2011 ave mukavammat, hiljaisemmat 17" kesärenkaat

Alkuperäiset 215/55R17 kesärenkaan alkavat olla loppuun ajetut. Vaihdokkaina olisivat mukavammat korkeampiprofiiliset tai kapeammat kumit seuraavasti:

215/60R17 Continental contipremiumcontact 5
Mahtuuko pyörimään?

TAI

Kapeammat originaaliprofiililla olevat kumit:

205/55R17 Michelin primacy 3
205/55R17 Continental Contipremiumcontact 5 (5xl)

Kumpaa suosittelette, kumpi on mukavampi käytökseltään, sopii tuohon kulkupeliin?
Onko kokemusta?

13

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Originaali koko on kesärenkaille 215/55R17 lisäys edelliseen viestiin. Talvirenkaat 205/60R16.

    • TheKöle

      Itsellä on Michelin Latitude 215/60/17 eli ko. koko sopii....

      • TheKöle

        Ps. -mahtaako alkuperäiseen vanteeseen voida laittaa kapeampaa?
        -vanne vaikkuttaa melko leveältä...


      • leveyksistä
        TheKöle kirjoitti:

        Ps. -mahtaako alkuperäiseen vanteeseen voida laittaa kapeampaa?
        -vanne vaikkuttaa melko leveältä...

        7 tuumaa leveälle vanteelle optimirengas on 205-215 mm, min 195 ja max 225. 7,5 tuumaisella noihin arvoihin 10 mm lisää.


      • leveyksistä kirjoitti:

        7 tuumaa leveälle vanteelle optimirengas on 205-215 mm, min 195 ja max 225. 7,5 tuumaisella noihin arvoihin 10 mm lisää.

        Tämä oli tärkeä tieto, täytyypä mitata vanne.

        The Köle, miten 60-sarjalaisella Misukalla ajokäytös muuttui? Tuliko mukavammaksi, eikö ollut niin kova kuin alkuperäisellä 55-tyypillä?


      • TheKöle

        No, Latitude ei ole Michelinin laadukkaimpia renkaita, joten vähän petyin siihen, miten vaikuttaa meluun, mutta mukavuus parani siten, kuten sinäkin haaveilet.

        -miinuspuolella, suuntavakaus hieman heikompi, mutta ei paljoa.

        Katselin Michelinin esitettä ja seuraava rengas on minulla CrossClimate.

        -omassa rengaskoossani Michelinin mallien pienimmät vierintävastus ja melulukemat ja jos kaupan päälle saa hyvän pidon ääriolosuhteisiin, niin parempaa rengasta voin vain toivoa.....


      • leveyksistä
        wunderwaffe kirjoitti:

        Tämä oli tärkeä tieto, täytyypä mitata vanne.

        The Köle, miten 60-sarjalaisella Misukalla ajokäytös muuttui? Tuliko mukavammaksi, eikö ollut niin kova kuin alkuperäisellä 55-tyypillä?

        Yleensä se vannekoko on merkitty vanteen ulkoreunaan.


      • leveyksistä kirjoitti:

        Yleensä se vannekoko on merkitty vanteen ulkoreunaan.

        Ok kurkataan ensin vannetta, nuo esimerkkirenkaat aloitusviestissä ovat uusimman TM:n kesärengastestin hiljaisimmat ja pienemmän vierintävastuksen omaavat kumit (05/2016)...


    • onHyväOllaFiksu

      Hiljaisia renkaita voi etsiä vaikkapa rengas-onlinen sivuilta, siellä kerrotaan pakolliset tiedot kustakin rengasmallista ja tyypistä, eli kulutus, vesiliirto ja melu.

      • NotFitForAll

        Melu on vaan erilainen eri pinnoilla ja eri renkaat käyttäytyy erilailla...


      • johonkinPitääUskoa

        Kyllä ne viralliset arvot suuntaa antaa ihan riittävästi. Luuletko, että joku tavallinen dallaaja joka ajaa renkailla muutaman vuoden ja vaihtaa uusiin, niin pystyy kertomaan mitään todella mullistavaa ja pätevää?


      • Kyllä_vaan
        johonkinPitääUskoa kirjoitti:

        Kyllä ne viralliset arvot suuntaa antaa ihan riittävästi. Luuletko, että joku tavallinen dallaaja joka ajaa renkailla muutaman vuoden ja vaihtaa uusiin, niin pystyy kertomaan mitään todella mullistavaa ja pätevää?

        Kyllä voi kertoa esim. miten ne käyttäytyy kivipintaisilla teillä tai karkeaksi kuluneella asfaltilla verrattuna johonkin toiseen tunnettuun malliin.
        Nämä häiriöäänet voivat kuulua eri tavoin eri autoissa "läpi".
        Toki renkaiden ilmanpaine vaikuttaa mitä kukin käyttää.


    • omaaveparasave

      Vinkki no1. Mene rengasliikkeeseen ja painele kynnellä eri renkaita päältä päin. Se rengastyyppi joka tuntuu pehmeämmältä on todennäköisesti hiljaisin. Toki kuviokin vaikuttaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      97
      950
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      897
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      294
      781
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      139
      586
    10. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    Aihe