Tilasin Kiinasta pari tekoturkiskaulusta, tai enemmänkin toimivat huiveina.
No, siis tuommoisia "faux fur collars" tms. juttuja. Suomeen toimitus on ilmainen, ja hinta 4.5 - 6 euroa, suurin piirtein. (Tuossa nyt vain yksi kauppias, täsmälleen samoja juttuja on myynnissä ainakin kymmenellä myyjällä Alibaballa.)
http://www.aliexpress.com/item/Luxury-Women-s-Vogue-Faux-Fur-Collar-Shrugs-Scarf-Wrap-Snood-Neck-Warmer-Shawl/2046070674.html
Uteliaisuuttani kaivelin suomalaisia nettikauppoja, ja samoista vitosen tuotteista kiskotaan täällä jopa yli 30 euroa plus postikulut...
http://www.ametisti.net/kauppa/store52/agora.cgi?product=Vaatteet&user4=Turkis&xm=on
(Olen tosin muutenkin lukenut, että kyseessä on enempivähempi "rahat pois" -lafka. Jotkut kertovat, että mitään vastinetta rahoille ei edes ole tullut koskaan...)
Ulkomailta tilaaminen kannattaa aina
2
118
Vastaukset
- veeramaria
Lapsi/orjatyövoimalla teetettyjä kauluksia, eikö sua mulkku hävetä yhtään?
Minä tilasin NansoShopista aitoa kotimaista vaatetta joululahjoiksi.- kolkytkolme
Ei. Miksi hävettäisi? Samaa Kiinassa tehtyä vaatetta ovat kivijalkakaupatkin täynnä - myös Nanso, Tutta ja Marimekko teettävät oikeastaan kaiken Aasiassa.
Kannattaisi katsoa, mitä niissä pesumerkeissä lukee - "Designed in Finland" ei tarkoita, että vaate olisi tehty täällä. Itse jätän vain maksamatta ylimääräistä välikäsille, ja ostan suoraan tehtaalta.
Ostan myös vain sitä, mikä miellyttää silmääni - Nanson puuvillatrikoorievut eivät oikeasti ole mikään silmänilo...
(Muuten, nekään eivät ole materiaaliltaan aidosti kotimaisia "epäorjatyötuotteita". Suosittelen tutustumaan esimerkiksi Intian puuvillatuotantoon. "Monsanto - outoa agrobisnestä" on erittäin hyvä dokkari, josta voi aloittaa.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1579174Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492799Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja312577- 572531
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971915- 981852
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231793Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä481336Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091217- 281201