Ahdistus ratsastuksesta

AhdistunutHeppaTyttö

Aloitin ratsastuksen noin. 4 vuotta sitten. Aluksi kaikki oli kivaa ja hevoset oli koko elämä.
Sittemmin vaihdoin tuntia haastavampaan. Sain laukkapelon. Pääsin siitä kuitenkin ajanmittaan yli.
Ajattelin, että nyt voin taas jatkaa huoletta.
Mutta ei, kaikki meni pahemmin solmuun.
Taitoni huonontuu koko ajan ja kaikki tunnilla on parempia kun minä.
Eikä tässä vielä kaikki.
Rakastan hevosia edelleen, sitä en voi kiistää.
Mutta pahin ongelmani on järjetön ahdistus ja pelko sekä jännitys ennen tuntia. Nykyään pelkkä ratsastuksen ajatteleminen tekee pahaa.
Huomenna on taas tunti, maha on kipeä ja päähän koskee. Vielä on muutama tunti käymättä, mutta miten mä jaksan ne?
Oon nyt jo ihan rikki.
Onko kenelläkään samanlaisia ongelmia?
Tai onko kenelläkään OLLUT samanlaisia ongelmia?
Olisin iloinen jos saisin kuulla samanlaisia/tapaisia tarinoita ja miten jaksoitte?

2

234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ensinnäkin suosittelen kertomaan opettajalle. Kun kerrot, että olet mielestäsi huonompi kuin muut ja haluat vaihtaa ryhmää helpompaan (sain tälläisen käsityksen) niin saat opelta mielipiteen ja hän tekee tarvittavat toimenpiteet. Hyvää harjoitusta tekee myös pienryhmä/yksityistunti, jolloin saat ratsastaa ilman mahd. ylimääräistä häsläämistä ja paineita.

• Heppafaniini

Minulla on ollut vähän samantapainen tilanne, ryhmä oli haastava ja pääsin kolmelta koulusta ja tunti alkoi neljältä. Minulla oli hirveä stressi ennen tallille lähtöä, 20 yli kotiin, siinä kymmenen minuuttia lähtöön, hotkaisen välipalaa ja henkikaupalla stressaantuneena kiskon vaatteet päälle ja juoksen autolle. Tilanne kuitenkin parantui, kun sanoin opettajalle, että asiat on liian vaikeita minulle, varsinkin kun minulla on ollut raskas kouluviikko jo takana (tunti on perjantaina) Noh, opettaja on nyt antanut minulle ainoastaan hevosia jotka ovat jo tuttuja ja koulustakin pääsin kahdelta. Yksityistunneilla, joita välillä sain sitten opettelin ratsastamaan niillä vaikeammilla hevosilla. Pääsin eroon stressistä ja ratsastus sujui hyvin. Nyt taas minulla loppuu koulu kolmelta ja en tiedä tuleeko tästä taas samanlaista. Toivon, että ei. Tässä oli kuitenkin minun tarinani.
      Mieti mistä ahdistuksesi johtuu? Voitko vaikuttaa asiaan? Kannattaa tehdä rentoutumisharjoituksia ennen tuntia, se helpotti minulla. Tai varaa vaikka leppoisa maasto. :) Mutta paljon tsemppiä sinulle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7160
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      197
      2510
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      102
      1957
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1517
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1069
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      980
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      959
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      853
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      729
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      708
    Aihe