Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ulkomailta tilaaminen kannattaa aina

kolkytkolme

Tilasin Kiinasta pari tekoturkiskaulusta, tai enemmänkin toimivat huiveina.
No, siis tuommoisia "faux fur collars" tms. juttuja. Suomeen toimitus on ilmainen, ja hinta 4.5 - 6 euroa, suurin piirtein. (Tuossa nyt vain yksi kauppias, täsmälleen samoja juttuja on myynnissä ainakin kymmenellä myyjällä Alibaballa.)
http://www.aliexpress.com/item/Luxury-Women-s-Vogue-Faux-Fur-Collar-Shrugs-Scarf-Wrap-Snood-Neck-Warmer-Shawl/2046070674.html

Uteliaisuuttani kaivelin suomalaisia nettikauppoja, ja samoista vitosen tuotteista kiskotaan täällä jopa yli 30 euroa plus postikulut...
http://www.ametisti.net/kauppa/store52/agora.cgi?product=Vaatteet&user4=Turkis&xm=on

(Olen tosin muutenkin lukenut, että kyseessä on enempivähempi "rahat pois" -lafka. Jotkut kertovat, että mitään vastinetta rahoille ei edes ole tullut koskaan...)

2

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veeramaria

      Lapsi/orjatyövoimalla teetettyjä kauluksia, eikö sua mulkku hävetä yhtään?

      Minä tilasin NansoShopista aitoa kotimaista vaatetta joululahjoiksi.

      • kolkytkolme

        Ei. Miksi hävettäisi? Samaa Kiinassa tehtyä vaatetta ovat kivijalkakaupatkin täynnä - myös Nanso, Tutta ja Marimekko teettävät oikeastaan kaiken Aasiassa.
        Kannattaisi katsoa, mitä niissä pesumerkeissä lukee - "Designed in Finland" ei tarkoita, että vaate olisi tehty täällä. Itse jätän vain maksamatta ylimääräistä välikäsille, ja ostan suoraan tehtaalta.

        Ostan myös vain sitä, mikä miellyttää silmääni - Nanson puuvillatrikoorievut eivät oikeasti ole mikään silmänilo...
        (Muuten, nekään eivät ole materiaaliltaan aidosti kotimaisia "epäorjatyötuotteita". Suosittelen tutustumaan esimerkiksi Intian puuvillatuotantoon. "Monsanto - outoa agrobisnestä" on erittäin hyvä dokkari, josta voi aloittaa.)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1535
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1488
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      31
      1227
    Aihe