17 ja tilivelvollisuus vanhemmille

kukaoon.entiiä

Tiedän että olen väkivaltaisessa suhteessa. Olen siitä sairaat määrät lukenut ja luen edelleen kuin etsisin jotain. Mutta edes totuus että ihmisiä kuolee parisuhdeväkivaltaan ei ole saanut minua lähtemään. Kuten eräs asiantuntija sanoi, monet uhrit tietävät missä mennään ja mikä on ongelmana mutta he eivät saa upotettua sitä tietoa tarpeeksi syvälle ymmärrykseen että tajuaisivat olevansa vaarassa. Tähän tahtoisin ammattilaisen apua koska ilman en pääse pois. Tarvitsen jonkun joka saa mut tajuamaan kuinka mua hajotetaan ja lähden itse, koska jos minut väkisin viedään pois, voin aina palata... Olen 17 ja tällaiset asiat kuuluvat vielä vanhemmilleni... Joudun vuoden odottamaan ennen kuin voin puhua. Onko mitään neuvoja...

9

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Peitteletrikollisentekoj

      Mikä ihmeen pakko sun on olla sen väkivaltaisen ihmisen kanssa. Ja miksi vanhempasi eivät saisi tietää, että sua pahoinpidellään? Sinä luet jotain artikkeleja perheväkivallasta, sen sijaan että tekisit jotain. Mikä ihme sinua estää panemasta poikki tyypin kanssa joka ei arvosta sua. Luuletko ettet saa ketään toista? No mitä sitten vaikket heti löytäisikään uutta. Onko se nyt niin hirveää olla ilman seurustelukumppania? Miksi joudut odottamaan vuoden? Kuka sua nyt estää puhumasta kenellekään. Ota nyt järki käteesi ja eroa hyvän sään aikana. Ne miehet ja naiset joilla on väkivaltainen malli, eivät paranna tapojaan tai lopeta. Väkivalta raaistuu. Nyt kun asut kotona ja sinulla ei ole moisen paskakasan kanssa yhteistä omaisuutta, asuntoa, saatika lapsia eroaminen on vielä helppoa.
      Olet mahdollisesti kirjoittanut ennenkin (tai joku hyvin saman tapainen kirjoittaja) Ja sait neuvoja jättämiseen. http://keskustelu.suomi24.fi/t/13289988/koukussa-suhteessa Jos ei ollut sinun, lue tuo myös.

    • kassuliini

      Et siis halua että vanhemmat saavat tietää? Pelkäätkö että he haluaisivat erottaa sinut poikakaverista? Ja sitä sinä et halua? Koska sinä rakastat häntä ja hän sanoo rakastavansa sinua?
      Jos hän pahoinpitelyjen välillä pyytelee anteeksi ja vannoo rakkautta, muista että hänellä on täysin eri käsitys rakkaudesta kuin sinulla. Hänessä on jotain pahasti vialla. Hän on onneton. Todennäköisesti hän on kärsinyt lapsuudessaan väkivallasta. Tämä on klisee, mutta niin se vain menee.
      Sinäkö siis asut kotona vielä? Ovatko vanhempasi kunnon ihmisiä, saatko heiltä turvaa ja tukea? Sillä vaan, että kaikki nuoret EIVÄT saa. Jos saat tukea ja turvaa, juttu on niin, että kerrot vanhemmille ja sanot että haluat suhteesta eroon. Seuraavaksi kerrot poikaystävälle, että pelkäät lyöntejä niin paljon että haluat pistää suhteen poikki. Teet tämän niin ettet ole yksin. Tämän kanssa pitää olla erityisen varovainen niinkuin varmaan ymmärrät.
      Sen jälkeen otat päättävästi etäisyyttä. Vaihdat puhelinnumeron salaiseksi. Jos hän jollain tavalla ottaa yhteyttä, ET REAGOI siihen. Et selittele, et pyytele anteeksi, etkä varsinkaan lupaa harkita palaamista kun hän sitä rukoilee.
      Muista että jokainen vähäinenkin reagointi ruokkii hänen enemmän tai vähemmän sairasta mieltään ja ennenkaikkea vihaansa. Ja ''sairaalla mielellä'' nyt tässä tapauksessa tarkoitan hänen vääristynyttä suhtautumistaan naisiin, vallankäyttöön , vihaan, pelkoon.
      Hän haluaa hallita sinua, pitää sinut luonaan, ja hän pelkää että menettää sinut. Jos siis reagoit tavalla tai toisella hänen käytökseensä, - myös siihen väkivaltaiseen - se on hänelle osoitus siitä että suhteenne jatkuu, että olet yhä hänen. Tämä on osa hänen vääristynyttä ajatteluaan jonka hän on omaksunut itselleen jo lapsuudessa. Ja jälleen kerran: Älä erehdy luulemaan tätä rakkaudeksi.

    • En_mollaa_nuoria

      Jos olisit aikuinen, sanoisin sinua idiootiksi.

      • uhriyhä

        Minä sanon teitä aikuisia idiooteiksi. 17- vuotias on vielä lähes lapsi, eikä voi oottaa täydellistä toimintaa, ties kuinka kauan se kusipää on kerinnyt hakata tätäkin tyttöä ja aiheuttaa hallaa normaaliin kehitykseen. Pointtihan ei ole se että tietää väkivallan olevan väärin ja lukee siitä. Pointti on se, että haet apua, vaikka pahan olon takia. Mene keskustelemaan ja sitten kun olet valmis kerrot luottamuksella asian terapeutille. Siitä se lähtee. Saat pikkuhiljaa voimaa tuesta ja mahdollisesta lääkkeestä (riippuen sun voinnista). KUN SAAT TARPEEKSI VOIMAA, silmäsi avautuvat aivan uudella lailla ja pääset lähtemään suhteesta. Näin kävi minulla, ilman psyk polia ja lääkitystä en olisi siitä kusipäästä ikään päässyt eroon. Pointti on se että ne idiootit romuttaa itsetunnon ja masentaa ihmisen niin syvälle, että ihminen ikäänkuin menettää toimintakyvyn ja järkiajattelun. Näin 15- vee iästä asti väkivaltaisessa suhteessa ollut ja siitä irti päässyt voin kokemuksen syvällä rintaäänellä kertoa. Joten te aikuiset idiootit, tukea, ei kritiikkiä. Kasvakaa aikuiseksi ja miettikää ennenkun puhutte asiasta josta ette tiedä.


      • ei_ole_vaikeaa
        uhriyhä kirjoitti:

        Minä sanon teitä aikuisia idiooteiksi. 17- vuotias on vielä lähes lapsi, eikä voi oottaa täydellistä toimintaa, ties kuinka kauan se kusipää on kerinnyt hakata tätäkin tyttöä ja aiheuttaa hallaa normaaliin kehitykseen. Pointtihan ei ole se että tietää väkivallan olevan väärin ja lukee siitä. Pointti on se, että haet apua, vaikka pahan olon takia. Mene keskustelemaan ja sitten kun olet valmis kerrot luottamuksella asian terapeutille. Siitä se lähtee. Saat pikkuhiljaa voimaa tuesta ja mahdollisesta lääkkeestä (riippuen sun voinnista). KUN SAAT TARPEEKSI VOIMAA, silmäsi avautuvat aivan uudella lailla ja pääset lähtemään suhteesta. Näin kävi minulla, ilman psyk polia ja lääkitystä en olisi siitä kusipäästä ikään päässyt eroon. Pointti on se että ne idiootit romuttaa itsetunnon ja masentaa ihmisen niin syvälle, että ihminen ikäänkuin menettää toimintakyvyn ja järkiajattelun. Näin 15- vee iästä asti väkivaltaisessa suhteessa ollut ja siitä irti päässyt voin kokemuksen syvällä rintaäänellä kertoa. Joten te aikuiset idiootit, tukea, ei kritiikkiä. Kasvakaa aikuiseksi ja miettikää ennenkun puhutte asiasta josta ette tiedä.

        Miten vaikeaa on lähettää tekstiviesti "en halua tavata sua enää" Siihen kykenee kyllä 17-vuotias. Lukeminen aiheesta ja selittely ei auta mitään.


    • Enmuutasano

      17 vuotiaskin VOI olla idiootti. Et ole ansainnut parempaa kohtelua. Luonto karsii pois vajavaiset, ja se on hyvä, se.

      Juu, juu, syy on aina jonkun muun, kuin sun.

    • Onko tilanne muuttunut yhtään viestin kirjoittamisen jälkeen? Mitä tapahtuisi, jos ilmoittaisit tälle kumppanillesi, että suhde on nyt loppu? Sinulla on oikeus elää turvassa väkivallalta. Tietääkö kukaan ystävä tai kukaan muu, että sinua kohdellaan väkivaltaisesti?
      Vaikka vanhemmillesi kerrottaisiin, että olet mennyt puhumaan psykologille, tms., ei heidän tarvitse tietää kaikkea.

      Voit keskustella ammattilaisten kanssa ja he tukevat ja neuvovat sinua, vaikka et fyysisesti menisi paikalle. Sinun ei tarvitse kertoa heille nimeäsi, eivätkä vanhempasi saa tietää mitenkään.

      http://www.riku.fi/fi/yhteystiedot/
      Tuolla on auttavan puhelimen numero ja sinne voi myös kirjoittaa.

      https://www.naistenlinja.fi/
      Ilmainen auttava puhelin ja voi myös kirjoittaa.

      http://www.mll.fi/nuortennetti/
      Ilmainen auttava puhelin ja voi myös kirjoittaa ja chatata.

      https://www.turvakoti.net/site/?lan=1&page_id=7
      Täällä voit varata ajan chat-keskusteluun

      https://www.turvakoti.net/site/?lan=1&page_id=121
      Auttavia puhelimia. (Luulisin, että on ok soittaa, vaikkei asuisi noilla paikkakunnilla, ne on paikkakuntia, joissa on avopalveluita, kuten vertaisryhmiä, mutta vaikket menisi sellaisiin, voit soittaa tuonne ja kertoa, mitä suhteessasi tapahtuu ja kertoa saman, minkä tässä kerroit, että tarvitset jonkun ammattilaisen auttamaan sinua ymmärtämään, miten huonosti sinua kohdellaan.)

      Älä anna tilanteen jatkua! Älä jatka enää noin, vaan oikeasti ota yhteyttä johonkuhun, joka auttaa!

    • hetipoikki

      Siis nyt en ymmärrä enää mitään.

      Miten joku 17- vuotias antaa jonkun sadistin pahoinpidellä itseään.
      Ihana nuoruus ja sallii tälläistä? Nuoruus on vain kerran, heti pois tuosta suhteesta!

      Hyvä että kirjoitat, se on sen merkki että aiot lopettaa tään tuhoisan suhteen, hyvä!

      Seuraava askel on että sinun pitää saada apua tässä tervehtymisessä, sitä on saatavilla.
      Voit käydä juttusilla jonkun asiantuntijan luona, voit lukea myös alan kirjallisuutta.
      Sinulla on riippuvaisuussuhde tuohon pahoinpitelijään, IRROITA ITSESI siitä.

      Minulla oli luokkakaveri, joka oli yhdessä pahoinpitelijän kanssa.
      Istuu nyt loppuiän rullatuolissa, kun tää "armas" löi. Haluatko samantapaisen tilanteen itsellesi? Takuulla et!

      Ehdit saada itsellesi onnellisen nuoruuden ja hyvän elämän!

      Heti poikki vaan tuo suhde! Kaikkea hyvää sinulle!

    • itsekoettua

      Johtuu nuoruudesta, nykyään ei pitäisi olla mahdollista täydellinen eristäminen, sehän on avainsana, mahdollisuudet selviytyä ovat paremmat kun on paikka minne mennä.
      Lainsäädäntö on sorretun puolella, on vain käytettävä hyväksi. Tilanteen ei pidä antaa pitkittyä, viranomaiset ovat aina vain nihkeämpiä, kun väsyvät.
      Koukusta voi olla vaikea päästä, oma ratkaisu on ensimmäinen askel.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4603
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe