Rauhan majakka jämsässä

1234590

Mitä kokemuksia teillä on rauhan majakan ruoka avusta muilla?itse nyt kaksi kertaa käyneenä mietin että menen kolmatta vaikka taloustilanne on se että näitä palveluita ja avustuksia tarvitaan.viime viikolla lauantaina käydessä ja ruokailun jälkeen kassin saaneena (maksoi 3euroa)kotona totesin että kassissa oli ruokaa kyllä mutta jauheliharasiassa oli päiväys 28.7.2015 eli aika vanhaa ja värikin kertoi jo enemmän kun tuhat sanaa.eilen oli "kinkkukeittoa"joka maistui aivan ullakolle ja 3euroa maksava kassi jonka jälleen ostin oli sisällötään seuraava:maitopurkki 19.2,jugurttia,17.2,jauheliha,5.10,nugettirasia 5.10,homeessa oleva fazerin riisipiirakkapussi ja taas viimeisistä 3 euroa.saako ko.paikka lain mukaan edes rahastaa?hukkaan siis viimeisistä 3 euroa joka lauantai ku tiistaisin ei kuulema edes rahalla saa ruokakassia vai ostanko kaupasta 3 eurolla päivän ruuat.

15

4221

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruokakulut

Olen käynyt siellä ja menen aina sinne sisälle. Ne tarjoilee pöytiin ruokaa. Minun mielestä se on ollu aina tosi monipuolista ja hyvää. Se ateria maksaisi varmaan paljon jossain huoltakarilla ja ei kait tommosia ole niissäkään on niin paljon syötävää. Ne antaa vielä kotiinkin ruokaa astiaan jos jää. Kannattaa ottaa leipää ja niitä kaikkia siitä hyllystä ne on tuoreita. Ei kannata ottaa muualta kassia kun siltä joka jakaa niitä kasseja jos ottaa muualta ne voi olla roskakassia. Minulle on annettu tiistainakin kassi ja on ollut hyviä aina. Kannattaako sun puhua niitten henkilökunnan kanssa miksi sulle on tapahtunut noin monta kertaa. Minä kun käyn kaupassa niin tämmöisen isokokoisen miehen ruuat maksaa muutaman kympin ja sillä ei elä kauan.

• takku456788

Siis on paljon syötävää vai ei? Jäi jotenkin epäselväksi, kun tuo suomenkieli ei ole hallussa "Se ateria maksaisi varmaan paljon jossain huoltakarilla ja ei kait tommosia ole niissäkään on niin paljon syötävää."

• lärvi

Ja onko naamavärkki mieluinen?? Se siellä vaikuttaa!

• jatkakaa

itse samaa mieltä ketjun aloittajan kanssa.ruoka ihan hyvää ja mahansa täyttää.ajoittain itse olen käynyt ko.paikassa ja viime aikoina todennut kyllä ihan samaa että kassien sisältö on pullaa,karjalanpiirakkaa,jugurttia ja jotain valmisruokaa pääasiassa.manen aikaan sai joskus jopa paistin tai fileen ja aina makkaraa ja leikkelettä.eikö näitä sitten jää yli kaupoista?epäilen koska enemmän asioin toisaalla (yksityinen jämsässä)ja häneltä saa kyllä ihan raaka aineita paisteista makkaroihin liha puolella.toisekseen tympii arvon ja majakan välinen kamppailu joka näkyy suomi 24 palstallakin täysin.

• hygienia

nyt kun kesä ja lämmin taas alkaa herää väkisinkin mieleen asia kuinka kylmäketju ko.paikassa toimii koska lakikin velvoittaa jakeluruuissakin että kylmäketju ei saa katketa missään vaiheessa.sama elintarvikelaki koskee kaikkia.olen käynyt muutamassa eri paikassa tutustumassa toimintaan ja niissä oli toteutettu tämä asia rakentamalla autoihin kylmälaatikot kuljetusta ajatellen.

• hah

Ne kuulkaa lihat menee parempiin suihin. Itse siellä käyneenä en saanut kuin homeista leipää. Mutta outoa, eikös he saa ,oneltsa kaupalta ilmaisia ruokia? Kuitenkin viikottain myydään keittoa?? Hyvä jämsän ämmä . Jatka tällä linjalla!

• Anonyymi

Myyvät ilmaiseksi saatuja ruokia? Saavat viikossa rahaa 400 - 600 euroa. Saavat jokaisesta kuntouttavassa työtoiminnassa olevasta 10 euroa päivässä. Mutta niinkuin tuttava sanoi, rahat haetaan juopoille

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myyvät ilmaiseksi saatuja ruokia? Saavat viikossa rahaa 400 - 600 euroa. Saavat jokaisesta kuntouttavassa työtoiminnassa olevasta 10 euroa päivässä. Mutta niinkuin tuttava sanoi, rahat haetaan juopoille

Niinpä. Keksi nainen oivan keinon saada rahaa. Ja lahjoitus ruoat menee tietylle porukalle?miten se tulipalo aikoinaan?

• Anonyymi

Noloa että tämä nainen valittiin edes Jämsän ämmäksi. Voi kun tietäisitte historian

• Anonyymi

Homeisia leipiä sain.siis kenen eteen tämä toiminta on?

• Anonyymi

Hedelmät on kans myös mätiä, kuten banaanit ja mandariinut. Köyhille kelpaa kakki!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hedelmät on kans myös mätiä, kuten banaanit ja mandariinut. Köyhille kelpaa kakki!

Miten se kylmäketju? Itse sain paketin riisipiirakoita. Kaikki homeessa

• Anonyymi

Tämä ns omistaja saa rahaa jokaisesta ns työntekijästä. Hygienia aivan perseellään
        Vessassa käydään, ei pestä käsiä.

• Anonyymi

Homeisia leipiä. Vieläkö tämä nainen hyysää juoppoja ja narkkeja? En yhtäkään lounasta ostaisi tuolta. Hygienia?

• Anonyymi

Juopot ja narkit on keittiössä. Kukaan ei osaa mitään. Mutta rahaa saa tämä omistaja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      139
      6639
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5719
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3882
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2392
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      35
      2248
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2187
    Aihe