Monta prosenttia on yksi gramma suolaa?

Mika002

Hei! Yritän vähentää kohonneen verenpaineen vuoksi suolan käyttöä ja tavoitteena olisi ruokaa laittaessa noin 1 %:n suolapitoisuus. Keittiövaakani näyttää kuitenkin kaiken grammoina. Mikä on grammojen ja prosenttien välinen suhde?

14

1423

Vastaukset 14

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xfjjj

prosentti on 1 / 100 osa .

• pelkäävä

Ethän sä ole tosissas? Jos sä olet nuori, mä todella pelkään, keiden käsiin tämä maa jää, kun me ikäännymme.

• TaiJi

Et voi olla tosissas.....

• huipghö

Jos ennen laitoit yhden TL:län, laita jatkossa vaikkapa neljännes siitä. Osta oma verenpainemittari ja seuraa siitä lukemia. Muista että monet maustesekoitukset ovat jopa 50% suolaa. Suolaa saat monesta paikasta. Liikuntaa lisäämällä myös verenpaine laskee... Jos mahdollista.

• ekskusemua

Miten liikunta vaikuttaa suolansaantiin?

• ei.o.nyt.rautalankaa
        ekskusemua kirjoitti:

Miten liikunta vaikuttaa suolansaantiin?

Liikunta vaikuttaa verenpaineeseen, ei suolan määrään.

• npidåo

Itse asiassa vaikuttaa. Keho luovuttaa suolaa ihon läpi kun hikoilee. Olet varmaan joskus nähnyt kun paita tulee valkoiseksi - se on suolaa.

• ghdjsaklebuihcnwjskl
        npidåo kirjoitti:

Itse asiassa vaikuttaa. Keho luovuttaa suolaa ihon läpi kun hikoilee. Olet varmaan joskus nähnyt kun paita tulee valkoiseksi - se on suolaa.

Suola eli natrium nostaa verenpainetta, koska suola kerääntyy nesteeksi kehoon, jota sydän taas lisäämällä pumppausvirtaa yrittää poistaa= verenpaineen nousu. Tähän vaivaan saa sitten lääkärilta nesteenpoistolääkkeen ( sydänlääkkeen) joka taas piiskaa suolan pois kropasta munuaisten kautta virtsaan.

• kuunteleva_suolakirkko

"Monta prosenttia on yksi gramma suolaa? "
      Se on 1/M * 100 prosenttia, missä M on koko ruuan (sen määrän missä se yksi gramma suolaa on) massa grammoissa.

• teukka28

Miten meinasit mitata koko ruoan määrän etukäteen? Keittoa voi jatkaa vedellä, mutta esimerkiksi pizzasta ei saa salamin suolaa pois, jos salamin on valinnut täytteeksi.

• kaikkieivoiosata

Heippa
      1g suolaa 1 desilitraan nestettä, on nesteen suolaprosentti 1%. Eli litraan nestettä saa laittaa suolaa 10 g

• yksinkertaisempaajoskus

Jos käytät maustamiseen lihaliemikuutioita. Yhdessä lihaliemikuutiossa on noin 10g suolaa, eli se pitää liottaa litraan vettä jotta tämän nesteen suolapitoisuus olisi 1%.

• huijausta.tässäkin

Monet "maustesekoitukset" ovat todellinen pommi. Esim. kalamausteessa voi olla suolaa yli 50 %. Oikea nimi olisi
      "maustettua suolaa".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      145
      1145
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      118
      1032
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      214
      770
    4. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      765
    5. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      63
      715
    6. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      25
      706
    7. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      135
      696
    8. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      57
      612
    9. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      38
      588
    10. Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan

Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss
      Pyhäjärvi
      57
      541
    Aihe