Meillä oli hauska tapaus Taivalkoskella, kun Loukusan kylästä tullut vanha mies nosti kätensä ulkona tupakalla ollessaan, kun oli äänellisen synninpäästön aika ja siinä sitten eräs vanhempi rouva oli sitä mieltä, että synninpäästö ei pätenyt, koska puhuja ei nähnyt kädennostoa. Mies tokaisi, että enhän minä puhujalle kättä nostanutkaan vaan Jumalalle ja kyllähän se Jumala näkee onko ulkona tai sisällä. Kaikki tuntuivat hyväksyvän tuon selityksen ja sitten eräs rouva tokaisi, että tärkeintä on, että on siionin sisällä ja Jumalan valtakunnassa, vaikka onkin ulkosalla.
Tuo on jäänyt mieleeni ja vuosia kysytyttänyt: Missä menee Jumalan valtuuden raja, jolloin Hän ei voi syntejä antaakaan anteeksi? Vai onko niin, että sellaista rajaa ei olekaan, vaan Hän on vanhurskas ja uskollinen ja antaa jokaiselle aidosti syntejään katuvalle synnit anteeksi, olipa syntinen missä tahansa.
Kädennostamisesta seuroissa.
45
303
Vastaukset
- kamerakertoo
"Mies tokaisi, että enhän minä puhujalle kättä nostanutkaan ".....
-
Osoittaa Heikki Saaren hoitokokousperimää, eli:
- "ken oik`saa se synthiisin`mennä , nukkuvia viattoamia, paljo
tul`helvetia`kamaralle lasketunna.
-
Itse H.S joutui helvettiin, vanhojen mummujen pieksätyksistä.
-
i
--Niin, kädennosto aina ei anna kaikkia syntejä anteeksi,
niin kuin H.S julkihirmu totuudessaan paljastaa..........
......... - 9079kkkll4
Minäkin nostan joskus kättä, kun kuuntelen äänitteitä.
Sitä eivät puhujat näe, mutta kädennosto onkin vain symboolinen.
Onko siitä "hyötyä", saa jokainen toki itsekseen arvioida.
On niitä huonompiakin tapoja ihmisilllä.- yöjalka
Miksei voisi ihan yhtä hyvin nostaa jalkaa?
- Pohjoisen_pappojaa
Moi! Pitkästä aikaa kiva kertomus. Pohjimiltaan kyse on juuri tästä VL- uskon kieroutumisesta. Et saa syntejä anteeksi jos et kuule äänellistä sanomaa. (suoraa lähetystä) Jos tupakalla ollut mies kuuli saarnan niin VL-opin mukaan ok, sai syntinsä anteeksi, jos vaikka tupakkapaikalle kuului edes pieni saarnan ääni niin se riittää....ei ole voluumista kiinni...Kannattaa miettiä positiivisesti: Mies on onnellinen saa vetää sauhuja ja samalla tunto puhdistuu...eihän vanha mies perempaa voi toivoa.
ps. varmaan katsonut tuon paikan jo aikaisemmin...hyvä hänelle:) Hyvä tapa.
Mutta laajemmassa mittakaavassa minulla sellainen ymmärrys jos ihminen sisimmässään katuu ymmärtää katua niin se hieno asia:)
Onhan se niinkin monesti että ihmiset tekee asioita jotka onkin Syntiä. Tekee tietämättään syntiä. - ensioväyrynen
Oikein kiva kertomus ja hyvin kuvastaa vanhoillisten ei-uskonnollista suhdetta uskomiseen. Usko on enemmänkin uskomista siihen, mikä ei näy. Yhdessä asiassa olen aina ihaillut vanhoillisten uskoa: Silloin kun he sanovat toisesta uskovaisesta, että hänellä ei ole uskoa. Se vaatii jo melkoista uskoa ja rohkeutta. Mutta tässähän ei ole kysymys raamatullisesta uskosta, vaan tässä usko peilautuu siihen uskoon, mitä oma seurakunta opettaa uskosta. Vanhoillisten pitäisi myös tutkia enemmän Raamattua muualtakin kuin vain omista lempikohdistaan ja muistaa kylväjä-vertaus, kuinka on kylvetty siemeniä myös muullekin kuin vain kotipeltoon ja kasvua tullut myös muuallakin kuin kotipellossa.
- KUUNTELIN
LUVEHAN SE KYLVÄJÄVERTAUS UUDELLEEN, EI IDÄ SIEMEN JOKAPAIKASSA ! PTÄÄ OLLA OTOLLINEN MAAPERÄ! ETHÄN ITSEKKÄÄN EHKÄ KYLVÄ KIVIKKOON !? MULTAAN KAIT ? KASTELET SITÄ JA LUOJA KASVUNANTAA.....!
- 714
Raja on Jumalan ilmoituksessa. Hän on antanut ohjeet ja kiellot ja lupaukset. Niitä rikkomalla jää ulkopuolelle, vaikka ihminen/ihmiset julistelisivat syntejä anteeksi ilman parannuksen tekoa. Voiman parannukseen saa Jumalalta. Toinen asia on, ellei itse haluakaan muuttua... kannattaa ottaa todesta koko Raamattu.
Käden nostaminen oli aivan oikea toimi papalta. Tosin tupakointi ei ole hyvä terveydelle. Puhujat eivät ole jumalia.
Afrikassa uskovat ilakoivat hyppienkin ja laulaen Jumalalle. Vapaiden suuntien kokouksissa joku voi nostaa kädet ylistykseen. Omaan tapaani se ei oikein istu. Olen enemmän hiljainen iloitsija:)
Käyn aika usein sivuilla, koska olen siihen saanut kutsun. Toivon sydämestäni, että mahdollisimman moni oikeasti olisi pelastettujen joukossa. Ettei kukaan eksyttäisi väärään rauhaan. Olen siis kehoittaja.
Tiedän, että usko tulee kuulemisesta, sydämen uskolla ja suun tunnustuksella pelastutaan. Riemu uskosta saa suun yllistämään Jumalan tekoja ja kertomaan muillekin löydöstä! - oranssit
Äiti ja tytär antoivat toisilleen syntejä anterksi tekstiviesteillä.
Ilmeisesti Jumalalla on yhteydet kunnossa?
satuin vahingossa näkemään...- Tarkkana
Nehän sotii epäjumalana toimivan Voittosen uutta käskyä.
Vl-papitkin alkoi pyllistellä Voittosen pillin mukaan.
- kukanäitäkäsittää
hyvähän se on ettei siihen oppiin kuulu mitään oikein todella typeriä temppuja, kuten vaikkapa leuanvetoa puhujan edessä tai vastaavia.
Raamatun opin kanssa noilla ei ole paljoa tekemistä. siis synninpäästöillä.
minulla on aina suora yhteys syntien antteksiantajaan, en tarvitse keskuksen hoitajia siihen asiaan.
kumma että veällät saa soittaa suoraan toisilleen, ettei tarvo mennä oulun kautta.
mutta kaikki tämä on niin surullista kun tervettäkin uskoa olisi tarjolla niin mikä se siinä oikein viehättää että liki kaikki on päin seiniä!!? Tälläistä pelleilyähän se kätten nosto, vilkuttelu on.
Jumala ei syntejä anteeksi anna, ja toisaalta, kun Jeesuskin on näille synnin jakajille vain jalkojen matto, asia jää siihen.
Jos ajattelette, miksi usea VL on hieman ”häiriintynyt”, poskipäät punaiset, ikään kuin olisi maalannut ne, on seikka, kun tajuavat, että kaikki on turhaa, mitään siellä edessä synnin sovituksen osalta tehdään.
Täyttä pelleilyä.
Mietit, missä menee Jumalalan ”valtuuksien” raja.
Siinä, että Hän on antanut kaiken vallan Jeesukselle, ja kaikki on Jeesuksen takana.
Hän on Kuningas ja jakaa jonot, oikeaan ja vasempana ja sanoo vasemmalle; Menkää pois, en tunne teitä.
Vain Jeesuksella on synnin sovituksen voima, kuten kaikki muukin valta.
Ettekö te olekaan kristittyjä, olette ehkä muslimeja tai JT;tä.
Sitten kun Pyhät ovat asuneet 1000 vuotta Jeesuksen kanssa, tuomitsee Jumala, jolle Jeesus on vallan takaisin luovuttanut kaikki muut, mutta Pyhien kääröjä ei edes aukaista.
Kes.- 44-55
Helluntaista vapaasti heilahti, että helvetissä helähti.
- armovaras
Onko se Kesitas niin, että Jeesus on antanut anteeksi jo valmiiksi etukäteen kaikkien synnit niin, ettei sen saamisen eteen tarvitse itsellä tehdä enää mitään. Tästähän käydään kovaa väittelyä, että pitääkö ne jonkun antaa; ettei niitä itse itselleen voi antaa. Miksi yleensä piti asiasta tehdä näin vaikea (pyhän hengen vuodatus) että se syntien poispyyhintä hyväksytään vain valtuutetun henkilön kautta. Eikös uskominen ole sekin mennyt jo nykypäivän tyyliin nettiin, eli ei tarvitse olla suorassa näkö yhteydessä saarnaajaan, vaan hän saarnamies voi julistaa synnit anteeksi viestimien kautta ja riippuu vain vastaanottajan mielihalusta, ottaako hän kuulija synninpäästön vastaan vai torjuuko. Oikeastaan tämä kysymys olisi kuulunut lestadiolaiselle, mutta kun ei täällä voi tietää kuka sellainen on. Seurataloon ei siis tarvitse välttämättä mennä halutessaan saada syntinsä anteeksi vaan ne voi saada netin kautta. Hyvä kysymys tässä avauksessa tosiaan on, että miten se raja määritellään, ollaanko ulkona vai kotona viestimien kautta
armovaras kirjoitti:
Onko se Kesitas niin, että Jeesus on antanut anteeksi jo valmiiksi etukäteen kaikkien synnit niin, ettei sen saamisen eteen tarvitse itsellä tehdä enää mitään. Tästähän käydään kovaa väittelyä, että pitääkö ne jonkun antaa; ettei niitä itse itselleen voi antaa. Miksi yleensä piti asiasta tehdä näin vaikea (pyhän hengen vuodatus) että se syntien poispyyhintä hyväksytään vain valtuutetun henkilön kautta. Eikös uskominen ole sekin mennyt jo nykypäivän tyyliin nettiin, eli ei tarvitse olla suorassa näkö yhteydessä saarnaajaan, vaan hän saarnamies voi julistaa synnit anteeksi viestimien kautta ja riippuu vain vastaanottajan mielihalusta, ottaako hän kuulija synninpäästön vastaan vai torjuuko. Oikeastaan tämä kysymys olisi kuulunut lestadiolaiselle, mutta kun ei täällä voi tietää kuka sellainen on. Seurataloon ei siis tarvitse välttämättä mennä halutessaan saada syntinsä anteeksi vaan ne voi saada netin kautta. Hyvä kysymys tässä avauksessa tosiaan on, että miten se raja määritellään, ollaanko ulkona vai kotona viestimien kautta
On todella hyvää, että asia saa Sinut pohtimaan.
Yleensä SRK;n piireissä tämä jää pimeään aukkoon.
>>Onko se Kesitas niin, että Jeesus on antanut anteeksi jo valmiiksi etukäteen kaikkien synnit niin, ettei sen saamisen eteen tarvitse itsellä tehdä enää mitään. ** Jeesus sovitti ristillä Lain.
Teki näin Ihmisen tien auki Isän eteen, vanhurskaana.
Hän teki sen kaikkien ihmisten suoksi, vaikka Hän itse sanoikin, että tuli vain juutalaisten vuoksi.
Hän teki sen Isän tahdosta, mutta ei ilman velvoitetta, ihminen joka halusi sen käyttöönsä (sovitustyön) tulee tunnustaa Hänet muiden ihmisten edessä Messiaaksi, Kaikkivaltiaaksi Herraksi.
Näin ollen synnit on sovitettu jo pari tuhatta vuotta sitten, mutta menetetty saaminen vaatii uskoa Häneen Jumalan Poikana.
Ihmisten antama ns ”synninpäästö” ei kuulu Raamatun sana varastoon, vaan on tämän lahkon, Katolis-luteris- lestadiolaisuuden huiputuksiin.
Se on heidän koossapitävä mantra.
Jeesus kyllä sanoi omilleen, nimeltä mainituille opetuslapsilleen mahdollisuuden antaa syntejä anteeksi, mutta kukaan ei sitä Raamatun tekstin mukaan käyttänyt?
Ei myöskään käytä nytkään suuret kirkot, kuten Helluntailaisuus, Metodistit ja Pabtistit.
Ei Idän kirkko, ainoastaan tämä Katolis-luteris- lestadiolaisuuden kannattajat.
Heille se kuulemma tulee jonkun ketjun kautta? Siihen kuului mm se, että vaalea hevonen sen toi Nivalan seudulle, josta kovasti saarnattiin vielä pari vuosikymmentä sitten.
Nyt kun ihmiset voivat lukea mm. nettiä, lopetti SRK tämän, ja on kuulemma keksimässä jotain muuta tilalle.
>> Tästähän käydään kovaa väittelyä, että pitääkö ne jonkun antaa; ettei niitä itse itselleen voi antaa. *** Näin he sekoittivat puhdasta sovitustyötä, joka on jokaisen henkilökohtainen ja sen saa uskomalla VAIN Jeesus Messiaaksi.
Sovitus ei tarvitse lahkoja.
Pyhä Henki ei ole sellaisen tahon päällä, joka käyttää Jeesusta jalkarättinä, varastaen Hänen kuninkuutensa saarnaajien sanomaan, - annan sinulle syntisi anteeksi.
Henki Häipyi hoitokokouksien yhteydessä, samalla häipyi myös kaikki armolahjat.
Siksi STK;sta tuli kuiva lahko.
Tuo ”valtuutetun” valtuutuksen on antanut?
Jos väittää olevansa valtuutettu, pitää olla siitä todiste.
Jeesus on ainut valtuutettu, Ihmisen ja Jumalan välillä, muita siellä ei ole.
Joh. 14:6
Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani
Tällaiset jutut, että he muka ovat tie sovitukseen, joutuu naurunalaiseksi mm. tässä.
Matt. 7:14
Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen!
Pitää tuntea Kristus, ja sen voi tuntea tavallinen ihminen paremmin kun puhujat ja pastorit.
Ihmiset ovat kaikki samalla viivalla.
Synnin anteeksi anto tulee, kun;
- Uskominen Jeesus synnin sovittajana, Herrana ja Kaikkivaltiaana.
- Pyytää Häntä avukseen rukouksessa.
- Ehtoollinen
- Upotuskaste.
Jeesus käski julistaa synnin soviTUSTA, ei SOVITTAMISTSA.
Jeesus ei ota mitenkään kantaa, kuten ei Jumalakaan tuolle Katolis-luteris- lestadiolaisuuden mantralle, ja Ave Marian laulamiselle.
Se on aivan turhaa ja kuten sinullekin, se aiheuttaa vain epävarman tunteen, ennekuin ottaa vastaan todellisen sovittajan, Kristus Jeesuksen.
>>Oikeastaan tämä kysymys olisi kuulunut lestadiolaiselle, mutta kun ei täällä voi tietää kuka sellainen on. ** Niin kuuluisi, mutta kun heillä on väärä vastaus.
Seuraoja Raamatussa ei edes vietetä, vaan kokouksia, joten se on uskovien yhteinen tapaaminen, mutta ei tuo pelastusta, oli seurakunta mikä hyvänsä.
>>Hyvä kysymys tässä avauksessa tosiaan on, että miten se raja määritellään, ollaanko ulkona vai kotona viestimien kautta** Rajat on SRK;N tekemiä, ei Jeesuksen.
Kes.- enniilo
Popotus,upotus,kadotus.
Luuk. 17:3
Pitäkää itsestänne vaari! Jos sinun veljesi tekee syntiä, niin nuhtele häntä, ja jos hän katuu, anna hänelle anteeksi. enniilo kirjoitti:
Popotus,upotus,kadotus.
Luuk. 17:3
Pitäkää itsestänne vaari! Jos sinun veljesi tekee syntiä, niin nuhtele häntä, ja jos hän katuu, anna hänelle anteeksi.Totta, niin siellä seisoo.
Keskenään tehty synti, väärrys yms on kekenään sovittavissa.
Kes.- teyu
Kesitas kirjoitti:
Totta, niin siellä seisoo.
Keskenään tehty synti, väärrys yms on kekenään sovittavissa.
Kes.Minusta joku raja on siinä ,jos on jotenkin tehnyt PH: vastaan Pilkan
sitä ei Saa anteeksi tä'ssä eikä tulevassa elämässä .
Mutta en en tiedä miksi siitä niin sanontaan , Kuitenkin omasta mielestäni
kaikki muut synnit saa anteeksi .
.
Siinä on pieniä huomautuksia , Kristus tarvii katuvavan syntisen ja antaa anteeksi
jos tämä syntrinen anoo, Sillä ei anomaton saa mitään anteeksi . Jaakob.
.
Ehtoollinen , Matt. 26:26-30.
Ja pitää muistaa että 30 jKr. Annettiin myös viimeisen kerran Pääsiäislammas ,
(KARITSA) ,Siksi siellä oli vain ne 13 koska ,,2;Moos 12. on annettu ohjeet. teyu kirjoitti:
Minusta joku raja on siinä ,jos on jotenkin tehnyt PH: vastaan Pilkan
sitä ei Saa anteeksi tä'ssä eikä tulevassa elämässä .
Mutta en en tiedä miksi siitä niin sanontaan , Kuitenkin omasta mielestäni
kaikki muut synnit saa anteeksi .
.
Siinä on pieniä huomautuksia , Kristus tarvii katuvavan syntisen ja antaa anteeksi
jos tämä syntrinen anoo, Sillä ei anomaton saa mitään anteeksi . Jaakob.
.
Ehtoollinen , Matt. 26:26-30.
Ja pitää muistaa että 30 jKr. Annettiin myös viimeisen kerran Pääsiäislammas ,
(KARITSA) ,Siksi siellä oli vain ne 13 koska ,,2;Moos 12. on annettu ohjeet.Synninsovitus ei koske Pyhän Hengen pilkkaa. Se on Raamatullinen tosiseikka.
Toinen on se, jos lähtee Jeesuksen luota pois, ja elää ilman Häntä ja yrittää tulla takaisin, se ei kuulu sovituksen piiriin.
Tuolla aiemmin kirjoitin siitä.
Panen vain yhden kohdan asiasta;
Joh. 15:5
"Minä olen viinipuu, te olette oksat. Se, joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, tuottaa paljon hedelmää. Ilman minua te ette saa aikaan mitään.
Miten heille käy, kun ovat maailmassa, ja eivät saa mitään aikaan;
Luuk. 3:9
Nyt on jo kirves pantu puun juurelle. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, kaadetaan ja heitetään tuleen.
Nämä on ”totisia” asioita.
>>Mutta en en tiedä miksi siitä niin sanontaan , Kuitenkin omasta mielestäni kaikki muut synnit saa anteeksi .** Oletko Sinä käynyt ne Jeesuksen kanssa läpi, tehnyt parannuksen, tunnustanut Hänelle syntisi ja kaduta voimakkaasti syntejäsi.
Rukoile vielä Häntä, Hän ainoastaan antaa ne anteeksi.
Voit olla turvassa.
Mutta jos luotat kaikenmaailman vilkutteluihin tai ihmisen synninpäästöön, ei niillä ole Jeesuksen edessä mitään olemusta.
Ne on vain maallista.
>>Siinä on pieniä huomautuksia , Kristus tarvii katuvavan syntisen ja antaa anteeksi ** Näin Henki on jo Sinulle kirkastanut vapahtajasi, Kristuksen.
Ehtoollisesta;
Matt. 26:28
Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
Se on muistoateria, jossa on myös syntien aneeksi antaminen suoraan Jeesukselta, katuvalle.
On aivan sama kuka sen Sinulle jakaa, kunhan se tehdään oikeassa Hengessä, vaikka kaveripiirissä.
Leipä ja viini tulee Siunata ennen tapahtumaa.
Pääsiäisateria oli myös viimeinen uhritapahtuma.
Olet juuri saamassa Jeesuksen siunauksen päällesi.
Kes.- vaparihellureille
#Toinen on se, jos lähtee Jeesuksen luota pois, ja elää ilman Häntä ja yrittää tulla takaisin, se ei kuulu sovituksen piiriin.#
Mikse levität harhaoppia? Pietari kielsi Jeesuksen, Hänen maan päällä ollessaan,
mutta lienet sen verran ymmärtänyt Raamatusta, että Pietarille kuului sovitus.
Mark.14:66 Kun nyt Pietari oli alhaalla esipihassa, tuli sinne muuan ylimmäisen papin palvelijattarista;
67 ja nähdessään Pietarin lämmittelevän hän katsoi häneen ja sanoi: "Sinäkin olit Nasaretilaisen, tuon Jeesuksen, kanssa".
68 Mutta hän kielsi sanoen: "En tiedä enkä käsitä, mitä sanot". Ja hän meni ulos pihalle. Ja kukko lauloi.
69 Ja nähdessään hänet siellä palvelijatar rupesi taas sanomaan lähellä seisoville: "Tämä on yksi niistä".
70 Mutta hän kielsi uudestaan. Ja vähän sen jälkeen lähellä seisovat taas sanoivat Pietarille: "Totisesti, sinä olet yksi niistä, sillä olethan sinä galilealainenkin".
71 Mutta hän rupesi sadattelemaan itseänsä ja vannomaan: "En tunne sitä miestä, josta te puhutte". vaparihellureille kirjoitti:
#Toinen on se, jos lähtee Jeesuksen luota pois, ja elää ilman Häntä ja yrittää tulla takaisin, se ei kuulu sovituksen piiriin.#
Mikse levität harhaoppia? Pietari kielsi Jeesuksen, Hänen maan päällä ollessaan,
mutta lienet sen verran ymmärtänyt Raamatusta, että Pietarille kuului sovitus.
Mark.14:66 Kun nyt Pietari oli alhaalla esipihassa, tuli sinne muuan ylimmäisen papin palvelijattarista;
67 ja nähdessään Pietarin lämmittelevän hän katsoi häneen ja sanoi: "Sinäkin olit Nasaretilaisen, tuon Jeesuksen, kanssa".
68 Mutta hän kielsi sanoen: "En tiedä enkä käsitä, mitä sanot". Ja hän meni ulos pihalle. Ja kukko lauloi.
69 Ja nähdessään hänet siellä palvelijatar rupesi taas sanomaan lähellä seisoville: "Tämä on yksi niistä".
70 Mutta hän kielsi uudestaan. Ja vähän sen jälkeen lähellä seisovat taas sanoivat Pietarille: "Totisesti, sinä olet yksi niistä, sillä olethan sinä galilealainenkin".
71 Mutta hän rupesi sadattelemaan itseänsä ja vannomaan: "En tunne sitä miestä, josta te puhutte".Onko nämä harhaoppeja. Hebr 6
4 Mahdotontahan on auttaa niitä, jotka kerran ovat päässeet valoon, maistaneet taivaan lahjaa ja tulleet osallisiksi Pyhästä Hengestä,
5 nauttineet Jumalan hyvää sanaa ja kokeneet tulevan maailman voimia
6 MUTTA OVAT LUOPUNEET USKOSTA. EI HEITÄ TOISTAMISEEN JOHDATETA KÄÄNTYMISEEN -- niitä, jotka nyt itse ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja nostavat hänet kaikkien pilkattavaksi!
Onko Heprealaiskirjeen oppi väärä?
Siinä sanotaan selvästi, ettei tietä takaisin ole?
Samoin on toistuva synti, joka tehdään ehdoin tahdoin; Panen jonkun jakeen, tarkista itse jos on Raamattu; [4. Moos. 15:30,31; Mark. 3:29; Hepr. 10:26; 2. Piet. 2:20; 1. Joh. 5:16]
Tuo ei puhu mitään Pietarin uskosta, vaan Pietarin tekemästä synnistä, johon on Jeesuksen sovintotyö, ellei sitä hehdä usein samana ja ehdoin tahdoin.
Hän oli ihminen ja pelkäsi.
Hänelle kuului se sovitus, minkä saa kun uskoo Jeesuksen Herraksi.
Harha on omassa kirjoituksessasi. Pietari todella teki synnin, mutta epäuskoa ei ollut, ei uskonsa kieltämistä?
Vielä kerran, missä Hän kertoi lopettavansa uskonsa Jeesukseen? Pysyisit asiassa.
Miksi et pannut niitä esiin.
Tajuat kai nyt ne VL miehet, jotka eroavat vaimoistaan sopimalla lahkon kanssa jättäen ensin uskon, ja kun on lastenhoitajan kanssa vihitty, tulee se ”palaamisen armo”, jaota ei Raamattu tunne, ja pariskunta jää junasta.
Toissa viikolla juttelin yhden sellaisen miehen kanssa ja oli kuulemma saanut kaikki synnit anteeksi, kun meni lahkoon takaisin, 3 minuuttia edessä ja peli oli selvä.
On totta, että peli on todella selvä.
Pakkohan sinun on heitä puolustaa.- vaparihellureille
Kesitas kirjoitti:
Onko nämä harhaoppeja. Hebr 6
4 Mahdotontahan on auttaa niitä, jotka kerran ovat päässeet valoon, maistaneet taivaan lahjaa ja tulleet osallisiksi Pyhästä Hengestä,
5 nauttineet Jumalan hyvää sanaa ja kokeneet tulevan maailman voimia
6 MUTTA OVAT LUOPUNEET USKOSTA. EI HEITÄ TOISTAMISEEN JOHDATETA KÄÄNTYMISEEN -- niitä, jotka nyt itse ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja nostavat hänet kaikkien pilkattavaksi!
Onko Heprealaiskirjeen oppi väärä?
Siinä sanotaan selvästi, ettei tietä takaisin ole?
Samoin on toistuva synti, joka tehdään ehdoin tahdoin; Panen jonkun jakeen, tarkista itse jos on Raamattu; [4. Moos. 15:30,31; Mark. 3:29; Hepr. 10:26; 2. Piet. 2:20; 1. Joh. 5:16]
Tuo ei puhu mitään Pietarin uskosta, vaan Pietarin tekemästä synnistä, johon on Jeesuksen sovintotyö, ellei sitä hehdä usein samana ja ehdoin tahdoin.
Hän oli ihminen ja pelkäsi.
Hänelle kuului se sovitus, minkä saa kun uskoo Jeesuksen Herraksi.
Harha on omassa kirjoituksessasi. Pietari todella teki synnin, mutta epäuskoa ei ollut, ei uskonsa kieltämistä?
Vielä kerran, missä Hän kertoi lopettavansa uskonsa Jeesukseen? Pysyisit asiassa.
Miksi et pannut niitä esiin.
Tajuat kai nyt ne VL miehet, jotka eroavat vaimoistaan sopimalla lahkon kanssa jättäen ensin uskon, ja kun on lastenhoitajan kanssa vihitty, tulee se ”palaamisen armo”, jaota ei Raamattu tunne, ja pariskunta jää junasta.
Toissa viikolla juttelin yhden sellaisen miehen kanssa ja oli kuulemma saanut kaikki synnit anteeksi, kun meni lahkoon takaisin, 3 minuuttia edessä ja peli oli selvä.
On totta, että peli on todella selvä.
Pakkohan sinun on heitä puolustaa.Matt. 10:33
Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
Pohdippa tuota. vaparihellureille kirjoitti:
Matt. 10:33
Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
Pohdippa tuota.Ei Hän JEESUSTA KIELTÄNYT, vaan sen, ettei tunne.
Se oli synti, ei ero Jeesuksesta, sille on olemassa sovitus.- vaparihellureille
Kesitas kirjoitti:
Ei Hän JEESUSTA KIELTÄNYT, vaan sen, ettei tunne.
Se oli synti, ei ero Jeesuksesta, sille on olemassa sovitus.Kielsikö vai ei?
Matt. 26:34
Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä yönä, ennenkuin kukko laulaa, sinä kolmesti minut kiellät".
Matt. 26:75
Niin Pietari muisti Jeesuksen sanat, jotka hän oli sanonut: "Ennenkuin kukko laulaa, sinä kolmesti minut kiellät". Ja hän meni ulos ja itki katkerasti.
Mark. 14:30
Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänään, tänä yönä, ennenkuin kukko kahdesti laulaa, sinä kolmesti minut kiellät".
Mark. 14:72
Ja samassa kukko lauloi toisen kerran. Niin Pietari muisti Jeesuksen sanat, jotka hän oli sanonut hänelle: "Ennenkuin kukko kahdesti laulaa, sinä kolmesti minut kiellät". Ja hän ratkesi itkuun.
Luuk. 22:34
Mutta hän sanoi: "Minä sanon sinulle, Pietari: ei laula tänään kukko, ennenkuin sinä kolmesti kiellät tuntevasi minua."
Luuk. 22:61
Ja Herra kääntyi ja katsoi Pietariin; ja Pietari muisti Herran sanat, kuinka hän oli hänelle sanonut: "Ennenkuin kukko tänään laulaa, sinä kolmesti minut kiellät".
Joh. 13:38
Jeesus vastasi: "Sinäkö annat henkesi minun edestäni? Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: ei laula kukko, ennenkuin sinä minut kolmesti kiellät." Hän kielsi Jeesuksen, mutta ei uskoaan Häneen.
Silloin ei ollut lestadiolaisia, jotka tietävät toisen ihmisen uskon kieltämisen, jos Hän on laittanut korvakorun.
Varmaan tilanne olisi ollut aivan toinen, jos Pietari olisi laittanut kirvakorun, tai alkanut tupakoida, hermot olisivat kestäneet kieltämisen.
Hankala juttu.
Toinen hieman samanlainen tapahtuma kävi Markuksen 14 luvussa;
10 Juudas Iskariot, yksi kahdestatoista opetuslapsesta, meni ylipappien luo kavaltaakseen Jeesuksen heille.
11 He ilahtuivat kuulemastaan ja lupasivat antaa hänelle rahaa. Juudas etsi nyt sopivaa tilaisuutta toimittaakseen Jeesuksen heidän käsiinsä
Tämä luettiin uskon jättämiseksi, ja tuomiohan tulikin lähes välittömästi, Pietarilla sitä vastoin oli pelossa tehty synti.
Tuloksesta voi lukea eron.
On totuuden nimessä tunnustettava se, että Pietari kielsi Messiaan ihmisten edessä, säilyttäen uskonsa, jota ei Iskariot tehnyt ja näin Jeesuksen ristityö sovitti Hänen synnin, sekä pelkuruuden Iskariotin tekoa ei.
Jeesus on myös hyvin vanhurskas, Hän oli Pietarin varaan rakentanut kirkkonsa joitain aikoja ennen, ja Jumalana tiesi Hänen uskollisuutensa.
Ehkä oli myös niin, että tällä tapahtumalla Hän halusi opettaa Pietaria siitä, että ihminen on haavoittuvainen ja ilman Jeesusta ei saa aikaan mitään.
Kes.- etsiväsielu
Kesitas kirjoitti:
On todella hyvää, että asia saa Sinut pohtimaan.
Yleensä SRK;n piireissä tämä jää pimeään aukkoon.
>>Onko se Kesitas niin, että Jeesus on antanut anteeksi jo valmiiksi etukäteen kaikkien synnit niin, ettei sen saamisen eteen tarvitse itsellä tehdä enää mitään. ** Jeesus sovitti ristillä Lain.
Teki näin Ihmisen tien auki Isän eteen, vanhurskaana.
Hän teki sen kaikkien ihmisten suoksi, vaikka Hän itse sanoikin, että tuli vain juutalaisten vuoksi.
Hän teki sen Isän tahdosta, mutta ei ilman velvoitetta, ihminen joka halusi sen käyttöönsä (sovitustyön) tulee tunnustaa Hänet muiden ihmisten edessä Messiaaksi, Kaikkivaltiaaksi Herraksi.
Näin ollen synnit on sovitettu jo pari tuhatta vuotta sitten, mutta menetetty saaminen vaatii uskoa Häneen Jumalan Poikana.
Ihmisten antama ns ”synninpäästö” ei kuulu Raamatun sana varastoon, vaan on tämän lahkon, Katolis-luteris- lestadiolaisuuden huiputuksiin.
Se on heidän koossapitävä mantra.
Jeesus kyllä sanoi omilleen, nimeltä mainituille opetuslapsilleen mahdollisuuden antaa syntejä anteeksi, mutta kukaan ei sitä Raamatun tekstin mukaan käyttänyt?
Ei myöskään käytä nytkään suuret kirkot, kuten Helluntailaisuus, Metodistit ja Pabtistit.
Ei Idän kirkko, ainoastaan tämä Katolis-luteris- lestadiolaisuuden kannattajat.
Heille se kuulemma tulee jonkun ketjun kautta? Siihen kuului mm se, että vaalea hevonen sen toi Nivalan seudulle, josta kovasti saarnattiin vielä pari vuosikymmentä sitten.
Nyt kun ihmiset voivat lukea mm. nettiä, lopetti SRK tämän, ja on kuulemma keksimässä jotain muuta tilalle.
>> Tästähän käydään kovaa väittelyä, että pitääkö ne jonkun antaa; ettei niitä itse itselleen voi antaa. *** Näin he sekoittivat puhdasta sovitustyötä, joka on jokaisen henkilökohtainen ja sen saa uskomalla VAIN Jeesus Messiaaksi.
Sovitus ei tarvitse lahkoja.
Pyhä Henki ei ole sellaisen tahon päällä, joka käyttää Jeesusta jalkarättinä, varastaen Hänen kuninkuutensa saarnaajien sanomaan, - annan sinulle syntisi anteeksi.
Henki Häipyi hoitokokouksien yhteydessä, samalla häipyi myös kaikki armolahjat.
Siksi STK;sta tuli kuiva lahko.
Tuo ”valtuutetun” valtuutuksen on antanut?
Jos väittää olevansa valtuutettu, pitää olla siitä todiste.
Jeesus on ainut valtuutettu, Ihmisen ja Jumalan välillä, muita siellä ei ole.
Joh. 14:6
Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani
Tällaiset jutut, että he muka ovat tie sovitukseen, joutuu naurunalaiseksi mm. tässä.
Matt. 7:14
Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen!
Pitää tuntea Kristus, ja sen voi tuntea tavallinen ihminen paremmin kun puhujat ja pastorit.
Ihmiset ovat kaikki samalla viivalla.
Synnin anteeksi anto tulee, kun;
- Uskominen Jeesus synnin sovittajana, Herrana ja Kaikkivaltiaana.
- Pyytää Häntä avukseen rukouksessa.
- Ehtoollinen
- Upotuskaste.
Jeesus käski julistaa synnin soviTUSTA, ei SOVITTAMISTSA.
Jeesus ei ota mitenkään kantaa, kuten ei Jumalakaan tuolle Katolis-luteris- lestadiolaisuuden mantralle, ja Ave Marian laulamiselle.
Se on aivan turhaa ja kuten sinullekin, se aiheuttaa vain epävarman tunteen, ennekuin ottaa vastaan todellisen sovittajan, Kristus Jeesuksen.
>>Oikeastaan tämä kysymys olisi kuulunut lestadiolaiselle, mutta kun ei täällä voi tietää kuka sellainen on. ** Niin kuuluisi, mutta kun heillä on väärä vastaus.
Seuraoja Raamatussa ei edes vietetä, vaan kokouksia, joten se on uskovien yhteinen tapaaminen, mutta ei tuo pelastusta, oli seurakunta mikä hyvänsä.
>>Hyvä kysymys tässä avauksessa tosiaan on, että miten se raja määritellään, ollaanko ulkona vai kotona viestimien kautta** Rajat on SRK;N tekemiä, ei Jeesuksen.
Kes.Kiitos Kesitas vastauksesta. Sinua täällä kovasti parjataan, vaikka teet evankeliointi työtä meidän uskomattomien keskuudessa. Minua auttoi sinun antoisa ja selventävä vastaus. Siunausta sinulle tämän palstan evankelisessa työssä, vaikka siitä harvoin taitaa kiitosta saada
etsiväsielu kirjoitti:
Kiitos Kesitas vastauksesta. Sinua täällä kovasti parjataan, vaikka teet evankeliointi työtä meidän uskomattomien keskuudessa. Minua auttoi sinun antoisa ja selventävä vastaus. Siunausta sinulle tämän palstan evankelisessa työssä, vaikka siitä harvoin taitaa kiitosta saada
Kiitos Sinulle.
Tuollaiset innostukset antaa voimia jatkaa.
Siunauksella Kes.- vaparihellureille
Kesitas kirjoitti:
Hän kielsi Jeesuksen, mutta ei uskoaan Häneen.
Silloin ei ollut lestadiolaisia, jotka tietävät toisen ihmisen uskon kieltämisen, jos Hän on laittanut korvakorun.
Varmaan tilanne olisi ollut aivan toinen, jos Pietari olisi laittanut kirvakorun, tai alkanut tupakoida, hermot olisivat kestäneet kieltämisen.
Hankala juttu.
Toinen hieman samanlainen tapahtuma kävi Markuksen 14 luvussa;
10 Juudas Iskariot, yksi kahdestatoista opetuslapsesta, meni ylipappien luo kavaltaakseen Jeesuksen heille.
11 He ilahtuivat kuulemastaan ja lupasivat antaa hänelle rahaa. Juudas etsi nyt sopivaa tilaisuutta toimittaakseen Jeesuksen heidän käsiinsä
Tämä luettiin uskon jättämiseksi, ja tuomiohan tulikin lähes välittömästi, Pietarilla sitä vastoin oli pelossa tehty synti.
Tuloksesta voi lukea eron.
On totuuden nimessä tunnustettava se, että Pietari kielsi Messiaan ihmisten edessä, säilyttäen uskonsa, jota ei Iskariot tehnyt ja näin Jeesuksen ristityö sovitti Hänen synnin, sekä pelkuruuden Iskariotin tekoa ei.
Jeesus on myös hyvin vanhurskas, Hän oli Pietarin varaan rakentanut kirkkonsa joitain aikoja ennen, ja Jumalana tiesi Hänen uskollisuutensa.
Ehkä oli myös niin, että tällä tapahtumalla Hän halusi opettaa Pietaria siitä, että ihminen on haavoittuvainen ja ilman Jeesusta ei saa aikaan mitään.
Kes.Kielsikö vai ei?
Matt.26:69 Pietari istui ulkona pihalla. Hänen luokseen tuli palvelustyttö ja sanoi: "Sinäkin olit tuon galilealaisen Jeesuksen seurassa." [Mark. 14:66-72; Luuk. 22:54-62; Joh. 18:15-18,25-27]
70 Mutta hän kielsi sen kaikkien kuullen ja sanoi: "En ymmärrä mistä puhut."
71 Hän siirtyi sieltä portille päin, mutta muuan toinen tyttö näki hänet ja sanoi paikalla oleville: "Tämä mies oli nasaretilaisen Jeesuksen seurassa."
72 Taas hän kielsi sen valalla vannoen ja vakuutti: "Minä en tunne sitä miestä."
73 Mutta hetken kuluttua hänen luokseen tuli muita, jotka siellä seisoskelivat, ja he sanoivat: "Sinä olet varmasti samaa joukkoa, senhän kuulee jo puheestasi."
74 Silloin Pietari alkoi sadatella ja vannoi: "Minä en tunne sitä miestä." Samassa kukko lauloi.
75 Pietari muisti, mitä Jeesus oli sanonut: "Ennen kuin kukko laulaa, sinä kolmesti kiellät minut." Hän meni ulos ja puhkesi katkeraan itkuun. [Matt. 26:34]
Matteus 25
Peräät täällä palstalla, että pitäisi tunnustaa Jeesus Herraksi.Pietari kiroili ja vannotti, ettei tunne Jeesusta ja sinun mielestäsi se ei ollut mitään. Herää jo harhainen eksyttäjä, äläkä ulosta sairaan mielesi tuotoksia totuutena. Sulla on niin avara usko, ettei sitä ole ollenkaan. vaparihellureille kirjoitti:
Kielsikö vai ei?
Matt.26:69 Pietari istui ulkona pihalla. Hänen luokseen tuli palvelustyttö ja sanoi: "Sinäkin olit tuon galilealaisen Jeesuksen seurassa." [Mark. 14:66-72; Luuk. 22:54-62; Joh. 18:15-18,25-27]
70 Mutta hän kielsi sen kaikkien kuullen ja sanoi: "En ymmärrä mistä puhut."
71 Hän siirtyi sieltä portille päin, mutta muuan toinen tyttö näki hänet ja sanoi paikalla oleville: "Tämä mies oli nasaretilaisen Jeesuksen seurassa."
72 Taas hän kielsi sen valalla vannoen ja vakuutti: "Minä en tunne sitä miestä."
73 Mutta hetken kuluttua hänen luokseen tuli muita, jotka siellä seisoskelivat, ja he sanoivat: "Sinä olet varmasti samaa joukkoa, senhän kuulee jo puheestasi."
74 Silloin Pietari alkoi sadatella ja vannoi: "Minä en tunne sitä miestä." Samassa kukko lauloi.
75 Pietari muisti, mitä Jeesus oli sanonut: "Ennen kuin kukko laulaa, sinä kolmesti kiellät minut." Hän meni ulos ja puhkesi katkeraan itkuun. [Matt. 26:34]
Matteus 25
Peräät täällä palstalla, että pitäisi tunnustaa Jeesus Herraksi.Pietari kiroili ja vannotti, ettei tunne Jeesusta ja sinun mielestäsi se ei ollut mitään. Herää jo harhainen eksyttäjä, äläkä ulosta sairaan mielesi tuotoksia totuutena. Sulla on niin avara usko, ettei sitä ole ollenkaan.Kaiken hermeneutiikan avainsana, on ” Sinäkin olit tuon galilealaisen Jeesuksen seurassa”.
Kaikissa niissä evankeliumeissa, josta asiasta kerrotaan, on sanoma sama; - Pietari tunnistettiin Jeesuksen seuralaiseksi.
Se on kiistamaton sanoma.
Pietari valehteli tuntevansa Jeesusta.
Mutta Hänen pelastumiseensa ei tämä valhe vaikuttanut, sillä se oli vääryys sekä synti Jeesusta kohtaan.
Hän ei kiistänyt Jeesusta muulloin, kun tänä yhtenä iltana, joten sekään, ”tajuttu synti, joka toistuu koko elämän ajan” vie myös Taivasosuuden.
Mutta pahimpaan, josta ei ole paluuta, on se, ettei millään, ei kukaan Raamatun mukaan pysty todistamaan, että Hänen uskonsa olisi samalla loppunut Jeesukseen, Jumalan Poikana.
Messiashan Hän ei vielä ollut.
Pietarin tämä ”yhden illan juttu”, on lähes sama, mitä Ristin ryövärillä konsanaan.
Hän tunnusti tehneensä syntiä, mutta totesi Jeesuksen Herrakseen.
Ap. t. 16:31
He vastasivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi."
Jeesus on tuomari.
Markuksen evankeliumissa, luvussa 16, jakeessa 14 Jeesus tulee opetuslastensa luokse, kesken illallisen ja moittii heitä kaikkia uskon heikkoudesta, pelosta ennen kuolemaa ja riittämättömyydessä Ylösnousemuksen jälkeen.
Mutta ketään Hän ei tuominnut, sillä Iskariot oli jo Tuonelassa.
Taas Luukaksessa, joka oli tarkka, Jeesus iloitsi siitä, että kirjoitukset näin toteutuivat.
Luvussa 24;12 kerrotaan, miten Pietari ensimmäisenä miehenä juoksi Herransa haudalle, mikään Häntä ei vaivannut tekemisissään, mutta ikävä tuli.
Jeesus ei sanallakaan syyttänyt Pietaria, kuten Hän syytti jokaista, joka sen ansaitsi, ja alkaa näyttää, että lestadiolaiset vääristäjät kohta sen ansaitsevat.
Kes- vaparihellureille
Kesitas kirjoitti:
Kaiken hermeneutiikan avainsana, on ” Sinäkin olit tuon galilealaisen Jeesuksen seurassa”.
Kaikissa niissä evankeliumeissa, josta asiasta kerrotaan, on sanoma sama; - Pietari tunnistettiin Jeesuksen seuralaiseksi.
Se on kiistamaton sanoma.
Pietari valehteli tuntevansa Jeesusta.
Mutta Hänen pelastumiseensa ei tämä valhe vaikuttanut, sillä se oli vääryys sekä synti Jeesusta kohtaan.
Hän ei kiistänyt Jeesusta muulloin, kun tänä yhtenä iltana, joten sekään, ”tajuttu synti, joka toistuu koko elämän ajan” vie myös Taivasosuuden.
Mutta pahimpaan, josta ei ole paluuta, on se, ettei millään, ei kukaan Raamatun mukaan pysty todistamaan, että Hänen uskonsa olisi samalla loppunut Jeesukseen, Jumalan Poikana.
Messiashan Hän ei vielä ollut.
Pietarin tämä ”yhden illan juttu”, on lähes sama, mitä Ristin ryövärillä konsanaan.
Hän tunnusti tehneensä syntiä, mutta totesi Jeesuksen Herrakseen.
Ap. t. 16:31
He vastasivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi."
Jeesus on tuomari.
Markuksen evankeliumissa, luvussa 16, jakeessa 14 Jeesus tulee opetuslastensa luokse, kesken illallisen ja moittii heitä kaikkia uskon heikkoudesta, pelosta ennen kuolemaa ja riittämättömyydessä Ylösnousemuksen jälkeen.
Mutta ketään Hän ei tuominnut, sillä Iskariot oli jo Tuonelassa.
Taas Luukaksessa, joka oli tarkka, Jeesus iloitsi siitä, että kirjoitukset näin toteutuivat.
Luvussa 24;12 kerrotaan, miten Pietari ensimmäisenä miehenä juoksi Herransa haudalle, mikään Häntä ei vaivannut tekemisissään, mutta ikävä tuli.
Jeesus ei sanallakaan syyttänyt Pietaria, kuten Hän syytti jokaista, joka sen ansaitsi, ja alkaa näyttää, että lestadiolaiset vääristäjät kohta sen ansaitsevat.
Kes#Jeesus ei sanallakaan syyttänyt Pietaria, kuten Hän syytti jokaista, joka sen ansaitsi, ja alkaa näyttää, että lestadiolaiset vääristäjät kohta sen ansaitsevat.#
".Kor.4:1 Kun meillä Jumalan armosta on tällainen palveluvirka, me emme lannistu. [1. Kor. 7:25, 1. Kor. 15:10; 2. Kor. 3:6]
2 Olemme hylänneet kaiken salakähmäisen, emme toimi petollisesti emmekä vääristele Jumalan sanaa, vaan tuomme esiin totuuden ja toivomme, että jokainen omassatunnossaan arvioi meidät Jumalan edessä. [2. Kor. 5:11; 1. Tess. 2:4]
3 Jos meidän julistamamme evankeliumi on peitossa, se on peitossa niiltä, jotka joutuvat kadotukseen. [1. Kor. 1:18; 2. Kor. 2:15; 2. Tess. 2:9,10]
4 Tarkoitan niitä, joiden mielen tämän maailman jumala on sokaissut, niin että he epäuskossaan eivät näe Kristuksen evankeliumin kirkkaudesta säteilevää valoa, Kristuksen, joka on Jumalan kuva. [Kol. 1:15; Hepr. 1:3]
5 Emmehän me julista sanomaa itsestämme vaan Jeesuksesta Kristuksesta: Jeesus on Herra, ja hän on lähettänyt meidät palvelemaan teitä.
6 Jumala, joka sanoi: "Tulkoon pimeyteen valo", valaisi itse meidän sydämemme. Näin Jumalan kirkkaus, joka säteilee Kristuksen kasvoilta, opitaan tuntemaan, ja se levittää valoaan. [1. Moos. 1:3 | Matt. 4:16; 1. Piet. 2:9]
7 Tämä aarre on meillä saviastioissa, jotta nähtäisiin tuon valtavan voiman olevan peräisin Jumalasta eikä meistä itsestämme. [1. Kor. 2:5; 2. Kor. 3:5, 2. Kor. 12:9]
8 Me olemme kaikin tavoin ahtaalla mutta emme umpikujassa, neuvottomia mutta emme toivottomia,
9 vainottuja mutta emme hylättyjä, maahan lyötyjä mutta emme tuhottuja.
Tässä sinulle oppia ,mitä vl:t julistavat. Kaikki tuo erilainen salamyhkäisyys ja väärämielinen oppi,jota viljelet täällä on saava sille ansaitsevan palkan aikanaan ja myös sen viljelijä.
- keijokeränen
Eräänä Raamatun helluntaina oli sali täynnä helluntailaisia, jotka lähtivät viemään evankeliumia kaikkialle maailmaan ja nyt tämän succession päässä on tämän päivän helluntailaiset jatkamassa sitä apostolien linjaa ja jakamassa Pyhän Hengen tulta myös vanhoillisille vaikkapa täällä palstalla.
- En_nyt_ole
perehtynyt helluntailaisuuteen oikein muuten kuin että olen tällä palstalla tullut sellaiseen ymmärrykseen, että yksi helluntailaiseksi epäilty kempelelääinen persukunnanvaltuutettu olisi ilkosillaan. Onko helluntailaisuudesta ehkä jotakin muutakin sanottavaa?
- ei_ole_muuta
En_nyt_ole kirjoitti:
perehtynyt helluntailaisuuteen oikein muuten kuin että olen tällä palstalla tullut sellaiseen ymmärrykseen, että yksi helluntailaiseksi epäilty kempelelääinen persukunnanvaltuutettu olisi ilkosillaan. Onko helluntailaisuudesta ehkä jotakin muutakin sanottavaa?
sanottavaa, kyllä tuossa on kaikki oleellinen helluntailaisuudesta sanottu
- kukateidätkinkasvatti
ei_ole_muuta kirjoitti:
sanottavaa, kyllä tuossa on kaikki oleellinen helluntailaisuudesta sanottu
eli ette tiedä mitään mutta luulette sitäkin enemmän!
kyllä teillä on suuri el'mäntehtävä, jakaa typeryyttään, on siinä hommaa.
Jumalan valtakunnan raja nähdään uskon silmillä. Missä ikinä Jumalan sana puhtaasti saarnataan ja pyhät sakramentit oikein toimitetaan, siellä on Jumalan seurakunta. Ei se sn kummempaa ole. Missä väärin opetetaan ja mehuja tarjoillaan sakramentteina, ne ovat vääriä.
- ettävoiollalapsellisiata
Mutta mistä meinaat saaha alkuperäista Jeesus-viiniä ja oikeaa leipää ynnä lammasrotua kas siinä se on ratkaiseva kysymys!
- Esimerkiksi
Aina on epäselviä henkiä. Raamattu puhuu ehtoollisen asetuksessa viinistä ja leivästä. Sillä siisti!
ettävoiollalapsellisiata kirjoitti:
Mutta mistä meinaat saaha alkuperäista Jeesus-viiniä ja oikeaa leipää ynnä lammasrotua kas siinä se on ratkaiseva kysymys!
Siis viini siunataan ja viini on Jeesuksen veri ja leipä on Jeesuksen ruumis, niin kuin Jeesus sanoi ja asetti ehtoollisen. Kristuksen suu ei saata valehdella ja pettää.
- sikarisakaris
nieminenniilolle kysymys, että muistatko, milloin tämän kaltainen tapaus on sattunut. Mahtaa siitä olla aikaa, ei tämmöisiä kyllä lähiaikoina ole ollut. Olen tupakki paikalla aina vedellyt röökiä, mutta enpä muista moista tapausta
- teuta01
Joo se oli jo 1874 Kun Parka -heikki aloitti ,kertomuksen .
että 20 vuotta ennen oli 1854 saarnattu synattu synnit anteeksi
Tärännön kylässä , ja he vaimonsa kanssa näyttivät esimerkkiä
SE OLI JEESKSEN NIMESSÄ JA VERESSÄ. "VAIMONSA Hilja oli vasta
sanonut se on semmoista papin hoitoa .
.
Oli kesä vain LLL:,ja Raattama oli pirtissä , Mitä nuo tekee Kysyy LLL;n
En minä tiedä ,vastaa Juhan , Minä menen katso maan sanoo LLL:n. Ja
menee pihalle , Jonkun ajan kuluttua ,hän tulee takaisin sisään. Istuu,
kiikkuun , hänellä on iltaseran pito ,ja on kovin miettivän näköinen ..
.
Hän johdattelee puheensa pihalla näkemiinsä, ja hyväksyy siihen liittyvät
asiat , Ottaa tekstin ja Saarnaa siitä ja vielä hän palaa siihen asiaan . Parka -
Heikiltä kysyy vielä sen asia pitävyyttä , Heikki oli jo tehty saarnaajaksi ja oli
syksyllä tättävi 40. v. Heikin 2 siskoa ja vaimo oli sittenmin Puhuja naisia. .
Heitäkin on ollut viidettäkymmentä. kaikkiaan . .
- Pistisusko
Kyllä sinäkin sen tiedät joskus...(1.kor.15.19-). Epäjumalanpalvelusta ensin.
- tässätietä
Linja-auto pysäytetään kättä nostamalla.
Eli ei niitä syntien lankeemuksia voi "vilkuttelemalla" pysäyttää.
Saati paskaista kättä heiluttelemalla syntien murmioita nollata, taitaa Jeesus kyrpiintyä, kun haiseva luinen käsinahkakäsi nousee tuulipukunäätäineen. Pyhän Hengen pilkka on ainut synti, jota ei saa anteeksi.
Matt 12:
30 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
31 Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta.
32 Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.
Sellainen joka haluaa uskoa ja seurata Jeesusta tai on murheellinen ja etsivä, ei ole syyllistynyt Pyhän Hengen pilkkaan.
Pietari menetti Pyhän Hengen, kuten täällä oikein esitettiin. Kielsikö vai ei?
Matt. 26:34
Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä yönä, ennenkuin kukko laulaa, sinä kolmesti minut kiellät"
Matt. 26:75
Niin Pietari muisti Jeesuksen sanat, jotka hän oli sanonut: "Ennenkuin kukko laulaa, sinä kolmesti minut kiellät". Ja hän meni ulos ja itki katkerasti.
"Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä (Matt.10:33).
"weha: "Pietari kielsi Jeesuksen ihmisten edessä ja sellaistahan Jeesus ei tunne. Pietari sai palaamisen armon. Kesitas esiintyy täällä opettajana, eikä tunne perusopetuksia. Kyllä Pyhän Hengen voi menettää ja jälleen armosta palata: Luuk.6:13. Kalliolle pudonnut siemen tarkoittaa niitä, jotka sanan kuullessaan ottavat sen iloiten vastaan mutta uskovat vain hetken aikaa. Heillä ei ole juurta, ja niin he koetukseen joutuessaan luopuvat.Pietari teki synnin KIELTÄMISELLEÄ TUNTEVANSA Jeesusta.
Et sinä, ei vl- mies yms tajua ETTEI HÄN SANOILLAAN JEESUSTA KIELTÄNYT, EIKÄ MENETTÄNYT USKOAAN Häneen KRISTUKSENA.
Tuo palaamisen armo on saatanan keksintö, sillä paluuta ei ole Jeesuksen syliin, se oksa heitetään tuleen ja palaa poroksi.
Se ei esiinny ollenkaan Raamatussa, mutta saatanan kirjoissa kyllä.
Olette hieman yksikertaisia.- cool_down
Olipa sydämetön ja karkea oksennus. Oletko ottanut rähinäviinaa vai sisäinen paholaisesiko ärhentelee? Taidat olla kiinnostunut hedelmäpuiden hoidosta ja leikattujen oksien polttamisesta. Ei hassumpi harrastus eläkkeellä. Onko uusi lukuharrastuksesi kohde saatanan kirjat, kun tunnut tietävän sisällön. Jos yksinkertainen sanoo muita, hieman yksinkertaisiksi, niin kiitos siitä. Mutta kuitenkin:" Silloin Pietari alkoi sadatella ja vannoi: "Minä en tunne sitä miestä." Samassa kukko lauloi." Pietari vannoo saatanan nimeen, ettei tunne Jeesusta ja sinun mielestä siinä ei ole mitään ihmeellistä. Mene aivopesulle.
- ent.vl
Tämä oli hellareiden hatunnosto vl:lle?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511833
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu121711Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va351417Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1941177- 921161
- 771063
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta353983- 62859
- 49821
- 50816