Sain leipäkoneen.. Pari kertaa olen netistä löytämällä ohjeella tehnyt (kaurahiutaleita, öljyä, vettä, hiivaleipäjauhoja, suolaa, hiivaa) ja maku ollut aivan hyvä, mutta sekoitin-osa jää kiinni taikinaan eli leivän sisään joka kerta, onkohan normaalia? Leipä myös murenee reunoilta ja sisältä pehmeää, vaikea leikata. Onko mitään huippuhyviä leipäkoneohjeita mielessä? Yritän saada mieheni myös innostumaan tuosta edullisesta leivästä :D
Leipäkone käytössä
2
410
Vastaukset
- paahto_leipä
Mulla oli kone aikoinaan ja samat ongelmat. Murenee koska siitä puuttuu sitko, joka tulee vaikka jos itse vaivaa taikinan käsin. Murusta oli kyllä pöytä täynnä. Onhan se ihana ajastaa silleen että tuore leipä on aamulla valmiina, mutta ei säily samalla tavalla kun kaupan leipä ja en vaan onnistunut saamaan siihen kunnolla makua.
Lopulta taisin myydä sen kirpparilla.
Se säästö mikä tulee raaka-aineista, menee sitten sähköön.... - Itsetehtyä
Minullakin on kone vielä jäänteenä parinkymmenen vuoden takaa. Käytän sitä nykyään vaan taikinan vaivaamiseen ja nostattamiseen. Viimeistelyvaivaamisen voi tehdä pöydällä. Kätevää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 664500
- 1053505
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373208Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262628- 472523
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52139- 222014
- 1971913
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3951552Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91418