Kiinnostuksen merkkien tulkitseminen

sosiaalisestitaidoton

Olen ymmärtänyt niin että tämä on yksi pahimmista kompastuskivistä kokemattomille miehille joiden siltit odotetaan tekevän aloite. Varovaisuus ei sytytä, kaverillisuus ei sytytä...mutta flirttiä ja pokaamista (-> kaikki vain tapahtui-fiilis naiselle) on paha harrastaa jos ei ollenkaan tiedä onko kiinnostuksen merkkejä ilmassa.

No, minä olen täysin kokematon, ja vieläpä 34-vuotias. Uskoisin että saan nykyään joskus harvoin osakseni pientä kiinnostusta, mutta en ole varma.

Tässä muutama esimerkki. Olivatko nämä merkkejä jonkun tason kiinnostuksesta?
- kysyn random naiselta kadulla neuvoa. Hän näyttää yhden raflan sijainnin puhelimestaan kun samalla vitsailemme jostain mitä en muista, mutta asettuukin seisomaan ihan viereen ja niin lähelle että hiukset ovat minun poskellani ja kertoo saman asian kahdesti
- ravintolavaunussa tiskillä nainen päättää nojailla minua vasten, vaikkei ole humalassa eikä siellä ole ryysistä. Selkeästi huomaa käyttävänsä minua nojana, koska vilkaisee taaksepäin pari kertaa ja silti jatkaa nojailua, keinuen vähän musiikin tahdissa
- baaritiskillä nainen katsoo ensin silmiin, sitten jotenkin mittailee minua päästä varpaisiin, ja sen jälkeen jatkuvasti räpeltää hiuksiaan. Olen lukenut että tämä saattaa olla merkki kiinnostuksesta

En uskaltanut tehdä aloitetta koska en osaa, ja ajattelin että kuitenkin tulkitsen väärin ja pian huomaankin esittäytyväni naisen vieressä olleelle aviomiehelle tms :(

31

154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nnnaaiinenn

Kyl noi 2 ekaa ainakin oli ilmiselviä naisen aloitteita jollet nyt kauheesti liiotellu jutuissas.

• i.beg.to.differ

En usko että kukaan mies pitää noita ilmiselvinä aloitteina..
        Itse en pidä noita aloitteina ollenkaan koska nainen ei oikeasti edistä tilannetta.

• Koskettus
        i.beg.to.differ kirjoitti:

En usko että kukaan mies pitää noita ilmiselvinä aloitteina..
        Itse en pidä noita aloitteina ollenkaan koska nainen ei oikeasti edistä tilannetta.

Toi kakkonen on niin selkee alote naiselta ettei selkeämpää vois olla!!!

• huhheijaa
        Koskettus kirjoitti:

Toi kakkonen on niin selkee alote naiselta ettei selkeämpää vois olla!!!

Eikä ole. Itse jos olisin tuo mies johon nojataan niin tilanteesta riippuen siirtyisin ehkä vähän jos nainen tarvitsee enemmän tilaa mutta en minä sitä minään aloitteena pitäisi..

• Ihaihaselkee
        huhheijaa kirjoitti:

Eikä ole. Itse jos olisin tuo mies johon nojataan niin tilanteesta riippuen siirtyisin ehkä vähän jos nainen tarvitsee enemmän tilaa mutta en minä sitä minään aloitteena pitäisi..

"nainen päättää nojailla minua vasten, vaikkei ole humalassa eikä siellä ole ryysistä."

Aivan selkeä. Ei selvinpäin oleva nainen edes koske tuolla tapaa mieheen jolta ei halua huomiota. Ja ryysistäkään ei ollut!

• i.have.a.dreamm

Olisi kyllä elämä niin paljon helpompaa jos nainen voisi vain avata suunsa ja kysyä miehen puhelinnumeroa.

• Fritzl

Ei kai sitä nyt kysytä kun ei vielä edes tiedetä yhtään millainen luonne se mies on. Naiset ei navigoi pelkän ulkonäön perusteella.
        Pitää osata jutustella ja olla.

• Toivotontapaus

Minulle kaikki nämä olisivat riittäviä kannusteita että uskaltaisin ainakin yrittää jotain aloitetta, mutta eipä mitään noista ole kyllä koskaan minulle tapahtunut.

• NaisenAloite

Naisen aloite on useimmiten se, että mm. elekielellään antaa luvan lähestyä. Jokainen voi itse miettiä, millaista se voisi olla; avoin katse, kosketus, lähestyminen tekosyyllä, alkaneen tilanteen jatkminen jne. jne. Ujoista vaikeampi tulkita, mutta jos noista lähdetään.

• mies.ei.tajua

Eli naisen aloite on näkymätön ja siten täysin turha. Vain suora kysyminen kahville tai puhelinnumeron on asia mikä edistää tutustumista.

• cowardlywomen
        mies.ei.tajua kirjoitti:

Eli naisen aloite on näkymätön ja siten täysin turha. Vain suora kysyminen kahville tai puhelinnumeron on asia mikä edistää tutustumista.

Selkeä aloite on sellainen joka ilmaistaan aloitteeksi. Naisen aloite on aina sellainen jonka nainen voi kääntää aloitteeksi tai ei-aloitteeksi.

Mies tulee puheille ja sytyttää naisen -> "Tein sinulle aloitteen katsomalla silmiin viekoittelevasti!"
        Mies tulee puheille eikä sytytä naista -> "Aloite? Eikö ihmisiä saa edes katsoa nykyään ilman että p-llunhimoiset miehet tulkitsevat sen aloitteeksi??? HYI!!!".

Naisen aloite ei sisällä sosiaalista riskiä, eli miehen on jossain vaiheessa otettava riski ja ilmaistava pakkien uhalla kiinnostuksensa. Pelkurimainen taktiikka, ja tyypillistä naisten käytöstä.

• mies.ei.tajua kirjoitti:

Minä.en.tajua. Jos ollaan baarissa niin minkä ihmeen takia pitää kysyä kahville joskus hamassa tulevaisuudessa tai pyytää puhelinnumeroa. Miksi ei voi jutella siinä ja silloin. Ihan sama juttu, jos kohdataan kadulla tai missä tahansa muualla ilman kiirettä. Miksi pitää pyytää joskus kahville tai antamaan numero, miksi ei voi heti alkaa jutella ja mahdollisesti siirtyä sitten kahvilaan tai baariin, jos tuntuu siltä että toisen seurassa on kiva olla.

Ensimmäisessä tapauksessa aloittaja olisi voinut kysyä naiselta semileikillään/semitosissaan, lähtisikö tämä näyttämään paikan. Vaihtoehto a: nainen olisi vastannut, että mielellään => heillä olisi ollut tilaisuus jutella lisää, minkä jälkeen olisi ollut luontevaa esittää toivomus jutustelun jatkamisesta myöhemmin. Vaihtoehto b: nainen olisi vastannut, ettei ehdi, jolloin aloittaja olisi voinut todeta, että harmi ja kysyä esim. lähtisikö nainen myöhemmin esittelemään kaupunkia (jos aloittaja oli vieraassa paikassa) tms. Vaikka olisi tullut pakit niin mitä siinä olisi hävinnyt?

(Ai niin että jos siinä ei mitään häviä niin miksi naiset eivät tee aloitteita? Ehkäpä tuon kyseisen naisenkaan ei tarvitse, koska niitä tehdään hänelle ihan riittävästi.)

Molemmissa jälkimmäisissä tapauksissa olisi pitänyt alkaa heittää juttua siinä heti. Ei mitään kahvikutsuja muutaman päivän päähän.

Ja naisilla on todella suuri kynnys antaa puhelinnumeroaan satunnaiselle ohikulkijalle tai baarituttavuudelle, jonka kanssa ei synny juttua edes siellä baarissa. Jos puhelinnumeroita haluaa jakaa niin silloin kannattaa vain tarjota sitä omaansa ja pyytää naista ottamaan yhteyttä.

• helka kirjoitti:

Minä.en.tajua. Jos ollaan baarissa niin minkä ihmeen takia pitää kysyä kahville joskus hamassa tulevaisuudessa tai pyytää puhelinnumeroa. Miksi ei voi jutella siinä ja silloin. Ihan sama juttu, jos kohdataan kadulla tai missä tahansa muualla ilman kiirettä. Miksi pitää pyytää joskus kahville tai antamaan numero, miksi ei voi heti alkaa jutella ja mahdollisesti siirtyä sitten kahvilaan tai baariin, jos tuntuu siltä että toisen seurassa on kiva olla.

Ensimmäisessä tapauksessa aloittaja olisi voinut kysyä naiselta semileikillään/semitosissaan, lähtisikö tämä näyttämään paikan. Vaihtoehto a: nainen olisi vastannut, että mielellään => heillä olisi ollut tilaisuus jutella lisää, minkä jälkeen olisi ollut luontevaa esittää toivomus jutustelun jatkamisesta myöhemmin. Vaihtoehto b: nainen olisi vastannut, ettei ehdi, jolloin aloittaja olisi voinut todeta, että harmi ja kysyä esim. lähtisikö nainen myöhemmin esittelemään kaupunkia (jos aloittaja oli vieraassa paikassa) tms. Vaikka olisi tullut pakit niin mitä siinä olisi hävinnyt?

(Ai niin että jos siinä ei mitään häviä niin miksi naiset eivät tee aloitteita? Ehkäpä tuon kyseisen naisenkaan ei tarvitse, koska niitä tehdään hänelle ihan riittävästi.)

Molemmissa jälkimmäisissä tapauksissa olisi pitänyt alkaa heittää juttua siinä heti. Ei mitään kahvikutsuja muutaman päivän päähän.

Ja naisilla on todella suuri kynnys antaa puhelinnumeroaan satunnaiselle ohikulkijalle tai baarituttavuudelle, jonka kanssa ei synny juttua edes siellä baarissa. Jos puhelinnumeroita haluaa jakaa niin silloin kannattaa vain tarjota sitä omaansa ja pyytää naista ottamaan yhteyttä.

"Vaihtoehto b: nainen olisi vastannut, ettei ehdi, jolloin aloittaja olisi voinut todeta, että harmi ja kysyä esim. lähtisikö nainen myöhemmin esittelemään kaupunkia (jos aloittaja oli vieraassa paikassa) tms. Vaikka olisi tullut pakit niin mitä siinä olisi hävinnyt?"

Puoliksi oikein. Jos nainen sanoo ettei ehdi, niin lähes kaikki naiset tarkoittavat etteivät tahdo tutustua mieheen. Jos nainen sanoo ettei ehdi ja oikesti sitä tarkoittaa ja tahtoo tavata miehen, niin se on naisen asia sen jälkeen ehdottaa ajankohtaa joka hänelle sopii.

• atännä

No voi. Mun mielestäni noista esimerkeistä ei yksikään ollut sen kummempi kiinnostuksen osoitus. Toi nojailu ravintolavaunussa oli vähän outo. Menis sekopäiden mappiin.
      Toisaalta mikään ei estä juttelemasta ihmisille ihan muuten vaan. Silloinhan se selviää ajan kanssa, onko kiinnostusta. Eikä ole mitään paineitakaan.

• eaoieoiaso

"Toisaalta mikään ei estä juttelemasta ihmisille ihan muuten vaan. Silloinhan se selviää ajan kanssa, onko kiinnostusta. Eikä ole mitään paineitakaan."

Jommankumman pitää silti olla se rohkea jonka tulee kysyä yhteystietoja, se voi olla myös nainen, miehet ei pahastu aloitteellisista naisista.

• atännä
        eaoieoiaso kirjoitti:

"Toisaalta mikään ei estä juttelemasta ihmisille ihan muuten vaan. Silloinhan se selviää ajan kanssa, onko kiinnostusta. Eikä ole mitään paineitakaan."

Jommankumman pitää silti olla se rohkea jonka tulee kysyä yhteystietoja, se voi olla myös nainen, miehet ei pahastu aloitteellisista naisista.

Huoh... Kyllä siihen yhteystietojen kysymiseen on niin pitkä matka tuosta juttelusta, että jos nyt aloittais sillä. Multa ei ainakaan saa kukaan mitään yhteystietoja päivää sanomalla. Jos se on sulle jotenkin pelottavaa, kirjoita tietosi lapulle ja anna se toiselle. Niin minä tekisin, jos tosissani haluaisin jatkaa tutustumista.
        Jos noin simppelistä asiasta tekee ongelman, niin ei taida seurustelukaan onnistua :)

• ATM-automaatti
        atännä kirjoitti:

Huoh... Kyllä siihen yhteystietojen kysymiseen on niin pitkä matka tuosta juttelusta, että jos nyt aloittais sillä. Multa ei ainakaan saa kukaan mitään yhteystietoja päivää sanomalla. Jos se on sulle jotenkin pelottavaa, kirjoita tietosi lapulle ja anna se toiselle. Niin minä tekisin, jos tosissani haluaisin jatkaa tutustumista.
        Jos noin simppelistä asiasta tekee ongelman, niin ei taida seurustelukaan onnistua :)

Sinä et siis anna yhteystietojasi, koska onhan se pelottavaa kun ei tunne toista.

Mutta jos miestä pelottaa antaa yhteystietonsa, on hän pelkuri ja epäkelpo suhteeseen.

Hauskoja nämä sukupuoliroolit näinä tasa-arvon ja vahvojen naisten aikoina :D

• ATM-automaatti kirjoitti:

Sinä et siis anna yhteystietojasi, koska onhan se pelottavaa kun ei tunne toista.

Mutta jos miestä pelottaa antaa yhteystietonsa, on hän pelkuri ja epäkelpo suhteeseen.

Hauskoja nämä sukupuoliroolit näinä tasa-arvon ja vahvojen naisten aikoina :D

Eiköhän yhteystietojen antamattomuus jollekin täysin randomille lähestyjälle ole ihan tervettä itsesuojelua. Kukaan ei halua riesakseen jotain sekopäistä massaviesteilijää, puhelinpommittajaa tai asunnon liepeillä roikkuvaa stalkkeria.

• Ex------------PUA

Todella hyvä aloitus!

Lisää näitä!

Voin sanoa omasta puolestani, että jos tämän puolen saat selville, on siinä jo puoli maratonia juostu.

Yksi ongelma on, että mies ei tiedä näitä merkkejä.

Toinen on se, että hän ei luota niihin, eikä uskalla toimia niiden pohjalta.

Toki niiden kansssa pitää osata lukea ja ymmärtää sosiaalista tilannetta ja kontekstia.

Ihan ensimmäisestä merkistä ei kannata vielä uida liiveihin.

Sitten kysymyksiin:
      "- kysyn random naiselta kadulla neuvoa. Hän näyttää yhden raflan sijainnin puhelimestaan kun samalla vitsailemme jostain mitä en muista, mutta asettuukin seisomaan ihan viereen ja niin lähelle että hiukset ovat minun poskellani ja kertoo saman asian kahdesti"

Viimeisin raporttini osoitti kokolailla samaa.

Jotkut naiset tekevät itsensä tuolla tapaa tykö.

Kosketteleminen on etenkin suomalaisessa kultuurissa aika varma merkki.

"- ravintolavaunussa tiskillä nainen päättää nojailla minua vasten, vaikkei ole humalassa eikä siellä ole ryysistä. Selkeästi huomaa käyttävänsä minua nojana, koska vilkaisee taaksepäin pari kertaa ja silti jatkaa nojailua, keinuen vähän musiikin tahdissa""

Jep!

"- baaritiskillä nainen katsoo ensin silmiin, sitten jotenkin mittailee minua päästä varpaisiin, ja sen jälkeen jatkuvasti räpeltää hiuksiaan. Olen lukenut että tämä saattaa olla merkki kiinnostuksesta"

Oikeassa olet!

Nämä mitä tässä esittelit, ovat kiinnostuksen merkkejä, siis ainakin kahden viimeisen kohdalla, siitä että olet ns. tutkassa.

Voit jo tuolta pohjalta saada hyvällä tuurilla numeron.

Mutta lähinnä ne meinaa sitä, että "tervetuloa yrittämään".

Mahdotonta sanoa, sillä siinä alkaa tulla naisten yksilölliset erot esiin, vaikka kiinnostuksenmerkit ovatkin aika universaaleja.

• BREAKING: PUA myönsi, että naisilla on yksilöllisiä eroja eivätkä kaikki ole samanlaisia!

• Huomattu.on
        RaivoavaKurppa kirjoitti:

BREAKING: PUA myönsi, että naisilla on yksilöllisiä eroja eivätkä kaikki ole samanlaisia!

Expualla sekoittui totuus ja palstalla hyvien ystäviensä aivopesu.

• Ex----------PUA

Niin tosiaan, jos 99% naisista on toistensa kopioita, on hirveää liioittelua jos ei ota huomioon yksilöllisiä eroja.

Ei tuossa todellisuudessa ollut mitään eroa siihen mitä olen sanonut: naiset voi jakaa kunnon ja vähemmän kunnon naisiin.

Jotkut antavat helpolla, jotkut eivät.

• Kysyäläihmettele

Ovat ja eivät ole. Riippuu niin monesta tekijästä.
      Esim tuo hiusten räplääminen, itsekin teen sitä välillä. Viimeksi kun tein niin olin vaivaantunut tuijottavasta miehestä.
      Kaikki eivät pidä omaa reviiriään ehdottomana. Tulevat iholle itsekin eli ovat helposti lähestyttäviä ja helposti lähestyviä. Tätä asia tulkitaan usein väärin.
      Raflavaunussa naisella pieni nousuhumala? Liikkuva juna?
      Jos et tiedä mitä naisen käytös tarkoittaa, kysy suoraan.
      Helppoa myös kysyä haluatko numeroni ja tavata.

• tarkennusta

"Helppoa myös kysyä haluatko numeroni ja tavata."

Se on helppoa naisen kysyä mieheltä kyllä.

• Naishenkilö
        tarkennusta kirjoitti:

"Helppoa myös kysyä haluatko numeroni ja tavata."

Se on helppoa naisen kysyä mieheltä kyllä.

Mulle on numeroita annettu ja olen itse vain muutamalle omani antanut. Kyllä kannattaa tarkkaan miettiä numeron antoa. Joistakin ihmisistä voi tulla riesa..koskee naisia ja miehiä.
        Vaihtoehto on, ettet edes kysy haluaako nainen, vaan annat numerosi. Toinen soittaa tai ei soita.

• testasivat

Naisen "aloite" on vasta testi, uskaltaako mies tehdä sen oikean aloitteen.

• Ei, vaan se on ensimmäinen askel siinä tanssissa, jota vuorovaikutukseksi kutsutaan: minä ilmaisen olevani kiinnostunut sinusta, ilmaise sinä vuorostasi olevasi kiinnostunut minusta, jutellaan ja selvitetään puolin ja toisin onko toinen vapaa ja kiinnostunut, kohtaavatko kemiat, viihtyykö toisen seurassa, vaikuttaako hän täysipäiseltä, onko hän kiinnostava.

• Kilttiatm

Ei ne olleet alotteita koska nainen ei puhunut mitään. Katsominen ja perseen heiluttaminen ei ole mikään aloite. Yks tyttö katseli minua salilla kolme kertaa viimeksi kun olin salilla ja tuli viereiselle kuntopyörälle mutta en kyllä pidä sellaista aloitteena.

• 13plus5

En minäkään. Ja jos sen naisen mielestä tuo oli aloite niin kysyisin naiselta, että minkälainen ajatustenlukija miehen pitää olla, että tajuaisi tuon olevan aloite. Tietysti itsevarma pelimies alkaisi tuossa tilanteessa iskemään naista ikäänkuin varmuuden vuoksi, piti hän itse naista aloitteellisena tai ei...

• PelataanPeliä

"- kysyn random naiselta kadulla neuvoa. Hän näyttää yhden raflan sijainnin puhelimestaan kun samalla vitsailemme jostain mitä en muista, mutta asettuukin seisomaan ihan viereen ja niin lähelle että hiukset ovat minun poskellani ja kertoo saman asian kahdesti"

Todennäköinen kiinnostuksen osoitus, JOS ei ollut syytä tulla niin lähelle (sää, puhelinta ei näe kauempaa) ja nainen oli oikeasti melkein poski poskea vasten. helka antoi hyvät vinkit kuinka tässä olisi voinut jatkaa.

"- ravintolavaunussa tiskillä nainen päättää nojailla minua vasten, vaikkei ole humalassa eikä siellä ole ryysistä. Selkeästi huomaa käyttävänsä minua nojana, koska vilkaisee taaksepäin pari kertaa ja silti jatkaa nojailua, keinuen vähän musiikin tahdissa"

Selvin päin? Lähes varma kiinnostuksen osoitus. Lähes selvin päin, erittäin todennäköinen kiinnostuksen osoitus. Selvästi humalassa, mahdollisesti kiinnostuksen osoitus tai nainen vain halusi pitää hauskaa.

"- baaritiskillä nainen katsoo ensin silmiin, sitten jotenkin mittailee minua päästä varpaisiin, ja sen jälkeen jatkuvasti räpeltää hiuksiaan. Olen lukenut että tämä saattaa olla merkki kiinnostuksesta"

Teoriassa molemmat kiinnostuksen merkkejä, mutta voivat olla muutakin. Tämä tilanne pitäisi nähdä livenä.

• Miten.olis.keskustelu

Älkää hitto soikoon menkö ensimmäiseksi jotain numeroa kysymään ventovierailta! Täyspäiset juoksee karkuun ja hullut liimautuu lahkeeseen. Ihan tavallinen juttelu on tarpeeksi hyvä pelinavaus ja jos homma ei toimi puolin ja toisin, niin siitä voi toivottaa hyvät päivän tai illan jatkot ilman että nolaa itsensä täydellisesti. Ei voi olla niin vaikeaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      86
      4660
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3857
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      189
      3694
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      69
      2108
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1298
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      130
      1172
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      153
      1127
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      51
      1034
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      914
    Aihe