Vanha mies kertoili kuinka kaikki hyvät juomat katoavat, niin kuin nyt nutikkakin, Nordlundin viiniä. En ollut moisesta kuullutkaan.
Oletko sinä nutikan tuttu, tai edes kuullut tuosta viinistä?
Oletko juonut nutikkaa
14
2157
Vastaukset
- seitkytluvunnuori
Se oli Nordforsin punaviini, ihan hirveetä. Pappa on sua kusettanu sen hyvyydellä =D
- rosaliiiiin
Hyvä, kiitos sulle, ensin papan muisti vähän vippas ja sitten, taitaa makumuistikin olla vähän niin ja näin. Kohta haastattelen hän uudelleen.
Kivasti tietoa viinistä löytyy oikealla nimellä - seitkytluvunnuori
Kysy papalta muistaako hän vielä "paremman" Algerialaisen punaviinin. =)
seitkytluvunnuori kirjoitti:
Kysy papalta muistaako hän vielä "paremman" Algerialaisen punaviinin. =)
Ei muistanut, mutta muistatkos sinä Patras Muskatan, rusinaviiniä sanoi sen olevan ja sitäkin kehui mahdottomasti. (nimen oikeinkirjoitus voi vipata papasta johtumattomista syistä)
Sivu mennen sanoen, aika hauskaa kun kookletin sanan nutikka, niin se kertoi nutikan olevan ensimmäinen ilmavoimien kone, joka ylitti äänen nopeuden. Tiedänpä nyt senkin, heh, heh
- seitkytluvunnuori
Oikeestaan se on "Nudikka" ja Patras Muscatel on kreikkalaista makeaa viiniä joka tosiaankin maistuu rusinoille.
- foohyh
Nutku, 5 mk 40 p Alkossa,70 luvun loppu, 4 pulloa piti ostaa että vaikutti missään.
- Kartsa52
Nudika karmeeta halpaa punaviinin tapaista sotkua jota juodessa mulla ainakin päänsärky lisääntyi enemmän kuin humalatila. Tätä viiniä ei nautittu maun takia vaan hinta prosentti suhde oli espanjalaisen Rioja Tinton kanssa kohdillaan.
- väykkäonketku
Kekkosen aikana jouduimme juomaan kaikenlaista paskaa. Hänen jälkeen maassa on mennyt kaikki paremmin.
- makuja
Nutikkaa oli mietoa ja väklevää. Väkevässä oli musta etiketti.
Juotu on myös aikoinaan Sorbusta (tilhi viinaa, pallo viskiä), Helmeilevää Omenaviiniä, Vinettoa, Karjala viiniä, Rioja Tintoa, Carilloa(katkeroa). Näitä nyt ainakin. - Anonyymi
makuja kirjoitti:
Juotu on myös aikoinaan Sorbusta (tilhi viinaa, pallo viskiä), Helmeilevää Omenaviiniä, Vinettoa, Karjala viiniä, Rioja Tintoa, Carilloa(katkeroa). Näitä nyt ainakin.Se oli 70 luvun alkuuni se ainut oikee
- Anonyymi
makuja kirjoitti:
Juotu on myös aikoinaan Sorbusta (tilhi viinaa, pallo viskiä), Helmeilevää Omenaviiniä, Vinettoa, Karjala viiniä, Rioja Tintoa, Carilloa(katkeroa). Näitä nyt ainakin."Riehaa" eli Rioja Tintoa
- Anonyymi
Halvalla hyvä känni ja krapula🥴🤪🤪
- Anonyymi
Vanha pihlajanmarja viini Sorbus oli hyvää. Sokeria jouduttu varmasti lisäämään paljon ellei kitkeryyttä ole muuten saatu pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2312112Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101788Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse601386Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801205Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171038- 49978
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89974TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15970- 70822
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42814