mikä mulle?

Iso-H

Surffikipinä iski talven etelän reissulla. Parissa päivässä opin niksit, johon auttoi lumilautailu ja purjehdus tausta ja hyvä opettaja. Nyt tekis mieli hankkia omat vehkeet. Kävin tekeen SPLL:n varustetestin, 26 pojoa. Painan 72kg ja haluaisin setin jolla vois hyvin kurvailla ja plaanailla kohtalaisissa tuulissa, mutta toisaalta taitojen kehittyessä kutittais lähtee temppuileen. Lähinnä kiinnostaa minkä mallinen lauta olis oikea valinta. Muistakin vermeistä voi kans tietty pistää vinkkiä.

2

442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vermeistä...

      Luulen, että kuten tuossa Girlien tapauksessa carve nimellä kirjoitin, niin kannattaa kyllä varmasti hankkia käytettynä välineet. Painosi ja taustasi huomioiden kuvittelisin, että semmoinen joku 120-130 litrainen Freeride-lauta voisi olla ihan hyvä, ja mielellään tältä vuosituhannelta peräisin oleva. Ne kun ovat tupanneet kehittyä kohtalaisen paljon viimeisten vuosien aikana.

      Sitten pari purjetta mukaan ja pääset mukavasti alkuun eli ehkä semmoiset 6 ja 7.5m2, niin plaanauspäiviä tulee enemmän.

      Niistä tempuista sen verran, kyllä se perussurffaus pitää olla ensin täysin hanskassa (vesilähtö, jiippi, jne...) ennen kuin kannattaa alkaa miettimään niitä hyppyjä ym. , se tulee sitten ajan kanssa, kun pelkkä plaanailu ja jiipit ei enää tuo kiksejä. Laudan ja rikin lisäksi kannattaa tietysti hankkia esim. steameri ja tossut sekä trapetsi.

      Tervetuloa lajeista jaloimman pariin!

      • Iso-H

        Tattis vastauksesta.

        On termit vielä vähän hukassa, tää vesilähtö, tarkottaako se tuulen avulla pystyyn nousemista vai mitä?

        Kamoista vielä, porukoilla on joskus 90-luvun alussa Vihmarin Villeltä hankitut kilpakamat (kölilauta, kolme purjetta). Lauta on semmonen, et se luiskahtaa/uppoo alta jos ei oo vauhtia. Eiks toi Ville ollut ihan tekijä? En tosiaan muista minkä kokosia ne purjeet oli, mut se pienin on kyllä aika hc keliin.

        Sillä mä tota temppuilua tohon jo tarjosin, kun asun ison järven rannalla ja on mahdollisuus treenata paljon ja oppia nopeesti, niin ei sit heti tarvis vaihtaa lautaa kun perushomma rupee oleen hanskassa.

        Kevättä odotellessa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      499
      5123
    2. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      237
      2052
    3. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      410
      1923
    4. Olisit saanut minut naisen

      Jos olisit oikeasti halunnut. Mutta et halunnut. Annoit paaaaljon epämääräisiä signaaleja, annoit jutun edetä todella hi
      Ikävä
      57
      1372
    5. Miehelle naiselta

      Jos haluat anna jokin vinkki, niin saan varmuutta ottaa yhteyttä. Tai onko niin että otat yhteyttä itse, jos haluat pitä
      Ikävä
      88
      1281
    6. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1073
    7. Kaipaan sinua...

      J-mies. Surullinen olo kaikesta.
      Ikävä
      86
      1039
    8. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      99
      999
    9. Tulethan sitten

      loppukesästä katsomaan minua? Nyt sinulla on mahdollisuus ”kostaa” ja herpaannuttaa minun keskittymiseni. Jos yhtä inten
      Ikävä
      38
      972
    10. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      73
      955
    Aihe