Kannattis mennä tarkistamaan lumitilanne katolta

katolla

Ritinää ja ratinaa.... jopas, lunta olikin talon katolla niin paljon että jopa rintamamiestalon katto alkoi valittamaan (huopakatto). Onneksi ehdin puhdistaa ennen isompaa vahinkoa. Pientä korjausta jouduin tekemään. Ei näin suuria lumimassoja näy enää HYVINkään rakennetut katot kestävän. Varoituksen sananen vain kanssaihmisille. Ohentakaa lumikerrosta ennen kuin katto hajoaa. Eikä ole mikään laho rakennus. Lumen vesipitoisuus on jo nyt Aika riittävä, ajatellaanpa sitten kun tästä vielä suveaa. Selvisin onneksi säikähdyksellä.

9

132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kunnaapurikin

höpö,höpö täällä lapissa katot on laskettu kestämään 250kg m2 huomioi myös nollakelillä paino laskee,monet tekee pöljyyttään vain vahinkoa katolle,kun siellä kolan kanssa hilluu.

• Hgfdsertyu

Joo!
        Eihän se ole kuin jokaisen omalla vastuulla.
        Puottaako lumet katoilta,vai ei.

• tasakattotasapäilä

Riittävä kaltevuus on ratkaisu.

• Lapaataikylykiä

Ne onnettomat jotka näilläperin ovat tasakattoihin sortuneet menkööt katolleen lapioimaan. Tyhymyyvestä kärsii koko kroppa ja lopulta lompakkokin. Me muut kattellaan räystäälle vain kuivienlihojen perään.
        "katot on laskettu kestämään 250kg m2 huomioi myös nollakelillä paino laskee"... mitäs tämä tarkoittaa???

• juhannuksena.vähän.lunta

Jos on paksu lompsa niin kantsii joka talvi käyvä katolla kolien ja lapioden kans jopa useammin. Näin on helppo pilata katto ja uusia se useasti. Laiskat pärjää tässäkin.

• kunnaapurikin

eikös se paino laske,valuvan veden mukana?

• Katolla

No, huomasinpa juuri kuinka typeriä on nämä porukat jotka täällä sivuilla seikkailevat. Enpä enää kajoa koko sivuihin.

• Jhfddfyu
        kunnaapurikin kirjoitti:

eikös se paino laske,valuvan veden mukana?

Ei!
        Paino vasta nousee sillon.
        Koska lumi tiivistyy kosteuden noustessa.

• Hjkiyytt
        Katolla kirjoitti:

No, huomasinpa juuri kuinka typeriä on nämä porukat jotka täällä sivuilla seikkailevat. Enpä enää kajoa koko sivuihin.

Kannata vetää hernettä nenään.
        Iteppä vastaavat katon korjauksistaan, jos tulee alas...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      275
      2855
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      41
      2271
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      347
      1977
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      110
      1712
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      105
      1644
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1355
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1307
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1243
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      55
      1169
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1141
    Aihe