Monta prosenttia on yksi gramma suolaa?

Mika002

Hei! Yritän vähentää kohonneen verenpaineen vuoksi suolan käyttöä ja tavoitteena olisi ruokaa laittaessa noin 1 %:n suolapitoisuus. Keittiövaakani näyttää kuitenkin kaiken grammoina. Mikä on grammojen ja prosenttien välinen suhde?

14

1056

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xfjjj

      prosentti on 1 / 100 osa .

    • pelkäävä

      Ethän sä ole tosissas? Jos sä olet nuori, mä todella pelkään, keiden käsiin tämä maa jää, kun me ikäännymme.

    • TaiJi

      Et voi olla tosissas.....

    • huipghö

      Jos ennen laitoit yhden TL:län, laita jatkossa vaikkapa neljännes siitä. Osta oma verenpainemittari ja seuraa siitä lukemia. Muista että monet maustesekoitukset ovat jopa 50% suolaa. Suolaa saat monesta paikasta. Liikuntaa lisäämällä myös verenpaine laskee... Jos mahdollista.

      • ekskusemua

        Miten liikunta vaikuttaa suolansaantiin?


      • ei.o.nyt.rautalankaa
        ekskusemua kirjoitti:

        Miten liikunta vaikuttaa suolansaantiin?

        Liikunta vaikuttaa verenpaineeseen, ei suolan määrään.


      • npidåo

        Itse asiassa vaikuttaa. Keho luovuttaa suolaa ihon läpi kun hikoilee. Olet varmaan joskus nähnyt kun paita tulee valkoiseksi - se on suolaa.


      • ghdjsaklebuihcnwjskl
        npidåo kirjoitti:

        Itse asiassa vaikuttaa. Keho luovuttaa suolaa ihon läpi kun hikoilee. Olet varmaan joskus nähnyt kun paita tulee valkoiseksi - se on suolaa.

        Suola eli natrium nostaa verenpainetta, koska suola kerääntyy nesteeksi kehoon, jota sydän taas lisäämällä pumppausvirtaa yrittää poistaa= verenpaineen nousu. Tähän vaivaan saa sitten lääkärilta nesteenpoistolääkkeen ( sydänlääkkeen) joka taas piiskaa suolan pois kropasta munuaisten kautta virtsaan.


    • kuunteleva_suolakirkko

      "Monta prosenttia on yksi gramma suolaa? "
      Se on 1/M * 100 prosenttia, missä M on koko ruuan (sen määrän missä se yksi gramma suolaa on) massa grammoissa.

      • teukka28

        Miten meinasit mitata koko ruoan määrän etukäteen? Keittoa voi jatkaa vedellä, mutta esimerkiksi pizzasta ei saa salamin suolaa pois, jos salamin on valinnut täytteeksi.


    • kaikkieivoiosata

      Heippa
      1g suolaa 1 desilitraan nestettä, on nesteen suolaprosentti 1%. Eli litraan nestettä saa laittaa suolaa 10 g

    • yksinkertaisempaajoskus

      Jos käytät maustamiseen lihaliemikuutioita. Yhdessä lihaliemikuutiossa on noin 10g suolaa, eli se pitää liottaa litraan vettä jotta tämän nesteen suolapitoisuus olisi 1%.

    • huijausta.tässäkin

      Monet "maustesekoitukset" ovat todellinen pommi. Esim. kalamausteessa voi olla suolaa yli 50 %. Oikea nimi olisi
      "maustettua suolaa".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe