Ritinää ja ratinaa.... jopas, lunta olikin talon katolla niin paljon että jopa rintamamiestalon katto alkoi valittamaan (huopakatto). Onneksi ehdin puhdistaa ennen isompaa vahinkoa. Pientä korjausta jouduin tekemään. Ei näin suuria lumimassoja näy enää HYVINkään rakennetut katot kestävän. Varoituksen sananen vain kanssaihmisille. Ohentakaa lumikerrosta ennen kuin katto hajoaa. Eikä ole mikään laho rakennus. Lumen vesipitoisuus on jo nyt Aika riittävä, ajatellaanpa sitten kun tästä vielä suveaa. Selvisin onneksi säikähdyksellä.
Kannattis mennä tarkistamaan lumitilanne katolta
9
132
Vastaukset
- kunnaapurikin
höpö,höpö täällä lapissa katot on laskettu kestämään 250kg m2 huomioi myös nollakelillä paino laskee,monet tekee pöljyyttään vain vahinkoa katolle,kun siellä kolan kanssa hilluu.
- Hgfdsertyu
Joo!
Eihän se ole kuin jokaisen omalla vastuulla.
Puottaako lumet katoilta,vai ei.
- tasakattotasapäilä
Riittävä kaltevuus on ratkaisu.
- Lapaataikylykiä
Ne onnettomat jotka näilläperin ovat tasakattoihin sortuneet menkööt katolleen lapioimaan. Tyhymyyvestä kärsii koko kroppa ja lopulta lompakkokin. Me muut kattellaan räystäälle vain kuivienlihojen perään.
"katot on laskettu kestämään 250kg m2 huomioi myös nollakelillä paino laskee"... mitäs tämä tarkoittaa??? - juhannuksena.vähän.lunta
Jos on paksu lompsa niin kantsii joka talvi käyvä katolla kolien ja lapioden kans jopa useammin. Näin on helppo pilata katto ja uusia se useasti. Laiskat pärjää tässäkin.
- kunnaapurikin
eikös se paino laske,valuvan veden mukana?
- Katolla
No, huomasinpa juuri kuinka typeriä on nämä porukat jotka täällä sivuilla seikkailevat. Enpä enää kajoa koko sivuihin.
- Jhfddfyu
kunnaapurikin kirjoitti:
eikös se paino laske,valuvan veden mukana?
Ei!
Paino vasta nousee sillon.
Koska lumi tiivistyy kosteuden noustessa. - Hjkiyytt
Katolla kirjoitti:
No, huomasinpa juuri kuinka typeriä on nämä porukat jotka täällä sivuilla seikkailevat. Enpä enää kajoa koko sivuihin.
Kannata vetää hernettä nenään.
Iteppä vastaavat katon korjauksistaan, jos tulee alas...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2752855Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka412271Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3471977- 1101712
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1051644Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121355- 661307
- 681243
- 551169
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771141