Kuntosalit ovat turhia

nyrkkeilijä88

En ole koskaan ymmärtänyt miksi ihmiset käy salilla kun kotona voi treenata yhtä monipuolisesti ja jopa tehokkaammin kun ei tarvi jonotella laitteita. 99% kuntosaliliikkeista voi tehdä kotonakin omalla painolla tai sitten parin käsipainon avulla, välillä huonekaluja apuna käyttäen. Itse olen yli 10v treenannut kotona, pituutta 190cm ja paino siinä 105-110kg paikkeilla ilman läskiä. Monet salilla käyvät kaverinikin kyselevät mitä proteiinijauhoja syön tai miksi olen niin lihaksikas.

Kotitreenaamisen ylivoimainen etu on että voi pitää pulssin korkealla ja treenata korkealla tempolla. Tällöin kestävyyskuntokin kehittyy samalla kun lihakset kasvaa. Painokin tippuu nopeammin kun pitää pulssin korkealla eikä lihakset pääse jäähtymään kuten jos kuntosalilla odottelee laitteen vapautumista.

En vaihtaisi saliin vaikka minulle maksettaisiin siitä, en pystyisi yhtä hyvään lihas ja kuntotreeniin salilla. Järjetöntä että ihmiset oikeasti maksavat satoja euroja vuodessa saleista.

35

1520

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terveisiävaan

Voihan se noinkin käydä. Itse käyn mieluummin salilla kuin paukuttelen kerrostaloasunnossani. Viikonkin treenaamisen jälkeen kauhea hienhaju ja sotku. Salilla tapaa muita kuntoilijoita joilta saa hyvää treeniapua ja sitä zemppiä harjoituksiin. Pienemmillä saleilla on toi mainitsemasi jonotus laitteille ja varmasti pretime aikaan ruuhkaakin silloin kantsii katsoa toinen kellonaika jolloin ei ole niin paljon porukkaa ja hinnatkin ovat päivällä edullisempia.
      Toisaalta isoimmilla saleilla on juoksuratakin käytössä jota kotona ei ole jne.
      Käyn siis salilla mieluummin, käyntikerralle tulee hintaa minun tahdillani 3,90 euroa per kerta, - ei paha. Tuohon hintaan käyn harjoitusten jälkeen suihkussa ja lähden kotiin ei tarvi siis siivoilla enään.

• kotitreenari

Mikä ihmeen sotku ja hienhaju? Treenata voi siististi, kun viitsii laittaa suorituksen jälkeen painot sun muut välineet omille paikoilleen ja hienkin voi aina pyyhkiä pois. Ryyppää joskus viikko putkeen kotioloissa, niin siinä vasta sitä sotkua ja pahalle löyhkäävää hienhajua tulee.

• Treeniä

Salilla treenamisen hyviä puolia ,esimerkiksi siellä saa hyviä vinkkejä treenaamiseen,ja voi vaihtaa mielipiteitä muiden treenaajien kanssa.Kenelläkään ei varmasti ole kotona niin monipuoliseen treenaukseen mahdollisuutta ,kuin salilla.

• kotonnahaonkiva

mult tippu tapetit seiniltä

• Näinonmarjat

Salilla on enemmän tekemisen meininki. Kotona on liian helppo livetä laitteiden ääreltä muihin kotihommiin. Noh, kyse on itsekurista, mutta yksi näkökulma on myös se, että kun maksun kautta salilla kuntoilee, on mielessä se, että rahalle pitää saada vastinetta. Niinpä salilla touhuaminen on intensiivisempää.

• just.joo

Höpö, höpö, itsekurin puutetta. Nim merkki 20 v kotitreeniä.

• Yksi_kymysys

Sinulla ei ole pieniä lapsia kotona hyppäämässä niskaasi, kun teet punnerruksia tms?

• opÄO
        Yksi_kymysys kirjoitti:

Sinulla ei ole pieniä lapsia kotona hyppäämässä niskaasi, kun teet punnerruksia tms?

Mitä ne pienet lapset siinä vaikuttaa?
        Pienet lapset on vaan avuksi siinä, kun tekee niitä punnerruksia.

• Yksi_kymysys

Eivät ole avuksi. Ei ainakaan meidän lapsi, joka tykkää häiritä, jos yrittää kuntoilla kotona.

• Geenimanipulaatio
    • Kimmo-oi

Kyllä mä ainakin menen salil katsomaan naisten pyllyjä enkä treenaamaan kuin tumppuja voi sitten kotonakin renaa sen jälkeen

• Huohhhh667

Ravintolat ovat turhia, koska kotona voi syödä ja juoda. Teatteri on turha, kun kotona voi itse esittää kuvaelmia.

• kotiEiOleTurha

Nimenomaan, koulutki on ihan turhia kun voi kotona opiskella, töihinkään ei kannata mennä, kun voi kotona työskennellä, kaupatki on ihan turhia, kun voi kotiin tilata kaikki netistä ja miksei vaikka perusta samalla kotikaupan, ainiin mut ei sinne tuu ketää kun kaikki on kotona, no voihan ne tuotteet vaikka netin kautta myydä, jos vaan joku tulisi hakee. Voihan ne tuotteet vaikka kädestä käteen toimittaa. Kyläilyki on ihan turhaa, kun voi suomi24 tavata ihmisiä. Metsät on ihan turhia, kun voi omaan kotiin tehdä viidakon.Luonto on turhaa, kun voi katsoa luonto-ohjelmia tv:stä. Tyttöystävät on ihan turhia, kun voi kotona tumputtaa. Kaikki on ihan turhaa paitsi oma koti. säästyy paljon rahaa, aikaa ja vaivaa, kun on vaan omassa kotona.

Joku voi kyllä sanoa että oma kotiki on ihan turha, kun voi olla toisen kotona. Eli vittusaatana, muutetaan kaikki toistemme luokse, niin ei tarvita enää yhtään mitään, kun kaikki tarvittava on samankaton alla.

• vm43

Usealla tuttavallisemmin on jonkin tason laitteita kotona ja yhdellä on autotallissa kunnollinen treenipaikka. Jalkajumppatelineet , lava, levyjä yli 200kg, penkki, rekki, talja, käsipainoja, ym. Käyttää vainoastaan ollessaan estyneenä menemästä
      yleiselle salille.

• Näinonmarjat

Kaikilla ei ole autotallia, eikä muita tiloja, joissa noita laitteita voisi pitää. Minulla on kuntopyörä, joka tuppaa olemaan tiellä, ja harkitsen siitä luopumista.

• vm43
        Näinonmarjat kirjoitti:

Kaikilla ei ole autotallia, eikä muita tiloja, joissa noita laitteita voisi pitää. Minulla on kuntopyörä, joka tuppaa olemaan tiellä, ja harkitsen siitä luopumista.

Mainitsemain kaveri käy kaupallisella ja seuran salilla ja muut eivät käytä kotivehkeitään lainkaan alkuinnostuksen jälkeen.

• Näinonmarjat

Minulla on siis ollut kuntopyörä 3 vuotta ja se on hyvässä käytössä edelleen mutta se vie kuitenkin paljon tilaa. Kaikilla ei innostus lopahda.

• hhghhj

Mitä väliä sillä on käykö salilla vai treenaako kotona?? Jos on varaa rakentaa sali kotiin ja on erakko, niin sen kun treenaa kotona yksin. Jos taas halua käydä salilla, niin sitten käy salilla...

• oijavoi

Eihän sitä tarvitse ymmärtääkään, mitä muutenkaan joku välittää tuntemattomien salikäynneistä tai kotitreeneistä??? Liikaa aikaa jos pitää tällaisia miettiä. Ja en edes kävisi sellaisella salilla, missä pitää jonottaa laitteisiin. Menee sellaiseen aikaan kun on hiljaista tai sellaiselle salille, missä ei ole puoli kaupunkia samaan aikaan. Helppoa. Ja ihmisillä on nyt moniakin syitä miksi käydä salilla, mutta turhahan niitä on tähän kirjoittaa kun "en ole koskaan ymmärtänyt". Kaikkihan ei ole samanlaisia kuin "minä itte". Aika paljon juttuja voi tehdä kotona, miksi siis lähteä kotoa mihinkään?

• veider

kuntosalilla käyminen on muoti-ilmiö kuten laskettelu 80-luvulla, golf ym.kun tulee uusi villitys salit konkkaan.ymmärrän kyllä jotka treenaavat tosissaan ja ovat oikeita kunnosta huolehtijoita, ei kehuskelijoita.

• liinalaukkametsämaa

no mä katson näitä sun tuloksia ja sanon että erinomaista

• salihyväksi

Treenaan salilla missä laitteisiin ei tervitse jonottaa, toisekseen mulla on pari treeni kaveria joiden kanssa treenaan ja kolmanneksi sali maksuihin ei juuri tarvitse panostaa, nykyään kun työttömät pääsee lähes ilmaiseksi ja saahan olla vähän kotootakin pois muijan silmien alta.

• Eeri42

Itse olen samaa mieltä tän ketjun aloittajan kanssa. Itsellä homma lähti siitä kun täytin 40 ja totesin, että olen ihan ok terve, mutta kuntotaso on nolla. Salille en ikinä lähtis koska se on vaivanloista ja siellä pitäisi sitten pelleillä kaikkien muiden edessä. Joten aloitin treenaamisen kotona ja jo parissa viikossa huomasin, että vointi paranee. Ja kun usein teen töitä kotona niin treeni esim kesken päivän kotona on ihan huippu.

Nyt otin vielä avuksi tämmösen kun treenaakotona.com, koska se on halpa ja ammattitreenaajat tekee just sopivat viikko-ohjelmat eikä tarvii miettiä, että mitenköhän olis hyvä treenata, eikä tarvii netistä etsiä mitään kuppasia ohjeita joista ei edes tajua mitään :)

Ite voin suositella kotona treenaamista kyllä kaikille ja myös tuota treenaakotona palvelua..

• turhapalvelu

Ihan turha palvelu tuo treenaakotona.com. Miksi pitäisi maksaa noin paljon jostain, minkä voi tehdä ilmaiseksi?

Treenaaminen ei ole mitään rakettitiedettä. Netistä löytyy hyviä selkeitä ohjeita, eikä mitään kuppasia.

Leuanvetotanko on paras hankinta kotiin.

• vm43
        turhapalvelu kirjoitti:

Ihan turha palvelu tuo treenaakotona.com. Miksi pitäisi maksaa noin paljon jostain, minkä voi tehdä ilmaiseksi?

Treenaaminen ei ole mitään rakettitiedettä. Netistä löytyy hyviä selkeitä ohjeita, eikä mitään kuppasia.

Leuanvetotanko on paras hankinta kotiin.

Aloittaville kysyjille olen suositellut sopivan kuntopiiriohjelman etsimistä netistä.
        0-tilanteessa aloittajalle hyvää valmistautumista salitreeneihin, vaikka kotona jos polla kestää ja on perustarvikkeet.

Tuo tanko on hyvä peli. Leukoja eri otteilla. Leukoja kulmariipunnassa. Koipien nostelua nilkat tankoon. Kun alkaa tuntumaan kevyeltä niin aina löytyy nilkkoihin lisäpainoa. Takavaaka on hyvä tavoite.
        Kukin kehittäköön lisää.

• lihaskikasmie

ymmärrys - usko
      uskoani en menettänyt koskaan

• pesukarhu-

Treenasin kotona 3 vuotta. Sitä ennen salilla 10 vuotta. Nyt taas salilla. Vaihtelu virkistää.

• salillatreenaaja

Pieni kerrostalokämppä, jossa ei tilaa oikein treenata, puhumattakaan säilytyspaikoista painoille. Salilla taas pääsee pois kotoa ihmisten ilmoille, ei kaadu seinät päälle. Lisäksi motivaatio ei riitä kotona treenaamiseen. En oikestaan hirveesti edes tykkää liikunnasta, mutta painonnosto on kivaa ja tykkään siitä, että saa nostettua isompia painoja. Kotona ei tempaukset ja rinnallevedot oikein onnistu. Joogaa kyllä teen kotona.

• olekerrankinmies

Ole mies ja kämpästä kaikki kalusteet vekka jotta mahtuu painonnosto vehkeet. Alakerran väkiki tykkää kun tiputtelet tankoa lattialle.

• salillatreenaaja
        olekerrankinmies kirjoitti:

Ole mies ja kämpästä kaikki kalusteet vekka jotta mahtuu painonnosto vehkeet. Alakerran väkiki tykkää kun tiputtelet tankoa lattialle.

Olen kyllä nainen, enkä mieheksi halua.

• kohtuuskaikessa

Kuntosali on ihan hyvä, jos on sopivan matkan takana, eikä maksa liikaa. Kesällä saatan treenata kotona ja lenkkipoluilla

• Aivanoikeintämä
    • yesyes36v

Vihdoinkin tajusin lähteä ihmisten ilmoille reenaamaan.Olen saanut monia hyvän päivän tuttuja salilta ja joukkoon mahtuu muutama kaunotarkin.Alkuun pääseminen vaati hieman viitseliäisyyttä mutta apua löytyi tarvittaessa.Tänäänkin salin jälkeen olen menossa kahville tapaamani naistreenaajan kanssa.

• Eduista

Kotona treenaamisen edut. Matkoihin ei kulu aikaa ja voi treenata just silloin kuin haluaa. Ei salimaksuja. Näin treenistä tulee tehokasta ja motivaatio pysyy hyvänä. Olen vuosia treenaillut kotona,eikä tulisi mieleenkään lähteä salille.

• tervyy

Sulla on majakanvartijan luonne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6955
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1239
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1042
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe