Kannabiksen käyttö

Kannabisti

Te jotka käytätte marihuanaa, minkä takia käytätte ja ootteko huomanneet että se parantaisi terveyttänne?

Kannabista kaytetaan itsehoitolääkkeenä. Tavallisimmat sairaudet ja vaivat, joihin kannabista käytettiin, olivat masennus ja mielialahäiriöt (43 prosenttia), krooniset kiputilat (33 prosenttia), ahdistus- ja paniikkioireet (30 prosenttia), migreeni/päänsärky (24 prosenttia), ADHD (15 prosenttia), suolistovaivat (14 prosenttia), niveltulehdukset (14 prosenttia), jälki-traumaattinen stressi (11 prosenttia) ja astma (10 prosenttia).

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/688077/Kannabista kaytetaan itsehoitolaakkeena laakaria kuulematta

63

481

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanoeilaserille

satunnaisesti tulee tupruteltua silmäpaineen (Glaukooma) takia, kaukonäkö terävöityy erittäin tarkaksi muutamaksi viikoksi =)

mulla taas paniikkioireet laukee yleensä jos erehtyy enemmän polttamaan kerralla

• se56y

Unettomuuteen se aikoinaan (noin 5 vuotta sitten) auttoi kun sitä vielä silloin tällöin höyrytin. Nukahtaminen tapahtui niin että päässä vilisi hetken kaikenlaisia ajatuksia, mutta enemmän sellaista tajunnanvirtaa kuin mitään pakottavia ajatuksia ja sitten sitä heräsikin aamulla virkeänä. Annosten ei tarvinnut olla isoja.

• se56y

Aloin siis nähdä tavallaan unia silmät kiinni jo ennen kuin nukahdin ja se ajattelu muuttui sitten uniksi.

• kemistä.terve
        se56y kirjoitti:

Aloin siis nähdä tavallaan unia silmät kiinni jo ennen kuin nukahdin ja se ajattelu muuttui sitten uniksi.

Tuota minä olen "harrastanut" jo alle 15-vuotiaana, vaikka kannabista nautin ensimmäisen kerran vasta 22-vuotiaana. www.HöyhenSaaret.info

Ei siis johdu pelkästään pajarista tuo kokemus.

• Näinesim

Reseptissä on tällä hetkellä annostuksena 10g/viikko. Kuten muissakin lääkkeissä, annostusmäärää testataan määräämisen jälkeen koejaksolla, ja sitä voidaan tarvittaessa nostaa tai laskea. Apteekkien ulosmyyntihinnat vaihtelevat jonkin verran, mutta keskimäärin lääkekannabiksen hinta on noin 15 euroa per gramma.

• Alkoholi.kills

Kannabis ei ole toksista, joten sen yliannostukseen kuoleminen on käytännössä mahdotonta, ja yliannostuksen riski itsessäänkin on vähäinen. Lääkärilehden tilaston mukaan vuonna 2010 lääkemyrkytyskuolemia oli noin 300 ja lääkeitsemurhia 242. Opioidien väärinkäyttö aiheutti eniten myrkytyskuolemia. Alkoholimyrkytyskuolemat johtavat silti tilastoja.

• TupakkionTappavin

Alkoholiin nähden ihmisiä kuolee huumeisiin tosi vähän. Todellisia kuoleman kauppiaita ovat tupakkaa myyvät tehtaat ja kaupat. Tupakkaan kuolee nimittäin enemmän ihmisiä kuin alkoholiin, huumeisiin, liikenneonnettomuuksiin ja tulipaloihin yhteensä vuosittain.

• lääkekannabisti

Ripuliin käytän, ei varsinaisesti paranna mutta sillä tavalla auttaa, että kun ruikulit valuu housuun alkaa vaan naurattaa siinä sohvalla jumitellessa.

• Jcicovv

Jooga ja meditaatio on kans hyvä ripuliin jos pitää pidättää ripulia!

• SirSSRI

Masennuslääkkeissähän on tämä idea että niistä saat 10 uutta vaivaa jotka masentaisivat ellet söisi masennuslääkettä.

• Elämä.hymyilee

Meitsi kokeili särkyyn mut paranikin siinä ohessa masennus, ahdistus ja univaikeidet!!!

• Jokiomuk

Onnea! Olet selvästi Jumalan suosiossa.

• Elämä.hymyilee
        Jokiomuk kirjoitti:

Onnea! Olet selvästi Jumalan suosiossa.

Joo tää on ihan uskomatonta ku oon tällanen täydellisyyden tavoittelija ja koko elämä menny stressatessa ja nyt....ei mitään stressiä, ei mitään ahdistusta. Enkä tänäänkään oo käyttäny mut hyvin pysyy veres.

• oho.back.to.basics
        Elämä.hymyilee kirjoitti:

Joo tää on ihan uskomatonta ku oon tällanen täydellisyyden tavoittelija ja koko elämä menny stressatessa ja nyt....ei mitään stressiä, ei mitään ahdistusta. Enkä tänäänkään oo käyttäny mut hyvin pysyy veres.

Onnea löydöksellesi. Tuollainen vaikutus voi kestää helposti pari viikkoa :)

• Elämä.hymyilee
        oho.back.to.basics kirjoitti:

Onnea löydöksellesi. Tuollainen vaikutus voi kestää helposti pari viikkoa :)

On kestäny jo yli kuukauden. Kai tää terveys tekee niin onnelliseksi. Luulin et kannabis vaikuttas vaan sen 3 tuntia mut ei kyl pidä paikkaansa. Oon kyl aina ollu herkkä reagoimaan lääkkeisiin niin ehkä tonki vaikutus kestää ja kestää. Oon kuukauden aikana käyttäny vaan neljä kertaa ja meen ihan pöllyyn 0.3mg:sta.

• 3000mg_per_päivä.kiitos

On kestäny jo yli kuukauden. Kai tää terveys tekee niin onnelliseksi. Luulin et kannabis vaikuttas vaan sen 3 tuntia mut ei kyl pidä paikkaansa. Oon kyl aina ollu herkkä reagoimaan lääkkeisiin niin ehkä tonki vaikutus kestää ja kestää. Oon kuukauden aikana käyttäny vaan neljä kertaa ja meen ihan pöllyyn 0.3mg:sta.

0.3mg eli 0.0003 grammaa? Kukkaa? Oletko nyt aivan varma. Lääkekäytössä käytetään useita grammoja per päivä ja muutenkin jotain 100mg vähintään.

Taitaapa olla trolli...ei kenelläkään 0.3 milligrammaa tunnu missään.

• Elämä.hymyilee
        3000mg_per_päivä.kiitos kirjoitti:

0.3mg eli 0.0003 grammaa? Kukkaa? Oletko nyt aivan varma. Lääkekäytössä käytetään useita grammoja per päivä ja muutenkin jotain 100mg vähintään.

Taitaapa olla trolli...ei kenelläkään 0.3 milligrammaa tunnu missään.

Sori...laitan siis 0.2g tai 0.3g jointiin ja sillä oon jo iiihan pilvessä koska en oo "päivittäiskäyttäjä" vaan polttelen muutaman kerran viikossa.

• ilman_ganjaa

Sori...laitan siis 0.2g tai 0.3g jointiin ja sillä oon jo iiihan pilvessä koska en oo "päivittäiskäyttäjä" vaan polttelen muutaman kerran viikossa.

Mulla tietyt lajikkeet toimi aamusavuina kun laittoi puolet 0.1:sta. Jaksoi painaa duunia. Nyt kun vietiin mahdollisuus poltella, en jaksa tehdä duunia. Weird thing.

• 123Perkele321

Käytän koska se vähentää alkoholin kulutusta, uutisissa aina muistetaan sanoa että kannabis ei poista alkoholin käyttöä ja onhan se teknisesti totta itsenikin kohdalla.
      Väittäisin kuitenkin että on siinä eroa jos ennen viikkokulutuksen riskiraja ylittyi nelin-viisinkertaisesti joka viikko ja kertakulutuksen raja kaksin-nelinkertaisesti pari kertaa viikossa ja nyt mennään suunnilleen rajojen puitteissa, humalajuominen on jäänyt pois lähes kokonaan, aamuisin herään levänneenä ja ilman krapulaa, muistikatkot illan viime tunneista loistavat poissaolollaan, mieliala on yleisesti positiivisempi ja fyysinen kunto on kohonnut.

• kannabis_psykoosi_iskee

Ei minun tarvinnut huumeisiin siirtyä vaikka lopetin alkoholin käytön. Mukavampihan se silti humalassa on olla kuin psykoosissa.

• oi_voi.sinua_etköJoUsko
        kannabis_psykoosi_iskee kirjoitti:

Ei minun tarvinnut huumeisiin siirtyä vaikka lopetin alkoholin käytön. Mukavampihan se silti humalassa on olla kuin psykoosissa.

Kannabis ei aiheuta psykoosia yhä tänäkään päivänä.

• Faktuaali

Kännissä olet varmaan ollut monta kertaa, mutta montakos kertaa olet ollut psykoosissa? Eli onko asiantuntemuspohjaa asioiden vertailuun yhtään?

• 123Perkele321

Toisille on helpompaa lopettaa, minulle se on vähän vaikeampaa, ehkäpä sen takia sitä kutsutaan alkoholi_ongelmaksi_.
        Toisekseen, hyvä kun muistutit tuosta psykoosista, en olisikaan itse muistanut kun luettelin noita positiivisia puolia että kun alkoholihan aiheuttaa huomattavasti enemmän psykooseja kuin kannabis niin korvaamalla alkoholia kannabiksella olen alentanut riskiä psykoosin puhkeamiseen.

• HilariusHentomielinen

Hei 123Perkele321. Ois kiva kuulla tarkemmin tuosta juomisen vähentämisestä. Kuinka nopeasti se juominen väheni kannabiksen tultua mukaan kuvioihin? Entä vähenikö juominen yrittämällä, vai koitko vähemmän tarvetta juoda? Erityisesti kiinnostais tietää ootko huomannut lajikekohtaista eroa, että mikä vähentäisi alkoholin himoa paremmin.

Mulla ei itelläni oo ollut päihdeongelmaa, mutta parilla kavereilla kylläkin. Nuorena tuli juotua hirveitä kännejä, mutta ne on jäänyt pois. Ei erityisemmin tee mieli. Varmasti hampullakin on osansa siinä sopassa, vaikkei se nyt kokonaan hampun piikkiin menekään.

• 123Perkele321
        HilariusHentomielinen kirjoitti:

Hei 123Perkele321. Ois kiva kuulla tarkemmin tuosta juomisen vähentämisestä. Kuinka nopeasti se juominen väheni kannabiksen tultua mukaan kuvioihin? Entä vähenikö juominen yrittämällä, vai koitko vähemmän tarvetta juoda? Erityisesti kiinnostais tietää ootko huomannut lajikekohtaista eroa, että mikä vähentäisi alkoholin himoa paremmin.

Mulla ei itelläni oo ollut päihdeongelmaa, mutta parilla kavereilla kylläkin. Nuorena tuli juotua hirveitä kännejä, mutta ne on jäänyt pois. Ei erityisemmin tee mieli. Varmasti hampullakin on osansa siinä sopassa, vaikkei se nyt kokonaan hampun piikkiin menekään.

Hei HilariusHentomielinen.
        Pohjustuksena kerrottakoon että itselle oli onnistuttu kouluaikana iskostamaan tuttu "kyllä viinan pitää riittää"-ajattelu varsin tiukasti ja tästä syystä alkoholin kanssa tuli kärvisteltyä pitempään kuin välttämättä olisi ollut tarvis, ei voida puhua mistään pohjalla käynnistä mutta kuitenkin sen verran kompuroinnista että itsekin tajusi että jos suunta ei muutu niin työelämälle ja pitemmässä juoksussa elämälle yleensäkin voi jättää hyvästit.
        Itsellä oli siis halua muutokseen.
        Ainakin omalla kohdalla tämä korvaushoito toimii varsin yksinkertaisesti, jos on päihtynyt kannabiksesta, pystyy juomaan jos haluaa mutta ei vaan halua ja jopa olut, josta erityisesti pidän, alkaa maistumaan etovalta. Tämä ominaisuus pysyy yllä saman aikaa kuin kannabispäihtymys.
        Henkosten jälkeen siis menee kolmisen-nelisen tuntia että se pikkupiru palaa tuonne takaraivoon kuiskimaan että voishan sitä aukaista kaljankin. Alkuaikana toiminta siis oli yksinkertaisesti että jos teki mieli rapsauttaa Karhu auki niin se oli merkki siitä että aika ottaa pikku henkoset, alussa kaikkein vaikeinta olikin tämä valinnan teko, kalja aukesi vaikka poltettavaakin olisi ollut ja sitten toinen kalja ja kyllä vielä yhden voi...jne.
        Kannabiksella on tämä ominaisuus mikä esim. antabukselta puuttuu eli juomisen mielihalun häviäminen joka auttoi oppimaan olemaan ilman alkoholia myös ilman kannabiksen apua, tässä tietysti auttoi myös oma halukkuus muutokseen.
        Lajikkeiden välillä korvaushoidon suhteen en ole eroa huomannut, kannabiksen aiheuttama päihtymys kylläkin vaihtelee ja jos ei oikein pidä kannabiksen tuottamasta päihtymyksestä niin kannattaa kokeilla lajikkeita joissa on CBD:tä, näitäkin kun on alettu jalostaa nyt lääkekannabiksen saatua jalansijaa rapakon tuollapuolen.
        Tätä käytäntöä on jo useampi vuosi takana ja tietynlainen rutiini on muodostunut, viikolla voi ottaa alkoholia kohtuudella ja silloin tällöin mutta viikonloppuisin korkki edelleen tahtoo mennä taskuun ilman kannabista.
        Vaikka tosiaan jo vuosia on homma toiminut ja itsekin tajuaa alkoholin haitallisuuden niin siitä huolimatta alkoholi on mielessä lähes päivittäin, kannabis ei juuri koskaan, enkä usko että meikäläiseltä onnistuu täysin päihteetön elämä koskaan tai ainakaan ihan lähivuosina.

• HilariusHentomielinen

Mä tykkään mässyistä ja ihan vaan oleilusta pilvessä. Mitään varsinaista terveydellistä hyötyä tai haittaa en ole havainnut. Moneen vuoteen en oo kipeenä ollut, mutta paha sanoa mistä tuo johtuu.

• Kokinik

Kannabista käyttävät ovat harvoin kipeänä. Enpä tiedä mistä johtuu vai onko sattumaa.

• narkin_logiikka
        Kokinik kirjoitti:

Kannabista käyttävät ovat harvoin kipeänä. Enpä tiedä mistä johtuu vai onko sattumaa.

Kumminkin lääkkeeksi pitäisi saada. Outo juttu,

• aw4rt44

Lääkekäyttättöä haluavilla voi olla esim. MS-tauti, AIDS, Syöpä, Glaukooma.

Esim. Silminpainetautiin se on niin tehokas lääke että se normalisoi silmänpaineet välittömästi. Valitettavasti glaukooma-potilas joutuu käyttämään sitä päivittäin. Yhdysvalloissa on ollut tästä asiasta oikeusjuttu silloin kun siellä vielä kannabis oli kiellettyä ja tuomarikin oli todennut että "hulluhan te olisitte jos että kannabista käyttäisi".

• aW234TR

Varsinkin on todella arveluttavaa jos syöpäsairaalle ei anneta mahdollisuutta käyttää hoidon tukena kannabista, sillä:

a) Kannabis helpottaa kemoterapian aiheuttamaa pahoinvointia.
        b) Kannabis voi palauttaa syöpäpotilaalle ruokahalun.
        c) Kannabis pienentää kasvaimia
        d) Ihminen on joka tapauksessa kuolemassa niin hittoako sille kukaan on mistään lainsäädännöstä jankuttamaan. Katsotaan sitten kun itse kidutte ja teette kuolemaa. Kiinnostaako silloin kukkahattutädin kommentti siitä että meillä on jo alkoholi josta on yksinään aivan liikaa haittaa, eikä tänne enää uusia lääkkeitä tarvita.

• wqwqweeweweeasddsdd
        aW234TR kirjoitti:

Varsinkin on todella arveluttavaa jos syöpäsairaalle ei anneta mahdollisuutta käyttää hoidon tukena kannabista, sillä:

a) Kannabis helpottaa kemoterapian aiheuttamaa pahoinvointia.
        b) Kannabis voi palauttaa syöpäpotilaalle ruokahalun.
        c) Kannabis pienentää kasvaimia
        d) Ihminen on joka tapauksessa kuolemassa niin hittoako sille kukaan on mistään lainsäädännöstä jankuttamaan. Katsotaan sitten kun itse kidutte ja teette kuolemaa. Kiinnostaako silloin kukkahattutädin kommentti siitä että meillä on jo alkoholi josta on yksinään aivan liikaa haittaa, eikä tänne enää uusia lääkkeitä tarvita.

mitä narkki oikeen sössöttää!!?!? kannabis on sallittu lääkkeenä!! ihme parkumista

• HilariusHentomielinen

Muutamaan sairauteen on kannabista saatavilla. Yleisin taitaa olla ms-tauti. Reseptin saaminen vie kuukausia eikä todellakaan ole helppoa vaikeasti sairaalle. Lisäksi suomessa on vireillä ajatus, että kaikki muut lääkkeet pitää kokeilla ensin, ennen kuin kannabista voidaan harkita. Tässä taas ei ole järkeä, sillä sairautta pitäisi lääkitä aina parhaiten sopivalla ja vähähaittaisimmalla lääkkeellä/lääkeyhdistelmällä. Näin ei kannabiksen kohdalla tapahdu.

Enemmistö lääkäreistä ei asiasta juuri tiedä. Ja harva potilas osaa asiaa nostaa esille, vaikka lääkekannabiksesta voisi ollakin hyötyä. Lisäksi ulkomailta tuotu lääkekannabis on hemmetin kallista ja siitä ei saa kelakorvausta. Eli tämäkin rajoittaa lääkkeen pääosin hyvätuloisille. Tietenkin vaihtoehtona on kotikasvatus, joka on 10-kertaa ostettua edullisempaa, mutta rikkoo lakia, vaatii jonkinverran osaamista ja hienomotoriikkaa, jota kaikilla sairailla ei ole.

Suomessa on helpompi saada voimakasta riippuvuutta aiheuttavia lääkkeitä kuin lääkekannabista. Nää opiaatit aiheuttaa lisäksi yliannostusriskin ja ison liudan sivuoireita.

Katsopa vaikka MOT:n Syntinen lääke dokumentti https://www.youtube.com/watch?v=enO11OGWXew

Tässä vähän tuoreempia ongelmia lääkekannabiksen kanssa. http://mspotilas.blogspot.fi/2015/08/todella-huonoja-uutisia.html

• eeer45433434

Muutamaan sairauteen on kannabista saatavilla. Yleisin taitaa olla ms-tauti. Reseptin saaminen vie kuukausia eikä todellakaan ole helppoa vaikeasti sairaalle. Lisäksi suomessa on vireillä ajatus, että kaikki muut lääkkeet pitää kokeilla ensin, ennen kuin kannabista voidaan harkita. Tässä taas ei ole järkeä, sillä sairautta pitäisi lääkitä aina parhaiten sopivalla ja vähähaittaisimmalla lääkkeellä/lääkeyhdistelmällä. Näin ei kannabiksen kohdalla tapahdu.

Enemmistö lääkäreistä ei asiasta juuri tiedä. Ja harva potilas osaa asiaa nostaa esille, vaikka lääkekannabiksesta voisi ollakin hyötyä. Lisäksi ulkomailta tuotu lääkekannabis on hemmetin kallista ja siitä ei saa kelakorvausta. Eli tämäkin rajoittaa lääkkeen pääosin hyvätuloisille. Tietenkin vaihtoehtona on kotikasvatus, joka on 10-kertaa ostettua edullisempaa, mutta rikkoo lakia, vaatii jonkinverran osaamista ja hienomotoriikkaa, jota kaikilla sairailla ei ole.

Suomessa on helpompi saada voimakasta riippuvuutta aiheuttavia lääkkeitä kuin lääkekannabista. Nää opiaatit aiheuttaa lisäksi yliannostusriskin ja ison liudan sivuoireita.

Katsopa vaikka MOT:n Syntinen lääke dokumentti https://www.youtube.com/watch?v=enO11OGWXew

Tässä vähän tuoreempia ongelmia lääkekannabiksen kanssa. http://mspotilas.blogspot.fi/2015/08/todella-huonoja-uutisia.html

täällä on oikea lääkealanasiantuntija. tietää paremmin kuin suurinosa lääkäreistä mikä on parasta potilaalle. hienoa vitun kansaparantaja. kerroppa miten parannetaan kaikki sairaudet kun olet niin hienoa lääkealantuntija. nostan hattua kun parannat koko maailman tiedoillasi

• aw34yt4
        eeer45433434 kirjoitti:

täällä on oikea lääkealanasiantuntija. tietää paremmin kuin suurinosa lääkäreistä mikä on parasta potilaalle. hienoa vitun kansaparantaja. kerroppa miten parannetaan kaikki sairaudet kun olet niin hienoa lääkealantuntija. nostan hattua kun parannat koko maailman tiedoillasi

Tämä on yleistä tietoa ja kaikkien saatavilla.

Lääkärin vala: Lääkärillä on velvollisuus auttaa potilasta ja hoito ei saa olla pahempi kuin itse sairaus. Pitää löytää vähähaittaisin vaihtoehto.

Olen sitä mieltä että koska kannabis on päihdyttävä niin se tulee kyseeseen lähinnä silloin kun ihminen on sairaseläkkeellä tai sellaisessa työssä jossa ei operoida esimerkiksi raskaiden koneiden kanssa tai toimita esim. kirurgina. Kaikki lääkärit eivät ole myöskään välttämättä kiinnostuneita ottamaan selvää kannabiksen lääkekäytöstä. Ihmisillä kun on juurtuneita asenteita. Fiksu lääkäri vähintään tietää asiasta sen verran että edes toteaa että se voisi olla mielenkiintoinen vaihtoehto jos se todella toimii vakavasti sairailla. On tutkimustietoa että varsinkin muun hoidon tukena kannabis voi olla hyödyllinen koska se poistaa pahoinvointia ja lisää ruokahalua, sekä vähentää lihasjäykkyyttä. Toki voidaan määrätä kannabiksen sijasta myös bentsoja, joita ei yleensä haluta määrätä koska riippuvuus.

• hei_spede
        wqwqweeweweeasddsdd kirjoitti:

mitä narkki oikeen sössöttää!!?!? kannabis on sallittu lääkkeenä!! ihme parkumista

Miks kannabis pitäis olla vaan lääkkeenä eikä yleiseen rentoutumiseen,ihme parkumista? Alkoholi kuitenki on ihan perseestä ja tuhoaa ihmisen jos ei pysy lapasessa,kannabiksen haitat on kuitenki fyysisesti mitättömät jos ei pikku hikoilu mene hermoihin. Käyttäähän vitun moni alkoholiakin lääkkeeksi,esim kipuihin ja unettomuuteen. Vittu ihme sössötystä?

• HilariusHentomielinen
        eeer45433434 kirjoitti:

Turhauttavaa lukea tällaisia postauksia, joissa pyritään ymmärtämään kaikki väärin. Voin mä yrittää vääntää rautalangasta, josko se helpottaisi asian ymmärtämistä.

Mä en ole lääkealan asiantuntija, enkä ole koskaan väittänyt olevani. Sen sanoin, että lääkäri ei SAA määrätä kannabista silloin, kun se potilaalle parhaiten sopii. Kannabis on erityisluvanvarainen, joten ensin kokeillaan kaikki ei-erityisluvanvaraiset lääkkeet, joista monet lailliset kannabiksen lääkekäyttäjät kertovat, että ne ovat merkittävästi kannabista haitallisempia. Näin tehdään koska laki on laki.

Lääkäri on paras tai toisiksi paras asiantuntija, mitä tulee oikeaan lääkitykseen. Lääkekannabista tulisikin saada lääkärin kirjoittamalla reseptillä, eli silloin kuin lääkäri katsoo hampusta olevan apua kyseiseen sairauteen tai oireeseen. Vastustan sitä, että sairaat joutuvat määräämään haitallisempia lääkkeitä läpi vain byrokratian takia.

Täältä löydät lääkekannabista reseptillä käyttävän ms-potilaan blogin. http://mspotilas.blogspot.fi/

Youtubesta voit katsoa MOT-ohjelman nimeltään Syntinen lääke. https://www.youtube.com/watch?v=enO11OGWXew

Jos englanti sujuu, niin CNN on tuottanut dokumentin WEED. https://www.youtube.com/watch?v=-SZzgfyXhJI

• Ootriwine
      • ootriwine

Vuorokausi koomassa

Lottritz heräsi koomasta 24 tuntia myöhemmin. Lääkärit ja hoitajat kertoivat, kuinka onnekas hän oli selvittyään hengissä.

– He kertoivat minulle, etteivät uskoneet minun selviävän yön yli. He kysyivät minulta olinko yrittänyt tappaa itseni juomalla niin paljon. Tämä kysymys iski kaikkein kovimmin.

• aw4rt4

Noin ei käy ainakaan kannabiksen kanssa.

• erw55655rtr

alkoholi on kuule terveysjuoma. sopiva määrä on 21 annosta viikossa, naisille 16 annosta.

• Yihkkk

50 vuotiaalle jo 5 annosta kerralla on haittojen puolesta suurkulutusta.

• oonsekasinjuu

mä oon iha psycoactive voltage high
      comoon hani hani hani bluu ja kori kaljaa
      sitte pilluu tiskii juu hani hani bluu

• kemistä.terve

Et edes osaa kirjoittaa psychoactive oikein. Lopeta trollaus. Kannabis ei pistä päätä sekaisin, vaan selvittää vain sitä...tosin sitähän ei nykyiset päättäjät halua. Kyllä se vielä laillistuu, 2020 mennessä Suomessakin. Kukaan ei voi sitä kehitystä enää estää :)

• 234544

No selvittää ja selvittää. Se on yksilöllistä. Tärkeää on ymmärtää että kannabis ei ole mitään alkoholia josta humaltuu, tai impulssikontrolli vähenee. Päinvastoin. Jos kannabis olisi laillista niin sanoisin että, helvetti kokeilkaa itse jos olette jo ihan aikuisen iässä.

• HilariusHentomielinen

Ei se pilvi ainakaan mun päätäni selvennä :D Mutta joillekin adhd/add -ihmisille vaikutus voi toki olla selventäväkin.

Toisaalta kyllähän pilvi voi laittaa ajattelemaan eri tavalla asioita.
        Carl Sagan oli mm. astronomi, kosmologi, astrofyysikko, astrobiologi ja tieteen popularisoija. Tässä hänen salanimellä Mr. X kirjoittama essee, jossa hän kertoo kokemuksistaan hampun kanssa. http://marijuana-uses.com/mr-x/

• Antaakaikkienkukkienjne

Olen näyttänyt kannabista 25 vuotta päivittäin. Olen perusterve ja normaali työelämässä oleva 50 vuotias mies.
      Olen säilynyt ilman mitään lääkitystä näihin päiviin asti enkä ole huomannut mitään muutosta terveyden tilassani. Poltan 3-8 jointtia päivässä, aamukahvin kanssa ensimmäisen. Työni olen hoitanut moitteetta ja olen ollut viimeiset 17 vuotta saman työnantajan palveluksessa. Verenpaineet pysyy alhaalla ja turha stressi loitolla. Käytän kannabista pääasiassa mielen tyyneyden ylläpitämiseksi. Rentona ja huolettomana matka on kovin paljon mukavampaa.

• Espoolainen.nainen

"Käytän kannabista pääasiassa mielen tyyneyden ylläpitämiseksi. Rentona ja huolettomana matka on kovin paljon mukavampaa."

Samaa mieltä. Itselläni juuri se vaikutus pääkoppaan on valtava. Olen kauhea huolehtijatyyppi luonteeltani mutta nyt olen onnellinen enkä stressaa Mistään, mikä on aivan uskomatonta!

• simoj

Kyllä parantais kun jostain sais. Lääkärit sitä kirjoittaa vaan ms-potilaille. Mä oon vanha ukko ja mulla naamahermokohtauksia pahimmillaan 30-50 kertaa päivässä. Uskomattoman kivuliaita. Kvg kolmoishermosärky. Ei tunnu Sativexia vaan saavan lääkäriltä Eli muualta on etsittävä. Vaan kun löytäis.

• Vastaus.sinul

Tilaa silkkitieltä?

• Happyyy

Tekstissässi on muutama asiavirhe etkä ilmeisesti ole tutustunut kymmeniin aidosta kannabiksen kukinnosta tehtyihin tutkimuksiin.
        1.Mitä itse tässä katoin niin silkkitiellä myydään doctor kukintoa, täysin sairauksiin kasvatettua ja tarkoitettua.
        2. Sativex on täysin väärä lääke kipuun ja moniin sairauksiin. Sen tuoteselosteessa lukee ms-tautiin ja Sativex valmiste on kemiallinen lääke ja kaukana kannabiksen kukinnosta.
        3. Lukuisat eri lajikkeet, indica varmiten, auttaa kipuun, migreeniin, tulehduksiin, kutinaan, autoimmuunisairauksiin jne ja niistä on tutkimusta. Itse käytän ihan pelkkää indicaa sairauksiini ja sitä suosittelevst myös lääkärit siihen asti kunnes saan reseptin Bedrican valmisteeseen mikä on pelkkää aitoa kannabiksen kukintoa.

Netistä voi tutkia mikä lajike sopii parhaiten mihinkin oireeseen, englanninkielen taitoa se toki vaatii.

• Ucjc
        Happyyy kirjoitti:

Tekstissässi on muutama asiavirhe etkä ilmeisesti ole tutustunut kymmeniin aidosta kannabiksen kukinnosta tehtyihin tutkimuksiin.
        1.Mitä itse tässä katoin niin silkkitiellä myydään doctor kukintoa, täysin sairauksiin kasvatettua ja tarkoitettua.
        2. Sativex on täysin väärä lääke kipuun ja moniin sairauksiin. Sen tuoteselosteessa lukee ms-tautiin ja Sativex valmiste on kemiallinen lääke ja kaukana kannabiksen kukinnosta.
        3. Lukuisat eri lajikkeet, indica varmiten, auttaa kipuun, migreeniin, tulehduksiin, kutinaan, autoimmuunisairauksiin jne ja niistä on tutkimusta. Itse käytän ihan pelkkää indicaa sairauksiini ja sitä suosittelevst myös lääkärit siihen asti kunnes saan reseptin Bedrican valmisteeseen mikä on pelkkää aitoa kannabiksen kukintoa.

Netistä voi tutkia mikä lajike sopii parhaiten mihinkin oireeseen, englanninkielen taitoa se toki vaatii.

Bedrocan on siis se reseptivalmiste mikä on aitoa kannabiksen kukintoa eli marihuanaa.

• HilariusHentomielinen

"Tekstissässi on muutama asiavirhe etkä ilmeisesti ole tutustunut kymmeniin aidosta kannabiksen kukinnosta tehtyihin tutkimuksiin."

En oo tutustunut ainakaan kymmeniin. Mutta kiinnostunut olen. Laita vaikka tärkeysjärjestyksessä ne lukemasi tutkimukset.

En juuri puhunut kannabiskasvista, koska sen saatavuus on huonompi kuin vaikkapa cbd-öljyn. Saati jos puhutaan nimenomaan lääkekannabislajikkeiden saatavuudesta henkilöille, jotka eivät ole saaneet siihen erityislupaa.

"1.Mitä itse tässä katoin niin silkkitiellä myydään doctor kukintoa, täysin sairauksiin kasvatettua ja tarkoitettua."

Miten sä tarkistit, että se on nimenomaan kyseisen lajikkeen kukintoa? Lisäksi Leafly:sta ei löytynyt kyseisen lajikkeen kuvausta. Enkä mä pikaisella googlettelulla saanut tietää myöskään sen kannabinoidi-profiilia tai mihin sairauksiin se a) väitetysti ja b) käyttäjien mukaan auttaa.

Mutta jos sieltä löytyy hyviä lääkelajikkeita, niin sitten ei muuta kuin tilaamaan.

"2. Sativex on täysin väärä lääke kipuun ja moniin sairauksiin. Sen tuoteselosteessa lukee ms-tautiin ja Sativex valmiste on kemiallinen lääke ja kaukana kannabiksen kukinnosta."

Sativex sisältää kahta lääkekannabiksen päävaikuttaja-ainetta. Jos luet mun viestin tarkemmin, niin siellä nimenomaan sanottiin, ettei se toimi ideaalisti, vaan jotkut lääkekäyttäjät kertovat hyötyneensä ns. lääkekannabislajikkeista enemmän. Vastaavasti moni käyttäjä tykkäsi siitä, ettei sativex päihdytä.

Mutta mieluummin oireiden lievitystä Sativexilla kuin ilman oireita ja ilman sativexia. Kuten sanottu, kaikille runsaasti cbd:tä sisältävää kukintoa ei ole saatavilla. Monelle se vaikuttava aine on nimenomaan cbd, joten tällöin 50-50 thc-cbd voi olla hyvä ratkaisu, kuten myöskin täysin 100% cbd-öljy.

"3. Lukuisat eri lajikkeet, indica varmiten, auttaa kipuun, migreeniin, tulehduksiin, kutinaan, autoimmuunisairauksiin jne ja niistä on tutkimusta. Itse käytän ihan pelkkää indicaa sairauksiini ja sitä suosittelevst myös lääkärit siihen asti kunnes saan reseptin Bedrican valmisteeseen mikä on pelkkää aitoa kannabiksen kukintoa."

Ihan tavallinen kannabis voi auttaa moneen oireeseen. Kyllähän sitä kannattaa kokeilla, mutta on myös monia kokemuksia, joissa huomataan merkittäviä eroja eri lajikkeiden välillä. Täten jonkun kaupallisessa mielessä kasvatetun indican vaikutukset eivät välttämättä lievitä juuri kyseisen henkilön oireistoa.

Itse kasvatettuna sopiva lajike auttaa merkittävästi. Silloin voi itsekin testata vaikutuksia paremmin, optimoida sopivaa kukitusaikaa jne. Ja jos kyseinen lajike ei auta riittävästi, niin sitten kokeillaan seuraavaa lajiketta ja kysellään muilta kokemuksia lajikkeista, jotka juuri heitä on auttanut. Lajikekohtaiset erot on kuitenkin merkittävät.

Henkilöllä jonka oireisiin auttaa jo pelkkä THC, on tietysti yleisemmin hyötyä lajikkeesta kuin lajikkeesta. Mutta jos sairauden vaikutusmekanismi toimii cbd:n kautta, niin kaupallisesta hampusta ei 99% varmuudella ole merkittävää hyötyä, koska niissä cbd-pitoisuus on naurettavan alhainen. Tällöin taas esimerkiksi cbd-crew:n lajikkeet voivat tuoda helpotuksen. Tämä taas vaatii sen, että kasvattaa itse.

• Happyyy

"Tekstissässi on muutama asiavirhe etkä ilmeisesti ole tutustunut kymmeniin aidosta kannabiksen kukinnosta tehtyihin tutkimuksiin."

En oo tutustunut ainakaan kymmeniin. Mutta kiinnostunut olen. Laita vaikka tärkeysjärjestyksessä ne lukemasi tutkimukset.

En juuri puhunut kannabiskasvista, koska sen saatavuus on huonompi kuin vaikkapa cbd-öljyn. Saati jos puhutaan nimenomaan lääkekannabislajikkeiden saatavuudesta henkilöille, jotka eivät ole saaneet siihen erityislupaa.

"1.Mitä itse tässä katoin niin silkkitiellä myydään doctor kukintoa, täysin sairauksiin kasvatettua ja tarkoitettua."

Miten sä tarkistit, että se on nimenomaan kyseisen lajikkeen kukintoa? Lisäksi Leafly:sta ei löytynyt kyseisen lajikkeen kuvausta. Enkä mä pikaisella googlettelulla saanut tietää myöskään sen kannabinoidi-profiilia tai mihin sairauksiin se a) väitetysti ja b) käyttäjien mukaan auttaa.

Mutta jos sieltä löytyy hyviä lääkelajikkeita, niin sitten ei muuta kuin tilaamaan.

"2. Sativex on täysin väärä lääke kipuun ja moniin sairauksiin. Sen tuoteselosteessa lukee ms-tautiin ja Sativex valmiste on kemiallinen lääke ja kaukana kannabiksen kukinnosta."

Sativex sisältää kahta lääkekannabiksen päävaikuttaja-ainetta. Jos luet mun viestin tarkemmin, niin siellä nimenomaan sanottiin, ettei se toimi ideaalisti, vaan jotkut lääkekäyttäjät kertovat hyötyneensä ns. lääkekannabislajikkeista enemmän. Vastaavasti moni käyttäjä tykkäsi siitä, ettei sativex päihdytä.

Mutta mieluummin oireiden lievitystä Sativexilla kuin ilman oireita ja ilman sativexia. Kuten sanottu, kaikille runsaasti cbd:tä sisältävää kukintoa ei ole saatavilla. Monelle se vaikuttava aine on nimenomaan cbd, joten tällöin 50-50 thc-cbd voi olla hyvä ratkaisu, kuten myöskin täysin 100% cbd-öljy.

"3. Lukuisat eri lajikkeet, indica varmiten, auttaa kipuun, migreeniin, tulehduksiin, kutinaan, autoimmuunisairauksiin jne ja niistä on tutkimusta. Itse käytän ihan pelkkää indicaa sairauksiini ja sitä suosittelevst myös lääkärit siihen asti kunnes saan reseptin Bedrican valmisteeseen mikä on pelkkää aitoa kannabiksen kukintoa."

Ihan tavallinen kannabis voi auttaa moneen oireeseen. Kyllähän sitä kannattaa kokeilla, mutta on myös monia kokemuksia, joissa huomataan merkittäviä eroja eri lajikkeiden välillä. Täten jonkun kaupallisessa mielessä kasvatetun indican vaikutukset eivät välttämättä lievitä juuri kyseisen henkilön oireistoa.

Itse kasvatettuna sopiva lajike auttaa merkittävästi. Silloin voi itsekin testata vaikutuksia paremmin, optimoida sopivaa kukitusaikaa jne. Ja jos kyseinen lajike ei auta riittävästi, niin sitten kokeillaan seuraavaa lajiketta ja kysellään muilta kokemuksia lajikkeista, jotka juuri heitä on auttanut. Lajikekohtaiset erot on kuitenkin merkittävät.

Henkilöllä jonka oireisiin auttaa jo pelkkä THC, on tietysti yleisemmin hyötyä lajikkeesta kuin lajikkeesta. Mutta jos sairauden vaikutusmekanismi toimii cbd:n kautta, niin kaupallisesta hampusta ei 99% varmuudella ole merkittävää hyötyä, koska niissä cbd-pitoisuus on naurettavan alhainen. Tällöin taas esimerkiksi cbd-crew:n lajikkeet voivat tuoda helpotuksen. Tämä taas vaatii sen, että kasvattaa itse.

Moi taas
        Sori en todellakaan jaksa linkittää niitä tutkimuksia mitä löytyy ihan googlehaulla, printtasin niitä just 35 sivua et en jaksa enää etsiä sori. Suomessa ei ole taidettu lainkaan tutkia kannabiksen vaikutuksia eri sairauksiin, sen sijaan esim Israel on kaikista eniten edelläkävijämaa.

1. Tottahan toki joku voi myydä vaikka mitä kuraa silkkitiellä millä nimellä vaan mutta kokenut käyttäjä kyllä tunnistaa mikä on kukkaa ja mikä ei. Terveysvaikutukset voi sitten omakohtaisesti havaita, niitä toki on muissakin lajikkeissa, lieneekö kaikissa lajikkeissa.

2. Mitä olen ymmärtänyt niin Sativeks on tarkoitettu spastisuuteen ms-taudissa enkä ole huomannut että sitä missään tutkimuksessa suositeltaisiin kipuun parhaiten vaikuttavaksi. Toki jos siinä niitä aineita on niin miksei? Itse harkitsen thc pillereiden ostoa ulkomailta, lähinnä minua mietityttää mikä on se aineosa minkä tahdon pysyvän elimistössäni kokoajan pysyäkseni terveeni. Huomaan sen itsestäni kun vaikutus alkaa vähentyä...ei se siis päivässä eikä kahdessa katoa. Haluaisin vaan jostain varmuuden mikä se "onnellisuudentunneaine" on mikä pitää mielen tyynenä ja sairaudet poissa. Olet perehtynyt paremmin kuin minä aineosiin, tahtoisin oppia mutta niissäkin tieto taitaa olla englanniksi suurimmalta osin.
        3. Olet oikeassa, lajikkeita on satoja ja niillä eri vaikutuksia. En täysin ymmärrä onko sillä joku ero jos itse kasvatan vaikka big bud lajiketta tai jos "timppa tekee sen oulussa bisnesmielessä". Mitä "timppa" tekisi kasvin siemenille toisin kuin minä? Kaikilla kun ei ole sitä kasvatusmahdollisuutta.

• Happyy

Vaikkapa tässä ihan kannabiksen tutkimukseen avattu sivu.
        Googleen voi laittaa vaikka kannabis reseach tai kannabis study. Koitan löytää vielä sen missä on eri lajikkeiden vaikutusta eri oireisiin...

http://www.cmcr.ucsd.edu/index.php?option=com_content&view=category&id=41&Itemid=135

• Happyy

http://www.sciencemag.org/news/2016/01/twins-study-finds-no-evidence-marijuana-lowers-iq-teens

http://www.sciencedaily.com/news/mind_brain/marijuana/

http://www.cannabis-med.org/studies/study.php

http://www.alternet.org/drugs/latest-cannabis-science-you-need-know

Tuossa nyt pari...näitä riittää. Koitan vielä löytää sitä missä on selkeä kuva mikä lajike on mihinkin oireeseen.

• Happyyy

https://www.stara.fi/2015/04/12/usa-vahvisti-kannabiksen-terveysvaikutukset/

http://norml.org/component/zoo/category/recent-research-on-medical-marijuana

Täs alimmas linkis on aika hyvä kuva ja sen mukaan julkistuja tutkimuksia on yli 22 000.

• Happyy

Kannabiksen tutkimuksessa on se juttu et riippumattomia tutkimuksia on alettu tehdä vasta viimevuosina, nytkin kun se nykysin on laillista monessa usa:n osavaltiossa ja kannabiksesta esim tuli 1.1.2016 TÄYSIN LAILLISTA Kanadassa (Jeeee) niin riippumattomat tutkimukset lisääntyy kovaa vauhtia.

Jos lääketehdas on teettäny tutkimuksen tai valtio missä kannabis laitonta niin voit arvata mitä tuloksia kasvista on saatu. Jenkit tehny esim sellasia tutkimuksia aikoinaan kun kielsivät kannabiksen, missä tyypeille vuoden jokaisena päivänä pumpataan hirveet käyttömäärät elimistöön niin voit uskoa että tulos on eri. Eivät sentään ketään onnistuneet tappamaan "kannabistutkimuksellaan" mutta läheltä piti. Jos aihe kiinnostaa niin suosittelen lukemaan kirjan Jack Herer: Keisarilla ei ole vaatteita, lienee ainoa suomenkielelle käännetty kirja kannabiksen historiasta.

• kokemus_se.tämäkin

Silkkitieltä tilaamalla saat vain itsesi kuseen... Pelkästä gramman tilaamisesta lähtee ajokortti että vilahtaa vaan. Kiva jos asut alueella, jossa ei kulje joukkoliikennettä ja joudut paikallispoliisin vainon kohteeksi!

• laki_ei_kaikille_sama

Jaa. No kenties koirapartio ei vielä sinun kirjettäsi haistanut. Vituttaa kyllä itteä niin vitusti kun ei enää pääse näkemään sukulaisia kun kortin veivät. Herää itse aamulla siihen, kun poliisit seisoo silmät ympyräisenä ikkunan takana vaatimassa ovia auki. Siitä suoraan tutkintavankeuteen ja syy? Silkkitie.net.

Aina pieni pelko perseessä, että milloinhan tulevat "varmistuskäynnille" vaikka mitään laitonta ei olekaan... Ihan kuin kotini olisi raiskattu. Blääh.

• Vivivlbö
        laki_ei_kaikille_sama kirjoitti:

Jaa. No kenties koirapartio ei vielä sinun kirjettäsi haistanut. Vituttaa kyllä itteä niin vitusti kun ei enää pääse näkemään sukulaisia kun kortin veivät. Herää itse aamulla siihen, kun poliisit seisoo silmät ympyräisenä ikkunan takana vaatimassa ovia auki. Siitä suoraan tutkintavankeuteen ja syy? Silkkitie.net.

Aina pieni pelko perseessä, että milloinhan tulevat "varmistuskäynnille" vaikka mitään laitonta ei olekaan... Ihan kuin kotini olisi raiskattu. Blääh.

Ei voi olla ihan gramman käyttörikoksesta kyse jos tutkintavankeuteen oot joutunu. Älä valehtele täällä, oot tehny jotain muuta ku tilallu pari grammaa kukkaa silkkitieltä.

• Postilainen
        laki_ei_kaikille_sama kirjoitti:

Ois kyl koirapartion aika vitun vaikea löytää täyteen pakatun rullakon täyteenpakatusta kirjelaatikosta yksittäinen haisematon kirjekuori mikä kulkee päivässä Suomessa lähettäjältä lähettäjälle.
        Olen joskus tilannut niin oli pakattu kolmeen kirjekuoreen, avaamattomaan paksuun vakuumimuoviin ja minigrip pussiin. Edes kissani eivät haistaneet mitään näiden kolmen pakkausmateriaalin läpi, kun poistin 3 he alkoivat lipoa huulia mutta minä ihmisenä en haistanut mitään kunnes minigrip pussi oli kädessäni. Kuinkas moni teistä on postin lajittelukeskuksessa töissä jos kuvittelette että siellä koirat on haistelemassa. Kyl ne ihan muulla suunnalla on, esim tullissa. :)

• Ojjolklk

Minulla on autoimmuunisairaus johon olen kokeillut joskus lääkkeeksi kannabista, mutta ei siitä ollut apua, joten en käytä kannabista vaan lääkärin määräämiä lääkkeitä joista on apua.

• zdw221

kannabiksessa psyykkinen riippuvuus kehittyy aivan kuten alkoholiin tai muihin päihteisiin.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      72
      2766
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2674
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1490
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1219
    Aihe