Jos joutuisitte noudattamaan joko gluteenitonta tai maidotonta ruokavaliota, kumpi ruokavalio on teidän mielestänne hankalampi ja rajoitteellisempi?
Kumpi erityisruokavalio hankalampi?
3
78
Vastaukset
- täällästätänään
Mielestäni maidoton on vaikeampi. Normaalisti en syö mitään viljaa, eikä sen noudattamisessa ole mitään vaikeaa, koska pakkas/hevi-osastolla kaupassa on niin paljon ostettavaa.
Maitopuolelta ostan vain luomumaitoa, jota ei ole homogenoitu ja sama pätee juustoihin. Tarkastan aina tuoteselosteen. Maitoa/maitoproteiineja työnnetään joka paikkaan ja joskus ne vielä saatetaan naamioida niin, ettei niitä tunnista tuoteselosteesta. Itselle tietyt maitoproteiinit aiheuttavat hirveää nenän tukkoisuutta ja räkää valuu, kuin tautisella. - Pahojaovatmolemmat
Tunnen tosi hyvin erään keliaakikon, jolla laktoosi-intoleranssi. Kyllä tuo keliaakia on omasta mielestäni hankalampaa. Maidon voi korvata melko helposti vedellä tai soijamaidoilla sun muuta. Keliakiaa sairastava ei tahdo saada kuituja tarpeeksi ruokavalioon ja kaupanleivät ovat ällön makeita maissi ja siirappi taikinamöykkyjä. Lisäksi oikein mikään kotimainen vilja ei sovi vatsalle. Tosin jotkut keliaakikon sietävät kauraa mutta eivät lähellekään kaikki.
Tunnen myös lehmän maitoa sietämättömiä. Kova tarkkailu myös kaikessa mitä laittaa suuhunsa. Mutta vaihtoehtoja enemmän ja saa tarvittavat ravintoaineet helpommin kuin keliaakikko.
Muna-allergia on mielestäni vaikeudeltaan verrattavissa keliakian ja maidon sietämättömyyteen. - Kotiruoka
Gluteenitonta pitäisin minäkin hankalampana. Maidon korvikkeita (soija-, kaura- manteli- ym. maitoja) on paljon, ja ainakin ruuanlaitossa menevät täydestä (olen kokeillut). Sen sijaan luopuminen kaikista kotimaisista viljalajeista olisi hankalaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018063- 1075667
- 2795013
- 494953
- 763727
- 542940
- 642677
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222508Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292442- 422368