tuol tienpätkäl & pari hirveeki nähty. Parempi surra mp:tä ku keske jäänyttä laiffii & muksut jäis puoliorvoiks. HD oli puolisoin & mä käytin sitä. :)

Enemmä oon jenkkiautofani & tuost ukkoslinnust e luovu. Sen tekniikka & kori oli läpikäyty enne ku ostin sen. Myyjäl ol lanttipula.
        Tollaseen voisin vaihtaa.
        https://www.youtube.com/watch?v=WaUdR5knZ68

• määmy
        modelli kirjoitti:

10.000€ ja konttirahti 5.000€ tälläisen jos joskus viitsisi tuoda maihin.

http://bit.ly/1lqpJ3M

E tuokaa oo huono ratkasu

• Luolamadonna

Mjaa

Hyvä kysymys. Oikeastaan kysymys on siinä mielessä huono, että siihen ei ole selvää vastausta. On vain tapauksia ja himmeleitä.

Itse olen tapaus, jolle ei oikein maailma riitä. Ja jos tästä kaoottisuudesta haluaa jotain löytää, niin se on siinä missä empatia yhdistyy omiin mielihaluihin ja saa muodon. Oikeastaan hyvä marionetti on uudelleen järjestelty minäkuva. Sen asetukset vain muutetaan, ja se tönäistään alamäkeen. Erona tässä on se, että itse istuu kyydissä eikä mäen päälle jää ketään.

Eli kyse on leikistä. Ihminen vain on sellainen.

(Lapsellista naurua)

• Oletkin hyvä esimerkki roolihahmosta. Oikeastaan ne kaikki ovat olleet vakuuttavia. Todellisuudessa... voit olla aivan mitä tahansa. Kenenkään koskaan sitä tajuamatta, että Nasuhan se siinä tepastelee nenän edessä.

Mun mielestä sä nautit siitä, esittämisestä siis. Intensiivisyydestä tulee mieleen Antti Holma. Miksi et siis ole teatterilavalla? Ja toinen piiskaava kysymys: mikä sut saa nauramaan oikeasti?

• Luolamadonna
        elisakettu kirjoitti:

Oletkin hyvä esimerkki roolihahmosta. Oikeastaan ne kaikki ovat olleet vakuuttavia. Todellisuudessa... voit olla aivan mitä tahansa. Kenenkään koskaan sitä tajuamatta, että Nasuhan se siinä tepastelee nenän edessä.

Mun mielestä sä nautit siitä, esittämisestä siis. Intensiivisyydestä tulee mieleen Antti Holma. Miksi et siis ole teatterilavalla? Ja toinen piiskaava kysymys: mikä sut saa nauramaan oikeasti?

No en tiedä miksi en ole lavalla. Ehkä siellä on liian kuuma.

Nauru on hauskinta, kun siihen törmää sisimmässään kuin puuhun. Se on aina kaikilla tasoilla yllätys. Se tulee kuin ämpäri päähän tai saippuakupla silmään. Se on aina ja poikkeuksetta eteen avautunut portti täältä toisaalle, näkymä varjoista valoihin. Kaiken tämän lisäksi se peilaa sitä mitä sinä olet; eli sitä mitä sinä luulet olevasi. Tai kuinka vain.

(Naurua stagella)

• Monitoimihenkilö kuvaa minua parhaiten. Onnistuu niin ojan kaivaminen kuin talon rakentaminen ja putkistojen veto. Siinä ohessa korjaan autoni. Kynä, paperi, sakset töissä kyllästyn.

Tuttavpiiriin kun kuuluu porvareita, pummeja ja sirkuslaisia ja siihen kun lisätään, että isä karjalasta ja äiti savosta ja koska synnyin espoossa, minusta tuli outolintu.
      Ajattelin laittaa linkiksi kappaleen, missä isä antoi pojalleen nimeksi V.
      En muista esittäjää. Peto sopii yhtä hyvin
      https://www.youtube.com/watch?v=pjjz9xOcsz0

Tiesitkö muuten, kun syö banaania, ei saa puraisuhetkellä katsoa toista silmiin. Koska banaanin suuhun vieminen katsotaan liittyvän seksiin

• Nyt tämä vasta omituiseksi nikkaroinniksi meneekin. Esitit liki täydellisesti henkilöä, joka makaa tuossa alle kahdenkymmenen metrin päässä. Manipulointikin toimii samoilla kikoilla.

Arvaapa, mitäpä nyt on aina mielessä, kun syön banaaneja? En varmaan uskalla edes syödä niitä.

• Kai sitä nyt jotain on oppinut, kun on luovaa kirjoittamista harrastanut yli 30 vuotta.
        Nyt kuitenkin mennään kaljan voimalla.

Mistä tuli mieleen, Leena Lehtolainen (dekkaristi) kokeili kerran punaviinipäissään kirjoittaa, koska jotkut oli hänelle sellaista suositellut. Seuraavana päivänä hän poisti, koska oli liian omituinen ja sen jälkeen kirjoittanut vain selvänä.

Tuon Karhun sokan otin hetki sitten irti, joten ei vaikuta vielä kirjoitteluuni

• aito, en ole koskaan ymmärtänyt tarvetta , miksi pitää esittää näytelmää mutta me kasvetaan aikuisinakin. minäainakin olen avoimmuus on saanut ääripäitä.

• Älä nyt suutu, mutta sinua jos ketä olen epäillyt roolin luonnista :)

Roolitkin voivat olla eräänlaisia kasvattajia.

• elisakettu kirjoitti:

Älä nyt suutu, mutta sinua jos ketä olen epäillyt roolin luonnista :)

Roolitkin voivat olla eräänlaisia kasvattajia.

en suutu, olen ollut vaikka mitä n. 10 vuoden aikana muiden mielestä. mutta totuus on että olen sitä mitä olen.

ihminen jota ei voi olla edes elossa. ehkä se hauta olisi ollut vain parhain vaihtoehto. en suuttunut sait minut vaan itkemään.

• moraalinvartija kirjoitti:

en suutu, olen ollut vaikka mitä n. 10 vuoden aikana muiden mielestä. mutta totuus on että olen sitä mitä olen.

ihminen jota ei voi olla edes elossa. ehkä se hauta olisi ollut vain parhain vaihtoehto. en suuttunut sait minut vaan itkemään.

joskus haluat sivuttaa minut vain sen vuoksi ettet halua kantaa minun huoliani taakkanasi jonka vuoksi koet minut illuusijaksi. toiseksi joskus koen vain sinun halua satuttaa minua henkisesti näpäytyksillä, aikas ikävää.

ehkäpä tämä on juuri sitä että naisilla on tapana satuttaa minua. minä en ole kilpailijasi kyllä se runontaja sinusta tykkää.

Mietipä edellistä nimimerkkiäsi. Minusta ruusu tuo mieleen paljon muutakin kuin kauniin kukan.

En koe illuusioksi. Mietin vain mistä saat vastavoimasi. Katsos, niiden roolien ottaminen haltuun on jokseenkin tavallista. Varsinkin silloin, jos on huolia ja ongelmia. Ja sattumoisin minäkin tiedän jotain niistä. Kilttinä ja hiljaisena et saa tarpeeksi ääntäsi kuuluville. Silloin on keksittävä se toinen kanava.

En yllättyisi, jos kunnollinen suurperheen äiti joka kärsii milloin taloushuolista ja milloin siitä, ettei pääse toteuttamaan itseään kunnolla, onkin taustaltaan tunnekylmä terroristi, joka viisveisaa kenenkään tavallisen ihmisen kärsimyksistä.

Olet varmasti huomannut miten vähän empatiaa miltään s24:n kommenteissa on tarjota kenellekään? Johtuuko se ehkä siitä, että ihmisistä on todellisuudessa tullut vain tunne-elämältään tyhjäpäisiä psykopaatteja, joille on samantekevää, mitä kenellekin tapahtuu?

Ei se ihan niin mene. Kirjoittaminenkin lähtee puhtaasti itsekkäistä tarpeista. Ja jokaisen on luotava niitä vastakohtia itselle tunnistaakseen pohjimmaiset tarpeensa.

Itse luen joskus koskettavia elämäntarinoita. En samaistuakseni, en ammentaakseni kenenkään surkeutta tai siksi, että se olisi jotain erityistä herkkua. Ehkä se pitää vain kosketuksissa siihen todellisuuteen, että kykenee vielä säilyttämään jonkinlaisen myötätunnon rippeensä alati kyynistyvässä maailmassa. Toisaalta ne aiheuttavat myös niitä tarpeellisia vihan ja raivon tunteita. Ja kiukun, nälvinnän tarpeen ja näpäytyksen tunteita. Opettelemme vastustamaan.

En ole vihollisesi.

• elisakettu kirjoitti:

Mietipä edellistä nimimerkkiäsi. Minusta ruusu tuo mieleen paljon muutakin kuin kauniin kukan.

En koe illuusioksi. Mietin vain mistä saat vastavoimasi. Katsos, niiden roolien ottaminen haltuun on jokseenkin tavallista. Varsinkin silloin, jos on huolia ja ongelmia. Ja sattumoisin minäkin tiedän jotain niistä. Kilttinä ja hiljaisena et saa tarpeeksi ääntäsi kuuluville. Silloin on keksittävä se toinen kanava.

En yllättyisi, jos kunnollinen suurperheen äiti joka kärsii milloin taloushuolista ja milloin siitä, ettei pääse toteuttamaan itseään kunnolla, onkin taustaltaan tunnekylmä terroristi, joka viisveisaa kenenkään tavallisen ihmisen kärsimyksistä.

Olet varmasti huomannut miten vähän empatiaa miltään s24:n kommenteissa on tarjota kenellekään? Johtuuko se ehkä siitä, että ihmisistä on todellisuudessa tullut vain tunne-elämältään tyhjäpäisiä psykopaatteja, joille on samantekevää, mitä kenellekin tapahtuu?

Ei se ihan niin mene. Kirjoittaminenkin lähtee puhtaasti itsekkäistä tarpeista. Ja jokaisen on luotava niitä vastakohtia itselle tunnistaakseen pohjimmaiset tarpeensa.

Itse luen joskus koskettavia elämäntarinoita. En samaistuakseni, en ammentaakseni kenenkään surkeutta tai siksi, että se olisi jotain erityistä herkkua. Ehkä se pitää vain kosketuksissa siihen todellisuuteen, että kykenee vielä säilyttämään jonkinlaisen myötätunnon rippeensä alati kyynistyvässä maailmassa. Toisaalta ne aiheuttavat myös niitä tarpeellisia vihan ja raivon tunteita. Ja kiukun, nälvinnän tarpeen ja näpäytyksen tunteita. Opettelemme vastustamaan.

En ole vihollisesi.

noh kerroppa minulle mitä rose nimi toi mieleen? siitä saat tehdä vaikka mielipiteitä, mitä niin kuin sanoin sitä olen täysin sitä.

noh kerroppa minulle mitä rose nimi toi mieleen? siitä saat tehdä vaikka mielipiteitä, mitä niin kuin sanoin sitä olen täysin sitä.

Kaunis ja viaton. Esiintyy monissa muodoissa ja väreissä. Terälehdet ovat hauraat. Mutta jos kosketat sitä väärästä paikasta, se pistää piikeillään ilkeästi. :)

ja erittäin typerää kuvitella mitä oikeasti olen kun olen sitä mitä olen kirjoittanut. ihme hölmöyksiä mietit. kyllä olen pitänyt tätä kuin päiväkirjana joka vastaa minulle kuin ystävä tai niitä julmiakin pörrää joka herättää todellisuuteen
        . seurustelen täällä ihmisten kanssa niin kuin todellisuudessa mutta luotan todellisuudessa ihmisiin vähemmän, etten pysty seurusteleen kun pelkää kun ne tietää minun heikkoudet että satuttaa. et hirveän ystävältä vaikuta kun alat vääntää elämästäni muuta kuin on.
        olen vain niille jotka sattuttaa vielä hiljaisempi koska silläin pysyn erossa ja jos kaivaa verta nenästä on laki minun puolella.

miehen suku oli kiero ja se että olen suoristanut mieheni. halun olla rehellinen koska uskon täysin rehellisyyteen ja sen parantavan maailmaa .

minua ei hyväksytä itsenäni niin kuin näkyy sinun mielestä olen muka kamala todellisuudessa.

niin kuin eilen päästi mummelin edelle ruokajonossa koska hän lähti menee, tuli takaisin ja meni eteen puhumaan ja kun takaisin tuli väitti takana olijallelleni
        , että hän oli tämän edessä.

toinen pisti hanakasti vastaa eikun hännän perälle. vaihdoin tuumailtuani hetken aikaa paikkaa mummelin kanssa koska häntä hävetti, oli surullinen ja hädässä.

sanoin että nuoremmakseni jaksan odotella ja voimme vaihtaa paikkoja ja hymyilin.
        todellisuudessa voinut olla pakko käydä vessassa. eiköhän se rouva ihan tarpeeksi ole jonotellut iäkseen ja muutenkin oli siinä lähtiöinä muitakin ja palasi.

lapseni kanssa odottelin ja kaikki hernerokat olivat menneet.

en usko sinua ystäväkseni koska epäilet minua.
        sellaiset ystävät etsii vain pahaa sanottavaa vain toisesta ja lyö energiaa pahoilla sanoilla. minulle riittää ukon pistelyt ja sivallukset en tarvitse muita.

se että olen aito, se sinua ripoo ja minua satuttaa se ettei ole muka muita kaltaisiani olemassa, enkä ihmettele kun ne tappaa itsensä jo ennen kuin pääsevät elämän polulleen. syynä kokee olevansa erillaisia ja tiellä muiden ihmisten.

• elisakettu kirjoitti:

Kaunis ja viaton. Esiintyy monissa muodoissa ja väreissä. Terälehdet ovat hauraat. Mutta jos kosketat sitä väärästä paikasta, se pistää piikeillään ilkeästi. :)

olen sanonut jos kyllä miehen saa lyömään se on nähty. myös heidätkin jotka koskaan ei ole lyönyt ja siihen riittää vain sanat.

ukkoseni sisko sai lyömään heidätkin jotka koskaan ei lyönyt ja tajusin sen. toisen ärsyttäminen saa antamaan takaisin myös aikuisten mutta minun ei ole tarvinut alistua lyömiseen minun pahanani tapani on totuuden sanominen yleensä huonosta käytöksestä.

se minun piikkini ja laki seisoo minun takanani koska se tulee ovelle puolestani.
        miten uskot maltin voittavan aina. minun ymmärrykseni loppuu siihen kun satutetaan ja herjataan joten silloin loppuu lyhyeen kiusaajan jäljet. kiusaamiseen on kuollut paljon lapsia ja minun lempeys loppuu jos ei sanomisesta huolimatta löydy järkeä päähän.

ja erittäin typerää kuvitella mitä oikeasti olen kun olen sitä mitä olen kirjoittanut. ihme hölmöyksiä mietit. kyllä olen pitänyt tätä kuin päiväkirjana joka vastaa minulle kuin ystävä tai niitä julmiakin pörrää joka herättää todellisuuteen
        . seurustelen täällä ihmisten kanssa niin kuin todellisuudessa mutta luotan todellisuudessa ihmisiin vähemmän, etten pysty seurusteleen kun pelkää kun ne tietää minun heikkoudet että satuttaa. et hirveän ystävältä vaikuta kun alat vääntää elämästäni muuta kuin on.
        olen vain niille jotka sattuttaa vielä hiljaisempi koska silläin pysyn erossa ja jos kaivaa verta nenästä on laki minun puolella.

miehen suku oli kiero ja se että olen suoristanut mieheni. halun olla rehellinen koska uskon täysin rehellisyyteen ja sen parantavan maailmaa .

minua ei hyväksytä itsenäni niin kuin näkyy sinun mielestä olen muka kamala todellisuudessa.

niin kuin eilen päästi mummelin edelle ruokajonossa koska hän lähti menee, tuli takaisin ja meni eteen puhumaan ja kun takaisin tuli väitti takana olijallelleni
        , että hän oli tämän edessä.

toinen pisti hanakasti vastaa eikun hännän perälle. vaihdoin tuumailtuani hetken aikaa paikkaa mummelin kanssa koska häntä hävetti, oli surullinen ja hädässä.

sanoin että nuoremmakseni jaksan odotella ja voimme vaihtaa paikkoja ja hymyilin.
        todellisuudessa voinut olla pakko käydä vessassa. eiköhän se rouva ihan tarpeeksi ole jonotellut iäkseen ja muutenkin oli siinä lähtiöinä muitakin ja palasi.

lapseni kanssa odottelin ja kaikki hernerokat olivat menneet.

en usko sinua ystäväkseni koska epäilet minua.
        sellaiset ystävät etsii vain pahaa sanottavaa vain toisesta ja lyö energiaa pahoilla sanoilla. minulle riittää ukon pistelyt ja sivallukset en tarvitse muita.

se että olen aito, se sinua ripoo ja minua satuttaa se ettei ole muka muita kaltaisiani olemassa, enkä ihmettele kun ne tappaa itsensä jo ennen kuin pääsevät elämän polulleen. syynä kokee olevansa erillaisia ja tiellä muiden ihmisten.

Karjuminen lujaa tekee hyvää kenen tahansa keuhkoilla. Kukaan meistä ei jaksa olla koko aikaa kiltti, kunnollinen ja suojella toista. Puolustautuminen on jokaisen oikeus. Tehokkaammaksi sen tekee, jos kaikki minkä sylkee suustaan, pitää myös täysin paikkansa.

Mutta jos yhdessä päässä helpottaa, niin janan toisessa päässä ketuttaa.

Eihän sitä aina ehdi miettiä. Mitä suustaan päästelee ja kenelle. Osoittaa lopulta vain sen, ettei kukaan ole sen vahvempi tai heikompi toista. Ollaan samanlaisia putous-hahmoja kaikki.

• no siinä mielessä kai palstapersoonani sopisi putoushahmoksi ettei sekään ole tippaakaan hauska..
      mut noin niinku muuten sanoisin et nikissäni on sekä roolihahmoa että omaa itseäni, seossuhde vain vaihtelee,

• Oikeesti en tiedä noista putoushahmoista (olen ehkä yhden jakson nähnyt koskaan). Siinä olen toista mieltä, ettetkö olisi hauska. Ja uskallat laittaa sen itsesi tai hahmosi likoon.

• perun pahat puheeni, pitkästä aikaa putousta katsottuani nauroin katketakseni,
        erityisesti lausahdus "minulla on täällä takin alla kappale kauneinta Suomea." täytyy muistaa..
        toisaalta olen kyllä kikatellut koko päivän, viimeistään tuon ukkelin todettua kauppareissulla et "tuulee niin et perse irtoaa" sekä itse hoksaamani "Turusen pyssy" sanamuunnoksen vaikutuksesta on tää päivä mennyt niin vahvasti kikatuksen puolella et mummu vois tähän todeta että on imelä pussi leuan alla.
        .
        noin niinku muuten olen vahvasti harkinnut siirtymistä palstaesiintymisessäni enempi ns. pikahahmo-linjalle, tai vähintäänkin nimimerkkini vaihtamista/muokkaamista.. mut ans kattoo ny vielä, toisaalta tuntuis tyhmältä vaihtaa nimimerkki ihan joksikin muuksi ja tulla sit tänne kommentoimaan kuitenkin vanhaan tuttuun tyyliini..

• Jotenkin vaikea itse sitä määritellä, mutta veikkaan että ne todellisimmat piirteet y.b:ssä ovat niitä, mitkä vaikuttavat eniten Putous-hahmomaiselta. Eli kyllähän mussa varmaan ripaus Alli Kaattoria löytyy;)

• "Ja siellähän se YB-krokotiilikin lipuu pitkin sileää mutta pohjatonta jokea. Hiljaa odottaen - hetkeä, milloin haukata pala jonkun ylisoutavan persauksesta"

• tarkistaa_persauksen---
        elisakettu kirjoitti:

"Ja siellähän se YB-krokotiilikin lipuu pitkin sileää mutta pohjatonta jokea. Hiljaa odottaen - hetkeä, milloin haukata pala jonkun ylisoutavan persauksesta"

.

"Ei ole haukattu persauksesta olen pelastunut"

har!11

.

• tarkistaa_persauksen--- kirjoitti:

.

"Ei ole haukattu persauksesta olen pelastunut"

har!11

.

Vielä ehtii.

Hähä! :D

• korkkaritkattoon

• Mut_huomasin---
        elisakettu kirjoitti:

Vielä ehtii.

Hähä! :D

.

"Mut huomasin että toisessa kainalossa oli joku reikä"

*huolestuu*

har!11

.

• Muistuu_mieleen--

• Putouksen uutistenlukijana voisi olla tulevaisuutta. Haluan uutisankkuriksi Essin ja Villen paikalle. Tai ehkä ei sittenkään...
      Uusi SNL voisi olla mielenkiintoisempi juttu. Siinä voisi uutisoida aivan uudella kokoonpanolla.

Joka päivä voisi harjoitella kuuluttamista:
      - "Ladies and gentlemen, it's Saturday night!" :)

• Voisiko olla niin, että tasapainoisiltakin tuntuvien tapausten pitäisi harjoitella enemmän sitä itsensä likoon laittamista (kaikki tai mitään) ja itselleen nauramista (vaikka tekee kipeää, ei haittaa) että suustaan uskaltaisi päästellä mitä tahansa?

• Kaikista käsikirjoituksista huolimatta, suorissa lähetyksissä voi tulla kaikenlaisia hassuja kömmähdyksiä, joihin näyttelijöiden pitää osata varautua. Taitava esiintyjä uskaltaa heittäytyä tilanteeseen ja osaa paikata vahingon. Monella ammatilaisella on loistava tilannetaju. Hoksottimet toimii nanosekunnissa, ottavat tilanteen haltuun. Se on taitolaji.

Minä en ole näyttelijä, eikä minulla valitettavasti ole luonnostaan noin hienoja ominaisuuksia.
        Jatkossakin tulen tallustamaan verkkaisesti eteenpäin. Takuuvarma kässäri kompassina. Ei auta lipsua, kun ei oo paikkauskalustoa.

• Nyhjää tyhjästä oli aikansa parasta stand uppia. Tuossa ei harjoiteltu kertaakaan etukäteen, koska ideat otettiin yleisöltä suoraan. Putouksessa taas harjoittelevat viikon verran.

Toki tiedän, että koominen hahmo on vaikea rakentaa.
        Alunperin tuon sketsihahmon piti perustua oikeaan julkiseen henkilöön. Pikkuvanhanen on oikealla jäljillä. Alli Kaattori taas voisi olla Drakulan sukua ja myöskin oikealla jäljillä.
        Myöskin se tanssija, oli Uotisen jäljitelmä, mutta huono.

https://www.youtube.com/watch?v=3n9n9dZ2G2I

• Kävin tuubettamassa muutamia Nyhjää tyhjästä pätkiä, en muistanut tätä ohjelmaa. Niissä on näyttelijät tosi kovilla. Vesa Vierikko on mahtava tyyppi, sillä välähtää ja se osaa heittätyä kaikkiin tilanteisiin. Hauska.

Putouksessa Alli Kaattori on mun suosikki. Matti Pikkuvanhanen paranee joka jaksolla. Niiden kaikki vitsit ei uppoa, mutta on siellä timantteja joukossa. :)

• määmy
        runontaja kirjoitti:

Nyhjää tyhjästä oli aikansa parasta stand uppia. Tuossa ei harjoiteltu kertaakaan etukäteen, koska ideat otettiin yleisöltä suoraan. Putouksessa taas harjoittelevat viikon verran.

Toki tiedän, että koominen hahmo on vaikea rakentaa.
        Alunperin tuon sketsihahmon piti perustua oikeaan julkiseen henkilöön. Pikkuvanhanen on oikealla jäljillä. Alli Kaattori taas voisi olla Drakulan sukua ja myöskin oikealla jäljillä.
        Myöskin se tanssija, oli Uotisen jäljitelmä, mutta huono.

https://www.youtube.com/watch?v=3n9n9dZ2G2I

Nyhjää tyhjäst o rankin tapa duunaa komiikkaa. NT:s kuitenki useampi, vastaavast Putoukses kukin enimmäksee duunaa oman hahmonsa. E oo siis apuvoimii.

Yks ulkomaalaine o onnistunu, Mr Bean
        https://www.youtube.com/watch?v=K_bX_jX9O8w

• Tyyne_Anttolasta

modelli ainakin on alusta loppuun käsikirjoitettu (tylsä) hahmo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4736
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      200
      2578
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1677
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      29
      1605
    5. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      21
      1369
    6. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      22
      1305
    7. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1217
    8. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      146
      1081
    9. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      952
    10. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      924
    Aihe