Opetusta pitää voida arvostella, henkilöä EI.

Eräspalstalainenvaan

Tämä palsta on keskustelupalsta. Sillä pitäisi voida keskustella asiallisesti, asioista. Ihmisten pitäisi kyetä tuoda näkökantojaan asiallisesti esille, ilman, että henkilöitä ruvetaan pilkkaamaan ja ajamaan helvettiin. Henkilökommentointi on väärin. Ihminen, joka sellaiseen syyllistyy, tekee väärin ja antaa itsestään huonon kuvan.

67

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siunattu

Teuvolla on oikeus ja velvollisuus kertoa ihmisille että he joutuvat helvettiin ja ennenaikaiseen kuolemaan jos he vastustavat Teuvoa.

• Niinköväität

Väärin, niin väärin. Teuvo ei saa tehdä epäraamatullisia asioita ilman seuraamuksia. Jeesus kielsi kadotustuomion lausumisen. Sinäkö sanot, ettei Jeesuksen kiellosta pidä välittää? Juuri näitä vääriä opetuksia pitää vastustaa.

• Siunattu

Kuka sanoi näin? Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

• AnselmiToiwiainen
        Siunattu kirjoitti:

Kuka sanoi näin? Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

Minä tiedän, Jeesus sanoi sen. Jeesus on Jumala ja hänellä, vain Jumalalla on oikeus lausua kadotustuomio jonkun ylle. Hän sanoi sen lisäksi ihmisille, jotka turvasivat omiin tekoihinsa ja "synnittömyyteensä", siis fariseuksille. Teuvo kun sattuu olemaan ihminen, niin hänelle ei Jeesus ole antanut oikeutta lausua kadotustuomiota. Toivottavasti nyt käsitit.
        PS. Jeesus ei lähetä kadotukseen sellaisia ihmisiä, jotka häneen turvaavat.

• AnselmiToiwiainen
        Siunattu kirjoitti:

Mark.16:16: "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." ( Jeesus Kristus )

Luuk.6:37: "Älkää tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan." ( Jeesus Kristus )

Aika selvää puhetta, eikö? Mutta silti eräät EIVÄT HALUA YMMÄRTÄÄ.

• Siunattu kirjoitti:

Todellinen rakkaus ei tuomitse näin. Tällaisista lauseista selviää kuinka ihmisen vaikutus on päässyt näihin kirjoituksiin.

Kun jokaisella on sisimmässään Taivasten valtakunta.
        Kyykäärmeen sikiöt ovat niitä hairahtuneita ajatuksia joita jotkut syytävät ympärilleen ymmärtämättä että Tuomio kuuluu Jumalalle ja viimeinen tuomio on tuomio rakkauteen.

Kun myös Jeesus kuuluu anteeksiannon piiriin. Ei tuomita henkilöä

Asiasta voidaan olla olla montaa mieltä

• Sanonpaminäkin

Jos koet kovana ja armottomana niin MIKSI SINÄ ET VOI TODELLA PYSÄHTYÄ ja KÄÄNTYÄ JUMALAN PUOLEEN

JA PYYTÄÄ ETTÄ JUMALA SINULLE NÄYTTÄÄ TOTUUDEN JA

OHJAA SINUT TOTUUTEEN.

(ps.en huuda)Sillä sanoin minä en voi silmiäsi

avata, mutta TIEDÄN JUMALA VOI.

Siis mikä estää KÄÄNTYMÄSTÄ JUMALAN PUOLEEN?

Vielä sinun tekstiisi tiedätkö minkä hengen tuotos

se on?

• enkelipallo kirjoitti:

Todellinen rakkaus ei tuomitse näin. Tällaisista lauseista selviää kuinka ihmisen vaikutus on päässyt näihin kirjoituksiin.

Kyykäärmeen sikiöt ovat niitä hairahtuneita ajatuksia joita jotkut syytävät ympärilleen ymmärtämättä että Tuomio kuuluu Jumalalle ja viimeinen tuomio on tuomio rakkauteen.

Kun myös Jeesus kuuluu anteeksiannon piiriin. Ei tuomita henkilöä

Asiasta voidaan olla olla montaa mieltä

Tässä sinulle tämänkin kansan keskelle perustettuja Saatanan erihenkisiä lahkoja eli Jeesuksen ilmoittamia rosvojen luolia:

Voisitko kertoa, kenen joukossa sinä enkelipallona pompit?

adventistit

aglikaanit

agrigolalaiset

arkkimunkkilaiset

armonkalliolaiset

baalbeklaiset

babtistit

birkittalaissisaret

branhamilaiset

cityseurakuntalaiset

dominikaanit

elämänsanalaiset

elämänlähdeläiset

eläväsanalaiset

ekumeeniset

exoduslaiset

gnostilaiset

henotesläiset

helluntailaiset

hengenuudistuslaiset

heränneet

esikoiset

ilmestysmajalaiset

ilosanomalaiset

israelinystävät

Joosualaiset

jehovalaiset

Jeesuksen pyhän veren papit

Jeesuksen ruumislaiset

Jeesus on herralaiset

katolilaiset kylväjät

kansanraamattuseuralaiset

kalleimman veren sisaret

kansanlähetysläiset

Kellonkartanolaiset

koivuniemiläiset

korpelalaisuus

kotikirkkolaiset

kulmakivenseurakuntalaiset

kulmakiviseurakuntalaiset

kuninkaansoturit

kristilliset eläkeläiset

kriisipalvelulaiset

kotisatamalaiset

liekkiläiset

luterilaiset

lähetysseurakuntalaiset

luthersäätiöläiset

lasarusveljet

lähdekalliolaiset

lännenhunttarilaiset

maranatalaiset

majakkalaiset

metodistit

missiomaailmalaiset

mormoonit

munkkiluostarin munkit

nunnaluostarin nunnat

nokialaismissiolaiset

onewayhouselaiset

ortodoksit

pelastusarmeijalaiset

patmoslaiset

palatsiseurakuntalaiset

paavalinsynodilaiset

paratiisikotilaiset

pikkuesikoiset

priskillalaiset

pyhänikolauslaiset

perjantaikristuksellelaiset

raamattupuhuulaiset

radiodeiläiset

rauhansanalaiset

rauhanyhdistysläiset

ristiinnaulitut

risteyspaikkalaiset

ristiretkeläiset

ropolaiset

rukouspalvelulaiset

rukousystäväläiset

ruusuristiläiset

ristiinnaulittulaiset

saalemilaiset

sanansaattajalaiset

sanajaylistysläiset

sauluslaiset

savenvalajalaiset

scientologilaiset

siloalaiset

slevy:n miespapit

slevy:n naispapit

stefanuslaiset

suomenraamattuopistolaiset

teologisetinstituuttilaiset

tabernaakkelilaiset

takeitnowlaiset

teologisetistuuttilaiset

Timoteusyhteisöläiset

totisestiparannetut

tuomasmessulaiset

totuudenystäväläiset

tunnustukselliset luterilaiset

torontonsiunaajalaiset

uusheränneet

uusapostoliset

uusitoivolaiset

uusiviiniläiset

valon enkelit

vapaakirkolliset

vanhauskoiset

vapaamuurarit

viadolorosalaiset

vineyardilaiset

yhteyskristuksessalaiset

yhteysliikeläiset

yeshualaiset

• Teuvo opettaa niin kuin hän on itsensä opetanut, mitä muuta kukaan voi. Anteeksi jos tämä tuntu liian henkilökohtaiselta.

• AnselmiToiwiainen

Se, että sinun oppejasi ja uhkailujasi vastustaa on aivan oikein, eikä se todellakaan ole mikään anteeksiantamaton synti. Älä siis viitsi höpötellä.

• Sinulla on täysin vapaa oikeus nähdä minussa kuten kenessä tahansa sinun näkemyksesi mukainen...... Edelleen mitä muuta kukaan voi? Myötä eläjiä sinullekin matkallesi Teuvo, vertaistuki on korvaatonta

Aloitus oli pyyntö keskusteluun asiasta ei henkilöstä.

• enkelipallo kirjoitti:

Sinulla on täysin vapaa oikeus nähdä minussa kuten kenessä tahansa sinun näkemyksesi mukainen...... Edelleen mitä muuta kukaan voi? Myötä eläjiä sinullekin matkallesi Teuvo, vertaistuki on korvaatonta

Aloitus oli pyyntö keskusteluun asiasta ei henkilöstä.

Mitenkä valheen hengessä vaeltava voi olla Totuuden Hengessä vaeltavan rinnalla myötäeläjänä?

• TeuvoSuni kirjoitti:

Mitenkä valheen hengessä vaeltava voi olla Totuuden Hengessä vaeltavan rinnalla myötäeläjänä?

Ainakaan minä en ole epäillyt sinua valehtelijaksi.
        En ole henkilönä pyhä, mutta eikö Totuuden Hengen myötä kulje muitakin kuin sinä

• enkelipallo kirjoitti:

Ainakaan minä en ole epäillyt sinua valehtelijaksi.
        En ole henkilönä pyhä, mutta eikö Totuuden Hengen myötä kulje muitakin kuin sinä

Nämä ovat Jeesuksen sanat häneltä Hengen ja tehtävän saaneille:

"Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut. Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt."

Jos tätä palstaa tulee tutkimaan joku Jumalan valittu, joka ei vielä kuitenkaan ole Kristukselta Henkeä ja tehtävää saanut, niin Pyhä Henki varmasti varjelee hänet niin, ettei hän tuhoa omaa elämäänsä heti ensimmäiseen lauseen totuutta, ja ala herjata sen julistajaa eksyttäjäksi.

Näitä ihmisiä ei täällä ole yli 10 vuoden aikana montaakaan näkynyt eikä kuulunut.

Täysin normaalia kun on nämä Jeesuksen ilmoitukset:

"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihana, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

"Kaikki tulevat vihaamaan teitä minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu."

Mietipä tätä, miksi Jeesus sanoo "Kaikki tulevat vihaamaan", miksi ei näin :

Kaikki tulevat rakastamaan totuutta, jota muutama harva vihaa.

Tässä lopun ajan rajussa eksytyksessä, kun kaikki tehdään Jeesuksen nimessä mutta hänen Henkensä ja Totuutensa on kaikkien Saatanan synnin orjuuteen jääneiden pilkan ja vihan kohde.

Mikä kohdallani alkoi jo Ruukin luterilaisessa seurakunnassa keväällä 1989, kun minua oltiin toimittamassa mielisairaalaan, oman vaimoni, kirkkoherran ja hänen vaimonsa toimesta, hänen diagnoosinsa perusteella:

"Kuinka Jumala voi muka sinulle puhua, kun ei se puhu meidän Reijollekaan, joka sentään on pappi.?"

• TeuvoSuni kirjoitti:

Nämä ovat Jeesuksen sanat häneltä Hengen ja tehtävän saaneille:

"Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut. Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt."

Jos tätä palstaa tulee tutkimaan joku Jumalan valittu, joka ei vielä kuitenkaan ole Kristukselta Henkeä ja tehtävää saanut, niin Pyhä Henki varmasti varjelee hänet niin, ettei hän tuhoa omaa elämäänsä heti ensimmäiseen lauseen totuutta, ja ala herjata sen julistajaa eksyttäjäksi.

Näitä ihmisiä ei täällä ole yli 10 vuoden aikana montaakaan näkynyt eikä kuulunut.

Täysin normaalia kun on nämä Jeesuksen ilmoitukset:

"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihana, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

"Kaikki tulevat vihaamaan teitä minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu."

Mietipä tätä, miksi Jeesus sanoo "Kaikki tulevat vihaamaan", miksi ei näin :

Kaikki tulevat rakastamaan totuutta, jota muutama harva vihaa.

Tässä lopun ajan rajussa eksytyksessä, kun kaikki tehdään Jeesuksen nimessä mutta hänen Henkensä ja Totuutensa on kaikkien Saatanan synnin orjuuteen jääneiden pilkan ja vihan kohde.

Mikä kohdallani alkoi jo Ruukin luterilaisessa seurakunnassa keväällä 1989, kun minua oltiin toimittamassa mielisairaalaan, oman vaimoni, kirkkoherran ja hänen vaimonsa toimesta, hänen diagnoosinsa perusteella:

"Kuinka Jumala voi muka sinulle puhua, kun ei se puhu meidän Reijollekaan, joka sentään on pappi.?"

Anna heille anteeksi sillä he eivät tiedä mitä he tekevät.
        Jos mahdollista anna myös omat ajatuksesi heistä anteeksi itsellesi
        Anteeksianto on aarrearkun avain. Päästän itseni vapaaksi vanginvartijan tehtävästä. Pääsen vartioimasta omassa mielessäni kuvittelemia ystävän erehdyksiä. (Hän teki vain sen mihin sillä hetkellä uskoi, mitä muuta kukaan voi?)
        Se ei estä itseäni elämästä arvokkaasti omaa elämääni, päinvastoin se vapauttaa juuri siihen

• enkelipallo kirjoitti:

Anteeksianto on aarrearkun avain. Päästän itseni vapaaksi vanginvartijan tehtävästä. Pääsen vartioimasta omassa mielessäni kuvittelemia ystävän erehdyksiä. (Hän teki vain sen mihin sillä hetkellä uskoi, mitä muuta kukaan voi?)
        Se ei estä itseäni elämästä arvokkaasti omaa elämääni, päinvastoin se vapauttaa juuri siihen

Jos sinä totuutta rakastaisit, et silloin voisi olla noin tietämätön siitä, mitä varten Kristus omansa maailmasta kutsuu, ottaa opetuslapsekseen, ja johdattaa heidät ahtaan portin kautta pois tästä Saatanan valtakunnasta.

Hän ei varmasti lähetä yhtään valittuaan luurailemaan puskista jonkun väärän nimen turvin, vaan:

"Minä lähetän teidät kuin lampaat susien keskelle. Olkaa siis viisaita kuin käärmeet ja viattomia kuin kyyhkyset."

"Eikä lamppua, kun se sytytetään, panna vakan alle, vaan lampunjalkaan. Siitä sen valo loistaa kaikille huoneessa oleville.

Näin loistakoon teidänkin valonne ihmisille, jotta he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät Isäänne, joka on taivaissa. "

Kun minä sanon jumalattomalle, että hänen on kuoltava, asetan sinut vastuuseen hänestä. Ellet sinä puhu hänelle, ellet varoita häntä hänen jumalattomuudestaan pelastaaksesi hänet, hän kuolee syntiensä tähden -- ja hänen kuolemastaan minä vaadin tilille sinut.

Mutta jos sinä varoitat jumalatonta eikä hän silti luovu jumalattomuudestaan, ei käänny pahoilta teiltään, hän kyllä kuolee syntiensä tähden mutta sinä pelastat elämäsi.

"Ja jos vanhurskas kääntyy vanhurskaudestaan, jos hän tekee sellaista mikä on väärin, kun panen hänet koetukselle, sinä olet vastuussa hänestä.

Ellet sinä varoita häntä, hän kuolee syntiensä tähden, eikä kukaan muista hänen vanhurskauttaan, ei hänen hyviä tekojaan. Ja hänen kuolemastaan minä vaadin tilille sinut."

Pidä mielessäsi myös tämä:

Minä en edes yhden puskissa pomppivan enkelipallon tähden halua joutua kadotukseen, joten en voi vaieta totuudesta.

• enkelipallo kirjoitti:

Vaikka täällä yrität valkoisena enkelipallona pomppia, niin täysin tietämätön olet siitä, mitä varten Kristus tässäkin ajassa valittujaan kutsuu, koulutta ja lähettää:

"Minä lähetän teidät kuin lampaat susien keskelle. Olkaa siis viisaita kuin käärmeet ja viattomia kuin kyyhkyset."

"Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden vuoksi vainotaan: heidän on taivasten valtakunta.

"Autuaita olette te, kun teitä minun tähteni herjataan ja vainotaan ja kun teistä valheellisesti puhutaan kaikkea pahaa.

Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä palkka, jonka te taivaissa saatte, on suuri. Niinhän vainottiin profeettojakin, jotka elivät ennen teitä.
        Suolana ja valona maailmassa.

"Te olette maan suola. Mutta jos suola menettää makunsa, millä se saadaan suolaiseksi? Ei se kelpaa enää mihinkään: se heitetään menemään, ja ihmiset tallaavat sen jalkoihinsa.

"Te olette maailman valo. Ei kaupunki voi pysyä kätkössä, jos se on ylhäällä vuorella.

Eikä lamppua, kun se sytytetään, panna vakan alle, vaan lampunjalkaan. Siitä sen valo loistaa kaikille huoneessa oleville.

Näin loistakoon teidänkin valonne ihmisille, jotta he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät Isäänne, joka on taivaissa."

" Kun minä sanon jumalattomalle, että hänen on kuoltava, asetan sinut vastuuseen hänestä. Ellet sinä puhu hänelle, ellet varoita häntä hänen jumalattomuudestaan pelastaaksesi hänet, hän kuolee syntiensä tähden -- ja hänen kuolemastaan minä vaadin tilille sinut.

Mutta jos sinä varoitat jumalatonta eikä hän silti luovu jumalattomuudestaan, ei käänny pahoilta teiltään, hän kyllä kuolee syntiensä tähden mutta sinä pelastat elämäsi.

"Ja jos vanhurskas kääntyy vanhurskaudestaan, jos hän tekee sellaista mikä on väärin, kun panen hänet koetukselle, sinä olet vastuussa hänestä.

Ellet sinä varoita häntä, hän kuolee syntiensä tähden, eikä kukaan muista hänen vanhurskauttaan, ei hänen hyviä tekojaan. Ja hänen kuolemastaan minä vaadin tilille sinut."

Tiedä ja yritä muistaa myös tämä: Minä en edes yhden enkelipallon tai jonkun Anselmin ja hänen kannattajiensa tähden halua joutua kadotukseen tuomituksi, siksi en voi vaieta totuudesta.

• Mitä hartaimmin uskon pelastukseesi. Ankaran osan olet valinnut, en kuitenkaan usko olevani este pelastukseesi. Ole luottavaisin mielin.
        Tähän en pysty kirjoittamaan sinun ajatuksiasi joten vaikuttaa ehkä että ajattelen eri tavoin. Kopioidut raamatun lauseet ei kerro miten kopioitsija ajattelee tai toimii. Samoin käyttäjätunnus kenttään ladotut kirjaimet saattavat muistuttaa henkilön nimeä tai sitten ei, eikä se voi olla sen enempää. Kirjoituksilla on se arvo jonka lukija niille antaa
        Rauha Kanssasi

• enkelipallo kirjoitti:

Mitä hartaimmin uskon pelastukseesi. Ankaran osan olet valinnut, en kuitenkaan usko olevani este pelastukseesi. Ole luottavaisin mielin.
        Tähän en pysty kirjoittamaan sinun ajatuksiasi joten vaikuttaa ehkä että ajattelen eri tavoin. Kopioidut raamatun lauseet ei kerro miten kopioitsija ajattelee tai toimii. Samoin käyttäjätunnus kenttään ladotut kirjaimet saattavat muistuttaa henkilön nimeä tai sitten ei, eikä se voi olla sen enempää. Kirjoituksilla on se arvo jonka lukija niille antaa
        Rauha Kanssasi

Minulla on varma luottamus, että lähettäjäni Jeesus Kristus on kanssani viimeiseen hengenvetoon asti täällä Saatanan hallitsemassa maailmassa, ja sen jälkeen iankaikkisessa elämässä.

Niin kuin hän sotilaan ammatin kautta antoi minulle turvatun toimeentulon tämän maallisen matkani ajaksi, on hän myös ihmisten vihan kautta taannut palkkani taivaassa suureksi:

"Autuaita olette te, kun teitä Ihmisen Pojan tähden vihataan ja herjataan, kun ihmiset erottavat teidät keskuudestaan ja inhoavat teidän nimeännekin.

"Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille."

Toivon, että olet näistä keskusteluista lukenut kaikki elämäni vaiheet, aviottomasta syntymästä, Jumalan vihasta, Kristuksen ilmestymisestä, ahtaan portin tuskasta, ja tuskasta myös tämän tehtävän saamisen jälkeen.

Jos et ole.lukenut, niin helpoimmin löydät ne tältä sivulta:

http://kla.fi/keskustelu/index.php?topic=559.0

Minä en itse ole sinne mitään kirjoittanut, vaan ne toimitti sinne eräs paikkakuntalainen nuori mies, joka tilasi kirjani ja kysyi, että saako hän tuoda sieltä elämääni heidän seurakuntansa sivuille, ja siellä ne ovat tänäkin päivänä, ja lukijoita lisääntyy edelleen.

Sinä sanoit: "Ankaran osan olet valinnut."

Tämä ei ole ihmisen valinta, vaan Jumalan, joka ei kutsumistaan kadu, vaikka ihminen ei siihen haluaisikaan. Tämä tuli selväksi 8.11.1989, kun Pyhä Henki yli kolmen vuoden koulutuksen jälkeen tämän tehtävän antoi:

"Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään. Se eläketulo, mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi olet minun palveluksessani.

Menet, minne minä sinut lähetän ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua. Älä ihmisiä pelkää, sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut.

Äläkä heitä kauhistu, etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään. Ja jos ilman minun tahtoani johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."

Enkä tätä tehtävää iloiten vastaanottanut, kun Hesekielinkin ja muiden profeettojen saamasta julmasta kohtalosta tiesin, minä vastasin:

"Kiitos ei, kyllä minä sinusta ihmisille puhun, kuten olen tähänkin asti puhunut, mutta tällaista tehtävää en itselleni halua."

Ja vastaus tuli: "Sinä lupasit!"

Ja niin olin todella luvannut jo silloin, kun hän minut opetuslapseksi otti ja paransi kaikki menneisyyden haavat. Mutta Jumala ei kutsumistaan perunut, eikä muuttanut vaan pisti päälle tällaisen remmin: ei maistunut, ruoka eikä uni, ja korvissani soi lähes yötä päivää: "Sinä lupasit!"

Ja kolmen kuukauden kuluttua, helmikuun lopulla vuonna 1989 olin vuoteen pohjalla niin heikossa kunnossa, että oli pakko huutaa: "Tässä olen, omapa on valintasi!"

Ja tässä nyt olen, luontaisetujen kera, vastaanottamassa sitä, mikä tähän "koiranvirkaan" kuuluu:

"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

Siitä kiitän Jumalaa, ette sinä kuulu - ainakaan vielä - näihin Jumalan paaduttamiin, joissa yksikin totuuden sana saa aikaan vihan ja raivon totuutta ja sen julistajaa kohtaan.

• Kiitos keskustelusta Teuvo. Jokainen luo näkemänsä maailman. Helpompi ilmaisu olisi: Jokainen luo näkemyksensä maailmasta, on vain niin että mitään "maailmaa" ei olisi ellei olisi joku sitä näkemässä eli luomassa. Kaikki me olemme samalla viivalla, toinen soutaa toinen huopaa joku vähän melalla avittaa, ei tämä muuten olisi täydellinen.

• enkelipallo kirjoitti:

Kiitos keskustelusta Teuvo. Jokainen luo näkemänsä maailman. Helpompi ilmaisu olisi: Jokainen luo näkemyksensä maailmasta, on vain niin että mitään "maailmaa" ei olisi ellei olisi joku sitä näkemässä eli luomassa. Kaikki me olemme samalla viivalla, toinen soutaa toinen huopaa joku vähän melalla avittaa, ei tämä muuten olisi täydellinen.

Oletko jo selvillä vesillä siitä, kuka on sinulle sinun näkymättömän maailman kuvan antanut, Kristus vai Saatana? Alkuperäiset opetuslapset vai Paavali?

Kristus ilmoitti Johannekselle:

"Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja."

Saatana ilmoitti Paavalille: "Kaiken se uskoo."

• TeuvoSuni kirjoitti:

Oletko jo selvillä vesillä siitä, kuka on sinulle sinun näkymättömän maailman kuvan antanut, Kristus vai Saatana? Alkuperäiset opetuslapset vai Paavali?

Kristus ilmoitti Johannekselle:

"Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja."

Saatana ilmoitti Paavalille: "Kaiken se uskoo."

Minulla on vain Rakkaus tai pelko, eikä pelko anna minulle mitään joten jäljelle jää vain rakkaus.
        Silloin olen selvillä vesillä kun muistan rakkauden.
        Kun pelkään olen unohtanut kuka minä olen.

• enkelipallo kirjoitti:

Minulla on vain Rakkaus tai pelko, eikä pelko anna minulle mitään joten jäljelle jää vain rakkaus.
        Silloin olen selvillä vesillä kun muistan rakkauden.
        Kun pelkään olen unohtanut kuka minä olen.

Miksi olet unohtanut tämän:

"Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani."

Miksi olet takertunut tähän Saatanan kolminaisuusoppiin:

"Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus."

Kristus antaa omilleen Totuuden Hengen ja sen myötä rakkauden totuuteen.

Saatana antaa omilleen rakkauden hengen ja sen myötä rakkauden kaikkiin sen valheisiin ja vääryyksiin.

Tähän Paavalin rakkauslauluun päätän nyt tärkeimmät hänen Saa-tanalta saamansa erinomaiset ilmestykset.

Tämä onkin varsinainen "kruunun jalokivi" suuressa eksytyksessä, koska tässä pilkataan Jeesuksen Kristuksen todellista olemusta:

Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani."

"Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.

Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään.

Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.

Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa.

Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii.

Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi.

Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista, mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa.

Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset. Nyt, kun olen mies, olen jättänyt sen mikä kuuluu lapsuuteen.

Nyt katselemme vielä kuin kuvastimesta, kuin arvoitusta, mutta silloin näemme kasvoista kasvoihin. Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta kerran se on täydellistä, niin kuin Jumala minut täydellisesti tuntee.

Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus."

Nämä kaikki katoavat, mutta nämä pysyvät: "Tie, totuus ja elämä." Eli tie totuuden kautta iankaikkiseen elämään.

• TeuvoSuni kirjoitti:

Miksi olet unohtanut tämän:

"Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani."

Miksi olet takertunut tähän Saatanan kolminaisuusoppiin:

"Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus."

Kristus antaa omilleen Totuuden Hengen ja sen myötä rakkauden totuuteen.

Saatana antaa omilleen rakkauden hengen ja sen myötä rakkauden kaikkiin sen valheisiin ja vääryyksiin.

Tähän Paavalin rakkauslauluun päätän nyt tärkeimmät hänen Saa-tanalta saamansa erinomaiset ilmestykset.

Tämä onkin varsinainen "kruunun jalokivi" suuressa eksytyksessä, koska tässä pilkataan Jeesuksen Kristuksen todellista olemusta:

Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani."

"Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.

Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään.

Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.

Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa.

Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii.

Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi.

Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista, mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa.

Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset. Nyt, kun olen mies, olen jättänyt sen mikä kuuluu lapsuuteen.

Nyt katselemme vielä kuin kuvastimesta, kuin arvoitusta, mutta silloin näemme kasvoista kasvoihin. Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta kerran se on täydellistä, niin kuin Jumala minut täydellisesti tuntee.

Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus."

Nämä kaikki katoavat, mutta nämä pysyvät: "Tie, totuus ja elämä." Eli tie totuuden kautta iankaikkiseen elämään.

On sinun päätöksesi että koet jonkun unohtaneen jotakin.

En koe tarpeelliseksi kopioida tähän kaikkea mitä on kirjoitettu aiemmin. Jumala ei tee kopioita, sinä riität hänelle esittäjäksi sinun roolisi, sinun elämäsi. Ellei näin olisi sinuja pitäisi olla useampi.
        Et ole lainkaan merkityksetön, mutta minun ei tarvitse toistaa sitä mistä sinä huolehdit. Vain sinä voit tietää mistä sinun pitää huolehtia.
        Jos minä toistaisin sen minkä sinä esität sehän olisi Jumalan pilkkaa koska sinä saat suoraan Jeesukselta ja minä sitä toistamalla todistaisin että sinuun ei Jumalakaan luota vaan vaatii minua toistamaan sen mikä alun perin on sinun....

Usko nyt aivan rauhassa että Jumala luottaa meihin jokaiseen

• Todellinen rakkaus ei tuomitse näin. Tällaisista lauseista selviää kuinka ihmisen vaikutus on päässyt näihin kirjoituksiin.

Kyykäärmeen sikiöt ovat niitä hairahtuneita ajatuksia joita jotkut syytävät ympärilleen ymmärtämättä että Tuomio kuuluu Jumalalle ja viimeinen tuomio on tuomio rakkauteen

• Minä jopa aloin uskoa, että tämä meni vihdoinkin jakeluun Anselmi Toiwiaisellekin, kun lopetti keskustelun:

Rakkaudesta totuuteen:

Jeesus ei tätä sanonut omilleen, vaan kaltaisillesi Saatanan tekopyhittämille:

"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Niin kuin te tuomitsette, niin tullaan teidät tuomitsemaan, ja niin kuin te mittaatte, niin tullaan teille mittaamaan.

Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi?

Kuinka voit sanoa veljellesi: 'Annapa kun otan roskan silmästäsi', kun omassa silmässäsi on hirsi?

Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä."

SINÄ TEKOPYHÄ ANSELMI! OTA ENSIN HIRSI OMASTA SILMÄSTÄSI, VASTA SITTEN NÄET OTTAA ROSKAN TEUVON SILMÄSTÄ.

Hänen omat opetuslapset saivat toisenlaisen käskyn.

Tässä Jeesuksen totuuden sanat omilleen - minullekin:

"Koko ajan, kaikissa koettelemuksissa, te olette pysyneet minun kanssani.

Niinpä minä annan teille annan teille kuninkaallisen vallan, niin kuin Isäni on minulle antanut."

"Älkää tuomitko sen mukaan, miltä asia päältä katsoen näyttää, vaan tuomitkaa oikein."

Ja kun Jeesuskaan ei ketään tuomitse, eivät sitä tee myöskään hänen omansa, vaan tuomio tuleekin niiden sanojen kautta, jotka hän, ja hänen omansa julkituovat:

"Jos joku torjuu minut, eikä ota sanojani vastaan vaikka on ne kuullut, en minä häntä tuomitse. En ole tullut maailmaa tuomitsemaan vaan pelastamaan sen.

Jos joku torjuu minut, eikä ota sanojani vastaan, hänellä on kyllä tuomarinsa: se sana, jonka olen puhunut, tuomitsee hänet viimeisenä päivänä."

Tämä on yhtäpitävä Jumalan profeetoilleen antamalla käskyllä:

"Kun minä sanon jumalattomalle, että hänen on kuoltava, asetan sinut vastuuseen hänestä.

Ellet sinä puhu hänelle, ellet varoita häntä hänen jumalattomuudestaan pelastaaksesi hänet, hän kuolee syntiensä tähden -- ja hänen kuolemastaan minä vaadin tilille sinut."

Koska en yhdenkään Anselmi Toiwiaisen ja hänen tekopyhän joukkonsa takia halua joutua tuomituksi, siksi kerron totuuden.

Ei kuitenkaan tullut selväksi nyt eikä ennen kuin vasta viimeisellä tuomiolla Anselminkin kohdalla mutta ei.

Sillä jos Saatana olisi poistunut omastaan, olisi sen valtakunta alkanut sortua ennen ilmoitettua aikaa.

• AnselmiToiwiainen

Olen jo aikaisemmin sinulle sanonut, kenelle Jeesus nuo sanat sanoi, joten luulisi, että se olisi sinulle jo selvinnyt, mutta ei. Sanotaan nyt vielä. Tekstiyhteys sen kertoo, hän sanoi nuo tuomitsemisasiat omilleen, siis omilleen, koska hän puhuu kuulijoiden taivaallisesta isästä. Mutta koska et halua selvää asiaa ymmärtää saat jäädä kaikin mokomin omaan harhaluuloosi.
        Enempää en minä sinuun energiaani ja aikaani tässä ketjussa tule haaskaamaan. Saat jatkaa vihasi lietsomista ihan keskenäsi itseksesi.

• Asioitaseuraillut
        AnselmiToiwiainen kirjoitti:

Olen jo aikaisemmin sinulle sanonut, kenelle Jeesus nuo sanat sanoi, joten luulisi, että se olisi sinulle jo selvinnyt, mutta ei. Sanotaan nyt vielä. Tekstiyhteys sen kertoo, hän sanoi nuo tuomitsemisasiat omilleen, siis omilleen, koska hän puhuu kuulijoiden taivaallisesta isästä. Mutta koska et halua selvää asiaa ymmärtää saat jäädä kaikin mokomin omaan harhaluuloosi.
        Enempää en minä sinuun energiaani ja aikaani tässä ketjussa tule haaskaamaan. Saat jatkaa vihasi lietsomista ihan keskenäsi itseksesi.

Oikein! Mitäpä suotta Teuvoon energiaa tuhlaamaan. Teuvo on valinnut pilkkaajan ja Raamatun väärentäjän osan.

• Asioitaseuraillut

Anselmilla on täysi oikeus, kuten kenellä tahansa kirjoittaa täällä. Sen hän onkin tehnyt hyvin, kun on paljastanut monien muiden tavoin monet sinun juttusi vääriksi ja hiekkaan kyhätyiksi.

• Asioitaseuraillut kirjoitti:

Anselmilla on täysi oikeus, kuten kenellä tahansa kirjoittaa täällä. Sen hän onkin tehnyt hyvin, kun on paljastanut monien muiden tavoin monet sinun juttusi vääriksi ja hiekkaan kyhätyiksi.

Voit sinäkin rauhassa jatkaa matkaasi suu vaahdossa Anselmin perässä. Kyllä sinulle viimeisellä tuomiolla totuus valkenee, mutta ei enää silloin pelasta.

• Asioitaseuraillut
        TeuvoSuni kirjoitti:

Voit sinäkin rauhassa jatkaa matkaasi suu vaahdossa Anselmin perässä. Kyllä sinulle viimeisellä tuomiolla totuus valkenee, mutta ei enää silloin pelasta.

Jätetään vaan Teuvo se tuomio Jumalan käsiin, sillä hänelle se kuuluu, ei ihmisille. Jeesuksen omien tehtävä on julistaa evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta, joka sovitti synnit Golgatan ristillä.

Jätetään vaan Teuvo se tuomio Jumalan käsiin, sillä hänelle se kuuluu, ei ihmisille. Jeesuksen omien tehtävä on julistaa evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta, joka sovitti synnit Golgatan ristillä.

Totuuden kokevat vihana vain kaikki kaltaisesi Jumalan paaduttamat, jotka hokevat verta, mutta vihaavat Pyhää eli Totuuden Henkeä.

Turhaan te minua vihaatte ja syytätte siitä, että Pyhän Hengen varjeluksessa olen pystynyt pitämään sen, mihin ei teidät eksyttänyt Paavali pystynyt, vaikka totuuden tiesi:

"Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä, en olisi Kristuksen palvelija."

Eikä sitä lopulta enää ollutkaan, kun sai Saatanan enkelin elämänkumppanikseen, kun alkoi julistaa sen erinomaisia ilmestyksiä Jumalan opetuksina.

• Asioitaseuraillut
        TeuvoSuni kirjoitti:

Totuuden kokevat vihana vain kaikki kaltaisesi Jumalan paaduttamat, jotka hokevat verta, mutta vihaavat Pyhää eli Totuuden Henkeä.

Turhaan te minua vihaatte ja syytätte siitä, että Pyhän Hengen varjeluksessa olen pystynyt pitämään sen, mihin ei teidät eksyttänyt Paavali pystynyt, vaikka totuuden tiesi:

"Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä, en olisi Kristuksen palvelija."

Eikä sitä lopulta enää ollutkaan, kun sai Saatanan enkelin elämänkumppanikseen, kun alkoi julistaa sen erinomaisia ilmestyksiä Jumalan opetuksina.

Ihan turhaan sinä kuvittelet, että minä sinua vihaisin. Miksi ihmeessä vihaisin? Se olisi aivan tarpeetonta.

Ihan turhaan sinä kuvittelet, että minä sinua vihaisin. Miksi ihmeessä vihaisin? Se olisi aivan tarpeetonta.

E i yksikään kaltaisesi Jumalan paaduttama koe Totuuden Hengen herjausta vihana, koska sitä herjatessaan uskoo tekevänsä pyhää palvelusta jumalalleen.

Kuten näistä keskusteluista on jo 10 vuoden aikana käynyt toteen, et ole siellä riettauden virrassa yksin:

"Jos maailma vihaa teitä, muistakaa, että ennen teitä se on vihannut minua.

Jos te kuuluisitte tähän maailmaan, se rakastaisi teitä, omiaan. Mutta te ette kuulu maailmaan, koska minä olen teidät siitä omikseni valinnut, ja siksi maailma vihaa teitä."

• KÄÄNNYSIIS
        TeuvoSuni kirjoitti:

E i yksikään kaltaisesi Jumalan paaduttama koe Totuuden Hengen herjausta vihana, koska sitä herjatessaan uskoo tekevänsä pyhää palvelusta jumalalleen.

Kuten näistä keskusteluista on jo 10 vuoden aikana käynyt toteen, et ole siellä riettauden virrassa yksin:

"Jos maailma vihaa teitä, muistakaa, että ennen teitä se on vihannut minua.

Jos te kuuluisitte tähän maailmaan, se rakastaisi teitä, omiaan. Mutta te ette kuulu maailmaan, koska minä olen teidät siitä omikseni valinnut, ja siksi maailma vihaa teitä."

Saat jäädä vapaasti vihaasi piehtaroimaan, mutta sinulla on mahdollisuus siitä päästä, kun vain Jeesuksen PUOLEEN KÄÄNNYT hätääsi huutaen.

• dilemma12
        TeuvoSuni kirjoitti:

" Kyllä sinulle viimeisellä tuomiolla totuus valkenee, mutta ei enää silloin pelasta"

Enää silloin pelasta?
        Nytkö se sitten kuitenkin vielä pelastaisi?
        Nythän sinä Teuvo-rakas olet jälleen vallan epälooginen. Olethan lakkaamatta todennut, että sinun tuomasi sanoma on vain todistukseksi, ei pelastukseksi. Siis ei tälläkään hetkellä pelasta eikä voi pelastaa ketään.

On siis kyse ähäkutti-evankeliumista, jota eivät enää voi vastaanottaa paadutetut, hirsisilpäiset ja huppupäiset lähimmäiset, joita Teuvo pitää saatanoina, joille toisaalta saa valehdella. Mikä osa lauseistasi sitten on totta ja milloin, mikä valhetta ja milloin? Jos annat tähän kysymykseen vastauksen, onko se sitten totta vai valhetta?

• Toteavainen
        dilemma12 kirjoitti:

" Kyllä sinulle viimeisellä tuomiolla totuus valkenee, mutta ei enää silloin pelasta"

Enää silloin pelasta?
        Nytkö se sitten kuitenkin vielä pelastaisi?
        Nythän sinä Teuvo-rakas olet jälleen vallan epälooginen. Olethan lakkaamatta todennut, että sinun tuomasi sanoma on vain todistukseksi, ei pelastukseksi. Siis ei tälläkään hetkellä pelasta eikä voi pelastaa ketään.

On siis kyse ähäkutti-evankeliumista, jota eivät enää voi vastaanottaa paadutetut, hirsisilpäiset ja huppupäiset lähimmäiset, joita Teuvo pitää saatanoina, joille toisaalta saa valehdella. Mikä osa lauseistasi sitten on totta ja milloin, mikä valhetta ja milloin? Jos annat tähän kysymykseen vastauksen, onko se sitten totta vai valhetta?

Niinpä! Teuvo puhui itsensä jälleen pussiin!

• Vielä Anselmille ja hänen rakkailleen:

Pitkät paatumuksen hirret silmissäsi estävät sinua näkemästä ja ymmärtämästä, miksi Jeesus tuo tuomitsemispuheensa päätti näin:

SINÄ TEKOPYHÄ! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä."

SINÄ TEKOPYHÄ ANSELMI! OTA ENSIN HIRSI OMASTA SILMÄSTÄSI, VASTA SITTEN NÄET OTTAA ROSKAN TEUVON SILMÄSTÄ.

Jeesus ei koskaan nimittänyt omia opetuslapsiaan tekopyhiksi, vaikka tiesi, että he hänen seurassa ollessaankin olivat vielä Saatanan hengen vaikutuksen alaisia:

"Te ette tiedä, minkä hengen omat te olette."

Ja Pietari sai kuulla saman suoralla puheella:

"Mutta hän kääntyi pois ja sanoi Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinä tahdot saada minut lankeamaan. Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"

Samat sanat saan sanoa sinulle Anselmi Toiwiainen:

"Väisty tieltäni, Saatana! Sinä tahdot saada minut lankeamaan. Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"

Jos Jumala ei olisi sinua jo Pyhän Hengen herjaustesi takia paaduttanut, sinä todella väistyisit, etkä enää alkaisi tätä henkeä herjata.

En kuitenkaan pysty uskomaan, että herjasi tähän loppuvat.

• Asioitaseuraillut

Varmaankin sinä Teuvo vihaat Anselmia juuri siksi niin sydämestäsi ja runsaasti, koska Anselmi kenties parhaiten on kyennyt osoittamaan sinun kirjoituksesi vääriksi ja epäraamatullisiksi. Hän ei sinua vihaa, sen voin sanoa. Koita nyt mies leppyä vihastasi, sillä viha ei tee sitä, mikä on oikein Jumalan edessä.

• Tuodaan tämä vielä tähän, koska tämän jälkeen Anselmi poistui, eikö tullut enää vastaamaan.

Miten käy nyt?

• Eikö tämäkään ole mennyt Anselmi Toiwiaisella jakeluun, sillä tätä ei sanonut Jeesus Kristus, vaan Saatana:

"Mark.16:16: "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." ( Jeesus Kristus )"

Raamatun kaksi kastekäskyä:

1. Kaikkivaltiaan Jumalan ja hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen kastekäsky:

Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

"Ollessaan heidän kanssaan aterialla Jeesus sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan jääkää odottamaan sitä, minkä Isä on teille luvannut ja mistä olette minulta kuulleet.

Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä. Siihen ei ole enää montakaan päivää."

Silloin ne, jotka olivat koolla, kysyivät häneltä: "Herra, onko nyt tullut se aika, jolloin sinä rakennat Israelin valtakunnan uudelleen?"

Hän vastasi: "Ei teidän kuulu tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa nojalla on asettanut.

Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka."

2. Tämän maailman jumalan, Saatanan, ja hänen Antikristus poikansa kastekäsky:

Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille.

Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä.

He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat."

Tämän on joku alkuseurakunnan totuuden hylännyt ihminen onnistunut lisäämään Markuksen evankeliumin loppuun. Sillä alkuperäisen Markuksen evankeliumin 16. luku päättyy jakeeseen 8:

"Ulos tultuaan naiset pakenivat haudalta järkytyksestä vapisten. He eivät kertoneet kenellekään mitään, sillä he pelkäsivät."

Ei tosin ole mahdotonta sekään, että Paavali itse, tai joku hänen seuraajansa olisi onnistunut tämän Markuksen evankeliumin loppuun lisäämään.

Sitä puoltavat myös Paavalin nuotiosta nostama käärme, kielillä puhuminen, pahojen henkien pois ajaminen ja hänen rättisulkeisensa.

• Kysyn sinulta, Eräspalstalainenvaan , minkä porttolahkon opetuksiin tämä valhe kuuluu:

"Opetusta pitää voida arvostella, henkilöä EI."

Tämäkin on täydellistä Pyhän Hengen herjausta, eli Jeesuksen Kristuksen tuoman totuuden pilkkaamista:

"Kenen voittama joku on, sen orja hän on."

Jos tuo sinun ilosanomasi olisi totta, silloin ei yksikään valehtelija ja vääryyden tekijä joutuisi kadotukseen tuomituksi, kun vain heidän opetuksensa palaisivat helvetin tulessa.

Tällainen opetus on lähtöisin tästä Saatanan Paavalille sanelemasta perustusopista:

Paavali parka, joka alkoi julistaa Saatanan erinomaisia ilmestyksiä Jumalan opetuksina, vielä 22 vuoden jälkeen Kristuksen ilmestymisestä tuota Henkeä odotti Saatanan enkelin kurituksen alaisena, jonka synnin vangiksi Paavali lopulta jäi:

"En edes ymmärrä, mitä teen: en tee sitä, mitä tahdon, vaan sitä, mitä vihaan.

Ja jos kerran teen sitä, mitä en tahdo, silloin myönnän, että laki on hyvä.

Niinpä en enää teekään itse sitä, mitä teen, vaan sen tekee minussa asuva synti.

Tiedänhän, ettei minussa, nimittäin minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.

En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.

Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."

Ja siellä samassa Saatanan suuressa syntivankilassa kaikki Paavaliin toivonsa panneet odottavat viimeistä tuomiota.

Ja kun helvetin tulenlieskat alkavat polttaa, he ilosta hihkuvat, kun uskovat että tämä on sitä rakkaan Paavalin ilmoittamaa pelastuksen tulta, joka kaikki ihmiset pelastaa:

"Perustus on jo laskettu, ja se on Jeesus Kristus. Muuta perustusta ei kukaan voi laskea.

Rakennetaanpa tälle perustukselle kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, aikanaan tulee ilmi, mitä kukin on saanut aikaan.

Tuomiopäivä sen paljastaa: se päivä ilmestyy tulenliekeissä, ja tuli koettelee, millainen itse kunkin aikaansaannos on.

Se, jonka rakennus kestää, saa palkan.

Se taas, jonka rakennus palaa, kärsii vahingon. Itse hän tosin pelastuu, mutta kuin tulen läpi."

• Teuvo.on.PERKELEESTÄ

Tekisit viisaasti, jos lopettaisit JO LOPULTAKIN tuon saatanallisen pelleilysi.

Sinua ei usko tällä palstalla kukaan, ei yksikään lukija. Eikä usko muuallakaan. Sinun ainoa käyttövoimasi on syvyyden syövereistä nouseva vihan henki.

Kapiaisena sinua on varmaan hirvittävästi kiusattu; ei kukaan epäile sitä. Ammattiauttajilla olisi varmasti annettavaa sinulle. Käänny heidän puoleen, kun sinulla on vielä siihen mahdollisuus. Täällä palstalla et saa mitään apua.

• Ken.voi.Teuvoa.auttaa
        Teuvo.on.PERKELEESTÄ kirjoitti:

Sinua ei usko tällä palstalla kukaan, ei yksikään lukija. Eikä usko muuallakaan. Sinun ainoa käyttövoimasi on syvyyden syövereistä nouseva vihan henki.

Kapiaisena sinua on varmaan hirvittävästi kiusattu; ei kukaan epäile sitä. Ammattiauttajilla olisi varmasti annettavaa sinulle. Käänny heidän puoleen, kun sinulla on vielä siihen mahdollisuus. Täällä palstalla et saa mitään apua.

Hätä ja tuska Teuvon, suurempi on kuin luullahan. Apua kärsivä halajaa.

• Ken.voi.Teuvoa.auttaa kirjoitti:

Hätä ja tuska Teuvon, suurempi on kuin luullahan. Apua kärsivä halajaa.

Vaikutta siltä, että evp hurskaalta alkaa mennä hermot.

• Teuvo.on.PERKELEESTÄ kirjoitti:

Hyvin olet perillä kaukaisten esi-isiesi uskosta, sillä samaa mieltä he olivat lähettäjästäni Jeesuksesta Kristuksesta:

"Tyytyköön opetuslapsi samaan kuin opettaja ja palvelija samaan kuin isäntä. Jos talon isäntää nimitetään Belsebuliksi*, (Pahojen henkien päämieheksi) kuinka paljon helpommin sen nimen saa talonväki!"

Tiedä myös tämä, että 28 vuotta Totuuden Hengen johdatuksessa eläneenä olen iloiten oppinut tähän tyytymään.

• Kysyn tätä uudelleen sinulta, Eräspalstalainenvaan , minkä porttolahkon opetuksiin tämä valhe kuuluu:

"Opetusta pitää voida arvostella, henkilöä EI."

Tämäkin on täydellistä Pyhän Hengen herjausta, eli Jeesuksen Kristuksen tuoman totuuden pilkkaamista:

"Kenen voittama joku on, sen orja hän on."

Jos tuo sinun ilosanomasi olisi totta, silloin ei yksikään valehtelija ja vääryyden tekijä joutuisi kadotukseen tuomituksi, kun vain heidän opetuksensa palaisivat helvetin tulessa.

Tällainen opetus on lähtöisin tästä Saatanan Paavalille sanelemasta perustusopista:

Paavali parka, joka alkoi julistaa Saatanan erinomaisia ilmestyksiä Jumalan opetuksina, vielä 22 vuoden jälkeen Kristuksen ilmestymisestä tuota Henkeä odotti Saatanan enkelin kurituksen alaisena, jonka synnin vangiksi Paavali lopulta jäi:

"En edes ymmärrä, mitä teen: en tee sitä, mitä tahdon, vaan sitä, mitä vihaan.

Ja jos kerran teen sitä, mitä en tahdo, silloin myönnän, että laki on hyvä.

Niinpä en enää teekään itse sitä, mitä teen, vaan sen tekee minussa asuva synti.

Tiedänhän, ettei minussa, nimittäin minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.

En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.

Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."

Ja siellä samassa Saatanan suuressa syntivankilassa kaikki Paavaliin toivonsa panneet odottavat viimeistä tuomiota.

Ja kun helvetin tulenlieskat alkavat polttaa, he ilosta hihkuvat, kun uskovat että tämä on sitä rakkaan Paavalin ilmoittamaa pelastuksen tulta, joka kaikki ihmiset pelastaa:

"Perustus on jo laskettu, ja se on Jeesus Kristus. Muuta perustusta ei kukaan voi laskea.

Rakennetaanpa tälle perustukselle kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, aikanaan tulee ilmi, mitä kukin on saanut aikaan.

Tuomiopäivä sen paljastaa: se päivä ilmestyy tulenliekeissä, ja tuli koettelee, millainen itse kunkin aikaansaannos on.

Se, jonka rakennus kestää, saa palkan.

Se taas, jonka rakennus palaa, kärsii vahingon. Itse hän tosin pelastuu, mutta kuin tulen läpi."

• Opetuksen arvo on siinä miten sen sisältö toimii.
      Ihmisarvo on mittaamaton.

• Mistä syystä sinullekin Saatanan erinomaiset valheet toimivat mainiosti, mutta totuus toimii huonosti?

Sinäkö tulit puolustamaan tämän keskustelun aloittajan saatanallista ilosanomaa, kun hän itse vaikenee?

• Opetusta pitää voida arvostella, henkilöä EI.

Taivasten valtakunta on sinullakin sisimmässäsi

• Paavalikin tämän tiesi, vaikka itse jäikin siitä osattomaksi:

"Kenellä ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."

Tämä Paavalin opetus taas on sitä Saatanan ilosanomaa:

"Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli? Tämän Hengen on Jumala antanut asumaan teissä. Te ette itse omista itseänne,"

Tämänkö lumoissa sinä enkelipallona Rosvojen luolissa pompit?

• Sinussaeiolemitään
        TeuvoSuni kirjoitti:

Paavalikin tämän tiesi, vaikka itse jäikin siitä osattomaksi:

"Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli? Tämän Hengen on Jumala antanut asumaan teissä. Te ette itse omista itseänne,"

Sinussa ei ole Kristuksen Henkeä, ei Jumalan rakkautta, ei mitään. Sinussa on vain vihaa ja katkeruutta.

• Sinussaeiolemitään kirjoitti:

Sinussa ei ole Kristuksen Henkeä, ei Jumalan rakkautta, ei mitään. Sinussa on vain vihaa ja katkeruutta.

Uskosi mukaan olet oikeassa, eikä minulla ole mitään tarvetta pilata enää iloasi totuudella, joten pysy pois perästäni roikkumasta, vaikka kuinka kovasti tahtoisit kerjätä kunniaa toisilta kaltaisiltasi, vääryyden ja valheen hengen vallassa vaeltavilta.

• TeuvoSuni kirjoitti:

Paavalikin tämän tiesi, vaikka itse jäikin siitä osattomaksi:

"Tämänkö lumoissa sinä enkelipallona Rosvojen luolissa pompit?"

Lumoudunko jostakin? Tätä pitää oikein miettiä hetken aikaa. Sen toki tiedän että henkeni on Jumalan kämmenellä kuten jokaisen. Varmaan ilmennän sitä totuutta laiskasti jos lainkaan.
        Mielestäni jokainen saa kukkuramitoin joka hetki.

• enkelipallo kirjoitti:

"Tämänkö lumoissa sinä enkelipallona Rosvojen luolissa pompit?"

Lumoudunko jostakin? Tätä pitää oikein miettiä hetken aikaa. Sen toki tiedän että henkeni on Jumalan kämmenellä kuten jokaisen. Varmaan ilmennän sitä totuutta laiskasti jos lainkaan.
        Mielestäni jokainen saa kukkuramitoin joka hetki.

"Monet ovat kutsuttuja, mutta harvat valittuja.'"

Voisitko paljastaa, mikä on uskosi mukaan kutsu, ja millä perusteella valinta tehdään?

• ""Monet ovat kutsutut, mutta harvat valittuja.'"

Äärimäisen ikävä käsite virhe. Pitää olla: Kaikki ovat kutsutut mutta harvat ovat vielä vastanneet kutsuun.
        Jumala ei ole mieletön, hän ei kutsuisi ketään vain jättääkseen valitsematta!
        Älä masennu Teuvo vaikka raatelen kirjaimellista raamatun sanaa. Menen ilomielin Jumalani kanssa viimeiselle tuomiolle joka on tuomio Rakkauteen.
        Valinta on jo tehty vain minun hyväksyntääni odotellaan.

Kaikki on jo täytetty kuten Jeesus sanoi.

• Tuhlaajapoika kertomus on minun uskontunnustukseni. En retostele virheitäni mutta Luotan Isään joka ottaa viimeisen askeleen ja avaa kotimme oven

• Kaltaisille on Jeesus tämän ilmoittanut:

"Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'

Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'

Ilmeisesti pidät Jeesusta Kristusta valehtelijana, kun hän puhuu vain harvojen pelastumisesta:

Jeesus vaelsi kohti Jerusalemia. Hän kulki kaupungista kaupunkiin ja kylästä kylään ja opetti.

Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi:

"Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.

"Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.'

Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'

Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'

Sinun henkesi on välinpitämättömyyden henki, joka on sidoksissa laiskuuteen.

• Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä.

Tähän juuri luottamukseni perustuu. Koska Hän on minut luonut on minun ainoa tehtäväni tulla hävitetyksi jos Hän niin katsoo. En ole sidoksissa mihinkään muuhun. Tappelisinko Hänen tahoaan vastaan. En ikinä

Edelleen luen Tuhlaajapojan tarinaa

• enkelipallo kirjoitti:

Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä.

Tähän juuri luottamukseni perustuu. Koska Hän on minut luonut on minun ainoa tehtäväni tulla hävitetyksi jos Hän niin katsoo. En ole sidoksissa mihinkään muuhun. Tappelisinko Hänen tahoaan vastaan. En ikinä

Edelleen luen Tuhlaajapojan tarinaa

Saat vapaasti lukea, en minä pysty sinulta sitä kieltämään.

Monin verroin tärkeämpää sinunkin olisi tutkia näitä kahta Jeesuksen ilmoitusta hänen valittujensa pelastamiseksi:

"Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta.

Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän

En minä ole ihmisten kiitoksen tarpeessa. Minä tunnen teidät, teissä ei ole rakkautta Jumalaan.

Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan. Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia.

Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta."

"Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

Tästä Kristuksen ilmestymisestä alkaa valittujen taivastie, kun hän ilmestyy ja ottaa opetuslapsekseen.

Oletko lukenut sen todistuksen, miten hän minulle 40 tuskan vuoden jälkeen ilmestyi?

• Uskon pelastukseesi ilman todistuksiakin. Jumala ei luonut ketään vain hävittääkseen luotunsa

• enkelipallo kirjoitti:

Uskon pelastukseesi ilman todistuksiakin. Jumala ei luonut ketään vain hävittääkseen luotunsa

Tämäkin sinun oma todistukseksi, on Pyhän Hengen herjausta, koska sillä Saatana sai sinut pilkkaamaan tätä Jeesuksen ilmoitusta omilleen:

"Ollessaan heidän kanssaan aterialla Jeesus sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan jääkää odottamaan sitä, minkä Isä on teille luvannut ja mistä olette minulta kuulleet.

Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä. Siihen ei ole enää montakaan päivää."

Silloin ne, jotka olivat koolla, kysyivät häneltä: "Herra, onko nyt tullut se aika, jolloin sinä rakennat Israelin valtakunnan uudelleen?"

Hän vastasi: "Ei teidän kuulu tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa nojalla on asettanut.

Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka."

Hänen valintansa ja koulutuksensa tuloksena saan minäkin olla täällä kaukana maan ääressä ottamassa vastaan kaiken sen, mikä valitun elämään täällä Saatanan valtakunnassa kuuluu:

"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

• Saat valita itse mitä tämä sinulle on. Mitään muuta mahdollisuutta ei ole kellään kuin oma valinta. Kuten Teuvo itse tuolla aiemmin todistit

TeuvoSuni
        Saat vapaasti lukea, en minä pysty sinulta sitä kieltämään.

• Ihmisen oma valinta on hänen lihallisten halujensa valinta, joka johtaa iankaikkiseen kuolemaan.

"Ja tuomio on tämä: valo on tullut maailmaan, mutta pahojen tekojensa tähden ihmiset ovat valinneet sen asemesta pimeyden."

Pyhän Hengen valinta, on Kristuksen valinta, joka johtaa iankaikkiseen elämään:

"Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät, ja minun tahtoni on, että te lähdette liikkeelle ja tuotatte hedelmää, sitä hedelmää joka pysyy. Kun niin teette, Isä antaa teille kaiken, mitä minun nimessäni häneltä pyydätte."

• Miten erottuisit ellei meitä roviolle joutavia olisi. Arvostan osaani, olen tuomassa sinun olemistasi merkitykselliseksi. Kukaan ei pelastu yksin.

• enkelipallo kirjoitti:

Miten erottuisit ellei meitä roviolle joutavia olisi. Arvostan osaani, olen tuomassa sinun olemistasi merkitykselliseksi. Kukaan ei pelastu yksin.

Tämäkin on sinulta Saatanan ilosanomaa: "Kukaan ei pelastu yksi."

Täydellistä Pyhän Hengen herjausta, koska Jeesus nimenomaa etsii omansa suuresta eksytyksen laumasta, jossa Saatanan papit paimentavat suuria laumoja.

Tämä profetta Hesekielin saama ennustus alkoi toteutua heti sen jälkeen, kun Saatanan palvelijat olit Jeesuksen Kristuksen tappaneet:

"Minun laumani on hajonnut, kun se on jäänyt paimenetta, ja minun lampaani ovat joutuneet petojen suihin, kun ne ovat joutuneet erilleen laumastaan. Minun lampaani harhailevat pitkin vuoria, pitkin korkeita kukkuloita, ne ovat hajaantuneet joka puolelle maata, eikä kukaan kaipaa ja etsi niitä.

Sen tähden, paimenet, kuulkaa Herran sana. Näin sanoo Herra Jumala: Minun lampaani ovat joutuneet petojen saaliiksi. Minun lampaani ovat joutuneet kaikenlaisten petojen suihin, koska kukaan ei ole niitä kainnut, koska paimenet eivät ole tunteneet murhetta niistä. Paimenet ovat pitäneet huolta vain itsestään, minun laumastani he eivät ole huolehtineet.

Sen tähden paimenet, kuulkaa Herran sana. Näin sanoo Herra Jumala: Niin totta kuin elän, minä panen paimenet vastaamaan, minä vaadin heidät tilille lampaistani. Enää he eivät saa olla laumani paimenina, enää he eivät saa huolehtia minun laumastani eivätkä omasta hyvinvoinnistaan. Minä pelastan lampaani heidän hampailtaan, enää ne eivät joudu heidän ruoakseen.

Näin sanoo Herra Jumala: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen. Niin kuin paimen pitää huolta lampaistaan, kun ne ovat hajaantuneet hänen ympäriltään, niin minäkin huolehdin lampaistani ja haen ne turvaan kaikkialta, minne ne sumuisena ja synkkänä päivänä ovat kaikonneet."

Näin hän tuli minutkin pelastamaan luterilaisen porton penkistä 48 vuotiaana 11.8.1985.

• Päätäjomitenasiaon
        TeuvoSuni kirjoitti:

Tämäkin on sinulta Saatanan ilosanomaa: "Kukaan ei pelastu yksi."

Täydellistä Pyhän Hengen herjausta, koska Jeesus nimenomaa etsii omansa suuresta eksytyksen laumasta, jossa Saatanan papit paimentavat suuria laumoja.

Tämä profetta Hesekielin saama ennustus alkoi toteutua heti sen jälkeen, kun Saatanan palvelijat olit Jeesuksen Kristuksen tappaneet:

"Minun laumani on hajonnut, kun se on jäänyt paimenetta, ja minun lampaani ovat joutuneet petojen suihin, kun ne ovat joutuneet erilleen laumastaan. Minun lampaani harhailevat pitkin vuoria, pitkin korkeita kukkuloita, ne ovat hajaantuneet joka puolelle maata, eikä kukaan kaipaa ja etsi niitä.

Sen tähden, paimenet, kuulkaa Herran sana. Näin sanoo Herra Jumala: Minun lampaani ovat joutuneet petojen saaliiksi. Minun lampaani ovat joutuneet kaikenlaisten petojen suihin, koska kukaan ei ole niitä kainnut, koska paimenet eivät ole tunteneet murhetta niistä. Paimenet ovat pitäneet huolta vain itsestään, minun laumastani he eivät ole huolehtineet.

Sen tähden paimenet, kuulkaa Herran sana. Näin sanoo Herra Jumala: Niin totta kuin elän, minä panen paimenet vastaamaan, minä vaadin heidät tilille lampaistani. Enää he eivät saa olla laumani paimenina, enää he eivät saa huolehtia minun laumastani eivätkä omasta hyvinvoinnistaan. Minä pelastan lampaani heidän hampailtaan, enää ne eivät joudu heidän ruoakseen.

Näin sanoo Herra Jumala: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen. Niin kuin paimen pitää huolta lampaistaan, kun ne ovat hajaantuneet hänen ympäriltään, niin minäkin huolehdin lampaistani ja haen ne turvaan kaikkialta, minne ne sumuisena ja synkkänä päivänä ovat kaikonneet."

Näin hän tuli minutkin pelastamaan luterilaisen porton penkistä 48 vuotiaana 11.8.1985.

Olet todella ristiriitainen. Välillä kuitenkin väität kiivaasti, että evankeliumi ei enää pelasta, eikä sinun mukaasi ole koskaan pelastanutkaan!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5110
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2319
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      256
      2303
    4. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      2277
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1494
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      219
      1428
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      49
      998
    8. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      986
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      917
    10. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      909
    Aihe