sesta valtakunnasta? Mitä se 1000 v valtakunta tarkoittaa Teidän uskovaisten mielestä?
Ps. En kysy helluntailaisten rikollisten pefofilissävytteistä tai lappalaisen käsitystä.
Ps2. En kysy myöskään Mellerin ja Kesitaksen pefofilissävytteistä mielipidettä lestadiolaisista käsityksistä.
Saisinko lestadiolaiose uskonkäsityksen tuhatvuoti
66
182
Vastaukset
- namut
Turhaa toistat, ei ne tiijä mittään koko tonnista.
Olis pitänyt jo heti tajuta. - avaajanLisäys
Etsivä tai weha!! - te ymmärtääkseni olette ainakin jonkin sortin lestadiolaisia. Te voisitte avata aihetta?
Tiedän ettei täällä juurikaan käy lestadiolaisia, mutta teksteistä päätellen ainakin sillon tällön joku kuitenkin piipahtaa. Odotellaan,,, - V.Raunio
Eikö uskovaisen tule kysyä, mikä on Jumalan kanta, ja se on luettavissa Raamatussa.
Luin toisesta samanlaisesta avauksesta jonkin Kesistaksen vastauksen ja se oli hyvin samankaltainen, mitä opetettiin Opiston Raamattununnilla -70/80 luvulla.
Uskovaisena suosittelen, ilman ylpeyttä, lukekaa ja verratkaa Raamattuun.- HäiyvyNiiilo
Opettele Kesitas-aasi kirjoittamaan... niin ja myös lukemaan avauksen teksti, aihe ei koske sinua miltään osin.
- LähteisiinLaitettavaS24
Mihin tarvitset tietoa? Teologian väitöskirjaan?
Matt. 22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.
Tämän vuoksi.- Vastaväittelijä
Hauska lause vastaväittelijältä.
- 2KysymystäKesitakselle
Kesitas kirjoitti:
Matt. 22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.
Tämän vuoksi.Mikä on "Jumalan voima", joka tulisi tuntea? Olet sanonut, että Jumala on antanut kaiken valtansa Jeesukselle, niin miten Jumala voi käyttää voimaansa ilman valtaa?
- Eihän_kesitas
2KysymystäKesitakselle kirjoitti:
Mikä on "Jumalan voima", joka tulisi tuntea? Olet sanonut, että Jumala on antanut kaiken valtansa Jeesukselle, niin miten Jumala voi käyttää voimaansa ilman valtaa?
nyt kerkiä vastaamaan, koska hän on ilkosillaan. Weha taas ei vielä ole ilkosillaan, mutta hänen sievä vaimonsa jo on, joten Wehallakin on tässä nyt tulossa muuta mielenkiintoisempaa puuhaa eikä hän ehdi kastelemaan palstaa.
Mikä on "Jumalan voima", joka tulisi tuntea? Olet sanonut, että Jumala on antanut kaiken valtansa Jeesukselle, niin miten Jumala voi käyttää voimaansa ilman valtaa?
Jeesus sen on itse sanonut.
Kerron niin kuin Hän opettaa.
Jos ei ole valtaa, ei sitä voi käyttää..
Jumalan voima on Hänen Henkensä.
Kes.- 2KysymystäKesitakselle
Kesitas kirjoitti:
Kes.Olenko oikein käsittänyt, että Jumala luovutti mielestäsi kaiken valtansa Pojalleen, Jeesukselle?
1. lisäkysymys:
Apt. 19
11. Jumala teki ennennäkemättömiä voimatekoja Paavalin kätten kautta
Tekikö tässä Jumala Paavalin kanssa ohituksen Jeesukselle vai onko tämä vallatonta voiman käyttöä tai jotakin muuta?
2. lisäkysymys:
Millä valtuuksilla ja vallalla Jumala toimii, kun tälle maalle kerran soitetaan iltakelloja ja on kaiken loppu? Jeesus on itse sanonut, että suunnitelman toimeenpano on yksin Jumalan päätös, eikä anna Pojalleen tapahtumasta edes tiedonantoa etukäteen. Toimii täysin omin päin .
Oletko samaa mieltä, että ei ole pikkuasiasta kysymys maailmanhistoriassa ja maailmankaikkeudessa sen luomisen jälkeen ja siitä huolimatta Jeesus on "sivussa" toimeenpanopäätöksestä vaikka sanot Hänellä olevan kaiken vallan? - kalevi_
Kesitas kirjoitti:
Kes.#Kerron niin kuin Hän opettaa.#
Miten sinä voit kertoa, kun et ymmärrä?
Olitko kuulemassa ,kontekstin huomioiden, kun Jeesus sanoi? 2KysymystäKesitakselle kirjoitti:
Olenko oikein käsittänyt, että Jumala luovutti mielestäsi kaiken valtansa Pojalleen, Jeesukselle?
1. lisäkysymys:
Apt. 19
11. Jumala teki ennennäkemättömiä voimatekoja Paavalin kätten kautta
Tekikö tässä Jumala Paavalin kanssa ohituksen Jeesukselle vai onko tämä vallatonta voiman käyttöä tai jotakin muuta?
2. lisäkysymys:
Millä valtuuksilla ja vallalla Jumala toimii, kun tälle maalle kerran soitetaan iltakelloja ja on kaiken loppu? Jeesus on itse sanonut, että suunnitelman toimeenpano on yksin Jumalan päätös, eikä anna Pojalleen tapahtumasta edes tiedonantoa etukäteen. Toimii täysin omin päin .
Oletko samaa mieltä, että ei ole pikkuasiasta kysymys maailmanhistoriassa ja maailmankaikkeudessa sen luomisen jälkeen ja siitä huolimatta Jeesus on "sivussa" toimeenpanopäätöksestä vaikka sanot Hänellä olevan kaiken vallan?Ei minun mielipiteestä, vaan Uuden Testamentin mukaan ja jos uskoo Jeesuksen sanomisiin, niin näin on.
Jos ei usko sitä mitä Jeesus sanoo, niin sitten voi panna tilalle mitä soopaa haluaa.
Minä uskon Jeesuksen sanomaa ja puolusta sitä vääräoppisilta.
Tuo mikä esiintyy APT;19 luvussa kuvaa Jumalan VOIMAA. Ei Hän ole voimaansa kenellekään luovuttanut.
On aika rohkeaa epäillä Jumalan Voimaa, joka on Pyhä Henki, ilman Henkeä ei Jumala toimi.
Valta on eri asia.
En ole koskaan epäillyt Jumala voimaa?
2 Kysymys on hyvin epäselvä.
Mutta jos kysymyksessä on Hänen toisen tulemisen aika, sitä ei Jeesus eikä Jumala vielä kumpikaan tiedä.
Matt. 24:14
Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
Tätä mm SRK laiminlyö.
Ei kukaan tiedä, milloin jokainen ihminen on saanut tiedon Jeesuksesta Kristuksena, Kaikkivaltiaana Herrana.
Kun sen tietää jokainen, sitten tulee loppu.
Tämän on Jeesus itse ilmoittanut.
Siinä ei kukaan toimi omin päin, Jeesushan on lähetystön Kuningas ja pannut joukot liikkeelle, ja ja Hän raportoi koko ajan Isäänsä.
Hän juuri on siinä ”temppelinharjalla”.
>>Oletko samaa mieltä, että ei ole pikkuasiasta kysymys maailmanhistoriassa ja maailmankaikkeudessa sen luomisen jälkeen ja siitä huolimatta Jeesus on "sivussa" toimeenpanopäätöksestä vaikka sanot Hänellä olevan kaiken vallan?** Vastasin jo yllä.
Jeesuksen kautta kaikki on luotu ja Jeesuksen kautta ja toimesta valmistellaan Isälle tila ja poistetaan Paha, jolloin Hän laskeutuu Uuteen Jerusalemiin ja luovuttaa vallan Isälleen.
Siinä se.- KattorakenneÖlisijälle
Kesitas kirjoitti:
Ei minun mielipiteestä, vaan Uuden Testamentin mukaan ja jos uskoo Jeesuksen sanomisiin, niin näin on.
Jos ei usko sitä mitä Jeesus sanoo, niin sitten voi panna tilalle mitä soopaa haluaa.
Tuo mikä esiintyy APT;19 luvussa kuvaa Jumalan VOIMAA. Ei Hän ole voimaansa kenellekään luovuttanut.
On aika rohkeaa epäillä Jumalan Voimaa, joka on Pyhä Henki, ilman Henkeä ei Jumala toimi.
Valta on eri asia.
Mutta jos kysymyksessä on Hänen toisen tulemisen aika, sitä ei Jeesus eikä Jumala vielä kumpikaan tiedä.
Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
Tätä mm SRK laiminlyö.
Ei kukaan tiedä, milloin jokainen ihminen on saanut tiedon Jeesuksesta Kristuksena, Kaikkivaltiaana Herrana.
Siinä ei kukaan toimi omin päin, Jeesushan on lähetystön Kuningas ja pannut joukot liikkeelle, ja ja Hän raportoi koko ajan Isäänsä.
>>Oletko samaa mieltä, että ei ole pikkuasiasta kysymys maailmanhistoriassa ja maailmankaikkeudessa sen luomisen jälkeen ja siitä huolimatta Jeesus on "sivussa" toimeenpanopäätöksestä vaikka sanot Hänellä olevan kaiken vallan?** Vastasin jo yllä.
Jeesuksen kautta kaikki on luotu ja Jeesuksen kautta ja toimesta valmistellaan Isälle tila ja poistetaan Paha, jolloin Hän laskeutuu Uuteen Jerusalemiin ja luovuttaa vallan Isälleen.
Siinä se.Sinä helluntailainen olet innokas kopioimaan tekstiä josta et ymmärrä mitään, mutta kopiointisi sinulle suotakoon, ethän osaa kunnolla edes kirjoittaa.
Tässä copy perverssistä todellisuudestasi.
Kesitas
14.7.2015 20:22
Olen toiminut 6 vuotta työssä, jossa potilas on ilkosillaan, mutta tein vain työni, en kuten VL, raiskannut. - Ilkosillaan
KattorakenneÖlisijälle kirjoitti:
Sinä helluntailainen olet innokas kopioimaan tekstiä josta et ymmärrä mitään, mutta kopiointisi sinulle suotakoon, ethän osaa kunnolla edes kirjoittaa.
Tässä copy perverssistä todellisuudestasi.
Kesitas
Olen toiminut 6 vuotta työssä, jossa potilas on ilkosillaan, mutta tein vain työni, en kuten VL, raiskannut.Kuka tuon kopioi, eikä ymmärrä asiaa?
- anteeksiihankamalastinyt
Sitä sinä et voi ymmärtää kuin Pyhässä Hengessä! En sano enpää koska hellunatlainen ei olisi saanut sanoa tätäkään!
- 2KysymystäKesitakselle
Kesitas kirjoitti:
Ei minun mielipiteestä, vaan Uuden Testamentin mukaan ja jos uskoo Jeesuksen sanomisiin, niin näin on.
Valta on eri asia.
Tätä mm SRK laiminlyö.
Siinä se."Tuo mikä esiintyy APT;19 luvussa kuvaa Jumalan VOIMAA. Ei Hän ole voimaansa kenellekään luovuttanut.
Valta on eri asia.
En ole koskaan epäillyt Jumala voimaa?"
Jumala siis käyttää voimaa ilman valtaa ja Jeesus käyttää valtaa, voiman ja vallan jako: Jeesus antaa vallan Jumalalle käyttää voimaansa, näinkö se menee, koska käsityksesi mukaan Jumalalta on kaikki valta poissa?
Raamatun mukaan näyttäisi kuitenkin siltä, että Jumala on jättänyt itselle näissä taivasasioissa jotakin päätösvaltaa:
Joh. 6 Jeesuksen sanat:
44. Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.
Room. 9, Paavali
18. Jumala siis armahtaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo
"Mutta jos kysymyksessä on Hänen toisen tulemisen aika, sitä ei Jeesus eikä Jumala vielä kumpikaan tiedä."
Pakko kommentoida. On se tiedossa Jumalalla ja vain Jumalalla maailmanlopun päivä ja hetki, ei kenelläkään muulla, ei edes Pojalla.
Opetuslasten kysymykseen maailmanlopun ajankohdasta Jeesus antaa vastauksen ja sen perusteella lopun hetki on Jumalalla tiedossa.
Mark. 13
31. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.
32. Mutta siitä päivästä tai hetkestä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa, eikä myöskään Poika, vaan ainoastaan Isä. 2KysymystäKesitakselle kirjoitti:
"Tuo mikä esiintyy APT;19 luvussa kuvaa Jumalan VOIMAA. Ei Hän ole voimaansa kenellekään luovuttanut.
Valta on eri asia.
En ole koskaan epäillyt Jumala voimaa?"
Jumala siis käyttää voimaa ilman valtaa ja Jeesus käyttää valtaa, voiman ja vallan jako: Jeesus antaa vallan Jumalalle käyttää voimaansa, näinkö se menee, koska käsityksesi mukaan Jumalalta on kaikki valta poissa?
Raamatun mukaan näyttäisi kuitenkin siltä, että Jumala on jättänyt itselle näissä taivasasioissa jotakin päätösvaltaa:
Joh. 6 Jeesuksen sanat:
44. Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.
Room. 9, Paavali
"Mutta jos kysymyksessä on Hänen toisen tulemisen aika, sitä ei Jeesus eikä Jumala vielä kumpikaan tiedä."
Pakko kommentoida. On se tiedossa Jumalalla ja vain Jumalalla maailmanlopun päivä ja hetki, ei kenelläkään muulla, ei edes Pojalla.
Opetuslasten kysymykseen maailmanlopun ajankohdasta Jeesus antaa vastauksen ja sen perusteella lopun hetki on Jumalalla tiedossa.
Mark. 13
31. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.
32. Mutta siitä päivästä tai hetkestä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa, eikä myöskään Poika, vaan ainoastaan Isä.>>Joh. 6 Jeesuksen sanat:
44. Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.** Juuri näin Jeesus sanoo, ENNEKUIN SAI VALLAN.
Hän kirkasti silloin aina Isän valtaa.
>>Room. 9, Paavali
Pakko kommentoida. On se tiedossa Jumalalla ja vain Jumalalla maailmanlopun päivä ja hetki, ei kenelläkään muulla, ei edes Pojalla.** Herran Päivänä, eli lopussa Jumalalla on kaikki valta, jonka Poika on Hänelle luovuttanut.
Se on Raamatullinen totuus.
On otettava se huomioon, että Hän, siis Jumala kunnioittaa Pojan tekemää ”jonoa”, jonka Hän on temmannut, sekä sen jälkeistä tapahtumaketjua joka saa armon marttyyrikuoleman johdosta vihan ajassa ja heidäthän nostetaan Taivaaseen milleniumin jälkeen.
Jumala on yksi korkein Iankaikkisuudessa, sitten Kristus, 24 Pyhintä juutalaista sekä kansojen Pyhät.
Maailman loppu oli jo varmaan Jumalalla tiedossa silloin kun Hän luomisen jälkeen jätti maan, syntiinlankeemuksen jälkeen ja tiesi jo silloin, milloin Hän tulee takaisin puhtaaseen maahan.
Jeesushan ajallaan antoi merkin, - sitten kun kaikkialla tunnetaan (saarnataan) Hänestä.
Isä ja Poika ovat yhtä, uskon nyt jo Jeesuksenkin tietävän sen ajan, sillä Hän on auttamassa lähetystyötä.
Hyvä ja todenperäinen kirjoitus.
Kes.- 2KysymystäKesitakselle
Kesitas kirjoitti:
>>Joh. 6 Jeesuksen sanat:
44. Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.** Juuri näin Jeesus sanoo, ENNEKUIN SAI VALLAN.
Hän kirkasti silloin aina Isän valtaa.
>>Room. 9, Paavali
Pakko kommentoida. On se tiedossa Jumalalla ja vain Jumalalla maailmanlopun päivä ja hetki, ei kenelläkään muulla, ei edes Pojalla.** Herran Päivänä, eli lopussa Jumalalla on kaikki valta, jonka Poika on Hänelle luovuttanut.
Se on Raamatullinen totuus.
On otettava se huomioon, että Hän, siis Jumala kunnioittaa Pojan tekemää ”jonoa”, jonka Hän on temmannut, sekä sen jälkeistä tapahtumaketjua joka saa armon marttyyrikuoleman johdosta vihan ajassa ja heidäthän nostetaan Taivaaseen milleniumin jälkeen.
Jumala on yksi korkein Iankaikkisuudessa, sitten Kristus, 24 Pyhintä juutalaista sekä kansojen Pyhät.
Maailman loppu oli jo varmaan Jumalalla tiedossa silloin kun Hän luomisen jälkeen jätti maan, syntiinlankeemuksen jälkeen ja tiesi jo silloin, milloin Hän tulee takaisin puhtaaseen maahan.
Jeesushan ajallaan antoi merkin, - sitten kun kaikkialla tunnetaan (saarnataan) Hänestä.
Isä ja Poika ovat yhtä, uskon nyt jo Jeesuksenkin tietävän sen ajan, sillä Hän on auttamassa lähetystyötä.
Hyvä ja todenperäinen kirjoitus.
Kes."Juuri näin Jeesus sanoo, ENNEKUIN SAI VALLAN.
Hän kirkasti silloin aina Isän valtaa."
Kiinnostaa, laitatko näkyviin Raamatusta paikan, jossa on kerrottu tästä vallan luovutuksesta ja milloin se tapahtui? - 1104
Kesitas kirjoitti:
Kes.Ei se nyt ehkä noinkaan ole, mitä kirjoitit.
1. Kor. 1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra". 2KysymystäKesitakselle kirjoitti:
"Juuri näin Jeesus sanoo, ENNEKUIN SAI VALLAN.
Hän kirkasti silloin aina Isän valtaa."
Kiinnostaa, laitatko näkyviin Raamatusta paikan, jossa on kerrottu tästä vallan luovutuksesta ja milloin se tapahtui?Eikö sinulle riitä Jeesuksen todistus?
Matt. 28:18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Tämän vahvistaa VT. Dan 6;14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä
Tiedän, ettet usko Kristukseen, mutta siinä se seisoo, miten se loppupelissä menee.
Kes.1104 kirjoitti:
Ei se nyt ehkä noinkaan ole, mitä kirjoitit.
1. Kor. 1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".Mikä siinä menee eri tavalla, mitä Raamattu sanoo?
- 1727
Kesitas kirjoitti:
Mikä siinä menee eri tavalla, mitä Raamattu sanoo?
#Jumalan voima on Hänen Henkensä.#
Tässä:
1. Kor. 1:24
mutta kutsutuille, niin juutalaisille kuin kreikkalaisillekin, ristiinnaulittu Kristus on Jumalan voima ja Jumalan viisaus. 1727 kirjoitti:
#Jumalan voima on Hänen Henkensä.#
Tässä:
mutta kutsutuille, niin juutalaisille kuin kreikkalaisillekin, ristiinnaulittu Kristus on Jumalan voima ja Jumalan viisaus.Mihin kohtaan Ilmestyksessä tämän laittaisit.
A. temapaukseen
B. Marttyyreihin
C. Milleniumin jälkeiseen ylösottoon
Kes.- 1727
Kesitas kirjoitti:
Mihin kohtaan Ilmestyksessä tämän laittaisit.
A. temapaukseen
B. Marttyyreihin
C. Milleniumin jälkeiseen ylösottoon
Kes.Minkä tähden ne pitäisi tulkita kuuluvaksi Ilmestykseen? Mielestäni ne kuuluvat tähän aikaan ja tarkoitettu uskovaisille, kuten seuraavista jakeista ilmenee.
Ap. t. 8:10
ja häntä kuuntelivat kaikki, pienet ja suuret, ja sanoivat: "Tämä mies on se Jumalan voima, jota kutsutaan 'suureksi'".
Room. 1:16
Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
1. Kor. 1:18
Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus. - 2KysymystäKesitakselle
Kesitas kirjoitti:
Eikö sinulle riitä Jeesuksen todistus?
Matt. 28:18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Tämän vahvistaa VT. Dan 6;14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä
Tiedän, ettet usko Kristukseen, mutta siinä se seisoo, miten se loppupelissä menee.
Kes."Eikö sinulle riitä Jeesuksen todistus?
Matt. 28:18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä."
En ole kyseenalaistanut missään vaiheessa Jeesuksen valtaa ja voimaa, mutta kyselen sitä, että mistä löytyy Raamatusta se, että Jumala on luovuttanut oman valtansa Jeesukselle ja tullut Jumalaksi ilman valtaa.
Edellä myönsit, että Joh. 6:44 aikaan valta oli vielä Jumalalla ja ilmeisesti käsityksesi mukaan silloin puolestaan Jeesuksella ei ollut valtaa, vaikka Raamatussa sanotaan Jeesuksesta, että Hän "puhuu niin kuin se, jolla valta on".
Teoriasi mukaan valtaa voi olla vain joko Jumalalla tai Jeesuksella, mutta ei samanaikaisesti molemmilla? Missä vaiheessa valta siirtyi Jeesukselta taas takaisin Jumalalle, kun Paavali kirjoittaa Jeesuksen taivaaseen astumisen jälkeen Room. 9:18 "Jumala siis armahtaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo". Valta päättää ihmisen taivaaseen pääsemisestä Paavalin aikaan oli siis Jumalalla.
Edelleen kirjoituksistasi voi saada sellaisen käsityksen, että Paavalin ajoista valta olisi siirtynyt uudelleen Jumalalta Jeesukselle ja meillä olisi tällä hetkellä Jumala vailla valtaa?
- EnsimmäinenYlösnousemus
Lestadiolaisuudessa ei ole erityisesti mitään tuhatvuotisen valtakunnan oppia. Tuhatvuotisella valtakunnalla viitataan Raamatun Johanneksen Ilmestyksen lukuun 20 sen jakeisiin 1 - 6.
Harvoin puhutaan, mitä Raamatussa lukee sen jälkeen. Saatana päästetään kahleistaan viettelemään maapallon ihmisiä. Tuhatvuotisen valtakunnan aikana sidottua saontaan aiemmin Lohikäärmeeksi.- l---
ei oppia, mutta miten se ymmärretään? Mitä se niin kun tarkoittaa vl mielestä?
- etsivä-xx
Piipahdetaa nyt kiireiden välissä sen verran, että pääsetta alkuun. Weha ei ole vanhoillislestadiolainen vaan Luthersäätiön opetuksessa. Tämän asian osalta käsittääkseni sielläkin ollaan tämän luterilaisen tulkinnan kannalla eikä lähdetä kiliastiseen tulkintaan. Näillä kahdella tulkinnalla on ero jota tässä kiireessä kuvaan SLEY:n luennon tekstillä.
Tärkein tulkinnan ongelma on se, mitä tarkoitetaan tuhatvuotisella valtakunnalla. Tarjolla on kaksi kokonaan erilaista vaihtoehtoa:
Ensi katsomalta näyttää ainoalta mahdollisuudelta se, että maan päälle tulee ennen lopullista tuomiota tuhatvuotinen onnen aika, jolloin Kristus hallitsee yhdessä omiensa kanssa. Näin tekstin ovat ymmärtäneet Kirkon historian aikana monet. Tämän opin edustajia kutsutaan kiliasteiksi ja oppia itseään kiliasmiksi (khiliasmos on kreikkaa ja tarkoittaa tuhannen vuoden aikaa).
Luterilainen tulkinta on kuitenkin aivan toinen. Sen mukaan mitään tällaista aikaa ei tule, vaan tuhatvuotinen valtakunta on menossa nyt: Kristus hallitsee omiensa kanssa taivaasta käsin ja Saatana on sidottu eikä kykene murskaamaan Kirkkoa. Vasta lopun aikana hänet päästetään irti - mutta silloin loppu onkin jo käsillä.
toisesta tekstisä voi poimia lyhemmän seltiyksen siitä miksi luterilainen ei opeta kiliasmia.Ongelmallinen tämä selitys on siksi, ettei Uusi testamentti muualla puhu mitään maan päällisestä paratiisista. Jos sellainen olisi tulossa, miksi Jeesus pitkässä puheessaan lopunajoista (Matt 24) tai Paavali opettaessaan seurakuntia ei edes viitannut siihen? Koko Uuden testamentin opetus on enemminkin, ettei toiveita tämän maailman paremmaksi muuttumisesta kannata elätellä. Maailma muuttuu sitä pahemmaksi mitä pitemmälle aika kulkee ja pahuus loppuu vasta sitten, kun Jeesus saapuu toteuttamaan viimeisen tuomion. Mainittu selitys on vaarallinen siksi, että joku sen takia ajattelee, ettei vielä tarvitse selvittää asioita Jumalan kanssa, koska sen ehtii tehdä tuhatvuotisen valtakunnankin aikana. Augsburgin tunnustus torjuu tämän selityksen (kohta 17).
Raamatun kohtia millä tätä luterilaista tulkintaa perustellaan on mm tämä Koskennniemen teksti.
http://sley.fi/mediakirjasto/12478/ilm-20-tuhatvuotinen-valtakunta
Tiedän että Kes on tästä kokonaan toista mieltä, esittäköön hän sen toisen tulkinna. En ole aikonut ehtiä tästä sen enempää keskustelemaan.- RepliikkiEdelliseen
Ihmisen elinikä on noin 70-80 vuotta Suomessa nykyään. Kuolema voi tulla ennen "tuhatvuotista valtakuntaa".
XX. Minä olen sitä mieltä, mitä Raamattu sanoo.
Jumala Pojassaan on sinne istuttanut milleniumin, lukuun 20 ja jos sitä ei usko, sama kyseenalaistaa koko Jumalan sana.
Olet todella väärässä siinä, etteikö UT puhu maan päälisestä paratiisista, jossa on kaikki tarjolla, sekä Isä, Poika, PH sekä Pyhät paikalla, ja se selviää lukemalla Ilmestyksen 21 ja 22 luku.
Muista se, että nämä on nimenomaan Jeesuksen sanoja Johannekselle.
Se on se paratiisi 2304x 2304km x 2304 kilometriä korkea pyramidimalli.
Siellä on vesi sekä elämän puu.
Riittääkö tämä, se on parasta mitä Kolmiyhteinen Jumala voi tarjota, sama mitä oli alkuperäisessä paratiisissa.
Jes 64; 17 Katso, minä luon uuden taivaan ja uuden maan. Menneitä ei enää muistella, ne eivät nouse mieleen
Jes 66; 22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne
2 Piet 2; 13 Mutta meillä on hänen lupauksensa, ja siihen luottaen me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus vallitsee.
Tässä on niistä, jotka on vahvistettu molemmissa Testamenteissa.
Se, ettei Kristus ja Paavali ei niitä mainitse, ei tee muuta Raamatun sanaa tyhjäksi.
Heille selvää asiaa ei tarvitse toistaa.
Lestadiolisille, sekä sinne kallellaan olevilla on yksi ongelma, se että jos tunnustaa milleniumin, on oltava hiljaa siitä ”jumalan valtanunnasta”, joka on SRK.
Jumalahan tuo Valtakuntansa tullessaan Jerusalemiin.
Silloin selviää sekin lööperi.
>>Koko Uuden testamentin opetus on enemminkin, ettei toiveita tämän maailman paremmaksi muuttumisesta kannata elätellä. ** No niin, alkaahan se jyvä löytyä.
Siksi juuri tuleekin Uusi maa ja Taivas.
Taivas muuttuu siinä, että Isä tuo asumuksensa, Uuden Jerusalemin tullessaan ja osa Taivaan kappaleista pimenee.
Kaikki hyvä muutetaan Jumalan toimesta Jerusalemiin.
Panen vielä yhden seikan, joka on AINOASTAAN Paratiisissa, Ilm 22;14 "Autuaita ne, jotka pesevät vaatteensa: he pääsevät syömään elämän puusta ja saavat mennä porteista sisälle kaupunkiin.
Jos olet kuullut, Eevahan söi hyvän ja pahan tiedon puusta, jonka vuoksi ihminen ajettiin erämaahan ja Jumala otti sen mukaan Taivaaseen, ettei siitä syödä ennen aikojaan.
Sama 22 luku jatkaa;
17 Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Joka tämän kuulee, sanokoon: "Tule!" Joka on janoissaan, tulkoon. Joka haluaa, saa lahjaksi elämän vettä
18 Jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan ennussanat, minä vakuutan: Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen kärsittävikseen ne vitsaukset, joista tässä kirjassa on kerrottu.
19 Jos joku ottaa pois jotakin tämän ennustusten kirjan sanoista, ottaa Jumala pois hänen osallisuutensa elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kerrottu.
Jos mietit, mikä on morsian, mikä Ylkä, ja sen selvität, niin suuri on ymmärryksesi.
Nämä kaikki Jeesus sanoi, ja asia on VT;ssä esillä useissa kohti.
>>Maailma muuttuu sitä pahemmaksi mitä pitemmälle aika kulkee ja pahuus loppuu vasta sitten, kun Jeesus saapuu toteuttamaan viimeisen tuomion. ** Hieman kyseenalaistan tuota, että maailma on menossa pahemmaksi?
Onko. On nytkin sotia, jotka ovat etupäässä valloitus- sotia, jossa pahat hallitsijat otetaan kiinni.
Jeesuksen aikaan sodan voittajat tappoivat koko toisen kansan, poltti talot sekä puut.
Siksi siellä ei kasva mitään.
Samoten saasteet. Seinekin oli saasteissa ja vain n 15% joesta pystyi päästään Pariisin kohdalla vettä läpi ja saasteet olivat sitä luokkaa, että elinikä oli puolet nykyisestä.
>>Mainittu selitys on vaarallinen siksi, että joku sen takia ajattelee, ettei vielä tarvitse selvittää asioita Jumalan kanssa, koska sen ehtii tehdä tuhatvuotisen valtakunnankin aikana. ** Jumalan kanssa ei tehdä milleniumissa vielä mitään.
Kaikki tehdään Jeesuksen kanssa.
Jumala astuu kuviin vasta 1000 vuotta ja muutama kuukausi sen jälkeen.
Hieman on aikamäärät seksin, sekä se, mistä tietoa saa.
Kiitos kuitenkin.
Kes.- 1727
Olethan sinä täysi perkele harhauttamaan ulostuksillasi.
- pinnasänky
1727 kirjoitti:
Olethan sinä täysi perkele harhauttamaan ulostuksillasi.
Terve, sukurutsan kommentti, joka ei osaa sanoa asiaan mitään, mutta osaa huutaa pinnasängystä.
- 1727
pinnasänky kirjoitti:
Terve, sukurutsan kommentti, joka ei osaa sanoa asiaan mitään, mutta osaa huutaa pinnasängystä.
Tämä sekularistihan ei vastannut xx:n postaukseen milleneumista, vaan yrittää päteä milleniumin jälkeisistä tapahtumista. Sinä pinnasänky , nikkisi kuvaa hyvin hellureiolentoa tyhjine saastaisine harhoineen.
1727 kirjoitti:
Tämä sekularistihan ei vastannut xx:n postaukseen milleneumista, vaan yrittää päteä milleniumin jälkeisistä tapahtumista. Sinä pinnasänky , nikkisi kuvaa hyvin hellureiolentoa tyhjine saastaisine harhoineen.
XX;hän kirjoitti myös milleniumin jälkeisestä asiasta, uudesta Jerusalemista, paratiisista.
Kes.- 1727
Kesitas kirjoitti:
XX;hän kirjoitti myös milleniumin jälkeisestä asiasta, uudesta Jerusalemista, paratiisista.
Kes.Mitä ajassa olevan ihmisen tarvitsee tietää muuta kuin on mukana ensimmäisessä ylösnousemuksessa.Siinä on pointti, mihin tulee pyrkiä.
Siihen sinulla ei ole mahdollisuutta, sen käytti Jeesus esikoisena, sekä sen ajan Pyhät.
Jokainen tietää pyrkimisen, mutta et edes tunnu tietävän sitä, että "ylösnousemus" on temapaus, jossa Jeesus tulee vastaan omiaan pilviin.
Suurin ongelma on useilla se, etteivät tunnusta Jeesusta ihmisten edessä Herraksi, eivätkä ole uudestisyntyneitä, jolloin nousemisia ei ole.- 1727
Kesitas kirjoitti:
Siihen sinulla ei ole mahdollisuutta, sen käytti Jeesus esikoisena, sekä sen ajan Pyhät.
Jokainen tietää pyrkimisen, mutta et edes tunnu tietävän sitä, että "ylösnousemus" on temapaus, jossa Jeesus tulee vastaan omiaan pilviin.
Suurin ongelma on useilla se, etteivät tunnusta Jeesusta ihmisten edessä Herraksi, eivätkä ole uudestisyntyneitä, jolloin nousemisia ei ole.No nythän tulee syvältä vapaakirkollishelluntai harhaa.
Ilm.20:5 5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
Oletko jotenkin vajaa, kun aina pitää vääntää rautalangasta, jotta tajuaisit. Jokainen, saatana mukaan lukien tietää,että Jeesus oli ensimmäinen kuolleista ylösnoussut.
Nythän on kyseessä tavallisten ihmisten ylösnousemus. Mikä sairas tarve sulla on häiritä tällä palstalla ja tyrkyttää ohutta Raamatun tuntemustasi, joka johtaa harhaan ja jopa kadotukseen. Mikä sinä olet määrittelemään minun mahdollisuuksia? Hoilaatko päivittän kulkiessasi tuntemattomille, että Jeesus on Herra? Mitä hyötyä siitä sinulle on? Et edes ymmärrä, missä tilanteessa on tarpeen tunnustaa uskonsa. Rukoile, jotta ymmärtäisit, mitä uudestisyntyminen on. Sinähän luultavasti olet, niitä joka tuli itsekseen "uskoon". 1727 kirjoitti:
No nythän tulee syvältä vapaakirkollishelluntai harhaa.
Ilm.20:5 5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
Oletko jotenkin vajaa, kun aina pitää vääntää rautalangasta, jotta tajuaisit. Jokainen, saatana mukaan lukien tietää,että Jeesus oli ensimmäinen kuolleista ylösnoussut.
Nythän on kyseessä tavallisten ihmisten ylösnousemus. Mikä sairas tarve sulla on häiritä tällä palstalla ja tyrkyttää ohutta Raamatun tuntemustasi, joka johtaa harhaan ja jopa kadotukseen. Mikä sinä olet määrittelemään minun mahdollisuuksia? Hoilaatko päivittän kulkiessasi tuntemattomille, että Jeesus on Herra? Mitä hyötyä siitä sinulle on? Et edes ymmärrä, missä tilanteessa on tarpeen tunnustaa uskonsa. Rukoile, jotta ymmärtäisit, mitä uudestisyntyminen on. Sinähän luultavasti olet, niitä joka tuli itsekseen "uskoon".Kuka sinun mukaan sitten milleniumissa elivät, jos sinne tulee jengiä vasta milleniumin jälkeen.
Jeesusko yksi siellä asustaa?
Tämä ylösnousemus koskee niitä, jotka kuolivat marttyyreinä.
Seurakunta oli silloin vielä Taivaassa, joka temmattiin sinne.
Jeesus oli esikoinen, temmatut olivat temmatut ja tämä oli tälle ryhmälle joka kuoli vaivan aikaan kuoleman ja pääsi vasta milleniumin jälkeen kuvioihin mukaan.
Seurakunta, sekä 144 tuhatta juutalaista Jeesuksen kanssa olijat jo milleniumissa, heillä oli omat ”ylösnousemuksensa/ tempauksensa.
Miten tuo olisi ensimmäinen ylösnousemus, kun Taivaassa oli jo ollut kaikki Uudestisyntyneet ja Pyhät 7 vuotta, eli vihan ajan.
Olen varmaan vajaa, mutta näin kuten kerron Ilmestys sen kertoo.
Jos luen Sinua, toistat minua Jeesuksen esikoisuudesta? Miten sitten milleniumin jälkeen, jossa on miljoonia ihmisiä, kokee joku vielä ensimmäisen ylösnousemuksen, ellei se ole eri ryhmä, eli vihan ajan Pyhät.
Siitä on kysymys.
Voit väännellä rautaa, kuten haluat.
>>Nythän on kyseessä tavallisten ihmisten ylösnousemus. ** Tavalliset, eli uudestisyntyneet ihmiset temmattiin Jeesuksen kanssa pilvissä taivaaseen.
1. Tess. 4:17
Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa.
En muuten määrittele sinua, jääköön se, en koe olevani velvollinen julkaisemaan näkemystäni sinusta.
Mutta sekavaa on heramenutikkasi.
En hoilaa päivittäin, mutta julista Hänen suuruuttaan päivittäin.
Ei Sinulla ole siihen lahkosi lupaa, lennät ulos siitä, kun kuulevat, ”jeesustelijana”.
Vankeutesi on alkanut jo syntyessäsi.
Kysyt, mitä hyötyä siitä minulle on.
Vastaan, kysyjälle, joka ei tiedä edes alkeellisinta pelastuksen perustaa Raamatusta; Matt. 10
32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa
33 Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa.
Turhaa näet vaivaa, ei siihen sinusta ole.
Missä muuten sinä tunnustat uskosi, ja keneen?
Olen varmaan ennen oppinut rukoilemaan, kun sinä kävelemään.
Kes.- 1727
Kesitas kirjoitti:
Kuka sinun mukaan sitten milleniumissa elivät, jos sinne tulee jengiä vasta milleniumin jälkeen.
Jeesusko yksi siellä asustaa?
Tämä ylösnousemus koskee niitä, jotka kuolivat marttyyreinä.
Seurakunta oli silloin vielä Taivaassa, joka temmattiin sinne.
Jeesus oli esikoinen, temmatut olivat temmatut ja tämä oli tälle ryhmälle joka kuoli vaivan aikaan kuoleman ja pääsi vasta milleniumin jälkeen kuvioihin mukaan.
Seurakunta, sekä 144 tuhatta juutalaista Jeesuksen kanssa olijat jo milleniumissa, heillä oli omat ”ylösnousemuksensa/ tempauksensa.
Miten tuo olisi ensimmäinen ylösnousemus, kun Taivaassa oli jo ollut kaikki Uudestisyntyneet ja Pyhät 7 vuotta, eli vihan ajan.
Olen varmaan vajaa, mutta näin kuten kerron Ilmestys sen kertoo.
Jos luen Sinua, toistat minua Jeesuksen esikoisuudesta? Miten sitten milleniumin jälkeen, jossa on miljoonia ihmisiä, kokee joku vielä ensimmäisen ylösnousemuksen, ellei se ole eri ryhmä, eli vihan ajan Pyhät.
Siitä on kysymys.
Voit väännellä rautaa, kuten haluat.
>>Nythän on kyseessä tavallisten ihmisten ylösnousemus. ** Tavalliset, eli uudestisyntyneet ihmiset temmattiin Jeesuksen kanssa pilvissä taivaaseen.
1. Tess. 4:17
Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa.
En muuten määrittele sinua, jääköön se, en koe olevani velvollinen julkaisemaan näkemystäni sinusta.
Mutta sekavaa on heramenutikkasi.
En hoilaa päivittäin, mutta julista Hänen suuruuttaan päivittäin.
Ei Sinulla ole siihen lahkosi lupaa, lennät ulos siitä, kun kuulevat, ”jeesustelijana”.
Vankeutesi on alkanut jo syntyessäsi.
Kysyt, mitä hyötyä siitä minulle on.
Vastaan, kysyjälle, joka ei tiedä edes alkeellisinta pelastuksen perustaa Raamatusta; Matt. 10
32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa
33 Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa.
Turhaa näet vaivaa, ei siihen sinusta ole.
Missä muuten sinä tunnustat uskosi, ja keneen?
Olen varmaan ennen oppinut rukoilemaan, kun sinä kävelemään.
Kes.Voithan sinä tunnustaa Jeesuksen Herraksi ihmisten edessä, entä sitten. Lähtökohtaisesti on ongelma siinä, että oletko kelvollinen siihen?
Tapasi tulkita Raamattua on kirjoitustesi perusteella tarkoitushakoinen, sen opin jälkeen, jonka olet haalinut Jumalan valtakunnan ulkopuolelta. - uuttatulossa
RepliikkiEdelliseen kirjoitti:
Ihmisen elinikä on noin 70-80 vuotta Suomessa nykyään. Kuolema voi tulla ennen "tuhatvuotista valtakuntaa".
Koko ajanhan ihmisiä tietenkin kuolee ja on kuollut. Jos uskossa kuolet sinut siirretään Jumalan voimasta uuteen ...niin tapahtui kun Jeesus nousi kuolleista...."pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa"...hän oli esikoinen kuolleista nousseista...me olemme Jumalan lapsia(jos olet uudestisyntynyt) ja niin käy meillekin, me muutumme yhtääkkiä silmänräpyksessä ja saamme uuden ruumiin niinkuin Jeesuskin sai! Kristuksessa kuolleet nousevat myös ylös ylös ennen meitä ja saavat myös uuden ruumiin!
1727 kirjoitti:
Voithan sinä tunnustaa Jeesuksen Herraksi ihmisten edessä, entä sitten. Lähtökohtaisesti on ongelma siinä, että oletko kelvollinen siihen?
Tapasi tulkita Raamattua on kirjoitustesi perusteella tarkoitushakoinen, sen opin jälkeen, jonka olet haalinut Jumalan valtakunnan ulkopuolelta.Niin juuri, käsityksesi; - mitä sitten?
Jätä siihen osaltasi, valintasi on hyvä. Ei sitä ihminen kaikkia tajua.- vai_potilaita
Kesitas kirjoitti:
Niin juuri, käsityksesi; - mitä sitten?
Jätä siihen osaltasi, valintasi on hyvä. Ei sitä ihminen kaikkia tajua.>>>Jätä siihen osaltasi>>
Kes-hellurillekin olisi parempi kun olisit kouluttautunut hierojaksi, ei olisi tarvinnu riisua "potilaita" ilkosillee.
Kesitas
Olen toiminut 6 vuotta työssä, jossa potilas on ilkosillaan, mutta tein vain työni, en kuten VL, raiskannut. - 1727
Kesitas kirjoitti:
Niin juuri, käsityksesi; - mitä sitten?
Jätä siihen osaltasi, valintasi on hyvä. Ei sitä ihminen kaikkia tajua.Eikö mielestäsi ole tärkeintä olla valmis aina, koska tulevasta ei tiedetä.
Luuk. 12:40
Niin olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee."
Sen verran vielä tuosta Jeesuksen tunnustamisesta Herraksi, että seuraava Raamatun jae kuvaa sitä, miten Pietari näki sen tunnustamisen.
1. Piet. 3:15
vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla, 1727 kirjoitti:
Eikö mielestäsi ole tärkeintä olla valmis aina, koska tulevasta ei tiedetä.
Luuk. 12:40
Niin olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee."
Sen verran vielä tuosta Jeesuksen tunnustamisesta Herraksi, että seuraava Raamatun jae kuvaa sitä, miten Pietari näki sen tunnustamisen.
1. Piet. 3:15
vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,Juuri Näin, se on tärkeintä,
Mutta kuten Hoviherra, - miten minä tiedän, jollei kukaan minulle sitä kerro.
Kun on tietoa, on helpompi elää, koska tietää Jeesuksen varjeusta tarpeeksi.
Paras kommentti tässä ketjussa.
Siunauksella
Kes.- 1727
Kesitas kirjoitti:
Juuri Näin, se on tärkeintä,
Mutta kuten Hoviherra, - miten minä tiedän, jollei kukaan minulle sitä kerro.
Kun on tietoa, on helpompi elää, koska tietää Jeesuksen varjeusta tarpeeksi.
Paras kommentti tässä ketjussa.
Siunauksella
Kes.#Mutta kuten Hoviherra, - miten minä tiedän, jollei kukaan minulle sitä kerro.#
Varovasti kysäsen, pidätkö tätä Hoviherran tapausta sellaisena,että se on yleistettävissä Raamatun mukaiseksi tavaksi löytää usko? Tietysti Jumalalla on sormet pelissä, koska Hän vaikuttaa tahtomisen että tekemisen. Tuo kuvaus Hoviherrasta on tavallaan "ulkopuolinen" kuvaus, koska sydämen sisäisistä tapahtumista ei yksityiskohtaisemmin kerrota mitään. 1727 kirjoitti:
#Mutta kuten Hoviherra, - miten minä tiedän, jollei kukaan minulle sitä kerro.#
Varovasti kysäsen, pidätkö tätä Hoviherran tapausta sellaisena,että se on yleistettävissä Raamatun mukaiseksi tavaksi löytää usko? Tietysti Jumalalla on sormet pelissä, koska Hän vaikuttaa tahtomisen että tekemisen. Tuo kuvaus Hoviherrasta on tavallaan "ulkopuolinen" kuvaus, koska sydämen sisäisistä tapahtumista ei yksityiskohtaisemmin kerrota mitään.#Mutta kuten Hoviherra, - miten minä tiedän, jollei kukaan minulle sitä kerro.#
Tuossa hengessä, kun sen toin; - kun ei kukaan minulle sitä kerro, se on hyvä esimerkki.
Jeesushan sanoo kaksi asiaa uskoontulosta (totta kai muitakin), toinen on
Joh. 6:44
Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.
Joka on ehdoton asia.
Hän sanoo; Ei kukaan voi tulla ilman Isän vetoa.
Joten Jos Isä vetää, tie Jeesuksen luokse on selvä, joku voi tulla autotallissa, jollakin se vie aikaa elävässä seurakunnassakin, riippuen siitä, kuinka valmis ihminen on tekemään itse uskon ratkaisun.
Hoviherra oli valmis; - Mikä estää enää Sinua kastamasta minua?
Toinen tie on
oh. 15:16
Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät, ja minun tahtoni on, että te lähdette liikkeelle ja tuotatte hedelmää, sitä hedelmää joka pysyy. Kun niin teette, Isä antaa teille kaiken, mitä minun nimessäni häneltä pyydätte.
Mm opetuslasten osalla ei ollut yhtään kristittyä ihmistä, joka oli vienyt heidät Jeesuksen syliin, siitä Hän manitsee;
Joh. 6:70
Jeesus sanoi heille: "Itsehän minä teidät valitsin, kaikki kaksitoista. Silti yksi teistä on Saatana."
Teitä on, pääasia, että löytää Jeesuksen ja Hänen kauttaan Isän, eli Jumalan Valtakunnan.
Vain etsivä sen tekee.
Tuo mainitsemasi ”ulkopuolinen kuvaus” on vaarallisimmasta päästä, mitä näistä kannattaa suustaan päästää.
Se on Pyhän Hengen aliarvioimista, joka kirkastaa aina Kristusta.
Uskon ratkaisu on pääsääntöisesti henkilökohtainen ratkaisu, jonka jälkeen uskaltaa kadulla tunnustaa; - Jeesus on Herra.
Ihminen voi kirkastua yksinkin, kun on etsinyt Jumalan Valtakuntaa ja Hänet Jeesus valistele opetuslapsekseen, kuten aikoinaan Paavalin.
VL piireissäkin on näitä uskoon tulleita Jeesukseen ennen ollut paljon, vailla muiden ihmisten apua.
En väheksy sitä, sillä lähetystö on suurin Herran Jeesuksen työrukkanen ja maailmassa kastetaan n 100 tuhatta ihmistä parhaillaan viikossa.
Lähetystyön tulisi olla joka seurakunnalla kunnossa.
Sehän ilmenee Jeesuksen toisessa kylväjävertauksessa Matteuksen 13 luvun loppupuolella, hyvät ja pahat lapset.
Kes.- 1727
Kesitas kirjoitti:
#Mutta kuten Hoviherra, - miten minä tiedän, jollei kukaan minulle sitä kerro.#
Tuossa hengessä, kun sen toin; - kun ei kukaan minulle sitä kerro, se on hyvä esimerkki.
Jeesushan sanoo kaksi asiaa uskoontulosta (totta kai muitakin), toinen on
Joh. 6:44
Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.
Joka on ehdoton asia.
Hän sanoo; Ei kukaan voi tulla ilman Isän vetoa.
Joten Jos Isä vetää, tie Jeesuksen luokse on selvä, joku voi tulla autotallissa, jollakin se vie aikaa elävässä seurakunnassakin, riippuen siitä, kuinka valmis ihminen on tekemään itse uskon ratkaisun.
Hoviherra oli valmis; - Mikä estää enää Sinua kastamasta minua?
Toinen tie on
oh. 15:16
Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät, ja minun tahtoni on, että te lähdette liikkeelle ja tuotatte hedelmää, sitä hedelmää joka pysyy. Kun niin teette, Isä antaa teille kaiken, mitä minun nimessäni häneltä pyydätte.
Mm opetuslasten osalla ei ollut yhtään kristittyä ihmistä, joka oli vienyt heidät Jeesuksen syliin, siitä Hän manitsee;
Joh. 6:70
Jeesus sanoi heille: "Itsehän minä teidät valitsin, kaikki kaksitoista. Silti yksi teistä on Saatana."
Teitä on, pääasia, että löytää Jeesuksen ja Hänen kauttaan Isän, eli Jumalan Valtakunnan.
Vain etsivä sen tekee.
Tuo mainitsemasi ”ulkopuolinen kuvaus” on vaarallisimmasta päästä, mitä näistä kannattaa suustaan päästää.
Se on Pyhän Hengen aliarvioimista, joka kirkastaa aina Kristusta.
Uskon ratkaisu on pääsääntöisesti henkilökohtainen ratkaisu, jonka jälkeen uskaltaa kadulla tunnustaa; - Jeesus on Herra.
Ihminen voi kirkastua yksinkin, kun on etsinyt Jumalan Valtakuntaa ja Hänet Jeesus valistele opetuslapsekseen, kuten aikoinaan Paavalin.
VL piireissäkin on näitä uskoon tulleita Jeesukseen ennen ollut paljon, vailla muiden ihmisten apua.
En väheksy sitä, sillä lähetystö on suurin Herran Jeesuksen työrukkanen ja maailmassa kastetaan n 100 tuhatta ihmistä parhaillaan viikossa.
Lähetystyön tulisi olla joka seurakunnalla kunnossa.
Sehän ilmenee Jeesuksen toisessa kylväjävertauksessa Matteuksen 13 luvun loppupuolella, hyvät ja pahat lapset.
Kes.#Tuo mainitsemasi ”ulkopuolinen kuvaus” on vaarallisimmasta päästä, mitä näistä kannattaa suustaan päästää.#
Ymmärsit nyt väärin. Siinä mielessä "ulkopuolinen kuvaus", koska se mitä todella ihmisen sydämmessä tapahtuu mielenmuutoksena Jumalan voimasta jää ulkopuolisille salaisuudeksi. Ei siinä ole mitään PH:n aliarviointia. 1727 kirjoitti:
#Tuo mainitsemasi ”ulkopuolinen kuvaus” on vaarallisimmasta päästä, mitä näistä kannattaa suustaan päästää.#
Ymmärsit nyt väärin. Siinä mielessä "ulkopuolinen kuvaus", koska se mitä todella ihmisen sydämmessä tapahtuu mielenmuutoksena Jumalan voimasta jää ulkopuolisille salaisuudeksi. Ei siinä ole mitään PH:n aliarviointia.Ei varmasti jää, sillä Pyhän Henegen voitelussa tulee armolahjoja, kielillä puhumista sekä muuta, mm parantamisen lahja.
Se on niitä hedelmiä.
Kes.- Pinnasänky
vai_potilaita kirjoitti:
>>>Jätä siihen osaltasi>>
Kes-hellurillekin olisi parempi kun olisit kouluttautunut hierojaksi, ei olisi tarvinnu riisua "potilaita" ilkosillee.
Kesitas
Olen toiminut 6 vuotta työssä, jossa potilas on ilkosillaan, mutta tein vain työni, en kuten VL, raiskannut.Ainakaan Sinä et ymmärrä.
Milleniumissa ei ole Raamatun mukaan hierojia.
Turhaa puhetta - 1727
Kesitas kirjoitti:
Ei varmasti jää, sillä Pyhän Henegen voitelussa tulee armolahjoja, kielillä puhumista sekä muuta, mm parantamisen lahja.
Se on niitä hedelmiä.
Kes.Nuohan ovat seurausta, siitä mitä sydämmessä tapahtui.
- hjherghdft
Kysykää lestadiolaiselta sipilältä
- KiitosEtsivä.xx
Kiitos etsivä.xx vastauksesta! Luullakseni sain vastauksen. Eli te lestadiolaiset ajattelette luterilaisten tavoin 1000 v ajasta.
Tuo rikollinen ölisevä häirikkö helluntailahkosta jääköön omaan arvoonsa. - ngtrrtttyu
"" Olethan sinä täysi perkele harhauttamaan ulostuksillasi. ""
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Kylläpä kalahti kovasti!!!!!!!! Valitan!!!- 1727
Enpä paljon noteeraa näitä vapaitten (Raamatusta) harhoja. Toisekseen tuo on heikkojen ihmisten mantra. Ei tarvitse luuseri valittaa, jos ymmärrät kehittymättömän itsetuntosi vuoksi.
- tajusitko
1727 kirjoitti:
Enpä paljon noteeraa näitä vapaitten (Raamatusta) harhoja. Toisekseen tuo on heikkojen ihmisten mantra. Ei tarvitse luuseri valittaa, jos ymmärrät kehittymättömän itsetuntosi vuoksi.
JA mitä sitten jos et noteeraa, mikä piste siit likahtaa ja mihin häh?!jos sulla olis himpun verran Hengen silmää näkisit jotain mutta nyt olet umpisokea ja kuuro kaiken lisäksi.
- donotbluster
tajusitko kirjoitti:
JA mitä sitten jos et noteeraa, mikä piste siit likahtaa ja mihin häh?!jos sulla olis himpun verran Hengen silmää näkisit jotain mutta nyt olet umpisokea ja kuuro kaiken lisäksi.
Entä sitten, sokeilla ja kuuroilla on lupaus. Miten lienee sinulla hengellisellä. Matt. 11:5
Sokeat saavat näkönsä ja rammat kävelevät, spitaaliset puhdistuvat ja kuurot kuulevat, kuolleet herätetään henkiin ja köyhille julistetaan ilosanoma.
- vituiksommenny
sekä tuhatvuotinen rauhan valtakunta ja ylöstempaus on peruutettu ohjelmisto muutoksen takia.mamut valtaa euroopan ja perustaa islamisti valtion joka on ydinase valta.se pistää koko telluksen tasapainon sekasin ja kristityt pakkokäännytetään muslimeiksi joten ei oo enää mitään kristittyjen hallitsemaa rauhanvaltakuntaa.lopulta se ydintalvi tulee ja hautaa sivistyksen vuosisadoiksi takaisin kivikaudelle.sitten uuteen nousuun ja katotaa josko sitten natsais.
- aaaaargh
Näyttää siltä, että tuhatvuotisen valtakunnan aika on ohi. Jehovan todistajat sulkevat salejaan. Yhteiskunta ajautuu pahojen voimien valtaan.
Kiliastinen tuhatvuotisoppi
Onko oikein odottaa maailmanaikojen lopulla tulevaa tuhatvuotista valtakuntaa? Jossa tapahtuisi mm. lihallista Israelia koskeva yleinen kääntymys.
Eräs tämän opin ”baptisti” edustaja kirjoittaa: Tulevaisuuden opin ero on paljon perusteellisempi kun luullaan. Jos vain lukee Room.11, niin saa selville, ettei Jumala ole hyljännyt kansaansa Israelia”.
Katsokaamme mitä Roomalaiskirjeen 11. luku, kertoo Israelista. Ensiksi jakeessa 25, puhutaan pakanoista ja juutalaisista rinnakkain: ”Israelia on osaksi kohdannut paatumus- Hamaan siihen asti kunnes pakanoiden luku on täyteen tullut”. Paatumus ei siis ole koko Israelia kohdannut, vaan osaa, joskin hyvin suurta osaa (Room.9:27). Tämä paatumus vallitsee siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on tullut sisälle, siis maailmanloppuun asti. Sen jälkeen kun pakanain luku on tullut täyteen, ei kukaan pelastu. Sitten Room.11: 26, sanotaan: ”ja niin kaikki Israel on pelastuva”. On siis kysymys Hengellisestä Israelista: ”mutta ei niin, että Jumalan sana olisi harhaan mennyt… se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset”(Room.9).
Ne jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia (Gal.37). Tämä on siis todella ymmärrettävä niin ettei ”Jumalan sana olisi harhaan mennyt”. Kysymyksessä on siis Hengellinen Israel.
Edelleen tämä ”baptisti” jatkaa: ” Jumala on luvannut Aabrahamille: maan, kansan, ja siunauksia” (1.Moos.12:1-3; myös luku 15 jne.). Hän solmi iankaikkisen liiton Aabrahamin kanssa… riippumatta mitä Israel tekee…niin tulee täyttymään 1000 vuotisessa valtakunnassa täällä maan päällä kirjaimellisesti”. Toteaisin ensin, että nämä Raamatun paikat eivät puhu 1000 vuotisesta valtakunnasta ”hölyn pölyä”. Erehdys on luulla, että vanhantestamentin ennustukset koskisivat maallista rauhaa. Ne puhuvat Hengellisestä rauhasta ja siitä, kun evankeliumi lähti apostolien toimesta kaikkeen maailmaan. Apostolithan olivat juutalaisia. Kysymys ei ole jostakin vielä tulevasta ajasta, vaan uudentestamentin ajasta, jota apostolit sanovat ”viimeiseksi ajaksi” (esim.1.Joh.2:18).Emmehän hallitse vain Ilm.20:1, mainitsemaa ”symbolista” 1000 vuotta Jeesuksen kanssa, vaan kirjaimellisesti aina, Ilm.1:9 ja iankaikkisesti.
Vielä hän paljastaa sanoo: ”Ilmestyskirje on suurinta osaa, ymmärrettävä kirjaimellisesti”. Mielestäni on hurmahenkistä ”rynnätä” suoraan ilmestysten kimppuun ja kehitellä niistä omalla järjellään, oma oppi. Valitettavasti tämä näyttäisi olevan vallalla oleva käsitys. ei tulisi tulkita Ilmestyskirjalla muuta Raamattua, vaan selvillä Raamatunkohdilla Ilmestyskirjaa. Ilmestyskirja ei saa mennä ristiin Raamatun (selkeiden) paikkojen kanssa!. Lisäksi Ilmestyskirja on kuvakieltä: Tämän osoittaa jo sana ”Ilmestys”. ”Kirjoita kirjaan mitä näet”(Ilm.1:11). Esim. ”kahleet”(Ilm.20:1), jolla perkele sidotaan on evankeliumi. Millään muulla kun perkelettä ei voi sitoa. Kun Kristus ristillä surmattiin tuotiin ikuinen vanhurskaus (Hebr.10:14): Tämän avainten vallan Jeesus antoi myös meille uskoville: ” joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut; joiden te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt” (Joh.20:23).Edelleen: ”Kuinka kukaan voi tunkeutua väkevän taloon ja ryöstää hänen tavaroitansa, ellei hän ensin sido sitä väkevää? Vasta sitten hän ryöstää tyhjäksi hänen talonsa”(Matt.12:29).Laitan tähän Raamatullisen ja myös luterilaisen ilmestyskirjaselitykseni, jota oon toki ammantanut luterilaisista opetuksista.
Ilmestyskirjan 20. luku
1.jae:” ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään”.
= Kuka on tämä enkeli, jolla on syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään? Henkilöstä ei ole mitään epäselvyyttä, koska kukaan ei niitä hänelle anna, vaan hänellä on ne. Sanotaanhan Jeesuksesta: ”Herra jota te etsitte, ja liiton enkeli jota te halajatte”(Mal. 3:1). Edelleen avainten sanotaan olevan Jeesuksella (Ilm. 1: 18). Tämän avaintenvallan hän jätti opetuslapsilleen, ja siis meille myös: ”joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut; joiden te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt” (Joh. 20:23).
2.jae:” Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi.” =Evankeliumi on se, joka päästää ihmisiä perkeleen vallasta. Sen sai aikaan Jeesuksen ristintyö
(2. Kor.5:19), josta myös tämä ” tuhatvuotinen valtakunta”sai alkunsa.
3.jae:” Ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enempi kansoja villitsisi, siihen asti kun ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänen pitää päästettämän irti vähäksi aikaa& =Siis: silloin kun Kristus surmattiin tuotiin ikuinen vanhurskaus:” seitsemänkymmentä viikkoa on säädetty sinun kansallesi ja pyhälle kaupungillesi; ja silloin luopumus päättyy, synti sinetillä lukitaan, ja profeetta sinetillä vahvistetaan, ja kaikkein pyhin voidellaan”(Dan. 9:24).Mitä taas tulee Ilm. 20: 3:n mainitsemaan symboliseen tuhanteen vuoteen ja ”vähään aikaan” ,
niin hallitsemme kirjaimellisesti aina, Ilm. 1: 9, ja iankaikkisesti Jeesuksen kanssa Ilm. 22:5. Selvää siis on, että Ilm.20: 3:n mainitsemat tuhat vuotta ja vähä aika muodostavat koko uudenliiton ajan. Se alkoi silloin, kun evankeliumin saarna lähti liikkeelle ihmiskunnan keskuuteen. Koska kristillistä oppia ja kirkon perustusta vastaan hyökätään yleisesti, voimme sanoa myös ”vähää aikaa” nyt elävämme. Sillä kun opetuslapset kysyivät Jeesukselta: ”Mikä on sinun tulemuksesi ja maailman ja maailman lopun merkki?” ,Jeesus vastasi: ”katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä” (Mat.23:4).Kuten myös sanotaan, Matt. 24:24: ”sillä vääriä Kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että Eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin”. Jumala itse lähettää lähettää väkevän eksytyksen (siis päästää käärmeen irti), Koska he eivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen voidakseen pelastua (2.Tes.2:9-12) . Rakkaus totuuteen ilmene siis lopunajan luopumuksena : ”Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme”(2.Tes.2:15).
4.jae:” Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he elivät ja hallitsivat (biblia) Kristuksen kanssa tuhannen vuotta”.
=Johannes näki taivaassa siis sieluja, joiden ruumiit oli teloitettu. Uskovaisten ruumiit Jeesus on luvannut herättää vasta viimmeisenä päivänä (Joh.6:40 ;11:24).Samaan aikaan herätetään myös
epäuskoisten ruumiit (Joh.5:28-29;Ilm.1:7;Apt.24:15;Dan.12:2;Mat.16:27;12:41).
Jeesuksella on kaikki valta taivaassa ja maan päällä (Matt.28:18). Uskovat sielut hallitsevat taivaassa, so. Tekevät sitä, mitä Kristus tekee (Ilm.3:11;6:9-11;1.Kor.6:2-3).Sekä uskovat hallitsevat maan päällä (Room.5:17;Ilm.1:9;1.Piet.2:9).- Mitä taas tulee pedon merkkiin, sitä kumartavat kaikki, joiden nimi ei ole elämän kirjassa maailman perustamisesta alkaen (Ilm.13:8).
Joskus kuviteltu merkki pedosta on ollut: sairasvakuutuskortti, pankkikortti, rannenauha ja viimeisinä hullutuksina mikrosiru ja EU-raha. (Näin kiliastinen tuhatvuotisoppi on luonut toivottomuutta pedon merkillä.) Sanalla sanoen pedon merkki on järkeisoppi ja teko oppi. Kaikki,
jotka asettavat järkensä röyhkeästi raamatun yläpuolelle tai luottavat omiin töihin, ottavat merkin otsaansa tai oikeaan käteensä (Kol.2:8).Aivan kuten Jumalan kansa ilm.7-luvussa merkittiin sinetillä sen osoittamiseksi, että heistä oli tullut Jumalan omaisuutta, niin nämä ihmiset kuuluvat pedolle.
5. jae.” Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennen kuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet.
Tämä on ensimmäinen ylösnousemus”. Muut kuolleet/Epäuskoiset ovat vaivassa ”tuonelassa”. Heidänkin ruumiit siis herätetään viimeisenä päivänä. He eivät ole osallisia ensimmäisestä ylösnousemuksesta, Eli Kristuksen ylösnousemuksesta. Heillä On osanaan toinen kuolema eli tulinen järvi (Ilm.20:14).6. jae.” Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei ole toisella kuolemalla valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan tuhannen vuotta”. Kun olemme uskossa ja kastettuja, olemme siis autuaita ja pyhiä ja osallisia ensimmäisestä ylösnousemuksesta, eli Kristuksen ylösnousemuksesta. ”Sillä jos me olemme yhteenkasvaneita hänen kanssaan yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa” (Room.6:3,5).
”Jeesus sanoi hänelle: ”Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut”(Joh.11:25). Kuten myös tuhlaajapoika palasi hengellisessä mielessä armoon:” Sillä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja jälleen löytynyt”(Luuk.15:24).Luther sanookin: ”On varmaa, että meidän, jos tahdomme viimmeisenä päivänä nousta ruumiillisesti autuuteen, on sitä ennen täällä maan päällä noustava ylös hengellisesti”. Olemme myöskin pappeja ja hallitsemme myös maan päällä (1.Piet. 2:9; Ilm.1:9).
7. jae. ”Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan”.= Tämä on Jumalan toimintaa; koska ihmiset ovat mielistyneet vääryyteen, eivätkä usko totuuteen(2.Tes.2: 11-12). Se ilmenee siis suurena luopumuksena(Mat.24:24)
8. jae.” Ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka”= Saatana lähtee villitsemään kansoja taisteluun. Googia ja Maagogia ovat Hesekielin profetioissa Jumalan kansan suuria vihollisia. Esim. ateistit ja kommunistit ovat osa tätä saatanallista joukkoa, joissa perkele vaikuttaa, järjestäen ja saadakseen aikaan seurakunnan tuhon. Kuitenkin evankeliumin kahle yhä sitoo vihollista, niin ettei se voi vallata Jumalan valittuja.
9. jae. ”Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät”= Kansat nousevat maan tasangolle yleismaailmallisesti ,saartavat pyhien leirin, seurakunnan eli hengellisen siionin ja Jerusalemin joka on ylhäällä(Gal.4:26).Pyhien leiri ja rakastettu kaupunki on seurakunta. Kuten Paavali sanoo, meidän vihollisemme ei ole liha ja veri, vaan pahuuden henkiolennot taivaan avaruuksissa, so. Hengellinen pahuus. Kristuksen paluu tekee tästä lopun (2.Tes.2:8;Hes.38:22;39:36).
10. jae. ”Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt ja päivät, aina ja iankaikkisesti”= Kaikki Kristuksen viholliset joutuvat elävinä ruumiin ja sielun puolesta helvettiin, jossa heitä vaivataan (Jumala rankaisee) lakkaamatta ja katkeamatta, yöt ja päivät, aina ja iankaikkisesti. Jumalan vanhurskas viha on vastustajien itselleen hyvin ansaitsemaa.
11. jae.” Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt”= Johannes näki Kristuksen tuomioistuimen(Mt,25:31,2.Kor. 5:10): ”meidän kaikkien on ilmestyttävä Kristuksen tuomioistuimen eteen”. Koska siinä on sekä hyvät että pahat, ei voi olla kysymyksessä mikään muu, kuin Kristuksen tuomio. Kun Kristus istuu kirkkautensa valtaistuimella, taivas ja maa katoavat hänen kasvojensa kirkkautta. Sitten tulee maailman loppu, uusi luominen, uusi taivas ja maa, josta sitten Ilm.21 luvussa enemmän kerrotaan.
12. jae,” Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, kukin tekojensa mukaan”.= Kaikki kuolleet ovat siis läsnä suuret ja pienet lapsetkin: ”niin on kuolema tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet” (Room.5:12). Jeesus itse sanoo enkelien erottavan pahat vanhurskaista (Mt.13:49). Kuningas asettaa valittunsa, lampaat oikealle ja vuohet(epäuskoiset ja itse hurskaat) vasemmalle puolelleen, tuomion julistamisen edellä(Mt.25:32-33). Jumalan lasta ei tuomita lain, vaan evankeliumin mukaan, joka pyyhkii syntimme pois anteeksiantamuksella.
13. jae,” Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja kuolema ja tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan”. Evankeliumeissa Johannes on sanonut, että kaikki ne, jotka haudoissa ovat, tulevat esiin tuomionpäivänä(Joh.5:29). Mereen hukkuneet nousevat kuolleista ja tuonela ja kuolema antaa kuolleensa, ja ovat mukana tuomiolla. Vaikka uskovatkin ovat mukana tuomiolla, heitä ei tuomita(Joh.5:24). Tuomio tekojensa mukaan, ketään viattomaksi ja autuaaksi. Parannuksen armo, on siis epäuskoiselle välttämätön: ”Jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa” (room.8:9).Miksi kiliasmi ei voi olla totta?
Raamattu sanoo: -” Mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki, samoin käy sinä päivänä, jona ihmisen Poika ilmestyy”(Luuk.17:29-30). Siis: kiliastinen tuhatvuotisoppi, joka odottaa ennen tuomionpäivää maan päälle tulevaa valtakuntaa, on raamatun vastainen ja vaarallinen. Kiliasmin mukaan saisimme varoituksia ainakin tuhat vuotta. Silloin ei tarvitsisi huolehtia tuomionpäivästä lainkaan. Tämä on täysin vastoin Herramme Jeesuksen sanoja: ”niin olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee” Luuk.(12:40).
”Vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen pojan tulemus oleva”(Matt.24:37).
Siis: kun Jeesus tulee, silloin tulee välittömästi viimeinen tuomio ( Matt.25:31-32;Joh.5:28-29). Kiliasmi opettaa, että vielä tapahtuu kaksi Kristuksen tulemista: toinen tulemus pystyttämään tuhatvuotista valtakuntaa, kolmas tulemus toimittamaan yleistä maailman tuomiota. Raamattu sitä vastoin opettaa, että Kristus tulee enää kerran ja noutamaan omansa autuuteen(Hebr.9:28).
-” Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: ´katso täällä se on´, tahi;´ tuolla´
;sillä katso, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne ” (Luuk.17:20:21). Siis: kuitenkin kiliastit odottavat näkyvää loistokasta rauhanvaltakuntaa ja panee toivonsa maanpäälliseen. On tarkoin huomioitava, että Paavali kuitenkin panee toivonsa yhdyskuntaamme, joka on taivaassa. Sieltä odotamme Vapahtajaa, joka on muuttava ruumiimme kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi. (Fil.3:20:21). – ” Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu”(Mat.24:14). Siis huomaa: ”loppu”.
Monet panevat toivonsa tuhatvuotiseen rauhankauteen, kuitenkin ”monen ahdistuksen kautta meidän on meneminen sisälle Jumalan valtakuntaan” (Apt.14:22).
Jeesus sanoo:” Minä menen valmistamaan teille sijaa? Ja vaikka minä menen valmistamaan teille
sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen”(Joh.14:2-3).
Sanalla sanoen, Raamattu ei opeta tuhatvuotisoppia, vaan varoittaa siitä.>>Onko oikein odottaa maailmanaikojen lopulla tulevaa tuhatvuotista valtakuntaa? Jossa tapahtuisi mm. lihallista Israelia koskeva yleinen kääntymys.>> Silloin kun sen sanoo itse Jumala/ Jeesus, ei se muutu Lutherin tekstien mukaan.
Ilmestyskirja on kirjoitettu juutalaiselle ja Jumala on tehnyt heidän kanssa liiton, jolla ei ole loppua.
On turha snoppeilla lihallisilla tai hengellisillä asioilla, - Lopulta koko Israel (Juuda ja Jaakob) pelastuu, se on sanottu Raamatussa useaan kertaan.
Kaikki Pyhät temmataan ja he ovat jo käyneet Jeesuksen tuomion läpi, päässeet oikeaan jonoon, ja he menevät Taivaaseen vaivan ajaksi, 7 vuodeksi.
Pyhiä on pakanoissa nyt enemmän mitä Israelissa, heitä sanotaan seurakunnaksi, mutta heitä sinne temmataan 144,000 Pyhää, samaan paikkaan.
Etsit paadutusta.
Jumala paadutti jo ennen Jeesuksen aikaa Israelin sydämet, mutta panee milleniumiin mennessä heille, jos tunnustavat Jeesuksen Herraksi, liha sydämen.
Tuo pakanoiden luku on väärin käännetty kirjoituksessasi, se on; - Kun kaikille on saarnattu evankeliumia Jeesuksesta, silloin tulee tempaus.
Israel on ihmiskunta, joka on Jumalan omaisuuskansa, joka sinun pitäisi tietää.
Oppi- isäsi on Hitlerin oppi- isä samoin, suurin antisionisti, jolla ei Raamatun mukaan ole mitään asiaa iankaikkisuuteen.
Hän saa mädätä hautaansa. Lue Gen 12;1-3.
Muista sekin, että arabi on Abrahamin lapsia, jopa ruumiillisesti, ei hengellisesti, jolla lestadiolaiset snoppeilee Katolis- luterilaisten kanssa.
Hitlerin tuli täyttää se tuhatvuotinen kansa, josta Hän oli oppinsa saanut juoposta saksalaisesta vihalleen, mieti kuka se voisi olla.
Abraham ei ole mitenkään tekemisissä milleniumin kanssa, heillä on 64 Raamatun kirjaa välillä ja 5500 vuotta.
Ilmestyskirja on ronologinen kirja, se etenee systemaattisesti ja millenium on esimakua Paratiisista sekä sen jälkeen (milleniumin) on Jumalan Päivä, kun Jumala tuomitsee.
>>Erehdys on luulla, että vanhantestamentin ennustukset koskisivat maallista rauhaa. ** Voe Sinnuu????
Kuka puhuu hengellisestä rauhasta. Siellä on todellinen rauha uudestisyntyneelle ihmiselle.
Näin se on, jos vitsit loppuu, asiat hengellistetään, vastoin Raamatun sanomaa.
Apostolit, kuten Jeesus ei koskaan puhunut hengellisestä rauhasta, vaan _täydellisestä rauhasta Jeesuksessa.
Jeesushan lupasi oman rauhansa meille.
Ei Jeesus ole puolinainen, kaiken minkä Hän lupaa myös toteuttaa ja koko ihmisessä.
Apostolit eivät juuri Ilmestyksestä puhuneet, väliä on semmoiset 60 vuotta.
>>Ne puhuvat Hengellisestä rauhasta ja siitä, kun evankeliumi lähti apostolien toimesta kaikkeen maailmaan. Apostolithan olivat juutalaisia. Kysymys ei ole jostakin vielä tulevasta ajasta, vaan uudentestamentin ajasta, jota apostolit sanovat ”viimeiseksi ajaksi” ** Sanoivatko.
Jäikö huomaamatta, että jo Pietari Gorneliusen luokse mennessä sai Jeesukselta tiedon, että työ on niin juutalaisten, kun pakanoidenkin asiaa levittä evankeliumia.
Itse asiassa ensimmäinen evankelista oli nainen, samarialaisen jonka Jeesus tapasi kaivolla.
Mistä ole kopioinut kaiken, välillä Ilmestys on hengellistä, välillä koko ihmistä koskeva?
Vastaan vain ns järkisiin/ näkemyksiisi
>> Ilm.1:9 ja iankaikkisesti. ** Tässähän Johannes kuvaa omaa elämäänsä Patmokselle, kylmässä ja märässä luolassa.
Kuka sen paljastaa? >>>Vielä hän paljastaa sanoo: ”Ilmestyskirje on suurinta osaa, ymmärrettävä kirjaimellisesti”.** Kuka on tällainen paljastaja?
Muista vastata siihen.
>>ei tulisi tulkita Ilmestyskirjalla muuta Raamattua, vaan selvillä Raamatunkohdilla Ilmestyskirjaa.** Mitä Raamattua sinä luet.
En ole mikään erikoinen Raamatun tuntia, jotain tiedän, mutta Ilmestys on minulle kun pala kakkua, ja myös se asia, että jos Raamattua tuntee ja osaa lukea, se ITSE SELITTÄÄ ITSEÄÄN, kautta Raamatun.
Joten älä sulje sitä pois muista sanomista, se on Raamatun ”raamit”.
Kerrotko missä se menee ristiin?
Raamatussa on VAIN Johanneksen ilmestys, kaikki muu on soopaa.
***> (2. Kor.5:19), josta myös tämä ” tuhatvuotinen valtakunta”sai alkunsa.** Löytyihän se, myös Ilmestyksen ulkopuolelta, Hyvä.
Muista se, ettei Paha ole, eikä antikristus ole järjestö, se ei tee Kela kortteja, Paha on saatana ja ak Ihminen.
Loppu oli kun humalassa väsätty, oli Noa, oli vedenpaisumista yms.
Joten vedä hieman henkeä, hengellisesti.
Kes.- 1727
Koeta kesitas nyt rauhoittua ja lopeta tuo jargonisi. Mikä sinulle tuli, kun ryhdyit vetämään henkeä ja lopetit tässä ketjussa postaamisen aiemmin vaikka keskustelu sujui melko rakentavasti, vai tuliko sinulle vastaan tuntematonta Raamatun mukaista tulkintaa, joka ei sopinut oppiisi.
Weha. Tuleeko 1000 vuotinen hallitus taivaassa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511883
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu131786Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va391614Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1961218- 941215
- 851178
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta3581024- 62879
- 49831
- 50826