eines vai valmisruoka...

iwonderwhy

Eilen televisiosta kuultua: nykyään ei kuulemma ruokateollisuuden mukaan saisi puhua 'eineksistä' vaan se on nykyään 'valmisruokaa'! Mitä vikaa vanhassa nimekkeessä? Kuulostaako se negatiiviseltä vai mistä kyse?

4

116

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voihyssykätsentään

      Ihan sama miksi nimitetään - minä sanon että valmista p*skaa. Juuri jouduin "pakosta" syömään HK:n Jauhelihakastike ja muusi-aterian ja voi hyvänen aika: laatikkoon koneellisesti läjäytetty n. 2 dl muusia ja 1 dl "jauhelihakastiketta", joka näytti ja haisi lähinnä koiran jätökseltä. Jauhelihamääräksi ilmoitettiin 9% eli 9%/1 dl = 3%/3 dl, mikä vastaa koko annosta ja sen kyllä huomasi. Rasiassa siis pelkästään muusia ja kastiketta - ei lihaa juuri lainkaan. Kuinka Suomen ruokateollisuus kehtaa tarjota tällaista sontaa ihmisille? Ja miksi me ihmiset sitä ostamme. Minulla vastaus tämän kertaiseen HK-gurmeenautinnon ostamiseen: pakkotilanne ja kun sai eurolla. Siitakin hinnasta puolet liikaa, ja jos olisin organisoinut asiat paremmin, olisin kerennyt valmistaa itse ruokaa ja ottaa evääksi mukaan!

      • ei-yksin-ateriaa

        Kyllä se ateria muuttuu muuksi, kun laitat siihen euron ateriaan 43 sentin vihannessekoituksen pakasteena. Toisaalta jos ostat kalliin kokkikartanoaterian, niin sitä voi jo syödä ilman lisukkeitakin.


      • yhähyssytellään

        Ei muutu, sillä ei edelleenkään mukana "runsaasti proteiinia" toisin kuin mitä pahvikuoren päällä luvataan...


    • 7u6eu

      Jaa itse kutsun spurgumätöiksi eines mössöjä tai uusavuttomien ruoaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5115
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3217
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1365
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe