Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ruoka ohjetta kaivataan

HiihtohousuNainen

Ensi lauantaina tulee hyvä ystäväni vuosien takaa kylään ja mietin kuumeisesti mitä tarjoan. Minulla on nyt koossa perusta: israelilaisia uuden sadon perunoita ( ajattelin keittää ) sekä pakasteista ostettu punajuurilaatikkosalaatti eines, aika ruokaisa ja täyteläinen.

Mitä ihmettä noiden rinnalle tai siihen pääruuaksi? Mielellään jotain hiukan kevyempää kun tämä mies joka tulee on hyvin lihava. Olisiko joku kana-juttu sopivaa vai minkälainen kasvis systeemi? Olen ihan neuvoton tässä.

5

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Googleta_ohjeita

      Miehet ei yleensä arvosta kanaa ,ainakaan suikaletta.. vaikka oisivatkin lihavia.
      Tuntuis vähän pakkolaihduttamiselta.

      Tee Wallenbergin pihvit. Miehet yleensä tykkää lihasta nimittäin ja tämä on vähän laadukkaampi ja juhlavampi versio siitä, tulee vähärasvaisesta pihvijauhelihasta. Eikä tosiaan monimutkainen kun vaan muistaa että kaikki aineet pitää olla ehdottoman kylmiä.

      Punajuurelle käy aurajuusto muodossa kun muodossa .

      Jos päädyt wallenbergiin, tee niistä perunoista muussi, sen lisäksi herneitä ja sitruunaa lohkoina josta voi pusertaa pihvin päälle.

      Netistä saat ohjeet, iisi biisi.

      .. jos mietit asiaa laihdutuksen kantilta.. kannattaa vielä väsätä alkuruoaksi joku keitto, esim tomaatti-vuohenjuusto sopis tuohon. Ei näytä ankealta kun pinnalle ripottaa vielä parmessania (saa ihan jauhettuna purkkikamana) ja vihreää yrttiä.

      Jälkkärinä sorbetti tai itsetehty jäätelö, joka onnistuu ihan sähkövatkaimella, ei tartte konetta.

      Kylläisyyskeskus ilmoittaa vasta 20 min päästä ruokailusta että ei tarvita lisää ruokaa.. niin että hyvät tauot ruokien välillä :o)))

    • herkkuamonenlaista

      Sillä sun tarjoamalla ateriallako se ystävä laihtuu?
      Ja mitä ihmettä on "pakasteista ostettu punajuurilaatikkosalaatti eines"??? Pakastettua punajuurilaatikkoa? pakastettua punajuurisalaattia? einespunajuurisalaattia? einespunajuurilaatikkoa? pakastettua einespunajuurilaatikkoa?????
      Jospa menisitte ravintolaan syömään jotain kunnollista...

    • kevyt_ruoka

      Jätä punajuuri-hörselö yöpalaksi - sinä et hänen linjojaan ohjaa !
      Alkuruoaksi sosekeitto tai avokado http://ruoka.fi/reseptit/savuporolla-taytetyt-avokadot
      Pääruoaksi savulohta, keitettyä parsakaalia , hernettä ja perunoita, kermaviilikastike omenalla ja piparjuurella maustettuna
      Jälkiruoaksi vaikka hedelmäsavariini ja kahvi

      • HiihtoHousuNainen

        Kiitos kaikille vastaajille tähän asti.

        Minä en ole oikein kokkaus tyyppiä ja ajattelin ihan Citymarketin lähinnä pakaste altaasta hankkia jotain puoli valmista. Se punajuuri juttu, en oikein osaa kuvailla on hyvää ja aika hienoakin. Sellaista vähä kuin pata-tyylinen. Itse tykkään punajuurista ja mietin olisikohan sen punajuuripadan lisänä Kivikylän Lindtrömin pihvit liian punajuuriset kokonaisuudessa?

        Ehkä tyhmä kysymys, mutta saako niitä Wallenbergin pihvejä valmiina eineksenä?

        Ajatteli sitten kyllä jälkiruuaksi ihan Valion Nougat jäätelöä tai sitten lähestyvän Pääsiäisen kunniaksi Mämmiä vaniljajäätelöllä. Minä mieluiten hankin ruuat aika tai lähes valmiina.


      • Googleta_ohjeita_

        Voi olla liikaa punajuurta jos vielä laitat lindstömit...
        Wallenbergejä en ole nähnyt valmiina mutta on tosi helppo tehdä. Taikina on vähän niikuin kaurapuuroa, aika pehmeää. Se vaan nostellaan klöntteinä leivänmuruihin, pyöritellään siinä ja sitten kuumalle pannulle. pari minuuttia per puoli riittää.

        Hyviä valmispihvejä oli ainakin joskus Lidlissä (en ole kyllä käynyt aikoihin) , karitsaa. Tosi mureita, sulattaa vaan ja heittää pannulle, eivätkä maistu villasukalle niinkun lammas yleensä. Pääsiäsiruokaa sekin...

        Kantsii varmaan testata ennen H-ketkeä :o)

        Mämmistä tekisin jäädykkeen, ei ole vaikea sekään !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2217
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1652
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1466
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1367
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe