Onko leipä kasvis vai kuitu?

ruokaympyrä

Ravintosuositusten mukaan kasviksia pitäisi syödä melkein kilo päivässä.

Se on aikuiselle heteromiehelle käytännössä mahdoton tehtävä.

Syön 100% ruisleipää 100-200 grammaa päivässä. Voinko laskea sen kasviksiin, vai meneekö se kuituihin?

11

128

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lusvis

      Se ei ole kasvis niinkuin luukaan ei ole.

    • siisettäjotta

      Leipä on vilja

      • ruokaympyrä

        Viljat taidetaan laskea kuituihin?


    • "Se on aikuiselle heteromiehelle käytännössä mahdoton tehtävä."

      Eli eipä ne heteromiehet taidakkaan olla niin kovia jätkiä mitä ne uhoaa olevansa, kun edes n. kiloa kasviksia pysty päivän mittaan popsimaan.

      • yäk-jausus

        Vegaanihomo paskapöntönhaistaja haistaa kaiken. Ei oo saanut kakkoseen mitä jo vinkuu ja kaipaa. Kannattasko nyt vaihtaa palstaa, onhan täällä varmaan joku seta minne kuulut.

        Heterot syö kyllä sitä leipää, se on siinä mielessä paha sulle kun painat peräreikään.
        Johon se pikkupippeli ei ole tarkoitettu, tai sopikaa homppetlit keskenänne,


      • yäk-jausus kirjoitti:

        Vegaanihomo paskapöntönhaistaja haistaa kaiken. Ei oo saanut kakkoseen mitä jo vinkuu ja kaipaa. Kannattasko nyt vaihtaa palstaa, onhan täällä varmaan joku seta minne kuulut.

        Heterot syö kyllä sitä leipää, se on siinä mielessä paha sulle kun painat peräreikään.
        Johon se pikkupippeli ei ole tarkoitettu, tai sopikaa homppetlit keskenänne,

        Voi voi. Taisit saada pahan mielen tai sitten olet läpinäkyvin trolli, jonka olen ikinä nähnyt.


      • tero.the.hero

        Jätkän "kovuus" ei juuri vaikuta energiankulutukseen. Se taas vaikuttaa, kun tekee 9-11 tuntista fyysistä työtä 6 päivää viikossa.

        Jos järsisi pelkkiä salaatteja, niin ei jäisi aikaa työnteolle. Sen vuoksi on parempi ulkoistaa kasvisten syöminen kasvissyöjille (eläimille) ja syödä kasvisten vitamiinit tiivistettynä lihan muodossa.

        Ravinnon pitää olla toki monipuolista, eikä pelkkää punaista lihaa. Kaurapuurolla pärjää pitkälle, mutta ei maaliin saakka.


      • tero.the.hero kirjoitti:

        Jätkän "kovuus" ei juuri vaikuta energiankulutukseen. Se taas vaikuttaa, kun tekee 9-11 tuntista fyysistä työtä 6 päivää viikossa.

        Jos järsisi pelkkiä salaatteja, niin ei jäisi aikaa työnteolle. Sen vuoksi on parempi ulkoistaa kasvisten syöminen kasvissyöjille (eläimille) ja syödä kasvisten vitamiinit tiivistettynä lihan muodossa.

        Ravinnon pitää olla toki monipuolista, eikä pelkkää punaista lihaa. Kaurapuurolla pärjää pitkälle, mutta ei maaliin saakka.

        Tjaa'a. Itsekkin olen painanut tähän mennessä pyysistä työtä 8-9 tuntia 5 päivää viikossa(ei jää kovin kauaksi omasta suorituksestasi). Salaattia syön aina välillä ruoan kanssa, mutta muutoin napostelenkin makaronilaatikkoa, lasagnea, erilaisia wokkeja, pizzaa, pottumuusia ja falafelejä, seitanpihvejä ja mitä sitä nyt vähän kaikenlaista pöytään eksyy kaupasta. Hyvin olen tähän asti jaksanut ja jaksan varmasti tulevassakin. Eräs työkaverini puolestaan ei pahemmin muuta syökkään lounastauolla kuin lihaa ja puuskuttaa pienestäkin määrästä töitä. Itse vielä kolasin muutama sataneliötä käsivoimin lunta, kun sitä vielä oli, työpäivän jälkeen eikä edes hikeä tullut. Tai tuli kerran, kun oli tullut parikymmentä senttiä märkää lunta.


      • Jaysus kirjoitti:

        Tjaa'a. Itsekkin olen painanut tähän mennessä pyysistä työtä 8-9 tuntia 5 päivää viikossa(ei jää kovin kauaksi omasta suorituksestasi). Salaattia syön aina välillä ruoan kanssa, mutta muutoin napostelenkin makaronilaatikkoa, lasagnea, erilaisia wokkeja, pizzaa, pottumuusia ja falafelejä, seitanpihvejä ja mitä sitä nyt vähän kaikenlaista pöytään eksyy kaupasta. Hyvin olen tähän asti jaksanut ja jaksan varmasti tulevassakin. Eräs työkaverini puolestaan ei pahemmin muuta syökkään lounastauolla kuin lihaa ja puuskuttaa pienestäkin määrästä töitä. Itse vielä kolasin muutama sataneliötä käsivoimin lunta, kun sitä vielä oli, työpäivän jälkeen eikä edes hikeä tullut. Tai tuli kerran, kun oli tullut parikymmentä senttiä märkää lunta.

        "fyysistä työtä" piti sanomani.


      • Remppaliinu
        Jaysus kirjoitti:

        Tjaa'a. Itsekkin olen painanut tähän mennessä pyysistä työtä 8-9 tuntia 5 päivää viikossa(ei jää kovin kauaksi omasta suorituksestasi). Salaattia syön aina välillä ruoan kanssa, mutta muutoin napostelenkin makaronilaatikkoa, lasagnea, erilaisia wokkeja, pizzaa, pottumuusia ja falafelejä, seitanpihvejä ja mitä sitä nyt vähän kaikenlaista pöytään eksyy kaupasta. Hyvin olen tähän asti jaksanut ja jaksan varmasti tulevassakin. Eräs työkaverini puolestaan ei pahemmin muuta syökkään lounastauolla kuin lihaa ja puuskuttaa pienestäkin määrästä töitä. Itse vielä kolasin muutama sataneliötä käsivoimin lunta, kun sitä vielä oli, työpäivän jälkeen eikä edes hikeä tullut. Tai tuli kerran, kun oli tullut parikymmentä senttiä märkää lunta.

        Eipä tuollaista huonolla kunnolla jaksaisi.Sinulla kuulostaa olevan moni asia elämässä mukavalla mallilla.Toivottavasti vielä parempaa on luvassa! Jotenkin tuo kirjoituksesi toi mieleeni omat ahkerat jälkikasvuni.


    • työttömyydenuhalla

      Kuka on hiki..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4689
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe