Hiiliteräs vai valurautapannu?

ronnebymaestro

Tällähetkellä ronneby maestro valurautapannu ja ei pysty paistamaan esim kananmunia ollenkaan kun jää kiinni ja jatkuvasti saa teräsharjalla hangata. Mikä ois hyvä hiiliteräs tai valurautapannu jolla voi esim munia paistaa?

7

244

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etsilleenjatolleen

      Yksi hyvä keino niin hiiliteräs- kuin valurauta-pannunkin hoitoon on tehdä pannari eli kaksi desiä vehnäjauhoja, vähän suolaa, 2 desiä maitoa sekoitaen tasaiseksi, yksi muna rikottuna sekoittaen sekaan tasaiseksi massaksi, jääkaappiin muutamaksi tunniksi vetäytymään.

      Parin tunnin jälkeen uuni 225 asteeseen ja uuninkestävä pannu liedelle, pari ruokalusikallista voita pannulle, vaahdon laannuttua pannaritaikina pannulle ja uuniin noin 15-20 minuutiksi - pinnan väri ja tuoksu kertovat kun on kypsä.

      Tarjoile jäätelön ja marjahillon kera.

      Pannun taas voi pestä kuumalla vedellä harjaten ja kuivata talouspaperilla - omat pannuni ovat aivan timmissä kunnossa pannarin teon jälkeen.

    • ronnebymaestro

      Joo olen käyttänyt liianvähän rasvaa tai olen käyyätnyt täysmaitoa "rasvana" nyt oliiviöljy ja hyvin pasitelee ainakin kanat ja jauhelihat.

      • teflon.love

        Kannattaa kokeilla teflon-pannua, niin pärjää vähemmällä rasvan läträyksellä.

        Oliiviöljy on huono paistamisessa. Tai muutenkaan missään, koska maistuu aika pahalle. Mutta ei siis oikein kestä lämmittämistäkään. Esimerkiksi rypsiöljyä kärsii lämmitellä satakin astetta enemmän. Ja maistuukin paremmalle.


      • teflon.my.ass
        teflon.love kirjoitti:

        Kannattaa kokeilla teflon-pannua, niin pärjää vähemmällä rasvan läträyksellä.

        Oliiviöljy on huono paistamisessa. Tai muutenkaan missään, koska maistuu aika pahalle. Mutta ei siis oikein kestä lämmittämistäkään. Esimerkiksi rypsiöljyä kärsii lämmitellä satakin astetta enemmän. Ja maistuukin paremmalle.

        Eipä se kunnossa oleva valurautapannu juurikaan voitelua kaipaa - hiiliteräksestä puhumattakaan...


      • Uussaw
        teflon.love kirjoitti:

        Kannattaa kokeilla teflon-pannua, niin pärjää vähemmällä rasvan läträyksellä.

        Oliiviöljy on huono paistamisessa. Tai muutenkaan missään, koska maistuu aika pahalle. Mutta ei siis oikein kestä lämmittämistäkään. Esimerkiksi rypsiöljyä kärsii lämmitellä satakin astetta enemmän. Ja maistuukin paremmalle.

        Oliiviöljy on hyvä paistorasva, mutta EI neitsytoliiviöljy tietenkään. Tosin valitettavasti kuumuutta kestävä oliiviöljy on kiven alla. Siis sitä kyllä valmistetaan, mutta harvoin marketista löytää.


    • Uussaw

      Ainakaan mikään muu valurautapannu tuskin sen kummempi.

      Kananmunat yksi vaikeimmista valuraudalle, käsittääkseni.
      Oikea paistolämpö munat pannulle lyötäessä, pannun rasvapinta kuntoon rasvapoltoilla ja öljyä liukasteeksi.

      Valurauta kyllä tartuttavin ja vaikein materiaali, mutta toivottavasti opittavissa. Pari vuotta olen harjoitellut, välillä meinanneet hermot mennä, mutta nyt taas uusin rasvapoltto- ja paistovinkein yritystä.

    • adhhhj

      Helpompi paistella munat teflonilla ja sitten jättää muut työt valuraudalle .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1619
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1341
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1089
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1062
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1061
    6. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      954
    7. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      2
      953
    8. 5
      945
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      932
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      924
    Aihe