Löytöeläinten talteenotto

rankkurit

Mihin ne löytäkoirat nyt pitäis ilmottaa kun mulle soitettiin kylällä jolkottelevasta koirasta ja sitte kuulin ettei sitä koko toimintaa ollutkaan meijän kunnassa.Onhan siellä vielä ne kunnan laittamat tarhatkin pystössä ja niissä paljon koiria.

19

398

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uyuuyy

Ei se mikään löytökoira ole, kyllä kotiansa löytää kuhan vähän jaloittelee.

• vapaata

Niin varmasti löytää.Nyt varmaan löysätään kaikki irti kun ei ole enää rankkuri katsomassa .Saavat koiratki elää oikiaa elämää eikä häkeissä ja narussa räkytä tyhyjää ihmisten riesana.

• tassutt

Jos hoitopaikkaa haette, niin suosittelen Koirahoitola Hukanpesää Torvisessa.Siellä on tilaa ja hyvä hoito.Ihmettelin vähän kun Väärtissä on ollut täyttä kun on hoitoa haettu.??

• kallishäkki

Onko ne kunnan laittamat tarhat? Puretaanko ne sieltä pois kesällä kun maa sulaa?

• hyvähoitoa

Jeps.Hukanpesä on mahtava paikka, on koirilla hienot mökit ja tarhat.Lenkitys myös.

• MarjukkaP

Irtisanoin löytöeläinten talteenotto sopimuksen 7 vuoden toiminnan jälkeen. Löytöeläinpalvelu kilpailutettiin ja kustannustaloudellisesti edullisin hakemus voitti, eli Sallan kunnan Maija Ahola joka hoitaa tällä hetkellä Pelkosenniemen, Sallan, Savukosken sekä Kemijärven kunnan löytöeläimet. Sallan kunnan sivuilta löydätte hänen yhteystietonsa. Kun edellisillä keskustelijoilla on herännyt kysymyksiä miksi pihallamme on edelleen vanhat tarharakennelmat, niin voin kertoa, että olen ne löytöeläinpalvelusopimuksen loppumisen jälkeen ostanut kunnalta itselleni, joten nyt ne on minun omaisuuttani.
      tassutt. nimimerkille voin myös kertoa, että löytöeläimet ovat aina ollut ykkösprioriteetti ja hoitolatoiminta vasta kakkosena. Tämän vuoksi jos esim. rankkureita on ollut tarhalla, en luonnollisestikkaan tällöin ota hoitolaisia.

Toivon että vastaukseni tyydytti nimimerkin takana kirjoittelevia :)
      Eläinrakasta vuotta 2016 jokaiselle!
      Marjukka Parviainen / Löytöeläinhoitola Väärti

• otaselvä

No onko sinulla nyt sittenkin löytöeläinhoitola Väärti olemassa vai ei, kun sitä nimeä itse käytät?Ei ihme että sekoittuu eläinten talteenottopaikan sijainti!

• Raippaaja

Oliko tarhoihin tarjouskilpailu?

• häkkitarpeet

En ole kyllä kuullutkaan enkä lukenut päätöksestä että ne olisi olleet myynnissä.Hyvät tarhat varmaan, paljonkohan maksoi?

• häkkii

Senhän saa selville kun käy kunnasta kysymässä minkä verran ne maksoi.Eikai ole salaista tietoa.Samalla kysyy miksei ne ollu tarjousten perusteella myynnissä .

• Marjukkap

Mielelläni keskustelen teitä askarruttavien kysymyksien tiimoilta ihan nokatusten. Poiketkaa ihmeessä juttelemassa tai rimpauttakaa, eikhään net selviä siten

• tupsut

Kannattaa kysäistä sieltä kunnasta jossa osaavat neuvon antaa monenlaiseen kysymykseen, mm missä nää palvelut tuotetaan.Ei tuu epäselvyyttä eikä tarvi enää vaivata ketään muuta.Kannattaa kans selvittää kuka maksaa esim.koiran kuljetuskustannukset Sallaan.

• MarjukkaParv

Itse en missään nimessä kokenut tätä keskustelua huonona asiana, ehdottomasti näistä pitää ja kuuluu keskustella heidän kanssa jotka tuntevat sille tarvetta :) Toki, keskustelisin vielä mieluummin ihan "fyysisten" henkilöiden kanssa reilusti ja avoimesti, eikä nimimerkkien takana piilottelevien.

Pelkosenniemen kunnan sivuilta löytyy kuntatiedotteen kautta tieto siitä kuka hoitaa ja mistä alkaen kunnan rankkurointia... alla linkki
        http://www.pelkosenniemi.fi/ilmoitustaulu/103/kuntatiedote_tammikuu_2016_2

Sen verran mulla on, tosin toisen käden tietoa että kuljetuskustannuksia ei maksa kukaan tarhalle, ei kunta eikä rankkuri. Rankkuri Sallassa maksaa vain eläimen tuojalle kiinniottopalkkion noin rapiat 30 euroa, jos sinne joku lähtee viemään löytöeläintä. Jos omaa koiraa lähtee hakemaan Sallasta lankeaa ihan kaikki maksut eläimen omistajalle.

Toki pieniä käynnistysvaikeuksia on kunnassamme löytöeläinten suhteen alkuun ollut, ja se on ihan ymmärrettävää. Vaikka en niitä hommia enään varsinaisesti teekkään, enkä ota eläimiä enään tarhalle, olen silti muilta osin auttanut parhaani mukaan, niin virkavaltaa kuin kuntalaisiakin. Sehän ei ole minulta pois ja eläimelle saadaan näin ollen se pikainen apu. Toivon, että kuntamme eläinrakkaat jaksavat edelleen ajatella ja toimia eläinten parhaaksi... niin kuin valtaväestö tähänkin saakka.

• Myötähäpeäätunteva

Just just!! Enpä ole kuullu täälä ainoatakaan kiitosta siitä että niemen rankkuri päivysti vuoden jokaisena päivänä monta vuotta teidän eläinten hyväksi. Hävetkää!
        Kiitos Marjukka ja Mika ainakin minun puolesta että jaksoitte!!!

• MarjukkaPar

Kiitos <3 Vuodet oli antoisia, toki raskaitakin mutta päivääkään en antais pois :)

• eläinraks

Kiitos jakamisesta.eihä sitä hirviän pitkään jaksa vapaaehtoistyötä tehä.maksaa se kulukeminenkin ja pitäisi olla uuvet isot tilat jokka on kauhian kalliit.ei ihme ettei sitä jaksa ja hirviä väsymys tulee.ihmiset varmaan auttaa jatkossakin toimittavat koiria ja kissat uuteen paikkaan.koirat saa helpommin kiini mutta kyllä villikissakki jääpi helposti loukkuun jos ovat näläkäsiä.jos eivät ole saaneet paljon lintuja tai hiiriä.vielä on hyvä jos palkkiokin saa itelle.auta eläintä aina niin saapi hyvän mielen.

• Kyllänäin

❤️❤️❤️

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2586
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2222
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2129
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1722
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1613
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1546
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1379
    Aihe