Tuli nyhtökaura

tulihansesieltäkin

Tuli proteiinit(30%!!!) paremmat kuin lihasta, rasvat vain 5% ja hiilarit vain hyvä määrä.

Tuli
tuli
tuli
Nyhtökaura tuli!

35

191

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menihänsesinnekkin

      Tuli nyhtökaura ja rahat meni, 26 e on hyvä kilohinta
      Meni
      Meni
      meni
      Luottotiedot meni !

    • sosiaalinentilaus

      Turun Hansassa myytiin kaupassa 100 pkt nyhtökauraa neljässä minuutissa. Vaikka oli rajoitus /perhe.

    • epätuomas

      Onkohan tuo liian hyvää ollakseen totta.
      Toiset vannovat alkalisoivan ruokavalion nimeen. Kaura, pavut ja herneet on kaikki omissa sarjoissaan sieltä happamoittavimmasta päästä.
      http://www.valmarin.fi/emasarvoja.html

      Ja lienee tuo jotenkin 'prosessoitu' elintarvike joita pitäisi kuulemma välttää.

      Eikä hurja hypetyskään oikein herätä luottamusta...

      • liikahypekö

        epätuomas:lle

        "kuulemma" sanot. Kuulemme monia juttuja mutta tämä tuli ihan Arto Nybergissa sekä Suomen kuvalehdessä.

        Sk on kohtalaisen "hyvä" lehti jamielestäni varsin luotettavakin.

        Anteeksi intoni palstan avaajana.


      • perustelepas

        epätuomas:lle

        "lienee"

        Perustelut!


      • Houmaa

        Perustele hurjan hypetyksen ja toiston/tautologian ero.

        Huomaa myös mainonta ja sen käyttämät keinot.


      • onkaloihan

        "onkohan" ei ole mielipide.
        Tämä on keskustelupalsta.


      • voivoivoipa

        Hapan/emäs tasapainon voi kyllä korjata ruokavaliollakin.


    • uutis_ankka

      Eikös siinä ole aina ollut saman verran, nyhdettiinpä tai ei.
      Kaura-härkäpapu-herne nyhtö on oikea nimi .. ja kaurakin on vaan leseenä.

      Posessoitu kasvismössö siis.

      Jos seuraa uutisointia: ensin väitetään kivenkovaan että tämä ei ole mikään lihan korvike. Seuravassa uutisessa että tämä korvaa jauhelihan.

      Ja hinta tulee olemaan kalleimman jauhelihan luokkaa--paskapuhetta sekin, ei mikään jauheliha ole noin kallista.

      Minä teen kaurasta leivän, härkäpavut keitän ja herneet on parhaimmillaan
      muussin kanssa wallenbergin pihvin alla... joka muuten tehdään siitä parhaasta jauhelihasta ja voi vaikka pyöritellä kauraleipärouheessa.

      Samalla hinnalla, millä saa 400g nyhdettyä kauraa, tekee tuon koko setin.

      • annapalaa

        Kasvissyöjät eivät syö kasveja lihan korvikkeena.

        Lihaa eivät kasvissyöjät korvaa.

        Toki saat tehdä vaikka maailman parhaan ravintolan.

        P.S. Jauheliha tehdään teuraskarjasta. Siis eläimistä, jotka kasvatetaan navetoissa.
        Oletko kokeillut koiraa tai kissaa, hiirtä tai rottaa, kanarialintuja, marsuja, hamstereita?Miksi ne eivät ole parhaita?

        Miten määrittelet parhaan jauhelihan?


      • uutis_ankka

        Ihan ensinnäkin.
        Jos kesken lyhyen viestin laitat P.S ja sitten sen jälkeen vielä jaaritat, et kyllä ole ainakaan mikään kieliopin mestari. Mua ärsyttää suunnattomasti tuommoiset ääliöt. Huomaa sun kirjotuksesta muutenkin että ei ole kaikki muumit laaksossa.
        Etkä edes lukenut asiaa vaan heti aloit provota kotieläimillä.

        Jauheliha tehdään teuraskarjasta, tottakai. Paras jauheliha tehdään paistista.


      • Elintilaaa

        Mutta mitä jauheliha sisältää ja miten se vaikuttaa terveyteesi?

        Miten se on navetassa kasvatettu, sillä navetta ei ole naudan eikä sian normaali elintila.


      • Muutennn
        uutis_ankka kirjoitti:

        Ihan ensinnäkin.
        Jos kesken lyhyen viestin laitat P.S ja sitten sen jälkeen vielä jaaritat, et kyllä ole ainakaan mikään kieliopin mestari. Mua ärsyttää suunnattomasti tuommoiset ääliöt. Huomaa sun kirjotuksesta muutenkin että ei ole kaikki muumit laaksossa.
        Etkä edes lukenut asiaa vaan heti aloit provota kotieläimillä.

        Jauheliha tehdään teuraskarjasta, tottakai. Paras jauheliha tehdään paistista.

        "muutenkin"

        Perusteletko.


      • Suunnaton
        uutis_ankka kirjoitti:

        Ihan ensinnäkin.
        Jos kesken lyhyen viestin laitat P.S ja sitten sen jälkeen vielä jaaritat, et kyllä ole ainakaan mikään kieliopin mestari. Mua ärsyttää suunnattomasti tuommoiset ääliöt. Huomaa sun kirjotuksesta muutenkin että ei ole kaikki muumit laaksossa.
        Etkä edes lukenut asiaa vaan heti aloit provota kotieläimillä.

        Jauheliha tehdään teuraskarjasta, tottakai. Paras jauheliha tehdään paistista.

        uutis_ankka:lle

        Vai ärsyttää sinua SUUNNATTOMASTI. No hyvä niin. En jätä sua kylmäksi:)


      • Tosiankkaoot
        uutis_ankka kirjoitti:

        Ihan ensinnäkin.
        Jos kesken lyhyen viestin laitat P.S ja sitten sen jälkeen vielä jaaritat, et kyllä ole ainakaan mikään kieliopin mestari. Mua ärsyttää suunnattomasti tuommoiset ääliöt. Huomaa sun kirjotuksesta muutenkin että ei ole kaikki muumit laaksossa.
        Etkä edes lukenut asiaa vaan heti aloit provota kotieläimillä.

        Jauheliha tehdään teuraskarjasta, tottakai. Paras jauheliha tehdään paistista.

        Olen lukenut latinaa koko lukion ajan, joten tiedän P.S.: n tarkoituksen.

        Toisen nimittely kirjoituksessasi tuo mieleen erittäin vahvasti kokemasi pahan olon.
        Hyvä siis, että et jää kylmäksi.

        Montako kirjainta/sanaa saa post sriptumin jälkeen kirjoittaa? Sanopa se tarkalleen.

        P.S. Et tunnu perustelevan termiäsi "muutenkin". Et siis osaa:)


      • suunnattomammin
        Tosiankkaoot kirjoitti:

        Olen lukenut latinaa koko lukion ajan, joten tiedän P.S.: n tarkoituksen.

        Toisen nimittely kirjoituksessasi tuo mieleen erittäin vahvasti kokemasi pahan olon.
        Hyvä siis, että et jää kylmäksi.

        Montako kirjainta/sanaa saa post sriptumin jälkeen kirjoittaa? Sanopa se tarkalleen.

        P.S. Et tunnu perustelevan termiäsi "muutenkin". Et siis osaa:)

        Ärsyttääkö sinua mikään suunnattomammin kuin nyhtökaura ja P.S.?


      • Ärsyttttäääkö
        uutis_ankka kirjoitti:

        Ihan ensinnäkin.
        Jos kesken lyhyen viestin laitat P.S ja sitten sen jälkeen vielä jaaritat, et kyllä ole ainakaan mikään kieliopin mestari. Mua ärsyttää suunnattomasti tuommoiset ääliöt. Huomaa sun kirjotuksesta muutenkin että ei ole kaikki muumit laaksossa.
        Etkä edes lukenut asiaa vaan heti aloit provota kotieläimillä.

        Jauheliha tehdään teuraskarjasta, tottakai. Paras jauheliha tehdään paistista.

        Olen voittanut yhden novellikilpailun. Olen osallistunut yhteen novellikilpailuun.

        Ärsyttääkö?

        Arvaa voittosumma euroina:)


      • nenäää

        Korvike ja korvaa eivät ole sama asia.


      • opeopeopekin
        uutis_ankka kirjoitti:

        Ihan ensinnäkin.
        Jos kesken lyhyen viestin laitat P.S ja sitten sen jälkeen vielä jaaritat, et kyllä ole ainakaan mikään kieliopin mestari. Mua ärsyttää suunnattomasti tuommoiset ääliöt. Huomaa sun kirjotuksesta muutenkin että ei ole kaikki muumit laaksossa.
        Etkä edes lukenut asiaa vaan heti aloit provota kotieläimillä.

        Jauheliha tehdään teuraskarjasta, tottakai. Paras jauheliha tehdään paistista.

        uutis_ankka

        Olen myös äidinkielenmaikka.


      • Rusperu
        uutis_ankka kirjoitti:

        Ihan ensinnäkin.
        Jos kesken lyhyen viestin laitat P.S ja sitten sen jälkeen vielä jaaritat, et kyllä ole ainakaan mikään kieliopin mestari. Mua ärsyttää suunnattomasti tuommoiset ääliöt. Huomaa sun kirjotuksesta muutenkin että ei ole kaikki muumit laaksossa.
        Etkä edes lukenut asiaa vaan heti aloit provota kotieläimillä.

        Jauheliha tehdään teuraskarjasta, tottakai. Paras jauheliha tehdään paistista.

        uutis_ankka:lle

        Tiedätkö miten paljon luovista ja erilaisista tavoista viedä asiansa perille?
        Perustele!


      • äidinkieli_10

        Voihan Ruispieru.. tiiätkös sinä ja .. aloituskin on pelkkää luovaa tykitystä. hhahahaa


      • tyhmempikin_älyää
        opeopeopekin kirjoitti:

        uutis_ankka

        Olen myös äidinkielenmaikka.

        Taidat sotkea itsesi siihen ihmiseen joka luokan edessä koettaa takoa sun paksuun kalloosi äidinkieltä.
        Kyllä kaikki tunnistaa rakkuloiden kirjoittelut.
        Kuten tää P.S - tyyppi- ei tiedä asiosta yhtikäs yhtään mitään.
        Ihan tyypillistä tuon ikäiselle olla ärsyttävä ja saada ärsyttää, se kuuluu murrosikään. Kun ei sitä huomiota muuten saa.


      • kausaalikivinen
        tyhmempikin_älyää kirjoitti:

        Taidat sotkea itsesi siihen ihmiseen joka luokan edessä koettaa takoa sun paksuun kalloosi äidinkieltä.
        Kyllä kaikki tunnistaa rakkuloiden kirjoittelut.
        Kuten tää P.S - tyyppi- ei tiedä asiosta yhtikäs yhtään mitään.
        Ihan tyypillistä tuon ikäiselle olla ärsyttävä ja saada ärsyttää, se kuuluu murrosikään. Kun ei sitä huomiota muuten saa.

        Olen 56 v. vanha.

        "yhtikäs yhtään mitään"!?


      • envalehtele
        tyhmempikin_älyää kirjoitti:

        Taidat sotkea itsesi siihen ihmiseen joka luokan edessä koettaa takoa sun paksuun kalloosi äidinkieltä.
        Kyllä kaikki tunnistaa rakkuloiden kirjoittelut.
        Kuten tää P.S - tyyppi- ei tiedä asiosta yhtikäs yhtään mitään.
        Ihan tyypillistä tuon ikäiselle olla ärsyttävä ja saada ärsyttää, se kuuluu murrosikään. Kun ei sitä huomiota muuten saa.

        opeopeopekin:lle

        Opetan myös äidinkieltä. Olen luokanopettajakin.


      • kaurapallukka

        Montakohan maapalloa tarvitaan ihmiskunnan ruokkimiseksi nyhtötuotteella?


      • juu_juu_ääliöt

        Ja millä aikajanalla Suomen metsät kaadetaan ja raivataan pelloiksi.
        Aletaan siellä viljelemään kauraa ja sitten teollisuutta pystyyn että sitä pystyy nyhtämään.
        Sitten kun se onkin off line tuote mennäänpä konkusssiin. Kiinasta lennätetään jotain jauhoa ja sitä kopioidaan täällä.


    • flavomoideja

      Nyhtökaurasta en tiedä, mutta minulla toimii joka viikonloppu ryystöohra.

    • T1etämätön

      Mistä ihmeestä sitä nyhtökauraa saa? Siis miltä osastolta kaupasta: valmisruokaosastolta kenties? Kaupassa ei näy myyjiä mailla halmeilla, joten pitää kysyä täältä.

      • Esim. K-Citymarketeista ja Prismoista pitäisi löytyä samalta hyllyltä kuin jauhelihat. Joissain löytyy myös nyhtöpossujen läheltä. Menevät aika vikkelään käsistä aina tultuaan hyllylle, joten mitään takuita ei ole, että niitä olisi kellonympäri koko viikon saatavilla.


      • T1etämätön

        Etsin Prisman jauhelihahyllyltä, mutta ei löytynyt. Mielestäni ei ollut edes tyhjää tilaa, jossa sitä olisi ollut, mutta saatan olla väärässä. Toivottavasti ensi kerralla on parempi onni. Kiitos vastauksesta! :)


    • Luonnonmukaisesti

      Eipä tulisi mieleenikään ostaa moista teollisesti pitkälle prosessoitua elintarviketta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1156
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe