Eilen televisiosta kuultua: nykyään ei kuulemma ruokateollisuuden mukaan saisi puhua 'eineksistä' vaan se on nykyään 'valmisruokaa'! Mitä vikaa vanhassa nimekkeessä? Kuulostaako se negatiiviseltä vai mistä kyse?
eines vai valmisruoka...
4
216
Vastaukset
- voihyssykätsentään
Ihan sama miksi nimitetään - minä sanon että valmista p*skaa. Juuri jouduin "pakosta" syömään HK:n Jauhelihakastike ja muusi-aterian ja voi hyvänen aika: laatikkoon koneellisesti läjäytetty n. 2 dl muusia ja 1 dl "jauhelihakastiketta", joka näytti ja haisi lähinnä koiran jätökseltä. Jauhelihamääräksi ilmoitettiin 9% eli 9%/1 dl = 3%/3 dl, mikä vastaa koko annosta ja sen kyllä huomasi. Rasiassa siis pelkästään muusia ja kastiketta - ei lihaa juuri lainkaan. Kuinka Suomen ruokateollisuus kehtaa tarjota tällaista sontaa ihmisille? Ja miksi me ihmiset sitä ostamme. Minulla vastaus tämän kertaiseen HK-gurmeenautinnon ostamiseen: pakkotilanne ja kun sai eurolla. Siitakin hinnasta puolet liikaa, ja jos olisin organisoinut asiat paremmin, olisin kerennyt valmistaa itse ruokaa ja ottaa evääksi mukaan!
- ei-yksin-ateriaa
Kyllä se ateria muuttuu muuksi, kun laitat siihen euron ateriaan 43 sentin vihannessekoituksen pakasteena. Toisaalta jos ostat kalliin kokkikartanoaterian, niin sitä voi jo syödä ilman lisukkeitakin.
- yhähyssytellään
Ei muutu, sillä ei edelleenkään mukana "runsaasti proteiinia" toisin kuin mitä pahvikuoren päällä luvataan...
- 7u6eu
Jaa itse kutsun spurgumätöiksi eines mössöjä tai uusavuttomien ruoaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh422702Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729423392418- 352114
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta471806- 241675
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251569- 441440
- 1001409
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1391355- 361156