Katuruokatapahtumien verot ja hygieniapassit

vero.n.maksaja

Kuinka nykyään suosituissa katuruokatapahtumissa hoidetaan veronkeräys ja valvotaan hygieniaa?

Esim. http://www.hs.fi/kaupunki/a1458446793102 "Helsingin katuruoka­tapahtuma ylitti kävijä­odotukset"

Aika harvalla siviilillä on kassakonetta, hygieniapassi saattaa olla toki olemassa varsinaisen leipätyön puolelta.

Mutta valvooko kukaan näitä tapahtumia, että verottaja saa omansa, ja että asiakkaat eivät saa ruokamyrkytystä?

5

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koti_leipuri

      Enpä usko että tarviaa maksaa veroja.
      Olen leiponyt kymmenet kerrat myyjäisiin ja tapahtumiin , niistä vaan täytetään lomake johon tulee sun tiedot.
      Ei koskaan kysellä myyntituolosta mitään, eikä verottajaa näy kiinnostavan.
      Ei ole kukaan tullut valittamaan ruokamyrkytyksestä.

      Hygieniapassi pitää olla, muuten ei saa myydä.

      • hippelithuijaa

        Tuskin näillä hörhöillä mitään hygienia-passia on - kunhan jotain sapuskaa väsäävät toisille hörhöille, joiden mielestä streetfood on ihan niinkuin ihkua.

        Toki ripuloidaan yhdessä - onhan sekin jonkin sortin yhteisölyllisyyttä.

        Hygieniapassista vielä - kyseessä on muutaman tunnin rasti ruutuun koe eikä mittaa mitään ja sama salmonella-testin kanssa - testin aikana et siis ollut vatsataudissa, mutta testin jälkeinen kebab taas tartutti sinut, mutta testin mukaan olet "puhdas" ainakin puoli vuotta.

        Jotenkin nämä testit ja sertifikaatiot vain lyö vasten kasvoja - voiko mitään naiivimpaa edes olla olemassa - siis ihan aikuisten oikeesti.


      • ei_huijaa

        Kyllä jouduin itse opiskelemaan matskun läpi ennakkoon hygieniapassiin ja ilman sitä tuskin oisi mennyt läpi. Samalla kurssilla oli juuri näitä ylimielisiä "heittämällä läpi" -tyyppejä.. eipä mennyt. Samoin thaikkuja ja samat sanat.
        Erityisesti bakteerit, stafylokoit, streptokokit jne kannattaa lukea tarkkaan läpi jos meinaa sen suorittaa. Maksoi pari v sitten 80e ja uusintakoe 40e. Sadassa kysymyksessä saa olla 5 virhettä. Koe on joka kerta erilainen, tietsikka tekee sen päiväsen kokeen.

        Ruokapalvelussa kun olin töissä, jokaisen ulkomaan matkan jälkeen (vaikka Tallinna) joudut käymään salmonellatestissä taas. Senkään takia en harrasta Venäjän enkä Tallinnan päiväreissuja.

        Ei kenenkään ole pakko ostaa katuruokaa, jos on tuo asenne kun sulla.


    • TuomasAH

      Myynti on ulkomyyntinä alv vapaata.
      Hygieniapassi tarvitaan yli 1kk mittaisen työskentelyyn.

      • kokokesäilmanpassia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      51
      3636
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      12
      2098
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1584
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1434
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1391
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      20
      1312
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1208
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1134
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1079
    10. 23
      1059
    Aihe