Haluaisin kuulla kokemuksia katkaistuhoidosta, millaista siellä oli ja auttoiko se ongelmaan. ..?
kokemuksia katkaisuhoidosta
14
97
Vastaukset
- AA-kerho
Katkon avulla kaltaisesi juopporetku voi välillä käydä nollaamassa tilanteen jonka jälkeen juomista voi jatkaa kuten ennenkin.
- viekkaritvoitappaa
"auttoiko se ongelmaan. ..?"
Kyllä ajaa asiansa. Jos et pysty tai uskalla omin voimin katkaista ryyppyputkea niin suosittelen katkaisuhoitoa.
Hoidon tarkoitus on paitsi katkaista juomiskierre, hoitaa vieroitusoireet turvallisesti lääkitystä apuna käyttäen.
Katkon tarkoitus ei ole raitistaa ketään, mutta se voi olla alku raittiudelle jos juomisesta on saanut tarpeekseen.- ex-juoppo
Ja katkolta saa tosiaan myös napit joilla vieroitus tapahtuu "turvallisesti".
Ikävä kyllä suurin osa asiakkaista on tämän hoidon jälkeen myös benzo-koukussa, eli heistä tehdään onnistuneesti sekakäyttäjiä. Katkolta ei ehkä saa sitä reseptiä, mutta niitä saa kyllä sitten yksityisiltä- ja tk-lääkäreiltä.
Jostain syystä edelleen vain terveydenhoitoalan henkilöt kuvittelevat että katkon vierotus-pamit eivät aiheuttaisi riippuvuutta päihderiippuvaiselle. Ja benzoista vierottaminen onkin sitten kokonaan toinen juttu, sillä ne "viekkaritvoitappaa" ihan oikeasti. - viekkaritvoitappaa
ex-juoppo kirjoitti:
Ja katkolta saa tosiaan myös napit joilla vieroitus tapahtuu "turvallisesti".
Ikävä kyllä suurin osa asiakkaista on tämän hoidon jälkeen myös benzo-koukussa, eli heistä tehdään onnistuneesti sekakäyttäjiä. Katkolta ei ehkä saa sitä reseptiä, mutta niitä saa kyllä sitten yksityisiltä- ja tk-lääkäreiltä.
Jostain syystä edelleen vain terveydenhoitoalan henkilöt kuvittelevat että katkon vierotus-pamit eivät aiheuttaisi riippuvuutta päihderiippuvaiselle. Ja benzoista vierottaminen onkin sitten kokonaan toinen juttu, sillä ne "viekkaritvoitappaa" ihan oikeasti."Ikävä kyllä suurin osa asiakkaista on tämän hoidon jälkeen myös benzo-koukussa"
Höpö höpö, ei pidä liioitella riskejä. Hyvin harva jää oikeasti koukkuun, itse en tunne ketään, yli kymmenen katkon kokemuksella pitäisi kai tuntea.
Muutaman pitkäakais-sekakäyttäjän kyllä tiedän, mutta ei kai ne katkosta ole vissiin kuulleetkaan.
Et ilmeisesti ymmärrä mihin alkoholin vieroitusoireet voivat pahimmillaan johtaa.
Suomessa kuolee ja vammautuu lukematon määrä juoppoja alkoholin vieroitusoireista johtuviin sairauskohtauksiin.
Eikö mielestäsi sairaita ihmisiä saisi hoitaa lääkkeillä joilla ehkäistään pahin mahdollinen? Kieltäisitkö kipulääkkeetkin esim. syöpäpotilailta? - ex-juoppo
viekkaritvoitappaa kirjoitti:
"Ikävä kyllä suurin osa asiakkaista on tämän hoidon jälkeen myös benzo-koukussa"
Höpö höpö, ei pidä liioitella riskejä. Hyvin harva jää oikeasti koukkuun, itse en tunne ketään, yli kymmenen katkon kokemuksella pitäisi kai tuntea.
Muutaman pitkäakais-sekakäyttäjän kyllä tiedän, mutta ei kai ne katkosta ole vissiin kuulleetkaan.
Et ilmeisesti ymmärrä mihin alkoholin vieroitusoireet voivat pahimmillaan johtaa.
Suomessa kuolee ja vammautuu lukematon määrä juoppoja alkoholin vieroitusoireista johtuviin sairauskohtauksiin.
Eikö mielestäsi sairaita ihmisiä saisi hoitaa lääkkeillä joilla ehkäistään pahin mahdollinen? Kieltäisitkö kipulääkkeetkin esim. syöpäpotilailta?Minä olen suorittanut "korkeakoulututkinnon" aiheesta alkoholismi ja benzot, eli kyllä minulla on kaikki ymmärrys ja tieto siitä mihin alkoholin vieroitusoireet voivat pahimmillaan johtaa. Siksi olenkin sitä mieltä, että katkot pitäisi välittömästi ajaa alas, koska niissä ainoastaan pannaan juoppo kuntoon uutta turneeta varten. Tämä A-klinikoiden ja katkojen puuhastelu käy yhteiskunnalle kalliiksi, ja se mahdollistaa ainoastaan monelle juopolle juomisen, sekä näiden perheille maanpäällisen helvetin jatkumisen.
Juomaan auttamisen sijaan pitäisikin panna juoppo vastuuseen omasta juomisestaan, sillä alkoholisti ei ole vastuussa sairaudestaan mutta on kyllä vastuussa omasta toipumisestaan.
P.S. unohdit kysyä, että kiellänkö minä myös diabeetikolta insuliinin? - viekkaritvoitappaa
"P.S. unohdit kysyä, että kiellänkö minä myös diabeetikolta insuliinin?"
Todennäköisesti kieltäisit sillä perusteella, että insuliinin piikittäminen madaltaa kynnystä alkaa kokeilemaan suonensisäisesti käytettäviä huumeita. - viekkaritvoitappaa
"se mahdollistaa ainoastaan monelle juopolle juomisen, sekä näiden perheille maanpäällisen helvetin jatkumisen."
Nimimerkistä päätellen raitistuit itsekin " korkeakoulun" suorittamisesta huolimatta. Kaikella on aikansa ja takoituksensa, eli asiansa ajoi sekin kokemus. - pillinläpieimaailmanäy
ex-juoppo kirjoitti:
Minä olen suorittanut "korkeakoulututkinnon" aiheesta alkoholismi ja benzot, eli kyllä minulla on kaikki ymmärrys ja tieto siitä mihin alkoholin vieroitusoireet voivat pahimmillaan johtaa. Siksi olenkin sitä mieltä, että katkot pitäisi välittömästi ajaa alas, koska niissä ainoastaan pannaan juoppo kuntoon uutta turneeta varten. Tämä A-klinikoiden ja katkojen puuhastelu käy yhteiskunnalle kalliiksi, ja se mahdollistaa ainoastaan monelle juopolle juomisen, sekä näiden perheille maanpäällisen helvetin jatkumisen.
Juomaan auttamisen sijaan pitäisikin panna juoppo vastuuseen omasta juomisestaan, sillä alkoholisti ei ole vastuussa sairaudestaan mutta on kyllä vastuussa omasta toipumisestaan.
P.S. unohdit kysyä, että kiellänkö minä myös diabeetikolta insuliinin?...ja höpö höpö... Katkaisuhoidon perimmäinen tarkoitus on hengen ja terveyden turvaaminen. Toissijaista on juomisen jatkamisen turvaaminen joka kuitenkin joskus on väistämätön seuraus siitä, että ihmisen henki ja terveys pelastetaan, mutta potilaalla ei ole ymmärrystä/halua/voimaa päätellä juomistaan ja alkaa elämään elämää raakana. Näiden havahtumattomien takia ei pidä tappaa niitä, joille katkaisuhoito on hengenvaarallisten vieroitusoireiden hoitamiseksi välttämätöntä.
- ex-juoppo
Voihan jeesus mitä hurskastelua.
"Toissijaista on juomisen jatkamisen turvaaminen joka kuitenkin joskus on väistämätön seuraus siitä..." Voin kertoa sinulle, että joskus-sanan kohdalle voit huoleta laittaa sanan "aina", sillä katkon asiakkaista kaikki (100%) lähtevät pestynä, ruokittuna ja puhtaissa vaatteissa uudestaan paanalle. Jos yksikin asiakkaista lähtisi katkolta suoraan hakemaan apua juomisen lopettamiseen, niin hän olisi vain se poikkeus joka vahvistaa säännön.
Katko on joillekin juopoille varmaan antanut muutamia kuukausia lisää elinaikaa, ja sitä kautta mahdollisuuden jatkaa juomista vielä hetken. Mutta vastaavasti katko on toiminnallaan tehnyt aivan liian monesta juoposta sekakäyttäjän, ja sitä kautta lyhentänyt näiden juoppojen elämää.
Kun katkolla ei edes haluta ymmärtää mistä alkoholismissa on kysymys, niin olisi kaikkien, ja varsinkin alkoholistien etu, että tällainen harrastelijoiden puuhastelu lopetettaisiin. - viekkaritvoitappaa
"Jos yksikin asiakkaista lähtisi katkolta suoraan hakemaan apua juomisen lopettamiseen, niin hän olisi vain se poikkeus joka vahvistaa säännön."
En lähtenyt viimeiseksi jääneen katkon jälkeen hakemaan apua mistään, laitoin korkin kiinni ihan itse omin voimin.
Se kävi yllättävän helposti, kun kaiken sen rämpimisen jälkeen asenne oli kerrankin kohdallaan.
Olin kuitenkin aikaisemmin ollut monenlaisen avun piirissä, mutta suoraan sanottuna paskan jauhamista suurin osa, AA mukaan lukien.
- RAL
Katkaisuhoito:
https://www.youtube.com/watch?v=_fisK6scpns - stenfors
Juopporetku haetaan katkolta:
https://www.youtube.com/watch?v=ndtLepcFLiE - Maggeli
Ei katko yksistään mitään auta . Katkolta suoraan laitokseen vähintään 2kk ja seuraavan vuoden intervallikuntoutusta 4x1vko, josta seurannut raittiutta 5v ja takaisin työelämään:)) Yksi varteenotettava vaihtoehto, joka auttoi itseäni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937858
- 403782
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241210
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321073Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281013Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31792Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10790Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749