Veljeni vaimo välttelee meidän sukua.

hohoijaa

Tosi kurjaa kun tullaan kylään vanhemmilleni ja naapurissa olisi 2 samanikäistä leikkikaveria, niin he eivät saakkaan tulla leikkimään, meidän pojan kanssa. En ymmärrä mistä johtuu. Omat suklaiset jotka asuvat muutaman sadan kilsan päässä on kaikessa ylivertaisia. Ämmä ei itse viitsi lapsi viedä edes ulos ja olen tajoutunut kuskaamana ja olemaan heidän kanssa, mutta ei kelpaa tai en ole kykenevä en tiedä.

Myös mun vanhempia kohdellaan kuin saasataa. Antoivat jopa tontin jheille johon rakentaa ja avustivat rahallisesti rakentamista ja nyt kun kaikki saati, ei olla missään tekemisissä. Kylään kutsutaan n. kerran vuodessa. Meille aasutaan sadan klsan päässä, ei tulla ollenkaan.

Mikä saa naisen pään näin sekaisin?

15

349

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taavitaneli

Olisiko niin että tämä - ämmä - on kuullut miten sinä panettelet ja haukut häntä.
      Nääs paha kello kauas kuuluu - sanonta pitää kyllä paikkansa ja aivan taatusti olet ko ihmistä "ihmetellyt" joko vanhemmillesi tai veljellesi, joten olisiko peiliin katsomisen paikka!
      Jos minun siskoni haukkuisi minun vaimoa ämmäksi, sisko saisi elellä ihan rauhassa, meille ei olisi tulemista ennen kuin olisi pyytänyt vaimoltani anteeksi kasvokkain.

En minäkään sinulle lapsiani antaisi, jos kielenkäyttösi on tuolla tasolla.

Yleensä maalla ja täällä pääkaupunkiseudullakin vanhemmat piipahtavat lastensa luona tai lapset vanhempiensa luona pelkästään puhelinsoitolla, tyyliin sopiiko jos tulen/tulemme käymään huomenna. Tällainen kanssakäyminen tosin edellyttää asiallista käytöstä puolin ja toisin.

Joten jos sinulla on käytöstapoja, niin mietipä tuota omaa asennettasi uudelleen ja mieti mitä hyvää siinä veljesi vaimossa on ja opettele käyttäytymään.

• hohhohhoijaa

Tilanne on itseasiassa juuri päinvastoin. Veljeni vaimo on se, joka arvostelee ja haukkuu mua ja mun vanhempia. Häntä pitää käsitellä silkkihanskoin, ettei räjähdä. Olen kokenut useita arvowtelu ja haukkupuuskia.

• pahuudenilmentymä

Pitääkö teitä jotenkin huonompina?Huomasin itse tänään kaupassa äidin kahden lapaen kanssa. Äiti oliehostettu kuin iltamenoihin ja hän ja lapsensa puettu siististi. Lapset kulkinkiltisti äitinsä liekassa. Äiti silmäili vastaantulevaa tuulipuku-kansaa syvää halveksuntaa osoittaen. Kyllä tämän äidin kohdalla tuli mieleen, mitähän kpäitä kasvattaa omalla käytöksellään

• Hohhohhooijaa

Moi

Meidän poikamme, minä ja mun vanhemmat eivät kelpaa hänelle. Omaa sukua ylistetään. Lapset kärsii eniten,kun todella pitävät toisistaan kovasti. Veljeni vaimo ei ole koreileva. Oikeastaan päin vastoin. Muutenkin taloudenhoito on aika kamalaa. Roskapussit heitetään ovesta pihalle ja posti saattaa olla laatikossa parikin viikkoa. Veljeni työtön ja rouva kaupassa myyjänä. Taloudellisesti meillä menee paljon paremmin ja ollaan oman vaimoni kanssa korkeasti koulutettuja. Siinä mielessä pitäisi kelvata. Rouvan siskokin on korkeasti koulutettu ja hän kelpaa kyllä ja on rouvan mielestä suorastaan esimerkki muille.

Kun rouva tuli sukuun oli tosi mukava. Mun vanhemmat on todella mielyttäviä ja auttavaisia. Hekin kärsivät kun eivät näe lapsia ja muuta perhettä.

• taavitaneli

ai sinun veljesi onkin työtön ja vaimo töissä.
      herää kysymys, miksi veljesi ei hoida "taloutta", siivoa, vie roskapussia ulos.
      Veljesihän on kaiket päivät kotona ja vaimo tuo leivän pöytään!

Sairasta hommaa jos työssä käyvän pitää tehdä vielä kotityötkin työpäivän päälle ja toinen vaan himmailee himassa mitään tekemättä, ei edes viitsi postia laatikosta hakea. Minä nakkaisin vaimoani roskapussilla päähän jos hän ei 8 tunnin aikana olisi sen vertaa saanut aikaiseksi että olisi sen vienyt roskikseen.

Meillä ei olisi katseltu puolin eikä toisin kotona laiskottelevaa puolisoa. Me molemmat ollaan vuorotöissä ja niinpä on minulla lapset, ruuan laitot ja kotityöt hoituneet yhtä hyvin kuin vaimollakin. Vaimo tekee rankkaa kolmivuoroduunia sairaanhoitajana, olisi ollut ihan sairasta jos minä olisin vaan vetänyt lonkkaa kotona vapaa-aikoina ja jättänyt kotihommat hänen niskoilleen.

Kyllä miehellä pitää pysyä tänä päivänä siivousrätti kädessä ja vaipat sun muut vaihtua siinä kuin naisellakin. En yhtään ihmettele jos veljesi vaimo on vittuuntunut koko sukuunne.

• Aakkoo

Kuuleppas tanelitaavi. Mä nakkaisin sut pihalle, jos vaimoasi roskapussilla heität. Ihminen voi olla väsynyt tai masentunut yms ja ei se oikeuta kohtelemaan kaltoin. Väkivalta varsinkaan heikompaan sukupuolta kohtaa ei koskaan ole hyväksyttävää. Taidatkin olla aikamoinen hirviö kotona.

• taavitaneli

taavitaneli vastaa.
      siis luetaanpa tämä asia nyt aikuisten oikeasti silleen niin kuin mitä minä sen tarkoitin.

Minä teen kolmivuorotyötä myös. Meillä on 3 lasta.
      Jos minun vaimoni makaisi himassa viikkoja tai kuukausia käymättä töissä ja tekemättä pienintäkään kotityötä, siis ei veisi edes sitä roskapussia roskikseen tai hakisi postia postilaatikosta kahteen viikkoon, niin ihan taatusti nakkaisin häntä roskapussilla.

Jos ihminen on masentunut tai väsynyt ja sen myötä kykenemätön pienimpiinkin kotihommiin, hän ei ole työtön, hän on sairas ja sairaat ovat sairaslomalla!!!!!!

Ja aphän sanoi, että hänen veljensä on työtön ja veljen vaimo käy töissä myyjänä.
      Joten luulisi sitä nyt jätkän kotonaan sen verran vaimoaan auttavan, että edes roskiksen vie ettei vaimon sitä tarvitse ruveta töitten jälkeen vielä kuskaamaan!

Toisekseen mistä sinä päättelet, että vaimoni on heikompi sukupuoli. Hän on harrastanut kamppailulajeja yli 10 vuotta. Jotan meidän välille tappelu tulisi, hän hakkaisi minut mennen tullen.

Meillä ei ole tarvinnut koskaan väkivaltaa käyttää eikä tule käyttämään kumpikaan, mutta meistä ei kumpikaan myöskään hyppyytä toista vaan tekee oman osuutensa kaikista töistä pyytämättä ja käskemättä.

• Aaasssdd

Hyvä taavitaneli, suosittelen terapiaa. Nettipalstoilla kommentointi ei sua paranna. Nyt tarivitaan selvästi järeämpiä keinoja.

• qqqquuuuu

Olen samaa mieltä kuin taavitaneli.

• kielenkäytöntaso

Taavitanelin ihan ensimmäisessä viestissä oli koko jutun selitys. Jo kielenkäytön taso kertoo miksi välttelee.

Törkeästi käyttäytyviin ei tarvitse yhteyttä pitää, vaikka olisivat sukulaisia. "Lasten kärsimyksiin" vielä vedoten täytyisi pitää yhteyttä, huh. Lapsia ei saa altistaa sukulaisriidoille. Kokonaan erossa on parempi, jos tätä ei tajuta.

• PutoaSieltäTaivaasta

Taitaa olla sama trollaaja, joka pyörii muillakin keskustelualueilla, mutta vastaan kuitenkin:

Meidän sukuun kuuluu kanssa sinunlaisesi nainen: kirjoitusasu on kanssa tuollaista epäselvää siansaksaa, samoin puhe. Ärräpäitä tulee ja asberg pukkaa pintaan välillä, vaikka sellaista ei ole koskaan diagnosoitu. Ei tajuta, milloin on ok heittää vaikka vitsiä jänispaistista (ei todellakaan lapsen kuullen, joka on juuri saanut itselleen lemmikkipupun), hevosmeetwurstista (ei todellakaan ratsastusta harrastavan muksun nenän edessä), länkisääristä (jääkiekkoa harrastavan muksun edessä) tai aikuisten ammateista.

Oma käytös vaikuttaa yllättävän paljon siihen, miten toiset sinuun suhtautuvat. Tämäkin sukulainen myrkyttää vanhempieni mieltä ja valittaa, että meissä muissa sisaruksissa ja serkuissa on vikaa, me olemme valinneet kumppanimme väärin ja me olemme niitä idiootteja. Tämä sukulainen ei vaivaudu itse koskaan katsomaan peiliin, että vika saattaisi olla vaikka hänessä.

Viimeksi jouluna tunki vanhempieni luokse ja yritti estää kahta muuta sisarusta perheineen tulemasta vanhempien luokse muksuineen, koska "eivät osaa käyttäytyä, ovat epäkohteliaita ja törkeitä". Ja kaiken aikaa hän on itse ollut tämä huonosti käyttäytyvä, epäkohtelias ja törkeä. Kenenkään sisaruksen muksut eivät oikeastaan tunne tätä tätiä, hän vain on "se outo täti josta ei oikein tykätä."

Mieti vain miksi.

• nimoliasken

"putoasieltätaivaasta" musta tuntuu, että vastatessasi ketjun avaajalle, kerrotkin itsestäsi ja omasta käytösongelmastasi. Nyt kannattaa katsoa peiliin.

Muutenkin yleistät liikaa, missä esim. sanotaan että aloittaja on nainen?

• attitude3
        nimoliasken kirjoitti:

"putoasieltätaivaasta" musta tuntuu, että vastatessasi ketjun avaajalle, kerrotkin itsestäsi ja omasta käytösongelmastasi. Nyt kannattaa katsoa peiliin.

Muutenkin yleistät liikaa, missä esim. sanotaan että aloittaja on nainen?

ilmiselvä akkahan tuo ap on.
        Apn broidi loisii työttömänä eikä saa edes roskapussia ulos vietyä.
        Sen eukko repii perheelle elannon ja ap odottaa että muijan pitäis passata tollasta loista vielä kotonaki.

Jos ap on tosiaan mies, niin hän voi broidinsa kanssa kimpassa mennä peilin eteen ja miettii mikä heidän kasvatuksessa on mennyt pieleen.

• 1716
        attitude3 kirjoitti:

ilmiselvä akkahan tuo ap on.
        Apn broidi loisii työttömänä eikä saa edes roskapussia ulos vietyä.
        Sen eukko repii perheelle elannon ja ap odottaa että muijan pitäis passata tollasta loista vielä kotonaki.

Jos ap on tosiaan mies, niin hän voi broidinsa kanssa kimpassa mennä peilin eteen ja miettii mikä heidän kasvatuksessa on mennyt pieleen.

Lainaus aloittajan tekstistä:
        "Taloudellisesti meillä menee paljon paremmin ja ollaan oman vaimoni kanssa korkeasti koulutettuja."
        Kyllä tuossa melko selvästi kerrotaan aloittajan olevan mies.

• välttelijä40n

Jep, olisko hyvä vilkaista sinne peiliin? Kuulostaapa vahvasti sille että se on joku muu kuka välttelee, haukkuu ym. Onkohan tuo mikään ihme jos teitä välttelee....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1478
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1139
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      944
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      934
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      823
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe