pakastimen tilan käyttö (liianko?) taloudellisesti

benxyz

Usaeimmitenhan pakastettavat tavarat pakastetaan rasioihin.
Rasioiden väliin jää pakastimessa tyhjää tilaa.

Entäpä jos pakkaa tavarat , etenkin marjat, muovipusseihin ja panee muovipussit pakastimeen?

Ne painuvat tällöin toisiaan vasten ja tyhjää tilaa ei jää. Siten pakastin näyttäisi tulevan taloudellisesti täytetyksi ja käytetyksi.

Luulisi että moni muukin on tällaisen seikan huomannut.

Niinpä kysyisinkin nyt, sisältyykö joitakin vaaratekljöitä siihen, että pakastin on täynnä toisissaan kiinni olevia vaikkapa marjoja sisältäviä muovipusseja, ettei pussien väliin jää minkäänlaista tyhjää tilaa. Onko mahdollista, että pakastin kärsii tästä? Kärsivätkö pakastettavat tuotteet tästä?

4

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pakastaja_elvi

      Minä oon pakannut sienet, marjat ja lihat pusseihin, poistanut turhaa pakkausmatskua muutenkin. Nyt muutossa huomasin etä kun 2 tupaten täynnä olevaa pakastinta tavaraa piti siirtää niin oli ne enempi jäässä kun normaalisti.
      Pitäsi varmaan tarkempaan poistaa nesteet esim sienistä. Maussa en ole huomannut eroa .. ne joita epäilin onko enää mihinkään, heitin pois tai laitoin koiranruoaksi.
      Arkkupakastimen huono puoli on se että pohjalle tuppaa jäämään sitä tavaraa josta ei muista millonka on sinne laitettu.
      Pakkaukset merkkaan nyt maalarinteipillä ja koitan käyttää vanhimmat ensin.

      Nyt on käytössä vaan 1 ja se kyllä heti näkyi sähkölaskussa.

    • hi-lema

      Jostakin muistan lukeneeni. ettei pakastinta saisi pakata tupaten täyteen käyttämällä pusseja, siten ettei pakastimeen ei jää lainkaan tyhjiä välejä.
      Syynä olisi se, että tuotepakkaukset, siis pussitkin, laajenevat pakastettaessa. Voisiko siitä seurata jopa pakastimen rikkoutuminen, jäi epäselväksi. Pakastamistahan se ei estä.
      Itse olen pakastanut mustikoita ja mustaherukoita muovipusseissa ahtaen ylhäältä avattavan n. 90 litran pakastimen täyteen niitä. En ole huomannut ongelmia. - Kerran tosin oli käynyt niin, että sähköjohdon pistotulppa oli syystä tai toisesta irronnut seinästä ja pakasteet sulaneet . Se on taas eri asia eivätkä pakasteet muuten siitäkään kärsineet, ehkä siitäkin syystä, että pakastin oli pakattu niin tiukkaan. - Pistotulppa työnnettiin seinään takaisin ja ongelma oli poissa päiväjärjestyksestä

    • Meillä on kehittynyt toisenlainen systeemi: Marjat pakastetaan pakastimessa niin kauan kuin tilat salli AINA uunipeltien päällä ohuina kerroksena, mustikkaat esim. parin sentin paksuisena. Peltit voi laittaa päällekkäin, kun käyttää vaikka pieniä lasia kulmissa. Kun marjat ovat läpikovia, kaadetaan marjat mm. Prismojen makeisosastoilta saataviin isoihin muovirasiohin ja kansi kiinni. Nämä eivät ehkä mahdu päällekkäin, mutta syrjälleen, riippuen pakastimen hyllyjaosta, Jääviin tiloihin voi laittaa siten vaikka muovipussit. Marjat käytettään ammemalla rasiasta aina vain se haluttu määrä.

      Edut:
      - marjat pakastettaan todella nopeasti jolloin marjat ovat vielä sulatettunakin pyöreä
      - rasioista saa juuri sen tarvittavan määrän
      - pakastimen tilat käytettään optimaalisesti
      - pakastimen tyhjentäminen sulatusta varten ja takaisintäyttö on nopea

      Kokeilkaa tätäkin, meillä on tehty jo vuosia näin.

      • se_sama

        Niin, pakastamisen jaksi otettaan pakastimen (tyhjät) laatikot ulos, jotta pellit ovat suorassa kosketuksessa lämmönvaihatjien kanssa. Jos oikein halua pakastinta täyteen, voi nostaa pakstett esim. styrox-laatikkoon , jotta jää tila uusille pakasettaville. Ei ne siinä laatikossa ehdi sulaa, mutta uudet pakastuvat taas tosi nopeasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4709
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1471
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1031
    Aihe