moi! ajattelin että te juotte paljon porkkana mehua/tai popsitte porkkanaa...niin siis juon porkkanamehua 2 lasia päivässä(puollossa lukee desi päivässä)kuinka nopeasti iho muuttuu kelletäväksi ja onko liiasta a-vitamiinista jotain haitaa?kokemuksia?...
kiitos jo valmiiksi:)
kysymys porkkanamehusta!
5
779
Vastaukset
- Xveg
Tehdäänpä asia aivan selväksi: Kuvailemassasi tilanteessa ei ole kyse A-vitamiinin liika-annostelupulmista. Porkkanassahan on beetakaroteenia, jonka elimistö MUUTTAA A-vitamiiniksi sen mukaan, kun tarvitsee sitä. Porkkanamehua juomalla et saa liikaa A-vitamiinia. Eri asia jos mehua on vartavasten rikastettu synteettisellä A-vitamiinilla.
A-vitamiinipillereillä vaara on hyvin todellinen.
Isompi haitta on siitä, jos mehuun on lisätty paljon sokeria tms makeutusaineita.- nimetön
kävin katsomassa pulloon,se oli luomuviljellyistä porkkanoista ja sokeria oli vähän...entäs se iho?
- nimetön
niin siis olen itsekkin kasvissyöjä,mutta en ole koskaan pitänyt porkkanoista..nyt kuitenkin haluaisin ihoon väriä
- ei tule
ihoon minkäänlaista väriä. Ns. urbaani legenda ja toisin ei nyt tarvitse kenenkään yritää väittää.
- porkkana
ei tule kirjoitti:
ihoon minkäänlaista väriä. Ns. urbaani legenda ja toisin ei nyt tarvitse kenenkään yritää väittää.
Näkisitpä ihoni! Aina saa kuulla kuinka keltainen olen. Väri on sitä vahvempi mitä enemmän olen syönyt porkkanoita. Mut ne on vaan niin hyviä.. Eikä se iho ruman värinen ole, mut paljon keltaisempi kuin muilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1372001
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.1311676Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11526Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras881423- 321421
Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne1321234Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet541154- 251120
Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221021- 51914