Vakava Vetoomus

-PAM:lle
-AKT:lle
-SEL:lle
-Rakennusliitolle

Yhteiskuntasopimuksen hyväksymisen puolesta. Nyt tehty sopimusesitys ei ole hyvä mutta paras mahdollinen olosuhteisiin nähden. Jokainen ymmärtää että paljon pahempia vaihtoehtoja on luvassa jos sopimusta ei hyväksytä. Työväenliikkeen solidaarisuutta peräänkuulutan.

Oikeistodemari

72

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Edestalikollayök

Ymmärrän hyvin Ann Seliniä, jos nainen on niin luotaantyöntävä, että yksikään mies ei ole koskaan iljennytkoskea niin jotenkin sitä on itseään tyydytettävä.

• Pysyttäisiinkö asiassa. Tällä palstalla on aivan liikaa tällaista kielenkäyttöä naisista. Ihan yleisesti ja ystävällisesti sanottuna.

• Edestalikollayök
        OikeistoSosDem kirjoitti:

Pysyttäisiinkö asiassa. Tällä palstalla on aivan liikaa tällaista kielenkäyttöä naisista. Ihan yleisesti ja ystävällisesti sanottuna.

Kirjoitukseni on täyttä asiaa, etsi Selin kuva, Yök Yök Yök

• Onkohan.yhteinen.lelu

Eiköhän selin säläty maanantaina, kun Tavja antaa tuota jöötiä.

• tOSIKEPU
        Edestalikollayök kirjoitti:

Kirjoitukseni on täyttä asiaa, etsi Selin kuva, Yök Yök Yök

Entä paskanaana-Anneli Jäätteenmäki? Tai väärien valojen vannoja Sirkka - Liisa Anttila?
        Tai miehensä itsemurhaan ajanut Anu Vehviläinen?
        NÄIN TOIMII MAALAISLIITTO!

• Kissa.kissanhännän.itse

SAK:n Lyly suositti hyväksymistä, vaikka vaikeaa onkin. Hänellä on paras tieto. Lyly jää pian eläkkeelle - ei pyrkyritavoitteita.
        Parempi vähemmän huono ratkaisu kuin huonoin, joka voi olla tuntematon musta aukko.
        Musta aukko on vahvemman terroria, pimeät voimat häärää, ne joilla on näkyvää ja näkymätöntä valtaa.
        Älä ryhdy Heinäluoman, Piiraisen, Selinin ym. pelinappulaksi. Älä myöskään tyydy pikkupolitikoinnin heittopussiksi.

• Kissa.kissanhännän.itse kirjoitti:

SAK:n Lyly suositti hyväksymistä, vaikka vaikeaa onkin. Hänellä on paras tieto. Lyly jää pian eläkkeelle - ei pyrkyritavoitteita.
        Parempi vähemmän huono ratkaisu kuin huonoin, joka voi olla tuntematon musta aukko.
        Musta aukko on vahvemman terroria, pimeät voimat häärää, ne joilla on näkyvää ja näkymätöntä valtaa.
        Älä ryhdy Heinäluoman, Piiraisen, Selinin ym. pelinappulaksi. Älä myöskään tyydy pikkupolitikoinnin heittopussiksi.

Hyvin kiteytetty. Paljonko tässä asiassa on kysymys näiden liittojen sisäisestä valtapelistä. Pitää esittää kovaa johtajaa oman kannatuksen turvaamiseksi. Ei se tietenkään tuomittavaa ole. Mutta tämäkin näkökulma olisi hyvä ottaa huomioon.

• ihnehommaa

Joo, aika erikoista oli se, että Lyly neuvottelee ja neuvottelee ja neuvottelee, ja tekee sopimuksen ja sitten hänellä ei ollutkaan valtuuksia tehdä sopimusta, vaan tämä sopimus alistetaan liitoille. Miks sitten edes neuvoteltiin, kun ei ollut valtuuksia?

• HakaniemenVäyrysläinen

SSS-hallituksen "yhteiskuntasopimus" on pelkkä tyhjä sana ja kansan kusetusta hallituksen ja työmarkkinaeliitin toimesta.
      Toivottavasti kaatuu omaan älyttömyyteensä - olisi kiva nähdä Sipilän ja Stubidon ilmeet ja toimenpiteet sitten.
      Kävi miten kävi niin Sipilä tulee taas maanantaina telkkariin typerästi nauraen.

• Edestalikollayök

Entä kaskelotti nimeltä Selin?

• "Toivottavasti kaatuu omaan älyttömyyteensä - olisi kiva nähdä Sipilän ja Stubidon ilmeet ja toimenpiteet sitten."

Ilmeillä ei ole väliä, luulen ettei suurimmasta osasta ihmisistä ole yhtään kiva nähdä eikä ainakaan kokea niitä toimenpiteitä. Ainakin Akavan ja STTKn väki on varmaan pettyneitä.

Ei ole Sipilä tainnut nauraa telkkarissa, sekoitat johonkin vihervasuriin.

• UudetVaalit

SSS-hallitus on jo nyt rampa ankka - "toimenpiteet" ovat tasoa: ensin päätetään, sitten mietitään, jonka jälkeen perutaan.
        Sipilässä on jotakin pahasti pielessä - hän sössöttelee medioissa pääministerin ominaisuudessa, mutta ei tunnu ottavan yhteisiä asioita mitenkään vakavasti.

• DV8_Diva_XOXO kirjoitti:

"Toivottavasti kaatuu omaan älyttömyyteensä - olisi kiva nähdä Sipilän ja Stubidon ilmeet ja toimenpiteet sitten."

Ilmeillä ei ole väliä, luulen ettei suurimmasta osasta ihmisistä ole yhtään kiva nähdä eikä ainakaan kokea niitä toimenpiteitä. Ainakin Akavan ja STTKn väki on varmaan pettyneitä.

Akava ja STTK kai länimpänä "hallitusta" poliittisesti onkin, ja kipeimmin kai he katsovat olevansa "tulilinjalla" kun kansa tajuaa, missä niitä ylipalkattuja turhakkeita piileskelee, siis em. järjestöjen jäseniä.

• syötilästollisko77
        DV8_Diva_XOXO kirjoitti:

"Toivottavasti kaatuu omaan älyttömyyteensä - olisi kiva nähdä Sipilän ja Stubidon ilmeet ja toimenpiteet sitten."

HÄN näytti ihan selvästi, " homma jäi 1918 kesken ja saunan takana on tilaa" siis tappohommat käyntiin kuten maalasiliitossa on tapana. Lapuan laki voimaan.
        Syöttiläskepuille ei mikään riitä.

• VääräPaikka

vetoomuksellesi. Palstan vakavamminkin otettavat keskustelijat eivät pysty asiaan hiukkaakaan vaikuttamaan. "Majurit", "johtajat" ja muut hörhöt eivät ole siitä kiinnostuneitakaan, niillä on mielessä tärkeämmät asiat. Kuten Halosen eläke ja kapi.

• Hehhehhehhehheh

Neuvosi on hyvä ja paikallaan. Naurattaa vain tuo palstalla jatkuvasti nähtävä naurettava tosiasia: "Majurit", "johtajat" ja muut hörhöt eivät ole siitä kiinnostuneitakaan, niillä on mielessä tärkeämmät asiat. Kuten Halosen eläke ja kapi.

• kapilandia

Ja kapilaisilla kepu-, ja viljelijäkauna

• OpeOulusta
        Hehhehhehhehheh kirjoitti:

Neuvosi on hyvä ja paikallaan. Naurattaa vain tuo palstalla jatkuvasti nähtävä naurettava tosiasia: "Majurit", "johtajat" ja muut hörhöt eivät ole siitä kiinnostuneitakaan, niillä on mielessä tärkeämmät asiat. Kuten Halosen eläke ja kapi.

Minuakin naurattaa,mutta apteekissa hyytyi nauru,kun loppui raha.
        Vaikken ole koskaan työssä ollut,silti raha loppuu.

• Olen palstan vakavimmin otettavia keskustelijoita. Mitäpä sitä peittelemään.

• Huolta.heistäkin

Olen palstan vakavimmin otettavia keskustelijoita. Mitäpä sitä peittelemään.

Noo..en tiedä. Ainakin parempi kuin pari viimeistä.
        Jokin kommari, jolle ei oikeastaan käy mikään.
        Kansakin jo hälle tyhmää, mennyt Portugalin maatilalleen taas.
        Apteekissa kylläkin rahat loppui, millähän sai matkalipun ostettua maatilalleen.
        -vitsiähän se, näitä sekopaitä on. Miten heitä tulisi hoitaa ?
        Lääkitystä, sitten kulkevat kuin unessa, pää kallellaan, kun mielialaa katkaistu.

• Hehhehhehhehheh kirjoitti:

Olen itsekin puhunut joskus paskaa täällä. Mutta tällä kertaa olin ihan helvetin tosissani. Mutta ehkä tämä ei ole oikea foorumi vaikuttamiselle.

• SiisTämäOnS24Paskatuutti

Juu.... Hyvä huomio...
        Ehkä tämä ei tosiaan ole oikea foorumi vaikuttamiselle... : )

• SiisTämäOnS24Paskatuutti kirjoitti:

Juu.... Hyvä huomio...
        Ehkä tämä ei tosiaan ole oikea foorumi vaikuttamiselle... : )

Mistä sen tietää kuinka merkittäviä yhteiskunnallisia vaikuttajia täällä pyörii puheista päätellen?

• SUPOn.kassakaappi

Mistä sen tietää kuinka merkittäviä yhteiskunnallisia vaikuttajia täällä pyörii puheista päätellen?

OikeistoSosDem kirjoittaa pääosin puolitotuuksia ja sontaa.
        Tällä kertaa olen hänen kanssaan samaa mieltä. Tilanne on vakava. Sopimus kannattaa hyväksyä. Se on kansan etu.
        Ei pidä antaa ääripäiden voittaa. Ne on vain äänekkäitä pikkuporukoita.
        Ääripäillä tarkoitan Kokoomuksen äärioikeistosiipeä ja vasemmiston äärianarkisteja.

• SUPOn.kassakaappi kirjoitti:

Tällä kertaa olen hänen kanssaan samaa mieltä. Tilanne on vakava. Sopimus kannattaa hyväksyä. Se on kansan etu.
        Ääripäillä tarkoitan Kokoomuksen äärioikeistosiipeä ja vasemmiston äärianarkisteja.

Kiitos. Ymmärsit hyvin mitä ajoin takaa.

• SUPOn.kassakaappi kirjoitti:

Siltikään ei ole syytä kansan enemmistön ja tuottavimman osan ranteitaan viiltää pyynnöstä, kun sillä ei ole merkitystä laajemmassa kuvassa.
        Heikkona aikana, on aika järjetöntä valuttaa verta maahan, kun verensiirtopotilaita on jonossa.

• oma.nimi.paperiin

Prosenttilinja on epäoikeudenmukainen. Yksi prosentti on toiselle 18 euroa ja toiselle 60 euroa. Liittojen linja on suurentanut tuloeroja. Parempi olisi tasakorotus, esim. 30 e/kk kaikille. Leipä maksaa kaikille saman.
        NYT ei kuitenkaan ole aika muuttaa vuosikymmeniä jatkuneita prosenttilinjoja. Nyt on aika saada kilpailukykysopimus, joka antaa suomalaisille töitä - muillekin kuin virolaisille, puolalaisille ym.
        -Asumisen hinta on kallista, mutta ei työnantajan vika. Seuraava tavoite on vuokrakatto ja lisärakentaminen (samalla lisää töitä muillekin kuin rakentajille).
        NYT ON AIKA tehdä kilpailukykysopimus. Parempi olla sopimusosapuoli kuin hypätä tuntemattomaan. Oma nimi paperiin eikä toisen.

• opelius

Tupo kaatuu koska sipilä ja kumppanit ovat tyhmiä, yrittävät maksattaa työtätekevällä kansalla poliitikkojen möhläykset, talvivaara 600 000 euroa joka päivä veronmaksajien piikkiin.

• Jo_riittää

Naurettava avaus, eikö olisi paras kun jättäisit SosDem:n pois tuosta nimimerkistäsi?

Mitä hyvää tuo yhteiskuntasopimus antaa pienipalkkaiselle työntekijälle?
      Missä on työpaikat joita piti tulla yritysten Kela maksun poistosta, missä on työpaikat joita piti tulla yhteisöveron alennuksesta?
      Kuka uskoo, että näistä leikkauksista niitä tulisi, tuskin kukaan?

Lue tämä juttu:
      http://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/2016030421218839_pk.shtml

"Reaalinen kilpailukyky on ensisijaista, mutta hetkessä ei luoda ylivoimaisia tuotteita, saati loistavia yritysjohtajia. Tasapainottamisen rinnalla on elvytettävä. Lainaa infra- ja muihin investointeihin saa halvalla. Koulutusleikkauksista on tingittävä.

Ennenaikaiset vaalitkin ovat nyt mahdolliset. "

• Antaa se sen verran että vielä pahempaa tulee jos sitä ei hyväksytä. Mutta jos ei voida uskoa niin ei sitten. Kyllä minäkin olen sitä mieltä että elvyttääkin voisi. Ja ei sitä velanottoa tarvitse niin pelätä. Mutta kun nyt mennään tässä reaalitodellisuudessa. Ei missään toiveajattelussa ennenaikaisista vaaleista. Nyt mennään Porvarihallituksen säännöillä. Inhorealismi on joskus paras tulevaisuuden tae. Sitäpaitsi jos ne Demareiden nukkuvat tai Persuja äänestäneet olisivat äänestäneet Demareita tilanne voisi olla toinen. Meillä olisi ehkä Punamulta. Että kenenkähän syy tämä viime kädessä on. SDP:n itsensä. Ja paljonkohan niitä ääniä meni Kokoomukseen Urpilaisen poisheittämisen vuoksi. Itse äänestin Demareita joten voinen mielestäni hyvällä omalla tunnolla kutsua itseäni Oikeistososiaalidemokraatiksi. Kannattaisi nyky SDP:ssäkin suhtautua vähän kunnioittavammin meihin.

• Sosialismi.on.rikos

Antaa se sen verran että vielä pahempaa tulee jos sitä ei hyväksytä. Mutta jos ei voida uskoa niin ei sitten. Kyllä minäkin olen sitä mieltä että elvyttääkin voisi. Ja ei sitä velanottoa tarvitse niin pelätä. Mutta kun nyt mennään tässä reaalitodellisuudessa. Ei missään toiveajattelussa ennenaikaisista vaaleista. Nyt mennään Porvarihallituksen säännöillä. Inhorealismi on joskus paras tulevaisuuden tae. Sitäpaitsi jos ne Demareiden nukkuvat tai Persuja äänestäneet olisivat äänestäneet Demareita tilanne voisi olla toinen. Meillä olisi ehkä Punamulta. Että kenenkähän syy tämä viime kädessä on. SDP:n itsensä. Ja paljonkohan niitä ääniä meni Kokoomukseen Urpilaisen poisheittämisen vuoksi. Itse äänestin Demareita joten voinen mielestäni hyvällä omalla tunnolla kutsua itseäni Oikeistososiaalidemokraatiksi. Kannattaisi nyky SDP:ssäkin suhtautua vähän kunnioittavammin meihin.

Suoḿi vielä inhoaa vasemmistoa. Tulee kommunistein kohtalo,
        kannatus putoaa laillansa.

Velkaa ja velkaa lisää vain. EI PUHETTA MITEN VELKAA ALETAAN LYHENTÄÄN.
        EI sellaisia nousuja tule enään joilla velka kuitataan.
        Pakko alkaa elämään tulojen mukaan. Se on vyönkiristystä vähän kaikilta.
        Ettei se minua koskisi kun olen sosialisti, ne jo saisi jäädä taakse.
        Pienempituloisten elämä pitää turvata, hekin tehneet aikanaan maan eteen. Pätkätyötä, sairautta, mitä nyt ollutkaan, kun tulot jääneet alakanttiin. Kaikki nyt ei olleet niin vireelejä työn perään, mutta siltikin. Vanhasen hallitus teki takuueläkkeen, josta SDP oli hirvesti vastaan silloin. Kun sosialistein pitäisi olla tuommoisesta hirveästi puolesta. Sosialistit on tekopyhiä.

• KaupKesk

Antaa se sen verran että vielä pahempaa tulee jos sitä ei hyväksytä. Mutta jos ei voida uskoa niin ei sitten. Kyllä minäkin olen sitä mieltä että elvyttääkin voisi. Ja ei sitä velanottoa tarvitse niin pelätä. Mutta kun nyt mennään tässä reaalitodellisuudessa. Ei missään toiveajattelussa ennenaikaisista vaaleista. Nyt mennään Porvarihallituksen säännöillä. Inhorealismi on joskus paras tulevaisuuden tae. Sitäpaitsi jos ne Demareiden nukkuvat tai Persuja äänestäneet olisivat äänestäneet Demareita tilanne voisi olla toinen. Meillä olisi ehkä Punamulta. Että kenenkähän syy tämä viime kädessä on. SDP:n itsensä. Ja paljonkohan niitä ääniä meni Kokoomukseen Urpilaisen poisheittämisen vuoksi. Itse äänestin Demareita joten voinen mielestäni hyvällä omalla tunnolla kutsua itseäni Oikeistososiaalidemokraatiksi. Kannattaisi nyky SDP:ssäkin suhtautua vähän kunnioittavammin meihin.

Hyvää Maaliskuun ensimmäistä Sunnuntaita, kaikille kirjoittajille. Erityisesti hyviä stooreja vetävälle,OikeistoSosDemille. Olen täysin samaa mieltä hänen kanssaan tuosta yhteiskuntasopimuksesta. Sillä kaikki muut vaihtoehdot ovat selvästi huonompia kuin tuo y-sopimus.
        Lauri Lylyn täytyy ottaa tiukkaan puhutteluun, nuo rakennusliiton ja Pam,in johto. Uskon että he järkipuhetta kuuntelee, tuo AKTn Piirainen on ainakin minun luottamuksen menättänyt. Että siellä ei asiat parane muuten kuin miestä vaihtamalla. Aatelkaa viime vuonnakin Suomessa 143 eri lakkoa, siitä tulee enemmän kuin jokatoinen työpäivä on lakkopäivä. Ruotsissa vastaavia 5 päivää tuossa asiassa voitaisiin ottaa oppia ruotsista.
        Jahkailut sikseen ja nimet sopimuksiin, parivuotta mennään näillä. Kun vienti alkaa paremmin vetää, aurinkokin alkaa paistaa polun päästä, niin aletaan taas hieman saamaan korotuksiakin ansioihin. Eläämää tää vain on, ei sen kummenpaa.

• KaupKesk kirjoitti:

Hyvää Maaliskuun ensimmäistä Sunnuntaita, kaikille kirjoittajille. Erityisesti hyviä stooreja vetävälle,OikeistoSosDemille. Olen täysin samaa mieltä hänen kanssaan tuosta yhteiskuntasopimuksesta. Sillä kaikki muut vaihtoehdot ovat selvästi huonompia kuin tuo y-sopimus.
        Lauri Lylyn täytyy ottaa tiukkaan puhutteluun, nuo rakennusliiton ja Pam,in johto. Uskon että he järkipuhetta kuuntelee, tuo AKTn Piirainen on ainakin minun luottamuksen menättänyt. Että siellä ei asiat parane muuten kuin miestä vaihtamalla. Aatelkaa viime vuonnakin Suomessa 143 eri lakkoa, siitä tulee enemmän kuin jokatoinen työpäivä on lakkopäivä. Ruotsissa vastaavia 5 päivää tuossa asiassa voitaisiin ottaa oppia ruotsista.
        Jahkailut sikseen ja nimet sopimuksiin, parivuotta mennään näillä. Kun vienti alkaa paremmin vetää, aurinkokin alkaa paistaa polun päästä, niin aletaan taas hieman saamaan korotuksiakin ansioihin. Eläämää tää vain on, ei sen kummenpaa.

Kuten sinnekin. Kyllä se kevät siitä tulee. Täytyy kuitenkin muistaa että enemmistö SAK:n liitoista hyväksyi Y-sopimuksen. Hieman erikoista solidaarisuutta osoittavat nämä ulosjääjät.
        Ruotsista voisimme ottaa mallia monessakin asiassa. Muunmuassa sikäläisestä sopimisen ja yhteen hiileen puhaltamisen kulttuurista.

• Omanpesänlikaajako

".. vielä pahempaa tulee jos sitä ei hyväksytä"
        Mistä sitä vielä pahempaa tulee, jos tuota ei hyväksytä? Sinun puheistasiko? Niitä tuskin monikaan pitää uskottavina.
        Ei sellaista demaria olekaan, joka, silloin kun demarit ovat oppositiossa, puhuu pääoman ja valtiovallan suulla. Sellainen demari on petturi ja omaan pesään paskantaja.

• OikeistoSosDem kirjoitti:

Ongelma on nimenomaan ne porvarihallituksen säännöt, jotka muuttuivat matkanvarrella. Ylimielisyyden ja tietämättömyyden lisäksi, keinovalikoima kun on sellainen, joilla ei ole mitään positiivista vaikutusta Suomen talouteen, vaan ainoastaan sitä heikentävä vaikutus. Rikkaat, siis ne joille noista toimista on hyöty, eivät suomessa kuluta eivätkä investoi.

Hallituksen olisi ollut syytä iskeä noihin 11 miljardin osinkoihin, mikäli olisi aikonut uskottavasti palakansaajien kanssa alkaa maata rakentamaan ja vaatia työväestöltä uhrautumista "Suomen edun vuoksi".

Aivan liikaa juostaan "sijoittajien ja muiden paskasakin" perässä, joita ei kiinnosta yhteiskunnan vakaus, eikä sen mahdollistava suhteellisen tasa-arvoinen kohtelu. Nyt sellaista ei ollut nähtävissä, eivätkä henkilökemiatkaan oikein natsanneet - Sipilän Stubbimainen alku, persujen auttamatton typeryys ja kieli Sipilän ja Stubbin per.....ä.

Kyllä tuo sopimus, muutamin muutoksin viellä mahdollinen on, jos hallituksen tolliskot sitä taas eivät ylimielisyydellään pilaa.

• Omanpesänlikaajako kirjoitti:

".. vielä pahempaa tulee jos sitä ei hyväksytä"
        Mistä sitä vielä pahempaa tulee, jos tuota ei hyväksytä? Sinun puheistasiko? Niitä tuskin monikaan pitää uskottavina.
        Ei sellaista demaria olekaan, joka, silloin kun demarit ovat oppositiossa, puhuu pääoman ja valtiovallan suulla. Sellainen demari on petturi ja omaan pesään paskantaja.

Jos tosiasioiden tunnustaminen on mielestäsi petturuutta ja omaan pesään paskantamista niin eihän siinä mitään. Ei niitä Kokoomukseen karanneita äänestäjiä ainakaan tuolla retoriikalla "pääomasta saada takaisin. Olisi totisesti SDP.ssä aika herätä tähän päivään. Mutta Oikeistodemareitahan on niin muodikasta syyttää kaikesta mahdollisesta. Vasemmistoliitossa on osittain paljon nykyaikaisempaa ajattelua.

• ulrich kirjoitti:

Ongelma on nimenomaan ne porvarihallituksen säännöt, jotka muuttuivat matkanvarrella. Ylimielisyyden ja tietämättömyyden lisäksi, keinovalikoima kun on sellainen, joilla ei ole mitään positiivista vaikutusta Suomen talouteen, vaan ainoastaan sitä heikentävä vaikutus. Rikkaat, siis ne joille noista toimista on hyöty, eivät suomessa kuluta eivätkä investoi.

Hallituksen olisi ollut syytä iskeä noihin 11 miljardin osinkoihin, mikäli olisi aikonut uskottavasti palakansaajien kanssa alkaa maata rakentamaan ja vaatia työväestöltä uhrautumista "Suomen edun vuoksi".

Aivan liikaa juostaan "sijoittajien ja muiden paskasakin" perässä, joita ei kiinnosta yhteiskunnan vakaus, eikä sen mahdollistava suhteellisen tasa-arvoinen kohtelu. Nyt sellaista ei ollut nähtävissä, eivätkä henkilökemiatkaan oikein natsanneet - Sipilän Stubbimainen alku, persujen auttamatton typeryys ja kieli Sipilän ja Stubbin per.....ä.

Kyllä tuo sopimus, muutamin muutoksin viellä mahdollinen on, jos hallituksen tolliskot sitä taas eivät ylimielisyydellään pilaa.

Olen ihan samaa mieltä osingoista. Ylipäätään hyvätuloisten verotusta olisi paljonkin varaa kiristää. Samoin hallituksen toiminta oli taitamatonta vuoden loppuun asti. Mutta nyt mennään näillä vuoteen 2019 asti.

Olen ihan samaa mieltä osingoista. Ylipäätään hyvätuloisten verotusta olisi paljonkin varaa kiristää. Samoin hallituksen toiminta oli taitamatonta vuoden loppuun asti. Mutta nyt mennään näillä vuoteen 2019 asti.

Ei se nyt ihan noinkaan mene, että hallituksen toilailujen pohjalta tuhotaan maa, kun nyt "sattunut" osumaan taitamaton hölmö porukka hallitukseksi, osittain valehtelemalla ja vääritelemällä juutujaan. Kyllä asia on muutettava, mikäli hallitus ei eroa, sitten on vaan käytettävä keinoja, joilla typeryksiä ohjataan järkevämpään suuntaan. Niinhän nyt "Ay-liikekin on tehnyt", ja osa haluaa viellä lisää hallitusta ohjata - hyvä niin, nyt vaan on "nyrkkiporukan" otettava opiksi.

• ulrich kirjoitti:

Ei se nyt ihan noinkaan mene, että hallituksen toilailujen pohjalta tuhotaan maa, kun nyt "sattunut" osumaan taitamaton hölmö porukka hallitukseksi, osittain valehtelemalla ja vääritelemällä juutujaan. Kyllä asia on muutettava, mikäli hallitus ei eroa, sitten on vaan käytettävä keinoja, joilla typeryksiä ohjataan järkevämpään suuntaan. Niinhän nyt "Ay-liikekin on tehnyt", ja osa haluaa viellä lisää hallitusta ohjata - hyvä niin, nyt vaan on "nyrkkiporukan" otettava opiksi.

Tätä ei pidä käsittää vittuiluksi. Mutta valitettavasti äänestäjällä ei ole muuta kuluttajansuojaa kuin seuraavat vaalit. Ainoa asia johon hallitus voi kaatua on se että SOTE:n suhteen sukset menevät täysin ristiin.

• >MaatalousSYÖTTILÄÄT, siis syöttiläät, voisivat maksaa edes pienen osan omista elämästään, mutta kun ei
        ,

Tätä ei pidä käsittää vittuiluksi. Mutta valitettavasti äänestäjällä ei ole muuta kuluttajansuojaa kuin seuraavat vaalit. Ainoa asia johon hallitus voi kaatua on se että SOTE:n suhteen sukset menevät täysin ristiin.

Siksi on ammattiliitot, jotka voivat vaikuttaa "kesken" matkaa asioihin, kun ne alkavat mennä kansan kannalta aivan päin helvettiä ! Kyllä siis jonkinlainen jatkuva kontrolli hallituksellekin on !

• Jo_riittää

Paljon niitä tuli takaisin, minä satun tietämään kun samassa vaalipiirissä asun ex puheenjohtajan kanssa. Hänen politiikkansa oli täydellinen pettymys, mutta niin oli hänen isänsäkin, koskaan ei ministeriksi päässyt. Niitä lähti Jutan valtiovarainministerikauden aikana paljon. Siitä politiikasta ei silloin voinut tietää mikä on kokoomuksen ja mikä on sdp politiikkaa.

Nythän on nähty mitä tapahtui kun persut lähti oikeiston kelkkaan, kannatus meni. Antti Rinne sentään pysäytti hallituksessa sen oikeistovyöryn ja sai siitä kokoomuksen vihat yhteistyökyvyttömyydestä. Persut eivät ole "yhteistyökyvyttömiä" ja jälki hirvittää.

• SuomiSuohon

Suomi on täyspaska maa, jossa täyspaskat "johtajat" höpöttää sekopänä. Parempi ettei mitään saada sovittua, ja kohta lähtee iso pyörä pyörimään jossa heidän valtansa loppuu.

Aikaa on ollut puhua esimerkiksi vanhusten kohtelusta ties miten pitkään (raha ei ongelma vaan täyspaskat johtajat).

• repareppana

Oon täysin samaa mieltä kanssas!vittu ku joku tulis ja pyyhkäsis koko maan tonne kuutakiertävälle!onneks tajusin muuttaa sieltä pois.voi vittu että tuntyy hyvältä seurata ulkopuolisena suomen kuolin kamppailua.
        Suomalaiset on olevinaan niin saatanan ylivertasia,yliihmisiä joka asiassa ja alalla.
        Mun mielestä tyhmempää kansaa ei tältä pallolta löydy.
        Kuole suomi!ja pian..

• Onneksi_sulla

on kuitenkin tuo polla säilynyt kunnossa ; )))

• repareppana

Voisiks ny esittää niitä pahempia vaihtoehtoja?
      Pitäiskö kääntää taas kerran kääntää poskee ja ottaa auliisti
      vastaan?Ettekö jo tajua ett Suomi on konkassa,mitn pahempaa siis ei voi enään tulla!

• Sitä konkaa vaan eivät ole aiheuttaneet työntekijät, eivätkä ammattiliitot, vaan poliittiset puolueet, politikot, virkamiehet ja ne, joiden laulua ovat nämä porvarivetoiset hallitukset laulaneet.

Ei oikein vaikuta järkevältä, että se porukka joka on jopa menosta varottanut, joutuu maksamaan laskut, ja tuhon ja konkan aiheuttaneet jatkavat toimiaan, kuin mitään ei olisi tapahtunut. Mikäli tämä EK-sakki haluaa jotain, osoittakoot sitten yhteistyökykyä ja halua osallistua kustannuksiin. Muuten saavat haistaa pitkät, ja siirtyä niihin parempiin ja halvempiin maihin. Niissä ei kyllä johtajat ja heidän perheensä eivät voi elää kuin ihmiset, siis ilman jatkuvaa suojelua ja pelkoa kidnappauksista, pommi-iskuista jne. jne. Tuollaisten puuttuminen, maksaa aina yhteiskunnassa jotain.

• demarituho

Jos ammattiliitot eivät nyt puolusta jäsenistöään palkanalennuksia ja sosiaaliturvan leikkauksia vastaan, niin milloin sitten. SSS puhuu kuinka nyt ajetaan työttömien asiaa. Ei juuri härskimpää propagandaa voisi kuvitella. Palkkojen yleinen leikkaaminen leikkaa aina kokonaiskysyntää, josta on seurauksena lisää konkursseja yrittäjille ja lisää työttömyyttä palkansaajille.

• Unohdit sen, että 300 000 000 € lisää maatalousELÄTEILLE.
        NÄIN TOIMII MAALAISLIITTO ja kepu pettää aina.

• osmium1 kirjoitti:

Unohdit sen, että 300 000 000 € lisää maatalousELÄTEILLE.
        NÄIN TOIMII MAALAISLIITTO ja kepu pettää aina.

Mielummin tuettua suomalaista kuin, jossain jotenkin tuotettua, jonka alkuperää ei ole selvillä, tai on jonkin kemianjätin monopolien alainen, ja josta maksetaan kiritysrahoja yhtiölle.

• kepuukko

Voisi kyllä hieman miettiä, mitä kautta voi vaikuttaa SAK:n ammattiliittojen päötöksentekijöihin. Olen varma, että päätöksentekijät eivät juuri Suomi24 palstoilla käy.

• hattuttaa

Työssä käyvä aikuinen pitää kyllä ymmärtää miten niitten etuja ajetaan.Selin puolustaa omiaan, niin tuntuu täälläkin palstalla keskustalaiset kun he mollaavat muita.Jos vielä joku luulee että tällä kurjistamispolitiikalla luodaan työpaikkoja ,ei .Mutta orjapaikkoja syntyy.

• OikeistoSosDem

Kun niitä etuja olisi parhaiten ajettu hyväksymällä pienimmän pahan vaihtoehto. Ennenaikaiset vaalit kuuluvat aikakauteen jolloin meillä oli presidentti joka hajoitteli eduskuntia mielensä mukaan.

• De coy,

Kiitos avauksestasi. Ei siinä juuri järkeä ole. Muttei varmaan ole niin tarkoituskaan.

Pienimmällä pahalla viittaat vaihtoehtoon pakkolaeille. Siinä tapauksessa suurempaa pahaa ei lainkaan ole. Pakkolait olivat bluffi. Miksi siis viittaat niihin?

• tuntemattomatsotilaat kirjoitti:

De coy,

Kiitos avauksestasi. Ei siinä juuri järkeä ole. Muttei varmaan ole niin tarkoituskaan.

Pienimmällä pahalla viittaat vaihtoehtoon pakkolaeille. Siinä tapauksessa suurempaa pahaa ei lainkaan ole. Pakkolait olivat bluffi. Miksi siis viittaat niihin?

Näinhän se on että kun asiaa aletaan puhumaan se on järjetöntä. Valitettavasti pakkolait eivät olleet bluffia. Kuvitteletko tosiaan että hallitus perääntyisi tässä asiassa. Sehän olisi poliittinen itsemurha. Kuten olen sanonut tässä on nyt harha siitä miten asioiden toivottaisiin olevan verrattuna siihen mitä ne todellisuudessa ovat. Meillä on nyt liberalistista politiikkaa ajava porvarihallitus vuoteen 2019 asti. En minäkään siitä pidä. Mutta olisiko kannattanut SDP:n nukkuvien käydä äänestämässä.
        Ja ei nyt kannata kuvitella jollain Yleislakolla saatavan hallitusta nurin. Se on mennyttä maailmaa.

• Höpö höpö syöttiläs, niitä ei tule. Tämä nykyinen Toteemitollisko on ymmärtänyt sen, ettei typerinkään kepusyöttiläs voi tehdä mitä lakeja hän haluaa.
        Kepun suuri isänmaa on rajan takana, siis Neuvostoliitto, ja isänmaalliset voimat, SDP ja Kok pystyvät kepulaisten ja äärikommunistien raukkamaiset aikeet estämään.

• osmium1 kirjoitti:

Höpö höpö syöttiläs, niitä ei tule. Tämä nykyinen Toteemitollisko on ymmärtänyt sen, ettei typerinkään kepusyöttiläs voi tehdä mitä lakeja hän haluaa.
        Kepun suuri isänmaa on rajan takana, siis Neuvostoliitto, ja isänmaalliset voimat, SDP ja Kok pystyvät kepulaisten ja äärikommunistien raukkamaiset aikeet estämään.

Valitettavasti SDP on ajanut niin vasemmalle ja Kokoomus oikealle että edellytyksiä Sinipunaan ei taida olla ihan heti.
        Näistä vanhoista jutuista olen samaa mieltä.

Valitettavasti SDP on ajanut niin vasemmalle ja Kokoomus oikealle että edellytyksiä Sinipunaan ei taida olla ihan heti.
        Näistä vanhoista jutuista olen samaa mieltä.

Kokoomushallituksessa koettu, eikä mitään hyvää sanottavaa. Kokoomuksen paikka on oppositiossa, jos se nyt yleensäkään on eduskunnassa oltava. Se kun koostuu pääasiassa merkanttitasoisesta konttoripäällikköluokasta. Siis valitettavasti pääosin turhakkeista, jonka näkee toiminnastakin.

SDP ei minusta niinkään vasemmalla ole, Lipposen ja Jutan aikana siirtyi aivan liian lähelle kokoomusta, itseasiassa oikealta ohi. Nuo kaksi demarit sekoittikin, ja Rinne osaltaan kun sinne hallitukseen hetkeksi tunki.

Näinhän se on että kun asiaa aletaan puhumaan se on järjetöntä. Valitettavasti pakkolait eivät olleet bluffia. Kuvitteletko tosiaan että hallitus perääntyisi tässä asiassa. Sehän olisi poliittinen itsemurha. Kuten olen sanonut tässä on nyt harha siitä miten asioiden toivottaisiin olevan verrattuna siihen mitä ne todellisuudessa ovat. Meillä on nyt liberalistista politiikkaa ajava porvarihallitus vuoteen 2019 asti. En minäkään siitä pidä. Mutta olisiko kannattanut SDP:n nukkuvien käydä äänestämässä.
        Ja ei nyt kannata kuvitella jollain Yleislakolla saatavan hallitusta nurin. Se on mennyttä maailmaa.

Sosiaalidemokraattien pää-äänekannattajakin toteaa "Pakkolait olisivat kaatuneet perustuslakiin":

http://demokraatti.fi/pakkolait-olisivat-kaatuneet-perustuslakiin

Sipilä ja Stubb ovat molemmat viikonlopun aikana julkisesti myöntäneet saman.

Miksi siis alistua olemattoman uhan alla?

• aamenet

Suomen ripuli kepulit sekä sekoomus perskärpäsineen saa suksia hevon vittuun Suomea ja Suomalaisuutta tuhoamasta.

• tervemenoa

Paljon pienempi porukka eli reilu 20 prossaa sosialisteja voi suksia mainitsemaasi paikkaan valehtelemasta. Sosialistien aate on tuontitavaraa, ja vasemmisto nostaa kannatustaan vain kurjistamalla ensin elinolot.

• SoonMorot

Kepulaisilla ja persuilla vakavaa, kun tietää lopputuloksen seuraavissa vaaleissa.

• Kylmää_kyytiä

Avaajalle: Esittäisit mieluummin vetoomuksen yritysjohtajille, että yrittäisivät edes tehdä muutaman uuden työpaikan niillä miljardeilla mitä edellinen hallitus ja tämä nykyinen ns. hallitus ovat ryöstäneet palkansaajilta ja verottajalta. Kaikki on valunut osinkoina ja optioina veroparatiiseihin.

• Minä en ainakaan osaa kuvitella, miten tuo "yhteiskuntasopimus" auttaisi minua työllistämään lisää porukkaa, mutta esimerkiksi Venäjän kanssa välien normalisoituminen mahdollistaisi parnkymmenen työntekijän lisäämisen.
        Muutenkaan en tuosta sopimuksesta oikein sellaisia piirteitä löydä, joista olisi melle PK-yrittäjille hyötyä, tai merkitystä.

• Tämä kaikki on totta. Mutta se vetoomus tulee kaikumaan kuuroille korville. Tässä on nyt kysymys vahinkojen minimoimisesta.

• Vahinkoja minimoidaan ennaltaehkäisemällä.

Hallituksen kaataminen on parasta annealtaehkäisyä vuoteen 2019 saakka.

• tuntemattomatsotilaat kirjoitti:

Vahinkoja minimoidaan ennaltaehkäisemällä.

Hallituksen kaataminen on parasta annealtaehkäisyä vuoteen 2019 saakka.

Kekkosdiktatuurissa kaadettiin hallituksia. Nyt kuitenkin onneksi elämme normaalissa parlamentarismissa. Sinipunan eväät taitavat joka tapauksessa olla syödyt toistaiseksi SDP:n ja Kokoomuksen toisistaan erkanemisen vuoksi.

Kekkosdiktatuurissa kaadettiin hallituksia. Nyt kuitenkin onneksi elämme normaalissa parlamentarismissa. Sinipunan eväät taitavat joka tapauksessa olla syödyt toistaiseksi SDP:n ja Kokoomuksen toisistaan erkanemisen vuoksi.

P.S. Jos sopu syntyy. Toivon totisesti Jussi Järventauksen ja tiettyjen Äärikokoomuslaisten pitävän suunsa kiinni.

P.S. Jos sopu syntyy. Toivon totisesti Jussi Järventauksen ja tiettyjen Äärikokoomuslaisten pitävän suunsa kiinni.

Näillä on Häkämies mukaan lukien enää kyse siitä, että haluavat pelastaa oman henkilökohtaisen uskottavuutensa, jotta pääsisivät maineensa menetettyään vielä johonkin suojatyöpaikkaan. Ja rahoittajatahot vaativat vastinetta vaalirahoitukselle.

• Päiväjärjestys: SAK, EK ja Hallitus neuvottelevat ensi kesään saakka.

1) SAK ja EK eivät ole päässeet yksimielisyyteen ns. "yhteiskuntasopimuksesta" tai ns. "kilpailukykysopimuksesta". SAK:n suurin liitto PAM ja lähes puolet SAK:n jäsenistä ovat sen jo nyt hylänneet ja jäävät sopimuksen ulkopuolelle. Tämä tyrmistytti EK:n.

2) SAK ja Oikeistohallitus eivät ole päässeet yksimielisyyteen Metalliliiton, Paperiliiton, Puuliiton, Sähköliiton ym. liittojen asettamista ehdoista (pakkolakien peruminen, 1,5 miljardin leikkausten peruminen, veronalennukset palkansaajille).

3.) SAK venyttää neuvotteluita EK:n kanssa ja hallituksen painostamiseksi kesään asti. Metalliliitto, Paperiliitto, Puuliitto, Sähköliitto ym. katsovat kortit uudestaan ja uudestaan. Hallitus ja EK voivat vain tulla enemmän ja enemmän vastaan.

4.) Hallituksen uskottavuus on mennyt pakkolakien osoittautuessa bluffiksi. Tässä pokerissa ei myöskään pelata pikavoittoja. Aika tekee työtään ja hallituksen asema murenee pala palalta. EK:lle hallituksesta ei enää edes Stubb uskalla antaa tukeaan.

Elämme mielenkiintoisia aikoja. Maailma muuttuu kun sitä muutetaan.

• Suo8mlaineN

Meillä on vain yksi luotettava taho: Suomen hallitus. Se kestää tämänkin punikkien hyökkäyksen. SDPSAK on nyt virallistanut, että se ei aja Suomen etua vain johtajiensa suuria palkkoja.

Jopa Suomen rumin nainen yrittää turhaan kiristää hallitusta.

• Mummomökistä

Maamme on mafian hallussa. Hallitus on menettänyt kansalaisten luottamuksen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      174
      1504
    2. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      56
      1225
    3. puukkotappelu-keskella-tieta

https://www.paivanlehti.fi/puukkotappelu-keskella-tieta-kohta-toinen-miehista-makasi-elottomana-maassa/ Poliisi sai klo
      Rovaniemi
      13
      1191
    4. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      51
      1091
    5. Missä Martina miehineen?

Onko tämä v. 2009 Turhin julkkis unohdettu nyt vallan? Mistä nyt tulee rahaa, kun ketään ei kiinnosta? Tähänkö päättyi M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      193
      1064
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      61
      972
    7. Onko enää rakkaudentunteita

Minua kohtaan?
      Ikävä
      51
      742
    8. Skandaali on persujen vaaliromahdus, ei jonkun metsän kaataminen

Huvittaa kuinka persut yrittävät saada heidän omasta skandaalistaan huomion aivan toisaalle. Persut ovat huonoja häviäm
      Maailman menoa
      252
      727
    9. Miten pääsisin vielä tutustumaan sinuun?

Tekisi mieli etsiä sinut facebookista ja laittaa viestiä, se vaan olisi vähän noloa mutta silti haluaisin kokeilla. Siel
      Ikävä
      30
      698
    10. Haluatko sä enää

Mun kans mitään? ❤️ on ikävä
      Ikävä
      37
      692
    Aihe