Tämä nyt ei ole mikään uudissana, mutta en keksi parempaakaan palstaa asiaa päivitellä.
Runsaudenpula sana tarkoittaa, että on paljon vaihtoehtoja. Eli ei ole pulaa runsaudesta. Mutta sana itse suoralta merkitykseltään tarkoittaa juuri päinvastaista eli pulaa runsaudesta.
Sana on harhaanjohtava ja vastenmielinen. Enkä käytä sitä koskaan.
Olen puhunut.
Runsaudenpula
6
3451
Vastaukset
- PuuPulastaPelastaa
Niin, pulahan ei tarkoita jonkun puutetta, vaan pahaa paikkaa. Taitaa olla avannon synonyymistä kyse. En kehtaa lähteä tarkastamaan.
Runsauden pula on siis tilanne, jossa toivottuja vaihtoehtoja on niin paljon tarjolla, että parhaimman valitseminen aiheuttaa tunteen pulaan eli pahaan paikkaan joutumisesta. Tässä merkityksessä sanonta ei siis ole ollenkaan harhaanjohtava.- Anonyymi
Eli siis runsauden pulma olisi parempi ilmaisu.
- Anonyymi
Ehkä myös: runsauden ongelma, paljouden dilemma..
- Anonyymi
Ei ole mitenkään harvinaista, että sanoilla on useampi kuin yksi merkitys. Pula aikana oltiin pulassa, koska oli pulaa kaikesta.
- Anonyymi
Aikoinaan oli myös radiohahmo G. Pula-aho, jota näytteli muistaakseni Leo Jokela. Kuulemma Spede Pasanen oli hahmon keksijä.
- Anonyymi
On paljon nättejä naisia ja komeita miehiä, että on vaikea valita tutustum
kohdetta. Valitsee sitten omaa su
puolta olevan
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1222396- 1341895
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631236Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1051216En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771101Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311070Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451049Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉831009HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio241006Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse56942