Mitä pahaa on tyytymiessä?

sitäontyytyminen

Paljon puhutaan täällä, että on huonoa joutua "tyytymään" epätäydelliseen kumppaniin kun ei voi saada täydellistä unelmaa. Mutta tyytyminenhän tarkoittaa sitä, että on tyytyväinen! Että se toinen on riittävän hyvä ja sen kanssa on tyytyväinen. Että ei tarvitse ollakaan täydellinen, vaan voi olla oma itsensä ja sellaisena rakastettu. Molemmat näin.

88

89

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyytyminen kaiketi ymmärretään aina vähän kuulijansa mukaan. yksi ajattelee kuten sinä tyytymisestä, joku toinen taas kokee että tyytynyt on jotenkin epämukavassa suhteessa, koska on pakko kun ei muuta saa.

Itse taas en usko mihinkään täydelliseen siinä määrin, etteikö toisessa ihmisessä olisi mitään mikä ei ainakin hetkittäin voisi häiritä ja ottaa päähänkin. Että olisi niin totaalista harmoniaa, ettei ikinä mikään ketuta. Kaikki on kuin sadusta. Toki likipitäen sellaista voi olla, mutta pitkässä suhteessa en usko että ikuisesti ja aina. :)

• Jeps, ja jos kriteerinä on joillakin VAIN (noh, se on paljon pyydetty, mutta kuitenkin ;P) molemminpuolinen fyysinen/henkinen "kemia" ja yhteensopivuus, niin mistä sitä voi joustaa???

Noh, toki riippuu ihan yksilöstä, kuinka paljon tämä rajaa kumppani ehdokkaita, joillakin on paljon, joillakin olemattomasti ja kaikkea näiden väliltä... ;D

• MGTOW kirjoitti:

Jeps, ja jos kriteerinä on joillakin VAIN (noh, se on paljon pyydetty, mutta kuitenkin ;P) molemminpuolinen fyysinen/henkinen "kemia" ja yhteensopivuus, niin mistä sitä voi joustaa???

Noh, toki riippuu ihan yksilöstä, kuinka paljon tämä rajaa kumppani ehdokkaita, joillakin on paljon, joillakin olemattomasti ja kaikkea näiden väliltä... ;D

Laittamalla vaakakuppeihin hyvät ja huonot puolet, saa tuloksen kumpaa on enemmän. :)

Itse kyllä joustan asioista, kuten oikkuperseily, minä tiedän minä tiedän pätemisestä, tukkamallista, naamakarvoista, karvoista ylipäänsä, vaatetyylistä. Näkemyseroja saa olla, jos ne koskee jotain vähemmän tärkeää, kuten että pitääkö keittiössä mattoa vai ei. :)

Toinen ei tykkää pippurista ruoassa, niin voin jättää pippurit pois, vaikka itse tykkäänkin. :)

• sönkkö kirjoitti:

Laittamalla vaakakuppeihin hyvät ja huonot puolet, saa tuloksen kumpaa on enemmän. :)

Itse kyllä joustan asioista, kuten oikkuperseily, minä tiedän minä tiedän pätemisestä, tukkamallista, naamakarvoista, karvoista ylipäänsä, vaatetyylistä. Näkemyseroja saa olla, jos ne koskee jotain vähemmän tärkeää, kuten että pitääkö keittiössä mattoa vai ei. :)

Toinen ei tykkää pippurista ruoassa, niin voin jättää pippurit pois, vaikka itse tykkäänkin. :)

"Itse kyllä joustan asioista, kuten oikkuperseily, minä tiedän minä tiedän pätemisestä"

Jeps, tuo on aika laaja aihe....ja joustan itsekin, kunhan se ei ole luonteenpiirre, vaan silloin tällöin tapahtuvaa ns. normaalia käytöstä, johon on monia syitä....

"tukkamallista, naamakarvoista, karvoista ylipäänsä, vaatetyylistä. Näkemyseroja saa olla, jos ne koskee jotain vähemmän tärkeää"

Sama juttu mulla.... =)

"kuten että pitääkö keittiössä mattoa vai ei. :)"

=DDD......tää oli paras.....tästäpä voisi turista enemmänkin, mutta jostain syystä tämä aihe on herättänyt monia keskusteluita..... enemmän tai vähemmän tuttujen kanssa.......minulla tämä kanta riippuu hieman mistä roikkuu kokonaisuus huomioon ottaen, mutta ehdoton en ole silloinkaan.... ;P

"Toinen ei tykkää pippurista ruoassa, niin voin jättää pippurit pois, vaikka itse tykkäänkin. :)"

Jeps.....selvää pässinlihaa.....ja mun puolesta voi tehdä vaikka täysin ilman pippuria....lisään sitten omaan annokseen, jos haluan.....

• MGTOW kirjoitti:

"Itse kyllä joustan asioista, kuten oikkuperseily, minä tiedän minä tiedän pätemisestä"

Jeps, tuo on aika laaja aihe....ja joustan itsekin, kunhan se ei ole luonteenpiirre, vaan silloin tällöin tapahtuvaa ns. normaalia käytöstä, johon on monia syitä....

"tukkamallista, naamakarvoista, karvoista ylipäänsä, vaatetyylistä. Näkemyseroja saa olla, jos ne koskee jotain vähemmän tärkeää"

Sama juttu mulla.... =)

"kuten että pitääkö keittiössä mattoa vai ei. :)"

=DDD......tää oli paras.....tästäpä voisi turista enemmänkin, mutta jostain syystä tämä aihe on herättänyt monia keskusteluita..... enemmän tai vähemmän tuttujen kanssa.......minulla tämä kanta riippuu hieman mistä roikkuu kokonaisuus huomioon ottaen, mutta ehdoton en ole silloinkaan.... ;P

"Toinen ei tykkää pippurista ruoassa, niin voin jättää pippurit pois, vaikka itse tykkäänkin. :)"

Jeps.....selvää pässinlihaa.....ja mun puolesta voi tehdä vaikka täysin ilman pippuria....lisään sitten omaan annokseen, jos haluan.....

Juu, nämä ihmissuhteet on vähän sellaisia että kyllä pikkasen täytyy osata joustaakin. :)

Muuten on kyllä aika pulassa jossain vaiheessa. Mä olenkin ottanut sen kannan, että asiat jotka mulle ei oikeasti merkkaa ihan hirveesti kuten just joku matto keittiössä tai maitopurkin paikka kaapissa tms. en jaksa alkaa vänkäämään. Toinen saa päättää. Mä sopeudun kyllä. :)

• sönkkö kirjoitti:

Juu, nämä ihmissuhteet on vähän sellaisia että kyllä pikkasen täytyy osata joustaakin. :)

Muuten on kyllä aika pulassa jossain vaiheessa. Mä olenkin ottanut sen kannan, että asiat jotka mulle ei oikeasti merkkaa ihan hirveesti kuten just joku matto keittiössä tai maitopurkin paikka kaapissa tms. en jaksa alkaa vänkäämään. Toinen saa päättää. Mä sopeudun kyllä. :)

Samoin nämä henkilökohtaisen ulkonäön jutut. Mun mielestä mies saa itse päättää tyylinsä päästä varpaisiin, ei oo mun asiani alkaa oikomaan ja neuvomaan. :) Voin kertoa että en kyllä ite oikeen pidä tosta kaljusta, mutta jos mies taas tykkää niin senhän se pää on eikä mun. Ei se silti estä miehestä tykkäämästä. :)

Pääasia, että kumppanilla on hyvä olla päänsä kanssa, hiuksilla tai ilman.

• kerrakseen
        sönkkö kirjoitti:

Tuossapa tuota naisten "tyytymisen" tasoa, matot ja maitopurkit..
        Miehillä sitten nainen voi olla täysin väärän näköinen, luonteinen, kokoinen, näköinen ja sellaiseen pitäisi yrittää tyytyä.

• kerrakseen kirjoitti:

Miehillä sitten nainen voi olla täysin väärän näköinen, luonteinen, kokoinen, näköinen ja sellaiseen pitäisi yrittää tyytyä.

Kuka käskee? En minä ainakaan. :)

• sönkkö kirjoitti:

Kuka käskee? En minä ainakaan. :)

Mun mielestä ulkonäkökään ei ole niin täekä, kun se että luonteet käy yksiin. Ulkonäöllä ei voi pelastaa, jos luonteet kapinoi toisiaan vastaan. Olen seurustellut hyvinkin erinäköisten miesten kanssa, eikä tosiaan se ulkonäkö ole ollut mikään kriteeri yksi. Ideana on ollut löytää se mukava mies, joka tykkää minusta ja minä hänestä kaikkine kummallisuuksineen.

Eli kyllä hyvin usein voidaan puhua ulkonäköön tyytymisestä minunkin kohdalla. Mutta luonne on asia mihin ei kannata tyytyä.

• kerrakseen kirjoitti:

....Noh, jotkut tykkää resursseista kokonaisuudessaan ja jotkut ihmisistä kokonaisuudessaan, ja taas kaikea tältä väliltä.....

Tärkeintä olisi nyt kuitenkin edes itse tietää millainen itse (itsetuntemus) on ja mistä tykkää ja sitten vielä olemaan vipittömän avoimen rehellinen ja totuudenmukainen siitä sille ehdokkaalle.......jotkut on ja jotkut ei....

Sitten pitäisi vielä osata vanhentua, sairastella yms. yhdessä.....kasvattaa rakkautta, myös silloin, "kun kaikki ei ole niin kaunista", mutta niille ketkä tuon äskeisen luontaisesti sisäistävät ja tuntevat sen tulevan kuin omasta sydämestään, niin tietävät, että silloin juuri kaikki on niin kaunista........se on sitä puhdasta ja vilpitöntä rakkautta....

• MGTOW kirjoitti:

....Noh, jotkut tykkää resursseista kokonaisuudessaan ja jotkut ihmisistä kokonaisuudessaan, ja taas kaikea tältä väliltä.....

Tärkeintä olisi nyt kuitenkin edes itse tietää millainen itse (itsetuntemus) on ja mistä tykkää ja sitten vielä olemaan vipittömän avoimen rehellinen ja totuudenmukainen siitä sille ehdokkaalle.......jotkut on ja jotkut ei....

Sitten pitäisi vielä osata vanhentua, sairastella yms. yhdessä.....kasvattaa rakkautta, myös silloin, "kun kaikki ei ole niin kaunista", mutta niille ketkä tuon äskeisen luontaisesti sisäistävät ja tuntevat sen tulevan kuin omasta sydämestään, niin tietävät, että silloin juuri kaikki on niin kaunista........se on sitä puhdasta ja vilpitöntä rakkautta....

Hyvin kiteytetty. :)

• sönkkö kirjoitti:

Mun mielestä ulkonäkökään ei ole niin täekä, kun se että luonteet käy yksiin. Ulkonäöllä ei voi pelastaa, jos luonteet kapinoi toisiaan vastaan. Olen seurustellut hyvinkin erinäköisten miesten kanssa, eikä tosiaan se ulkonäkö ole ollut mikään kriteeri yksi. Ideana on ollut löytää se mukava mies, joka tykkää minusta ja minä hänestä kaikkine kummallisuuksineen.

Eli kyllä hyvin usein voidaan puhua ulkonäköön tyytymisestä minunkin kohdalla. Mutta luonne on asia mihin ei kannata tyytyä.

"Mutta luonne on asia mihin ei kannata tyytyä."

Jeps, ainakin joillakin....ei toki kaikilla, kun asioiden tärkeysjärjestys vaihtelee yksilöstä riippuen....

On nuo muutkin jutut taas sellaisia, että niin kuin olen monesti sen todennut, niin kauhean usein ei ole meillä asioissa eroja........

Sinä tosin unohtelet sitä tosiasiaa useimmin, kuin minä nykyisin (unohtelen minäkin vielä, mutta aina vaan harvemmin), että yksilöitä on niin erillaisia tässä hassussa maailmassa......laidasta laitaa, joka aiheuttaa sitä, että neuvot, ohjeet ja mielipiteet heittelevät ja sitten joutuu herkästi siihen "vänkä ikiliikkujassa" yms. jonkun/joidenkin kanssa.......kunnes taas muistaa tämän jutun... ;D

• MGTOW kirjoitti:

"Mutta luonne on asia mihin ei kannata tyytyä."

Jeps, ainakin joillakin....ei toki kaikilla, kun asioiden tärkeysjärjestys vaihtelee yksilöstä riippuen....

On nuo muutkin jutut taas sellaisia, että niin kuin olen monesti sen todennut, niin kauhean usein ei ole meillä asioissa eroja........

Sinä tosin unohtelet sitä tosiasiaa useimmin, kuin minä nykyisin (unohtelen minäkin vielä, mutta aina vaan harvemmin), että yksilöitä on niin erillaisia tässä hassussa maailmassa......laidasta laitaa, joka aiheuttaa sitä, että neuvot, ohjeet ja mielipiteet heittelevät ja sitten joutuu herkästi siihen "vänkä ikiliikkujassa" yms. jonkun/joidenkin kanssa.......kunnes taas muistaa tämän jutun... ;D

Itseasiassa en unohda, puhun vaan omasta näkökulmasta olettaen että kaikki toki tajuaa että ihmiset on erilaisia ja yksilöitä, ilman että asiasta erikseen mainitsen. Ja että puhun vain omasta puolestani, mielipiteeni tai näkemykseni mukaan. Tai perustuen johonkin usein havaittuun tapaan tai tyyliin ihmisillä toimia. :)

Ja eikun ruokaa tekemään. :)

• sönkkö kirjoitti:

Itseasiassa en unohda, puhun vaan omasta näkökulmasta olettaen että kaikki toki tajuaa että ihmiset on erilaisia ja yksilöitä, ilman että asiasta erikseen mainitsen. Ja että puhun vain omasta puolestani, mielipiteeni tai näkemykseni mukaan. Tai perustuen johonkin usein havaittuun tapaan tai tyyliin ihmisillä toimia. :)

Ja eikun ruokaa tekemään. :)

...Noh, taidat olla oikeassa..... ;D

Se olikin nyt vain viimeinen lause tekstissäsi, jossa annoit hieman kuin yleisohjeen, muuten puhuit täysin omasta itsestäsi....

Olemme tainneet molemmat oppia läksymme suunnilleen yhtä hyvin.... ;P

Pahoitteluni päsmäröinnistä......olimpas taas , niin minäminäminä tietoviisas tällä kertaa.......pitää yrittää olla vielä hieman tarkempi tässä päsmäröinnissäni, ettei tule liikaa harrastettua... ;DDD

• ass.of.Timo
        sönkkö kirjoitti:

"Itse kyllä joustan asioista, kuten oikkuperseily"
        Niin minäkin, mutta roikkuperseilyä en suvaitse! >:(

• MGTOW kirjoitti:

...Noh, taidat olla oikeassa..... ;D

Se olikin nyt vain viimeinen lause tekstissäsi, jossa annoit hieman kuin yleisohjeen, muuten puhuit täysin omasta itsestäsi....

Olemme tainneet molemmat oppia läksymme suunnilleen yhtä hyvin.... ;P

Pahoitteluni päsmäröinnistä......olimpas taas , niin minäminäminä tietoviisas tällä kertaa.......pitää yrittää olla vielä hieman tarkempi tässä päsmäröinnissäni, ettei tule liikaa harrastettua... ;DDD

Ei mitään, en ottanut päsmäröintinä. Olen vaan laiska muistuttamaan (mikä voi olla huono asia) että puhun ainoastaan omasta puolestani ja muistan aina että minun tapani ja ajatukseni eivät koskaan ole muille mitään totuuksia. Eikä yksi tapa elää ole ainoa oikea. :)

ehkä pitäisi aina muistaa ilmaista ettei tämä mitä nyt kirjoitan ole mikään ainoa ja yksi oikea totuus. :)

• ass.of.Timo kirjoitti:

"Itse kyllä joustan asioista, kuten oikkuperseily"
        Niin minäkin, mutta roikkuperseilyä en suvaitse! >:(

Heh, näillä lihaskireyksillä kyseinen roikkuperseily ei tule kyseeseen. :) Olemme kireitä alkaen asenteesta persettä myöden. >:)

• ass.of.Timo
        sönkkö kirjoitti:

Heh, näillä lihaskireyksillä kyseinen roikkuperseily ei tule kyseeseen. :) Olemme kireitä alkaen asenteesta persettä myöden. >:)

No se on hyvä se! >:(

• ass.of.Timo kirjoitti:

No se on hyvä se! >:(

En nyt tiedä onko kiristävä perslihas kauhean kiva kuitenkaan. :D

• ass.of.Timo
        sönkkö kirjoitti:

En nyt tiedä onko kiristävä perslihas kauhean kiva kuitenkaan. :D

Joskus roikkumattoman perseen eteen pitää vaan kärsiä. 8)

• ass.of.Timo kirjoitti:

Joskus roikkumattoman perseen eteen pitää vaan kärsiä. 8)

Trust me I KNOW. :D

• hmmph

Mun mielestä olet ymmärtänyt vähän väärin, tyytymisessähän on kyse juuri siitä, että toinen ei ole riittävän hyvä. Jos toinen olisi riittävän hyvä niin tunnetta, että tyytyisit ei edes synny.

• Jeps, olen täysin samaa mieltä.....ja sehän on nyt itsestään selvä, että pitäisi olla molemminpuolisesti hyväksytty juuri sellaisena kun on........ja kumpikaan ei yritä muuttaa toista, vaan yhdessä muututaan, jos tarvetta on....

• Riippuu hieman kriteereistä......eli mistä joustaa?- Joustaako pinnallisista vai sisäisistä asioista......

Jos vaikka ajateltaisiin, että olisi Taivas, Maa ja Helvetti.....eli jos sinkkuna olo aika olisi keskimäärin, kuin Maan päällä asuisi, niin suhteessa olo aika pitäisi olla sama ja sitä parempi tietenkin mitä korkeammalle taivaaseen suhde kantaa.......ja sitten on vielä se Helvetti....jätetään siitä jutteleminen nyt alkuun kokonaan ja pidetään positiivinen vire yllä... ;P

Ja kyllä, tarkoitan juurikin aikaa alusta-loppuun ja siitä sitten otetaan keskiarvo, eli keskimääräinen olotila yms....

• ...ja tarkennuksena vielä pintahiihtäjille....että en siis tarkoita pintahiihtäjien juttuja (kylmät yms.), en tuuliviirien (hedonistit, hormoni jennat/jannet yms.), enkä muistakaan vastaavista, vaan puhun sisäisistä jutuista.....

Toki nämä muut sankarit voivat käyttää myös vertauskuvaa omien tarkoitusperien mukaan, mutta jotkut pyrkivät ne sankarit tunnistamaan ja heitä välttelemään....

• että.silleen

Minä ajattelen näin; ettei täydellisesti täydellistä ihmistä ole edes olemassa. Jos jostain sellaisen löydät, hän taatusti feikkaa tai sitten on vajaaälyinen koira. Täysin alistunut tahdoton ihminen, ei hänestä voi tosissaan ketään olla kiinnostunut edes.
      Vai voiko? Minusta se ei ainakaan tunnu kovin onnelliselta... suhde vässykkään.

Tyytyväinen ihminen on silloin ja onnellinen, kun on löytänyt parinsa, joka on hänelle kuitenkin se sopivin ja rakas ihminen... johon hän voi luottaa ja jolta saa tukea, lohtua ja hyväksyntää, ja jolle itse on kykenevä luovuttamaan samat oikeudet rakkaudella.

Silloin kun ihminen tuntee tyytyvänsä jonkun pariksi... hän ei todellakaan ole löytänyt pariaan. Hän tyytyy toiseen ihmiseen siksi aikaa; kunnes toivoo vielä löytävänsä sen oikean paremman parinsa. Se suhde on silloin vain väliaikainen; koska sillä tyytyneellä on koko aika tutka valppaana... haku päällä!

Olen hakenut aina yhtä ainoaa ihmistä elämäntoveriksi/rakkaakseni loppu elämäksi, mutt kuitenkin ne ihastukset/rakkaudet ovat päättyneet lopulta "pakkolaskuun" ...multa kun on siivet palaneet!
      Minä olen hakenut tosissani en ole tyytynyt, kun en ole ollut tyytyväinen. Jokainen miehistä on käsittääkseni selvinnyt vähemmillä kolhuilla kuin minä. Mulla on ollut suruaika/toipuminen pettymyksestä, heillä ei... (käsittääkseni haku päällä heti)

• houkuttelevaa.on

Miehetkin yrittävät löytää tositarkoituksella naista johon ei tarvitsisi tyytyä mutta se vaan on todella vaikeaa. Ei miehet tyydy tarkoituksella mutta jotkut voivat kyllästyä yksinoloon.

• Sieltä se nyt tuli: vässykkämies ei kelpaa kenellekään. Jokaiselle ei siis olekaan jotakuta.

• "Minusta se ei ainakaan tunnu kovin onnelliselta... suhde vässykkään."

Joku onneton vässykkä sopisi tuollaisen vähän yksinkertaisemman naisen kanssa hyvin yhteen.

• "Jokainen miehistä on käsittääkseni selvinnyt vähemmillä kolhuilla"
        "(käsittääkseni haku päällä heti)"

Hmmmm......tekisi mieli hieman pohdiskella.......sinäkin kirjoituksellasi pohdiskelet alitajuntaisesti ainakin......ehkä kysyt tai kaipaat vastauksia itsellesi, antaen myös palautteita ja vastauksia itsellesi........mitä teet "väärin" tai "oikein"........miten pitäisi toimia......miten voisin toimia paremmin.....haetko jotain mitä et oikeasti haluakaan....kaipaatko sittenkin jotain muuta, mitä luulet haluavasi.....yms...yms..

Voin olla väärässäkin.......mutta jokainen löytää vain ja ainoastaan itseltään vastaukset omiin kysymyksiin varsinkin näissä asioissa.......toinen voi hieman auttaa/tukea jos osaa, mutta aina niin, että se vastaus on oma, ei niin että vastaukseen on vaikutettu tavalla tai toisella, vaan se pitää olla oma ja tuntua omalta...itselle annettu itseltään.....jne...

Siinä sulle "kotitehtäviä", eli pohdiskeltavaa......syötän sulle pallon ja ota koppi vain ja ainoastaan, jos haluat ja sitten kun haluat.....

• että.silleen
        super-atm kirjoitti:

"Minusta se ei ainakaan tunnu kovin onnelliselta... suhde vässykkään."

Joku onneton vässykkä sopisi tuollaisen vähän yksinkertaisemman naisen kanssa hyvin yhteen.

No mitä muuta se on jos toisella ei ole mitään omaa mielipidettä mihinkään asiaan? Myötäilee kuin opettu paimenkoira isäntäänsä/emäntäänsä!
        Onhan teillä kahdellakin oma mielipiteenne, (ainakin palstalla) ja hyvin näkyvästi olette sen mielipiteenne esiin tuoneet! Joten siinä suhteessa ei teitä voi vässyköiksi sanoa, kantanne on hyvin ilmeinen. (misogistinen)
        Vaikka mä en aina kanssanne just samaa mieltä (mielipuolta) olekaan, niin jokaisella pitää olla oikeus oman mielipiteensä ilmaisuun.
        Äläkä sinä super-atm ala tasapäisittämään meitä kahta, ei tule siitä mitään kuule uso se! De va kukku de!
        Mukavaa päivänjatketta, kaikille palstalla kävijöille!
        Lähden hiihtään, joten se on moro!

• että.silleen kirjoitti:

No mitä muuta se on jos toisella ei ole mitään omaa mielipidettä mihinkään asiaan? Myötäilee kuin opettu paimenkoira isäntäänsä/emäntäänsä!
        Onhan teillä kahdellakin oma mielipiteenne, (ainakin palstalla) ja hyvin näkyvästi olette sen mielipiteenne esiin tuoneet! Joten siinä suhteessa ei teitä voi vässyköiksi sanoa, kantanne on hyvin ilmeinen. (misogistinen)
        Vaikka mä en aina kanssanne just samaa mieltä (mielipuolta) olekaan, niin jokaisella pitää olla oikeus oman mielipiteensä ilmaisuun.
        Äläkä sinä super-atm ala tasapäisittämään meitä kahta, ei tule siitä mitään kuule uso se! De va kukku de!

Entä jos onkin saksanpaimenkoira?

"No mitä muuta se on jos toisella ei ole mitään omaa mielipidettä mihinkään asiaan? Myötäilee kuin opettu paimenkoira isäntäänsä/emäntäänsä!"

Keskityt vain toisten virheisiin ymmärtämättä ettet itsekään mikään halutuin helmi todellakaan ole. Tyypillistä suomalaisille feministinaisille.

• että.silleen
        HC-ätmel kirjoitti:

Entä jos onkin saksanpaimenkoira?

Tarkka ja usein häijykin... vartiokoira, puree ilman varoitusta! Taidan kiertää kaukaa.

En muuten lähdekään hiihtämään. Systerin keskimmäinen muksu; putos kellariin vievät rappuut alas ja nyt on palkeenkieli silmäkulmassa; joka pitää ilmeisesti liimata.
        Oikea käsivarsi saattaa olla murtunut...turvonnut ja osaksi iho rikkoutunut seinärappaukseen. Lähtivät ensiapuun...käsi on kuvattava...ja lääkärireissu kestää.
        Isäntä ajaa koko porukan ensiapuun ja palaa kahden (toistaiseksi) ehjän muksunsa kanssa takaisin kotiin. Systerin muksut ovat samanlaisia tapaturma-alttiita koheltajia kuin minä, onkohan jotain samoja geenejä..johtuuko perntötekijöistä. =)

Tarkka ja usein häijykin... vartiokoira, puree ilman varoitusta! Taidan kiertää kaukaa.

En muuten lähdekään hiihtämään. Systerin keskimmäinen muksu; putos kellariin vievät rappuut alas ja nyt on palkeenkieli silmäkulmassa; joka pitää ilmeisesti liimata.
        Oikea käsivarsi saattaa olla murtunut...turvonnut ja osaksi iho rikkoutunut seinärappaukseen. Lähtivät ensiapuun...käsi on kuvattava...ja lääkärireissu kestää.
        Isäntä ajaa koko porukan ensiapuun ja palaa kahden (toistaiseksi) ehjän muksunsa kanssa takaisin kotiin. Systerin muksut ovat samanlaisia tapaturma-alttiita koheltajia kuin minä, onkohan jotain samoja geenejä..johtuuko perntötekijöistä. =)

Ehkä niilläkin on juoksut juostu sitten 30v .

• että.silleen
        super-atm kirjoitti:

"No mitä muuta se on jos toisella ei ole mitään omaa mielipidettä mihinkään asiaan? Myötäilee kuin opettu paimenkoira isäntäänsä/emäntäänsä!"

Keskityt vain toisten virheisiin ymmärtämättä ettet itsekään mikään halutuin helmi todellakaan ole. Tyypillistä suomalaisille feministinaisille.

Kyllä mä omat virheeni jo melkein tunnen, ja on tosi että mulla on kova oma tahto olemassa. Senkin olen ottanut juuri huomioon sillä ett en huolisi vässykkää rinnalleni. Siis sellaista miestä joka ei pysty pitämään puoliaan ja sanomaan omaa mielipidettään asiaan. Ristiriidaiset asiat ratkaistaisiin kompromissein... eikä se kompromissi ole aina saman ihmisen mielipide joka on ratkaisu.
        Mielenkiintoista on nyt se, ett töissä mä en oikein kykene käyttämään käskyvaltaani.
        Koen sen jotenkin mielivallaksi ja en minä johtajan oikeudella osaa oikein tehdä mitään!
        Koko ikäni mua on hypyytetty, mikä oli ihan hiivatin nöyryyttävää välillä minusta.
        Kyllä mä sen nyt ymmärrän ett se oli mun parhaakseni silloin käydä kaikki tukimuodot läpi ja opetella vaikka kantapään kautta asioita: kuten lukemaan ja kirjoittamaan. Asioita joita toiset oppi ihan leikillä!
        Dysfasia on yhä edelleen nähtävissä mun kirjoituksissa, mutt arvatkaa paljonko olen tehnyt töitä sen eteen; jotta ymmärrätte mun textiäni! Tavaan joka ainoan sanan tavuuttain ja silti tulee kirjoitusvirheitä.
        Jos kuvittelet että mä en tiedä; mitä on olla epätäydellinen, erehdyit suuresti.
        Mutt se mistä minä aloitin ja siitä mitä minä olen nyt; siinä välissä on kasvanut suunnattoman iso sisu! Ja se sisu minussa näkyy nyt teistä RautalankaFeminisminä!
        Se tästä valitusvirrestäni!

Tässä tuli kai MGTOW:lle kans vastausta... itsekään en aina tiedä vastauksia.

Kuntoileen juksumatolle alakertaan tai nojapuille: jotka hankin "vanhuksille" ja joita olen ilmeisesti kaikkein ahkerimmin kuitenkin itse käyttänyt. =))

• että.silleen
        HC-ätmel kirjoitti:

Ehkä niilläkin on juoksut juostu sitten 30v .

Haista sinä HC-ätmeli kukkanen! Juoksumatolle minä menen juokseen.
        En minä mikään kiertopalkinto ole, johon sinä viittasit selvästikin.
        Eikä senkään asian pitäisi kuulua sulle.

Kyllä mä omat virheeni jo melkein tunnen, ja on tosi että mulla on kova oma tahto olemassa. Senkin olen ottanut juuri huomioon sillä ett en huolisi vässykkää rinnalleni. Siis sellaista miestä joka ei pysty pitämään puoliaan ja sanomaan omaa mielipidettään asiaan. Ristiriidaiset asiat ratkaistaisiin kompromissein... eikä se kompromissi ole aina saman ihmisen mielipide joka on ratkaisu.
        Mielenkiintoista on nyt se, ett töissä mä en oikein kykene käyttämään käskyvaltaani.
        Koen sen jotenkin mielivallaksi ja en minä johtajan oikeudella osaa oikein tehdä mitään!
        Koko ikäni mua on hypyytetty, mikä oli ihan hiivatin nöyryyttävää välillä minusta.
        Kyllä mä sen nyt ymmärrän ett se oli mun parhaakseni silloin käydä kaikki tukimuodot läpi ja opetella vaikka kantapään kautta asioita: kuten lukemaan ja kirjoittamaan. Asioita joita toiset oppi ihan leikillä!
        Dysfasia on yhä edelleen nähtävissä mun kirjoituksissa, mutt arvatkaa paljonko olen tehnyt töitä sen eteen; jotta ymmärrätte mun textiäni! Tavaan joka ainoan sanan tavuuttain ja silti tulee kirjoitusvirheitä.
        Jos kuvittelet että mä en tiedä; mitä on olla epätäydellinen, erehdyit suuresti.
        Mutt se mistä minä aloitin ja siitä mitä minä olen nyt; siinä välissä on kasvanut suunnattoman iso sisu! Ja se sisu minussa näkyy nyt teistä RautalankaFeminisminä!
        Se tästä valitusvirrestäni!

Tässä tuli kai MGTOW:lle kans vastausta... itsekään en aina tiedä vastauksia.

Kuntoileen juksumatolle alakertaan tai nojapuille: jotka hankin "vanhuksille" ja joita olen ilmeisesti kaikkein ahkerimmin kuitenkin itse käyttänyt. =))

Tarkoitatko dysleksiaa? Dysfasia on kielellinen häiriö. Ulosantisi on ihan hyvää.

• että.silleen
        HC-ätmel kirjoitti:

Tarkoitatko dysleksiaa? Dysfasia on kielellinen häiriö. Ulosantisi on ihan hyvää.

Kuule ihan molempia, minä osasin hyvin suppean sanakannan alle kouluikäisenä, näytin sormella asioita joita halusin ja kirahtelin jos mua ei ymmärretty!

Olen ns. viiden pisteen lapsi... happivajetta synnytyksessä... ym.ym. joten olin keskolassa, vaikka en ollut alipainoinen tai liian varhain syntynyt. Pääsin myös "Kanariansaarille" keltaisuuteni tähden lämpökaappiin ym.ym.

Eli minuun puhallettiin henki, kaikin nykyaikaisin keinoin. Sen jälkeen vielä koulutettiin siellä sun täällä... tukitoimin. Kaikki tietenkin mun parhaaksi.... ja kalliiksi tuli yhteiskunnalle sekä vanhemmilleni. Ensimmäiseen 17 vuoteen en kyllä oivaltanut olla kiitollinen; miten mun eteeni uurastettiin!

Puhumaan opin liiankin hyvin! Kirjoitus mulla takkuaa ja tulee varmaan takkuamaan aina.
        YO-tutkinnon suoritin toisin kuin muut... koska samat tiedot mulla on...ehkä laajemmatkin, mutt tämä rajoittava vamma mulla on suorittaa kirjallisesti kokeet.

Mun pappa opetti kakarana mulle sanoja lauluilla, koska mä hyräilin ja mulla on rytmitaju, tanssin lapsena aina keinuen kun musiikki soi.
        Merikanto on yks mun lapsuuteni aikaisista laulujen säveltäjistä: joita mä kuuntelin.
        Kullanmurunen, Anniina ja monia muita.....

Oskar Merikanto- Laula tyttö
        https://www.youtube.com/watch?v=Hf38Qn5hXTw

• että.silleen
        MGTOW kirjoitti:

"Jokainen miehistä on käsittääkseni selvinnyt vähemmillä kolhuilla"

Hmmmm......tekisi mieli hieman pohdiskella.......sinäkin kirjoituksellasi pohdiskelet alitajuntaisesti ainakin......ehkä kysyt tai kaipaat vastauksia itsellesi, antaen myös palautteita ja vastauksia itsellesi........mitä teet "väärin" tai "oikein"........miten pitäisi toimia......miten voisin toimia paremmin.....haetko jotain mitä et oikeasti haluakaan....kaipaatko sittenkin jotain muuta, mitä luulet haluavasi.....yms...yms..

Voin olla väärässäkin.......mutta jokainen löytää vain ja ainoastaan itseltään vastaukset omiin kysymyksiin varsinkin näissä asioissa.......toinen voi hieman auttaa/tukea jos osaa, mutta aina niin, että se vastaus on oma, ei niin että vastaukseen on vaikutettu tavalla tai toisella, vaan se pitää olla oma ja tuntua omalta...itselle annettu itseltään.....jne...

Siinä sulle "kotitehtäviä", eli pohdiskeltavaa......syötän sulle pallon ja ota koppi vain ja ainoastaan, jos haluat ja sitten kun haluat.....

Vastasin kyllä HC-ätmelille...tein selkoa vähän taustastani, miks mä olen vaikea.
        Muistaakseni sanoit kerran et näet koska mä olen kirjoittanut jotain sulle...?

Sama teksti on varmaan mun vastaukseni -> niihin mun kotitehtäviini... jos kiinnostaa niin hae sieltä niitä vastauksia jos kiinnostaa mun lapsuuteni erikoisuudet... ite olen pohtinut autismiakin, tuon lapsuuteni keinunta tanssin vuoksi ja keskittymis vaikeuden tähden.

Pappalla oli keino saada asiansa ymmärretyksi! Laittoi kätensä mun molempien poskien päälle niin ett pää jäi kätten väliin, katsoen sitt silmiin: kertoen asiansa.
        Kysyen vielä et mitä pappa sanoi...ymmärsitkö sinä?

Sitä sitten toisti mulle ja selitti... kunnes opin kuuntelemaan huolella ja ymmärtämäänkin niitä juttuja.
        Pappalla ei ollut minkäänlaista koulutusta opettamiseen...maalaisjärjellä vaan toisti mulle asiaa niin monasti ett lopulta minäkin onneton sen jotenkin käsitin!
        Sama metoodi oli vaikeiden sanojen kanssa...kottikärryt ja korttipakka: olivat sama asia mielestäni. Revi siitä sitten

Vastasin kyllä HC-ätmelille...tein selkoa vähän taustastani, miks mä olen vaikea.

Sama teksti on varmaan mun vastaukseni -> niihin mun kotitehtäviini... jos kiinnostaa niin hae sieltä niitä vastauksia jos kiinnostaa mun lapsuuteni erikoisuudet... ite olen pohtinut autismiakin, tuon lapsuuteni keinunta tanssin vuoksi ja keskittymis vaikeuden tähden.

Pappalla oli keino saada asiansa ymmärretyksi! Laittoi kätensä mun molempien poskien päälle niin ett pää jäi kätten väliin, katsoen sitt silmiin: kertoen asiansa.

Sitä sitten toisti mulle ja selitti... kunnes opin kuuntelemaan huolella ja ymmärtämäänkin niitä juttuja.
        Pappalla ei ollut minkäänlaista koulutusta opettamiseen...maalaisjärjellä vaan toisti mulle asiaa niin monasti ett lopulta minäkin onneton sen jotenkin käsitin!
        Sama metoodi oli vaikeiden sanojen kanssa...kottikärryt ja korttipakka: olivat sama asia mielestäni. Revi siitä sitten

Rekisteröityneille käyttäjille tulee aina ilmoitus, kun heidän viestiinsä on vastattu jotain.

Jeps, kauhee nälkä ja muutenkin hieman polla jumissa nyt, mutta.....

Ilmoitus tulee, jos vastaat suoraan minun kirjoittamaan kommenttiin, eli klikkaamalla viestini "kommentoi"/"kommentoi lainaten" täppiä, mutta muuten ei tietenkään tule.....

En minä oikein noita juttuja ajatellut, vaan ihan muita juttuja ennemminkin...eli sain vain sellaisen käsityksen, että olisit kohdannut enemmänkin murheita (uusia/vanhoja) mies rintamalla, niiden lisäksi mistä on ollut aiemminkin juttua?

Kyllähän pettymykset kuuluvat elämään, mutta tarkoitus oli vain saada sut pohtimaan ihan itseksesi sitä, että mitä oikein suhteesta ja miehestä haet ja mitä et.......haetko alitajuntaisesti vaikkapa sellaista mitä et oikeasti halua ja se ei toimi tai ihan tietoisesti vaikka lopputulos ei ole sitä mitä haluat?.......tai tuntuuko sinusta, että tutustumistapasi/eteneminen on toimiva vai tuntuuko sinusta, että sitä pitäisi ehkä muuttaa?...jne...jne.....

Eli siipien suojelemisesta oli kysymys, jos sulle on kertynyt vielä lisääkin huonoja kokemuksia ja olet taas kärventänyt siipiäsi lisää......

Sorry, että en ole nyt ihan läsnä.....nälkä, polla ja flaasu olo vaikuttaa......

https://www.youtube.com/watch?v=CIGcC-4Np24

• että.silleen
        MGTOW kirjoitti:

Jeps, kauhee nälkä ja muutenkin hieman polla jumissa nyt, mutta.....

Ilmoitus tulee, jos vastaat suoraan minun kirjoittamaan kommenttiin, eli klikkaamalla viestini "kommentoi"/"kommentoi lainaten" täppiä, mutta muuten ei tietenkään tule.....

En minä oikein noita juttuja ajatellut, vaan ihan muita juttuja ennemminkin...eli sain vain sellaisen käsityksen, että olisit kohdannut enemmänkin murheita (uusia/vanhoja) mies rintamalla, niiden lisäksi mistä on ollut aiemminkin juttua?

Kyllähän pettymykset kuuluvat elämään, mutta tarkoitus oli vain saada sut pohtimaan ihan itseksesi sitä, että mitä oikein suhteesta ja miehestä haet ja mitä et.......haetko alitajuntaisesti vaikkapa sellaista mitä et oikeasti halua ja se ei toimi tai ihan tietoisesti vaikka lopputulos ei ole sitä mitä haluat?.......tai tuntuuko sinusta, että tutustumistapasi/eteneminen on toimiva vai tuntuuko sinusta, että sitä pitäisi ehkä muuttaa?...jne...jne.....

Eli siipien suojelemisesta oli kysymys, jos sulle on kertynyt vielä lisääkin huonoja kokemuksia ja olet taas kärventänyt siipiäsi lisää......

Sorry, että en ole nyt ihan läsnä.....nälkä, polla ja flaasu olo vaikuttaa......

https://www.youtube.com/watch?v=CIGcC-4Np24

Yhä edelleen niitä yksittäis kappaleita on NELJÄ, luku ei ole miksikään muuttunut.

" jos sulle on kertynyt vielä lisääkin huonoja kokemuksia ja olet taas kärventänyt siipiäsi lisää......" No en taatusti ole, minä olen jo lähes skeptinen kaikkia miehiä kohtaan. Niin ja leffakaverini minä häädin lähipiiristäni...alkoi mennä liian vakavaksi hänen ystävyytensä minuun. En mä miestä voi roikottaa mukanani ystävyydellä, jos toinen toivoo jotain muuta! Ei olis reilua, kun mun tunteet olivat ystävyystasolla.

Yhden mukavan kaverin oikeastaan keksin lähipiiristäni...mutt liian myöhään.
        Hän oli kiinnostunut jo toisesta naisesta, enkä mä ala änkeämään itseäni kenenkään orastavan parisuhteen väliin. Varsinkaan kun en ole edes oman kiinnostukseni laadusta ihan varma... huomasin vaan ajattelevani häntä turhan usein.

Mukava mutt vähän turhan ujo mies,kuitenkin kun oli tottunut mun toheltamiseen, on oppinut jo puhelemaan kanssani enemmäkin kuin kolme sanaa kerralla. Se 3 sanaa, on sisäpiirin vitsimme hänen systerinsä kanssa, siitä kun kaveri on oikein puheliaalla tuulella!
        Pitää mennä nukkumaan kohta, huomenna menen emon luo syömään ankkaa. Emo oli ostanut kummitätini veljeltä 2 kpl ankkoja, huomenna niistä on jäljellä vain tähteet, liemenpohjaksi johonkin lintukeittoon.
        Me mennään kaikki mukulat nauttimaan Emon ihanasta pääsiäisruokien noutopöydästä! Jälkkärinä mangorahkainen/valkosuklaa hyydyke kakku!

En ylensyö edes jouluna niin paljon kuin pääsiäisenä, varmaan paino noussut puolkiloa kun seuraavaksi menen vaakaa rääkkäämään.
        Kiitos vastauksestasi.
        Hyvää yötä!

• eivainalku

Minusta ilmaisulla "tyytyminen" on jotenkin negatiivinen kaiku...puhuisin itse mielummin sopivan kumppanin löytämisestä. Sopiva kumppani tarkoittaa sitä, että hänen kanssaan yhdessäoleminen on pääsääntöisesti sujuvaa ja hyviä hetkiä on enemmän kuin huonoja.

• atännä

Tyytymisestä tulee mieleen, ettei saa sitä mitä suhteelta haluaa.

Mutta tietyt perusasiat pitää olla kunnossa. Saman suuntaiset arvot, viihtyminen toisen seurassa, hyvä keskusteluyhteys, saman suuntaiset tavoitteet elämässä, toisen arvostus ja kunnioittaminen, seksuaalinen kiinnostus, säväytys. Vikojen pitää olla sellaisia, että molemmat sietävät niitä toisissaan. Muuten erilaiset täydentävät toisiaan.

• ass.of.Timo

Mä haluan läskin ja tyhmän naisen täydentämään mua erilaisuudellaan! >:(

• "seksuaalinen kiinnostus"
        Mitä tulee naisiin niin he eivät tunne seksuaalista kiinnostusta alle 165 senttisiin miehiin eikä kyllä löydy mitään muutakaan kemiaa, koska naiset seurustelevat miehen pituuden kanssa.

• Jotkut kuvittelevat että on pahin asia pariutumismarkkinoilla kun joutuu tyytymään johonkin mutta entäs sitten kun kukaan ei suostu tyytymään edes suhun?

• eiriipusiit

Kyllä mä ainakin olen ollut ihastunut lyhyisiinkin miehiin. Ei se siitä ole ollut kiinni vaan enemmänkin siitä miten mies kantaa oman kehonsa ja itsensä. Ihan samalla tavallahan te miehetkin aina sanotte, että naisessa on viehättävää se jos hän on sinut itsensä kanssa. En usko, että epäonni naismarkkinoilla johtuu pelkästään pituudestasi vaikka toki myönnän sillä olevan vaikutusta. Se ei kuitenkaan estä pariutumista...voisi sanoa, että kaksi kertaa olen elämäni aikana ollut todella rakastunut mieheen ja toinen heistä oli lyhyt ja toinen pitkä...liiallisella kiltteydelläkin voi olla haittansa...kummallekin sukupuolelle. Täytyy olla sopivasti tuhma, pitää puolensa ja ripaus itsenäisyyttä sekä itsekunnioitusta.

• Naiiiiiinnen

Tyytyminen tarkottaa sitä että unelmoi ytmistä/ytnistä mutta pakon takia elää elämää missä puolisona alempitasoinen. Itse esim unelmoin exjännämiehestäni 10v ollessani naimisissa niin onhan se vähän outoa jos rakastaa toista kuin sitä jonka kanssa viettää yönsä sängyssä!!!

• Sitten kun on kuulemma sellaisia tapauksia että nainen on lyhyen miehen kanssa niin en ymmärrä sitä. Mitä olen lukenut niin tällaisen miehen kanssa ollessaan nainen haaveilee eroottisessa mielessä pitemmistä miehistä.
        Miksi ei voi samantien dumpata sitä pätkää ja ottaa pitempää miestä?

• Bjlinpnipp
        164cmM kirjoitti:

Sitten kun on kuulemma sellaisia tapauksia että nainen on lyhyen miehen kanssa niin en ymmärrä sitä. Mitä olen lukenut niin tällaisen miehen kanssa ollessaan nainen haaveilee eroottisessa mielessä pitemmistä miehistä.
        Miksi ei voi samantien dumpata sitä pätkää ja ottaa pitempää miestä?

Jollei saa pidempää miestä

• Bjlinpnipp kirjoitti:

Jollei saa pidempää miestä

Voin varmuudella sanoa että 2 kertaa olen nähnyt lyhyillä miehillä naisia ja nuo naiset olivat sellaisia että ei jää pariutuminen ainakaan ulkonäöstä kiinni.
        Itselleni lyhyt mies tarkoittaa itseni mittaista tai lyhyempää ja harvemmin noita missään muutenkaan näkyy.

• 2322

Parasta on löytää suhde, jossa ollaan henkisesti yhteensopivia ja fyysinen vetovoima on molemminpuolista. Kaikille ihmisille tämä ei ole mahdollista, koska omat rahkeet ei riitä niihin kumppaneihin joita itse pitää vetovoimaisena. Silloin pitää miettiä onko onnellisempi vähemmän viehättävän kumppanin kanssa vai yksin. Siihen ei minusta ole yhtä oikeaa vastausta, eikä tarvitse kuunnella mitään ylemmyydentuntoista paasausta niiltä ihmisiltä jotka eivät joudu tuota valintaa koskaan tekemään, ei ne ymmärrä.

Mutta jos valitsee tyytymisen niin sitten pitää myös osata tyytyä. Nähty niitäkin suhteita, joissa toinen katkeroituu ja alkaa kiukutella kumppanille tämän epätäydellisyyksistä, vaikka kaikki oli jo tiedossa kun yhteen lyöttäydyttiin. Jos ei pysty hyväksymään sitä, ettei kumppani ole nuori/kaunis/rikas/hauska/älykäs eikä rahkeet sellaiseen täydellisyyteen riitä, niin sitten on parasta olla yksin.

• " ... joissa toinen katkeroituu ja alkaa kiukutella kumppanille tämän epätäydellisyyksistä, vaikka kaikki oli jo tiedossa kun yhteen lyöttäydyttiin. ... "

Rakastuminen on siinä mielessä pirullinen ansa, että se saa ihmiset katsomaan läpi sormien sellaisiakin puutteita, joita sitten kuitenkaan eivät lopulta siedä. Sitten seuraa yritystä muuttaa ihmistä, vaikka ihmistä ei voi muuttaa.

• scrg kirjoitti:

" ... joissa toinen katkeroituu ja alkaa kiukutella kumppanille tämän epätäydellisyyksistä, vaikka kaikki oli jo tiedossa kun yhteen lyöttäydyttiin. ... "

Rakastuminen on siinä mielessä pirullinen ansa, että se saa ihmiset katsomaan läpi sormien sellaisiakin puutteita, joita sitten kuitenkaan eivät lopulta siedä. Sitten seuraa yritystä muuttaa ihmistä, vaikka ihmistä ei voi muuttaa.

Puhut "ihastumisesta", "rakastaminen" ja "rakkaus" on ihan jotain muuta.......

• MGTOW kirjoitti:

Puhut "ihastumisesta", "rakastaminen" ja "rakkaus" on ihan jotain muuta.......

Niin mielelläni kuulisinkin määritelmän siitä, mitä on rakkaus. Onko rakastaminen tunne vai tekoja?

• scrg kirjoitti:

Niin mielelläni kuulisinkin määritelmän siitä, mitä on rakkaus. Onko rakastaminen tunne vai tekoja?

Tuossa alempana hieman sivusin asiaa........siitä on täälläkin taidettu aikoinaan jauhaa aika paljonkin, enkä ainakaan juuri nyt jaksa lähteä "vänkä ikiliikkujaan" pyörimään kenenkään erillaisen yksilön kanssa.....joten en lähde tähän tällä kertaa, ainakaan juuri nyt........

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14205453/mita-pahaa-on-tyytymiessa#comment-83957936

• scrg kirjoitti:

"Onko rakastaminen tunne vai tekoja"

Molempia täydellisessä symbioosissa.....

• Tyytyminen =olla tyytyväinen?

• dfghj

Tyytymisen vastakohtahan ei ole täydellisyys. Suurin osa parisuhteista ON tyytymistä.
      Vain todella harvat kohtaavat jonkun "sielunkumppanin", vaan tyytyvät johonkuhun sopivaan, jotta saadaan ne pakolliset lapset ja talot ja autot ja koirat hankittua.

• Kuihtunutkuikka

Pahuus tyytymisessä ilmenee sitten kun parisuhteen "tyytyjä" löytääkin sen Oikean mielestään. Valitettavasti toiseen ns.tyytyminen voidaan käsittää monella eri tapaa. En näe sitä toisen ns.vikojen hyväksymistä tyytymisenä vaan sen "noh olempa nyt tuon kanssa kun vaikuttaa olevan ok ja minusta kiinnostunut".
      Minuun on kolmesti tyydytty. Ei mitään pitkiä komistuksia yksikään tms. Kukin vaihtoi parempaan lopulta. -> nyt olen se "juoksuni juossut nainen"? Kun ex-aviomies keksii kertoa 10 vuoden jälkeen "sori mut en haluakaan sun kanssa lapsia" :P kaks aiempaa kätevästi asui opiskeluajat halvemmalla avoliitossa. Yksikään ei rehellisesti kertonut tyytymistään ennen eropäätöksiään. Ilmankos oli tiukasti omat rahat ja leikkeleetkin laskettiin...

Ikinä en ns.tyytyisi toiseen vaan vilpitön kiinnostus pitää olla toista kohtaan. Sekään ei takaa toisen osapuolen vilpittömyyttä.
      Ehkä miehet enemmän "tyytyy" tajuamatta hukkaavansa toisen vuosia kun itse lekottelee ja odottaa paremman korjaavan pois suhteesta ajallaan?

Parisuhteessa normaalisti tehdään kompromisseja ja ollaan tyytyväisiä kumppaniin, katsotaan ne pikkijutut läpi sormien jne..On aivan eri asia olla jonku täysin epäviehättävän kanssa mutta siihen näyttää sortuvan aika moni.

• njoops

Juu saman olen huomannut, monet miehet vaan käyttää naisia hyväkseen joko taloudellisesti tai fyysisesti.

• njoops kirjoitti:

Juu saman olen huomannut, monet miehet vaan käyttää naisia hyväkseen joko taloudellisesti tai fyysisesti.

Olet hauska vitsinkertoja.

Suurimmassa osassa suomalaisista pariskunnista mies ansaitsee paljon tai todella paljon enemmän kuin nainen. Nainen elää miehen rahoilla, eli on parisuhdehuora.

Mitä tarkoitat fyysisellä hyväksikäytöllä? Raiskaamistako? Ei liene kovin yleistä vapaaehtoisuuteen perustuvissa parisuhteissa.

• njoops kirjoitti:

Tosiasihan on, että molemmissa sukupuolissa on vastikkeensa...........niin hyvässä, kuin pahassa ja kaikkea siltä väliltä......

Ei pidä kuitenkaan sortua syyllistämään, eikä myöskään nostamaan jalustalle kumpaakaan sukupuolta...........itsekin olen ollut hyväuskoinen, naivi ja sinisilmäinen ja siitä saanut karvaimmin kärsiä, mutta en silti syyllistä koko naissukupuolta, vaan pyrin oppimaan virheistäni, sekä kokemuksistani ja itseäni saan vain syyttää, jos toistan samoja virheitä......eli virheen toistuessa se ei ole toisen vika, jos saan sitä mitä olen tilannutkin........

Eli KATSE PEILIIN, jos virhe tai virheet toistuvat.......jotain tekee silloin väärin ihan itse....

• kesä.aika

Jos mietitään, että kun nainen menee baariin, tekee tinder-tilin tai nettideitti-tilin niin hän saa satoja kiinnostuneita ehdokkaita, naisen ei tarvitse tyytyä kun valikoimaa on niin runsaasti.
      Tyytymisestä olisi helppo syyllistää miehiä, mutta voisi myös miettiä, että onko miehellä muita vaihtoehtoja jos haluaa parisuhteeseen.

• Iso osa naisista pitää tyytymisenä sitä, jos ei saa miehistä parhaimpaan 1 % kuuluvaa. Jos naisella on mahdollisuus saada vain vähän omaa tasoaan parempi mies, niin sekään ei välttämättä riitä. Mielummin yksin kuin huonossa suhteessa, sanovat he.

• MGTOW

Jeps.....ja sitten kun sinne suohon on vajonnut, eli juurikin lähtenyt "shoppailemisen" maailmaan ja siihen jo oppinut, sekä myös on sellainen yksilö, joka valitsee pinnan mukaan, niin sellaisen on turha nillittää yhtään huonoista kokemuksistaan, kun ei siihen tälläisellä ole varaa, eikä sellainen yksilö ole oikea ainakaan kaikille yksilöille muutenkaan, johtuen juuri kertomistani asioista.....

"sitä mitä kylvää, sitä niittää"

• TotuusSattuu
        super-atm kirjoitti:

Iso osa naisista pitää tyytymisenä sitä, jos ei saa miehistä parhaimpaan 1 % kuuluvaa. Jos naisella on mahdollisuus saada vain vähän omaa tasoaan parempi mies, niin sekään ei välttämättä riitä. Mielummin yksin kuin huonossa suhteessa, sanovat he.

"Iso osa naisista pitää tyytymisenä sitä, jos ei saa miehistä parhaimpaan 1 % kuuluvaa. "

Ja jos uskoo tätä palstaa niin iso osa ainakin ätmeistä pitää tyytymisenä sitä jos ei saa kuvankaunista 22-vuotiasta neitsytnaista.

• super-atm kirjoitti:

Iso osa naisista pitää tyytymisenä sitä, jos ei saa miehistä parhaimpaan 1 % kuuluvaa. Jos naisella on mahdollisuus saada vain vähän omaa tasoaan parempi mies, niin sekään ei välttämättä riitä. Mielummin yksin kuin huonossa suhteessa, sanovat he.

Huono suhde ainakin minulle merkitsee asioita, kuten erilaiset elämänarvot, kohtelee toista huonosti ja pitää itsestäänselvyytenä, ei kunnioita toista omana itsenään.

Se, että mies ei ole rikas, komea, supliikki, seurapiirien tähti ja status hirmu ei tee suhteesta huonoa, vaan se miten mies käyttäytyy naistaan kohtaan. Enkä tarkoita sitäkään, että pitäisi pokkuroida ja mielistellä, mutta kohdella toista kunnioittaen ja ihmisarvoisesti.

Muuten on parempi olla yksin.

• TotuusSattuu kirjoitti:

"Iso osa naisista pitää tyytymisenä sitä, jos ei saa miehistä parhaimpaan 1 % kuuluvaa. "

Ja jos uskoo tätä palstaa niin iso osa ainakin ätmeistä pitää tyytymisenä sitä jos ei saa kuvankaunista 22-vuotiasta neitsytnaista.

Haista vittu! Et voi kääntää tosiasioita päälaelleen, vaikka feministinä muuta argumenttia sinulla ei olisikaan.

• sönkkö kirjoitti:

Huono suhde ainakin minulle merkitsee asioita, kuten erilaiset elämänarvot, kohtelee toista huonosti ja pitää itsestäänselvyytenä, ei kunnioita toista omana itsenään.

Se, että mies ei ole rikas, komea, supliikki, seurapiirien tähti ja status hirmu ei tee suhteesta huonoa, vaan se miten mies käyttäytyy naistaan kohtaan. Enkä tarkoita sitäkään, että pitäisi pokkuroida ja mielistellä, mutta kohdella toista kunnioittaen ja ihmisarvoisesti.

Muuten on parempi olla yksin.

Jeps, ja sama toisinpäin, eks vaa? ;P

• Rose_91

Varmaan "tyytymisellä" ihmiset ymmärtävät, että ollaan parisuhteessa sellaisen ihmisen kanssa, josta ei ole alunperinkään ollut kiinnostunut. Siksi sanalla tyytyminen on niin huono kaiku.

Mielestäni aloittajalla on kuitenkin hyvä pointti kirjoituksessaan. Nykypäivänä tuntuu, että monet puhuvat tyytymisestä ja pelkäävät, että suhteessa tyytyvät vähempään kuin mitä voisivat saada. Ehkä tämä johtuu sitten siitä, että nykyään on näennäisesti paljon enemmän vaihtoehtoja eikä haluta välttämättä sitoutua kunnolla yhteen, koska ajatellaan, että nurkan takaa voisi löytyä vielä parempi. Odotetaan, että toisen pitää viedä jalat alta heti ja pehosia pitää olla vatsassa koko ajan. Sitten kun ihastumisvaihe on ohi kuvitellaan, ettei toinen enää kiinnostakaan vaan vaihdetaan seuraavaan, koska "ei haluta tyytyä".

Sellaisen ihmisen kanssa, joka ei lainkaan kiinnosta missään vaiheessa, ei mielestäni kannata olla. Siinä tuhlaa sekä omaa että toisen aikaa. Täydellistä ihmistkä ei kuitenkaan ole mahdollista löytää vaan jokaisessa on omat hyvät ja vähän huonommat puolensa. Vaikka heti ei olisi perhosia vatsassa, voivat ne tulla vähän myöhemminkin. Ja se "perhosia vatsassa" -vaihe loppuu kaikissa parisuhteissa jossain vaiheessa. Kyse ei ole siitä, että rakastaminen loppuu vaan rakastuminen vaihtuu rakastamiseksi, jos näin antaa tapahtua.

• Olen samaa mieltä.

• Tällainen 7 miljardin yksilön lauma on tällaiselle apinalle vähän vaikea käsiteltäväksi ja sen itselle täydellisimmän etsiminen siitä on ehkä ylivoimaisen vaikea tehtävä. Helpompaa, jos ajattelee, että lauma on muutaman sadan hengen kokoinen ja kumppani löytyy kyllä sellaisestakin: jos paras sattuu olemaan varattu niin ota toiseksi paras.

• lujaluottamus

Siitä nimenomaan on kyse. Se rakastaminen on parhainta. Elää yhdessä arjessa kaikkine iloineen ja murheineen mitä elämä mukanaan tuo.

• Olen jokseenkin eri mieltä, tosin se johtuu osittain siitä, että kuulun ryhmään miehet, en naiset......sekä persoonasta, luonteesta, arvoista ja ajatusmaailmasta vrt. moneen muuhun.....

"perhosia vatsassa" = "molemmin puolista kihelmöintiä" täytyy tulla, mutta niin kuin sanoit, sitä ei kuvasta näe, eikä myöskään välttämättä edes hetkellisessä kohtaamisessa jos/kun toinen ei ole ns. "parhaimmillaan" juuri siinä hetkessä ja hetkellä.....

En tiedä puhutko nyt kahden asian yhdistämisestä, sekä niiden eri sekoituksesta, kun sanot, "perhosia pitää olla vatsassa kokoajan"???

Tarkoitatko siis tauotonta "kihelmöintiä" vai "juhlaa & kuplivaa", vai näiden erillaisesta miksuurasta....välillä molemmat ja välillä toinen?....mutta joo se on sula mahdottomuus.....tosin "kihelmöintiä" voi olla toisilla enemmän ja toisilla vähemmän, riippuen yksilöistä kokonaisuudessaan, sekä heidän yhteensopivuudestaan toisilleen....

"Ja se "perhosia vatsassa" -vaihe loppuu kaikissa parisuhteissa jossain vaiheessa."

Ihastumis sykkyrä mykkyrä laimenee.......mutta tuosta "kihelmöinnistä" kerroin jo tuossa ylempänä.....

"Kyse ei ole siitä, että rakastaminen loppuu vaan rakastuminen vaihtuu rakastamiseksi, jos näin antaa tapahtua."

Itse koen sen näin......ihastumisvaiheen jälkeen tulee rakastumisvaihe & rakkaus....mutta ihastumisvaihe ei ole sama asia, kuin rakastaminen & rakkaus....

Kaikki eivät osaa rakastaa, eivätkä tiedä mitä rakkaus oikeasti on.........en tiedä miksi, mutta jostain syystä näin on.......tai kyllä minä jotain tiedän, mutta en varmasti kattavasti kaikkea, joten jätetään se johonkin muuhun kertaan, kun sen laajan asian käsitteleminen, ei taida olla tässä yhteydessä järkevää....

• tarralenkkari666

Ei taida tuo sana johtaa tyytyväisyydestä, vaan tyydyttävästä. Itse en ymmärrä tyytyjiä. Se on epäreilua kaikkia osapuolia kohtaan. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että haluaisin täydellisen kumppanin, vaan ainoastaan täydellisen itselleni. Täydellinen ihminenhän olisi epäinhimillinen hirvitys.

• rasrasrsa

Jos tavismies odottaisi itselleen täydellistä naista niin hän saa odottaa hautaan asti.
        Vain 9/10 miehillä on naisista niin paljon valinnanvaraa että löytää joukosta itselleen täydellisesti sopivan naisen.

• "Se on epäreilua kaikkia osapuolia kohtaan. "

Tuosta muuten seuraa, että nykyistä reilumpi maailma vaatisi nykyistä vähemmän suhteita ja enemmän sinkkuja.

• eikökelpaa

Miksi olet yksin?

• Olen täysin samaa mieltä kanssasi......

• tarralenkkari666
        rasrasrsa kirjoitti:

Jos tavismies odottaisi itselleen täydellistä naista niin hän saa odottaa hautaan asti.
        Vain 9/10 miehillä on naisista niin paljon valinnanvaraa että löytää joukosta itselleen täydellisesti sopivan naisen.

Täydellinen tässä merkityksessä ei tarkoita mitään muuta kuin sopivaa ja sellaista, jonka kanssa oikeasti haluaa olla. Se ei tarkoita mitään satu-suhdetta.

• tarralenkkari666
        scrg kirjoitti:

"Se on epäreilua kaikkia osapuolia kohtaan. "

Tuosta muuten seuraa, että nykyistä reilumpi maailma vaatisi nykyistä vähemmän suhteita ja enemmän sinkkuja.

Kumpi on sitten parempi, olla yksin, vai kumppanin kanssa, joka ei oikeasti halua sinua ja jota et itse halua? Minusta vastaus on selkeästi ensimmäinen vaihtoehto.
        Pidän pettämisenä sitä, että ryhtyy tyytymissuhteeseen.

• tarralenkkari666 kirjoitti:

Kumpi on sitten parempi, olla yksin, vai kumppanin kanssa, joka ei oikeasti halua sinua ja jota et itse halua? Minusta vastaus on selkeästi ensimmäinen vaihtoehto.
        Pidän pettämisenä sitä, että ryhtyy tyytymissuhteeseen.

Jos yksin on parempi, niin oletko silloin henkisesti valmistautunut olemaan koko elämäsi yksin, siinä tapauksessa että "oikeasti haluttavaa" ei koskaan tule vastaan? Ehkä sitä ei ole olemassakaan?

Miten sinusta elämä "oikeassa suhteessa" ja "tyytymissuhteessa" eroaa toisistaan? Tekeekö edellinen väistämättä onnelliseksi ja jälkimmäinen onnettomaksi?

• tarralenkkari666

Olisin valmis. Tosin oikeasti haluttavia ihmisiä on jo useampi tullut vastaan.

Ei se välttämättä huijatun osalta poikkeakaan ennen kuin valehtelu selviää (jos selviää). Huijaajan puoleltahan eroavaisuus on selkeä.

• tarralenkkari666 kirjoitti:

Olisin valmis. Tosin oikeasti haluttavia ihmisiä on jo useampi tullut vastaan.

Ei se välttämättä huijatun osalta poikkeakaan ennen kuin valehtelu selviää (jos selviää). Huijaajan puoleltahan eroavaisuus on selkeä.

Miksi oikeasti haluttavien kanssa ei synny suhteita? Vai syntyykö siinä vaiheessa jos toinen osapuoli päättääkin tyytyä?:) Tyytymissuhdehan voi olla jopa sellainen molemmille osapuolille ja ajan kuluessa roolit voi vaihtua sen suhteen, kumpi enemmän tyytyy. Vai pitäisikö välittömästi erota, kun toinen ei enää tunnukaan itselle täydelliseltä vai vasta sitten jos jossain havaitsee täydellisemmän?

"Huijaajan puoleltahan eroavaisuus on selkeä. "

Mikä sen eron lopulta tekee? Toiset ihmiset näyttäytyy meille kuitenkin tekojensa kautta.

• tätänykyaikaa

Kyllä se pitää olla sellainen, jonka itse haluaa.
      En halua tyytyä mihinkään.

Monen naisen kohdalla on mielenkiinto puuttunut, kun ovat liiankin kokeneita.
      Kaikenlaisia irtosuhteita ties kenenkin kanssa ja ehkä lapsiakin, joista tietäneekö nainen itsekään varmaksi, että kuka on isä.

Ei minua kiinnosta sellainen nainen, joka on ollut milloin minkäkin ukon kanssa vehtaamassa ja sutinaa sinne ja tänne.
      Sekä aina eron tullessa valmiiksi varalla muutama vaihtoehto tietenkin.

Ihan oikeesti. Tälläisiä naisia on minua yrittänyt lähestyä.
      Esim, eräs erosi ja yritti heti minua iskeä. En kuitenkaan halunnut heti alkaa mitään,kun entinenkin oli vielä kuvioissa.
      Näköjään olikin varavaihtoehtoja ja hyppäsi heti yhen tutun kanssa yhteen.
      Siis 3viikkoa oli kulunut siitä erosta. Se romanssi ei kauaa kestänyt.
      Nyt se nainen yrittää taas minua ties miten. Ei vähempää voisi kiinnostaa!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      79
      5367
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      82
      4341
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      378
      4295
    4. Ero 68-vuotiaana

Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      499
      3860
    5. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      152
      3418
    6. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      50
      3056
    7. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      56
      2914
    8. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2738
    9. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2316
    10. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      52
      2221
    Aihe