Tarkistelin "kotivara"-kaappieni sisältöjä. Perheessä myös keliaakikko.
Gluteenittomista jauhoista edelleen pelittää maultaan moitteettomasti esim. Semper-jauho vuodelta 2013 (siis parasta ennen). (=eli ilmeisesti totaalisen kuolleita nuo jauhot!:)
Sen sijaan valkoiset vehnäjauhot ovat jo vuoden yli päivyksen eltaantuneita.
Nyt olisi käytettävissä satsi joulukuussa 2015 viimeisellä käyttöpäivällä. Koko ajan huoneenlämmössä. Löytyy spelttijauhoa, hiutaleita ym.
En viitsisi muita raaka-aineita haaskata, joten siksi kysyn täältä, onko kokemusta, kuinka paljon yli päiväyksen menneist jauhoista vielä saa kunnollisia leipiä/leivonnaisia?
Jauhojen ja hiutaleiden parasta ennen päiväys ohi
LeipurinTusina
1
459
Vastaukset
- empätierä
En leipomisesta tiedä, mutta itse olen käytellyt menestyksekkäästi 18.12.13 'bäst före' -vehnäjauhoja, tosin vain kastikkeiden tekoon, kun en leipomista harrasta. Aamupuuro tuli keiteltyä 09.02.2015 kaurahiutaleista ja ihan se maistui tuoreelta.
Tasalämpöisessä, kuivassa ja pimeässä tilassa säilytettynä kuivat elintarvikkeet säilyvät käytännössä miltei loputtomiin. Parasta ennen -päiväyshän on vaan jonkinlainen suositus, joka valmistajien on ilmeisesti pakkauksiin laitettava. Jollain tavallahan tuotteiden ikä pitää kuitenkin kirjata ylös.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232692Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292292- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532170Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211782Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891642Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961576- 2931461
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409- 1331408