Mitä tarkoittaa kun sanotaan, että jotain tarkastellaan objektiivisesti tai kun joku tarkastelee itseään objektiivisesti?
Vastaukset 4
- ehkä näin
se tarkoittaa puoleetonta tarkastelutapaa, eli silloin tulisi omat kokemukset ja mielipiteet tarkasteltavasta asiasta jättää sivuun. Tämä tietysti on hankalaa, mutta jos tarkastelet omaa itseäsi, yritä nähdä itsesi täysin ulkopuolisen silmin.
- peppi
Vielä sellainen lisäys, että tieteenfilosofiassa keskustellaan paljon siitä, että onko objektiivisuus tieteessä ylipäätään mahdollista sillä subjektiivisuudesta on kertakaikkiaan mahdotonta irtautua. Objektiivisuuteen pyrkimistä pidetään kuitenkin yleisesti tieteellisen ajattelun ja tutkimuksen ehtona.
- Anonyymi
Ja objektiivisuus psykologiassa on sitä, että osaa havainnoida tunteet ja ajatukset "erillisinä" itsestään. Eli hiukan paradoksaalista, mutta hyväksyä tunteet elämään, mutta ymmärtää että minä en ole tunteeni ja ajatukseni.
- Anonyymi
Objektiivinen tarkastelu tarkoittaa sitä, että tarkastelija on objekti joka tarkkailee subjektia ja predikaattia. Joskus myös adverbiä ja akkusatiivia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1771570
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.103782En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203598- 48546
- 126546
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50528- 37526
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510- 25493