Monet täällä kirjoittelevista eivät ole adventisteja, mutta muutamat kylläkin. Jotenkin esimerkiksi sapatti on liitetty adventtikirkkoon, vaikka tosiasiassa adventtikirkolla ei ole mitään tekijänoikeutta mihinkään lepopäivään. Eikö Timpa-setäkin taannoin kirjoitellut ettei adventtikirkolle ominaista ja erityistä taida olla kuin tutkiva tuomio - nooh, kuka nyt siihenkin sitten uskoo... Kauan sitä on syntejä ynnäilty, eikä vieläkään taida olla selvillä kuka on pelastunut ja kuka ei, päätellen siitä ettei ole vielä tutkiva tuomio näköjään päättynyt (jos pystyt lukemaan tämän viestin ennen kuin Jeesus on palannut).
Mikä adventtikirkossa sitten on sellaista joka vetää sinua enemmän kuin mikään muu seurakunta tai uskovien yhteys ?
Haluankin siis kysyä juuri tätä: miksi olet adventisti ? Tutkivan tuomionko takia ? Senkö takia että olet vanhempiesi kautta tullut seurakuntaan ? Vai siksi ettet ole koskaan harkinnutkaan muuta seurakuntaa ? Vai oletko testannut jonkun muun seurakunnan ja palannut takaisin ?
Miksi olet adventisti ?
68
433
Vastaukset
- YxAdvariVaan
Olen adventisti, koska pastorit ovat aivopesseet minut jo lapsena uskomaan Raamatun sairaisiin valheisiin. Ja koska olen aivo-orja, olen myös taloudellisesti orja eli maksan nöyrästi lahkolleni "kymmenykset", sillä pastorini sanoo, että muu olisi Jumalalta varastamista. Olen siis säälittävä ääliö, mutta en uskalla muuttaa elämäni suuntaa ja tervehtyä ateistiksi.
- mietihän.jorinoitasi
Älä viitti valhetellen puhua, sillä tässä naapurina näkee korviesi heiluvan niin, ettei näyttökään pysy pystyssä.
Jos nämä atventistit olisi sinut aivopesseet, niin tunsit synnin ja saastaisuuden sanoissasi. Senverran heittiä tunnen.
- oletko.mukana
Sua ahditssa jotenkin sanat tutkiva tuomio.
Se on varmasti aika tosi, sillä sinuakin jokaisesta sanasta tutkitaan, teet siitä tiliä ja Herran huoneesta lähtee tuomio.
Siksi helluntaissakin tavallaan hieman eri sanoin, tämä vastaavuus on esissä ja syystä, että raamattu sen esiintuo.
Vai väitätkö, että et joudu tilille elämästäsi.
Joudut, vaikka kuinka määrittelet Jeesuksen pelastusta kohdallesi.
Pelastus on sitä, että seuraat tuon Jumalan karitsan askelkuvioissa, mutta, kun puheesi kertoo aivan muuta - ajasta toiseen, pelkään että liha sinussa puhuu enemmän, kuin Herran Henki.
Oletko hoksannut asiaa.
Mittanauhaa pyrit esittämään vaikka näitten adventistien nutunpäälle, mutta näyttää niin omavenytetyltä mitalta, etten minä sivullisena paljoakaan viitti olkaani kohottaa.
Asiat on happamia, kuten ne marjat ketulle.
Siis niin kauan kuin mittailet, mittailet vanhassa aatamissa ja suusi valittaa aatamilaisuuttasi. Oletko sitten vanhurskaampi, kuin atventisti?
Tuntuu, että olet aika fariseus.- Exap
"Sua ahditssa jotenkin sanat tutkiva tuomio."
Ei lainkaan, eivät keksityt mytologiat minua ahdista. Ei tutkiva tuomio eikä Atlantis, yhtään enempää kuin joulupukkikaan. Mitään niistä ei löydy Raamatusta. Tutkivan tuomion harhaopilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa mitä muissa suunnissa opetetaan - et taida tuntea kyseistä adventistista mytologiaa ?
"Oletko sitten vanhurskaampi, kuin atventisti?"
En oikein voi, koska olen adventisti. - valehtelijalle
Et ole. Et ole mikään adventisti. Luopiopetturi sinä olet. Sinut pitäisi ehdottomasti erottaa kirkosta nyt ja heti.
Se ei tee sinusta adventistia, että nimes on kirjoissa, kun kerran väität kirkon opetusta pelkäksi myytiksi. - Exap
valehtelijalle kirjoitti:
Et ole. Et ole mikään adventisti. Luopiopetturi sinä olet. Sinut pitäisi ehdottomasti erottaa kirkosta nyt ja heti.
Se ei tee sinusta adventistia, että nimes on kirjoissa, kun kerran väität kirkon opetusta pelkäksi myytiksi."Sinut pitäisi ehdottomasti erottaa kirkosta nyt ja heti."
Niin, sinulle varmaan on kova pettymys että A-kirkko ei erota rivijäseniään sanan- tai ajattelunvapauden käyttämisen takia.
Taidat tykätä Soinin ja persujen mallista enemmän, eli että yhdistyksestä saa "harjata" tai erottaa kenet tahansa sillä perusteella että ajattelee toisin kuin yhdistyksen ylin johto ?
Mutta ihan vakavasti ottaen, korostan että en mitenkään vertaa itseäni Lutheriin uskonpuhdistajana, mutta muistelepa erosiko Luther katolisesta kirkosta vai oliko se kenties katolinen kirkko joka julisti hänet kirkonkiroukseen ? Oletko sitä mieltä että katolinen kirkko toimi raamatullisesti oikein ? Jos olet sitä mieltä, mikset ole itse liittynyt katoliseen kirkkoon ?
Miksi ihmeessä joistakin asioista eri tavalla ajattelevien pitäisi erota seurakunnasta, kuten Timppa-setä on julistanut ? Tutkimusten mukaan vain hyvin pieni vähemmistö adventisteista edes "uskoo" 100% kaikki 28 opinkohtaa, saati sitten että pitäisi niitä ainoana mahdollisena totuutena. Montakohan jäsentä jäisi jos kaikki ne eroaisivat jotka eivät koko sydämestään noita kaikkia 28 kohtaa pidä "AINOANA MAHDOLLISENA RAAMATUN TOTUUTENA asiasta" ? 3 ? 10 ? 30 ? - ulosvaanjaheti
Valehtelet. Tutkimuksien mukaan yli 90% uskoo 28 opinkohtaan. Sinä et usko, joten ala laputtaa.
- häivyheti
Exap kirjoitti:
"Sinut pitäisi ehdottomasti erottaa kirkosta nyt ja heti."
Niin, sinulle varmaan on kova pettymys että A-kirkko ei erota rivijäseniään sanan- tai ajattelunvapauden käyttämisen takia.
Taidat tykätä Soinin ja persujen mallista enemmän, eli että yhdistyksestä saa "harjata" tai erottaa kenet tahansa sillä perusteella että ajattelee toisin kuin yhdistyksen ylin johto ?
Mutta ihan vakavasti ottaen, korostan että en mitenkään vertaa itseäni Lutheriin uskonpuhdistajana, mutta muistelepa erosiko Luther katolisesta kirkosta vai oliko se kenties katolinen kirkko joka julisti hänet kirkonkiroukseen ? Oletko sitä mieltä että katolinen kirkko toimi raamatullisesti oikein ? Jos olet sitä mieltä, mikset ole itse liittynyt katoliseen kirkkoon ?
Miksi ihmeessä joistakin asioista eri tavalla ajattelevien pitäisi erota seurakunnasta, kuten Timppa-setä on julistanut ? Tutkimusten mukaan vain hyvin pieni vähemmistö adventisteista edes "uskoo" 100% kaikki 28 opinkohtaa, saati sitten että pitäisi niitä ainoana mahdollisena totuutena. Montakohan jäsentä jäisi jos kaikki ne eroaisivat jotka eivät koko sydämestään noita kaikkia 28 kohtaa pidä "AINOANA MAHDOLLISENA RAAMATUN TOTUUTENA asiasta" ? 3 ? 10 ? 30 ?Jäljelle jäisi kaikki oikeat Jeesuksen seuraajat, joihin sinä et kuulu.
- Exap
ulosvaanjaheti kirjoitti:
Valehtelet. Tutkimuksien mukaan yli 90% uskoo 28 opinkohtaan. Sinä et usko, joten ala laputtaa.
Niin, mielenkiintoista. Koska opinkohdan mukaan EGW:n kirjoituksilla on profeetallinen arvovalta (aiemmin ne olivat arvovaltainen totuuden lähde - ei kaiketi enää), voisit tehdä ystäväpiirissäsi pikaisen tutkimuksen, esimerkiksi kuinka moni adventisti uskoo, että jos ruokapöyrälläsi on lihaa, kananmunia tai voita, Jumala ei kuule rukouksiasi. Tai että kirjapaino- ja kolportöörityö on nykyään (lopun aikana) TÄRKEIN kristillinen työmuoto ?
Jos et näitä simppeleitä "profeetallisia totuuksia" usko, et silloin myöskään usko että EGW:n kirjoituksilla on profeetallinen arvovalta.
Teepä tuo tutkimus ja kerro miten meni. Veikkaanpa että tasan 0.00% adventisteista oikeasti uskoo että munien tai voin pöydällä oleminen estää rukousten kuulemisen eli toisin sanoen: uskoo että kaikilla EGW:n kirjoituksilla on profeetallinen arvovalta --> eli ei usko kyseistä opinkohtaa.
On nimittäin ihan eri asia julistaa uskovansa jotakin, kuin todella uskoa se asia. - valehtelijalle
Vääristelet Whiten kirjoituksia omaksi kadotukseksesi.
- advariveli
Rauhaa veli! Niin miksi olen advari? jollain tavoin koen, että tämä on minulle sopivan radikaalinen. Jos nyt oikein muistan niin Kai A kirjoitteli jotakuin saman suuntasta aikoinaan.
Siunausta kaikille!Onko Kai kirjoittanut, että hän on adventisti siksi, että pitää tätä seurakuntaa sopivan radikaalina? Hyvin outoa.
Olen aivan varma, että hänen jäsenyytensä kulmakiven muodostavat kaksi ihmistä: Arvo ja Afra Arasola. Enkä usko hänen sitä kieltävän.
Tietysti sitten on joukko vähäisempiä perusteluja, joihin voi kuulua tuo radikaalisuus.
Minä en pidä adventismia nykymuodossaan tippaakaan radikaalina. Joskus syntyaikoinaan se on ollut jonkin verran radikaali, mutta ei enää. Radikaalisuuden ydin on liike ja muutos. Tämä etanan matelu, jolla adventismi kehittyy, ei tiedä radikaalisuudesta mitään.- Sen.odotuksessa
v.aari kirjoitti:
Onko Kai kirjoittanut, että hän on adventisti siksi, että pitää tätä seurakuntaa sopivan radikaalina? Hyvin outoa.
Olen aivan varma, että hänen jäsenyytensä kulmakiven muodostavat kaksi ihmistä: Arvo ja Afra Arasola. Enkä usko hänen sitä kieltävän.
Tietysti sitten on joukko vähäisempiä perusteluja, joihin voi kuulua tuo radikaalisuus.
Minä en pidä adventismia nykymuodossaan tippaakaan radikaalina. Joskus syntyaikoinaan se on ollut jonkin verran radikaali, mutta ei enää. Radikaalisuuden ydin on liike ja muutos. Tämä etanan matelu, jolla adventismi kehittyy, ei tiedä radikaalisuudesta mitään.V.aari, ai kehittyy vai? Sen kun näkis! Kiinni pidetään edelleen 1800-luvun hourailuista ja niihin perustuvista opeista ja samalla intetään, että opetetaan Raamatun mukaan... Kehitystä olisi jo se, että edes myönnettäisiin Raamatun rinnalle sepitetyn adventistisia lisäoppeja, joilta puuttuu raamatullinen pohja täysin. Se olisikin jo mahtava kehitysaskel...
- eihetkauta
Valheesi eivät hetkauta tippaakaan.
- Jumalalle.kuuluvuudesta
v.aari kirjoitti:
Onko Kai kirjoittanut, että hän on adventisti siksi, että pitää tätä seurakuntaa sopivan radikaalina? Hyvin outoa.
Olen aivan varma, että hänen jäsenyytensä kulmakiven muodostavat kaksi ihmistä: Arvo ja Afra Arasola. Enkä usko hänen sitä kieltävän.
Tietysti sitten on joukko vähäisempiä perusteluja, joihin voi kuulua tuo radikaalisuus.
Minä en pidä adventismia nykymuodossaan tippaakaan radikaalina. Joskus syntyaikoinaan se on ollut jonkin verran radikaali, mutta ei enää. Radikaalisuuden ydin on liike ja muutos. Tämä etanan matelu, jolla adventismi kehittyy, ei tiedä radikaalisuudesta mitään.v.aari, ihmisen kuuluvuus perustuu siihen että hän uskoo Jumalaan ja lunastukseen - mitä tietä kukin meistä on uskoon tullut on eri asia kuin olla uskova . Usko Jumalaan on enemmän kuin johonkin kirkkoon kuulumista ja olen varma, että näin se on myös Kain kohdalla.
- asdg
Ennemminkin tässä herää sellainen kysymys, että miksi SINÄ kuulut adventtikirkkoon. Yleensä jos kuulutaan johonkin kirkkoon tahi seurakuntaan niin jollain tasolla hyväksytään sen opit? Luuletko muuttavasi kirkon oppia? Tai käännyttäväsi heikkoja kuolemattoman sielun ikuisen helvetin oppeihisi? Joku tutkiva tuomio on ihan merkityksetön juttu sellaisen hirveän valheen rinnalla kuin ikuinen helvetti. Kristityn vaelluksessa ei muutenkaan ole kyse siitä että on paras oppi tai että on eniten oikeassa tai muuten paras tai siitä mihin lahkoon kuuluu. Tietysti opista "kinaaminen" voi olla ja onkin ihan hauskaa ja opettavaista joskus mutta ei ollenkaan pääasia.
Pääasia on: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi" Ja "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi". Ja sen tajuaminen, vai pitäisikö sanoa kokeminen, että mitä tämä tarkoittaa. Kukaan ei pysty rakastamaan tuntematonta. Niinpä Jumala ensin rakastaa ihmistä ja ilmaisee itsensä, siis rakkautensa ihmiselle, niin että rakkauskin on Jumalan lahja. On Jumalan lahja tuntea rakkautta Jumalaa ja lähimmäistä ja vihamiestä kohtaan. Ei me itse osata rakastaa oikeasti edes itseämme ennen kun tajuamme, että Jumala rakastaa meitä. Se mitä luulemme rakkaudeksi on oman heikkouden peittämistä. Kannattaa etsiä rakkaudellisen Jumalan tuntemista ja pyrkiä täydelliseksi rakkaudessa eikä niinkään "testailla seurakuntia". Tämän takia sanonkin, että adventtikirkko on ihan hyvä valinta jo siitä syystä että siellä opetetaan jo lähtökohtaisesti rakastavasta Jumalasta. Ei kiduttavasta tuomarista. On varmasti muita hyviä vaihtoehtoja, mutta miksi vaihtaa hyvää hyvään? ##Jotenkin esimerkiksi sapatti on liitetty adventtikirkkoon, vaikka tosiasiassa adventtikirkolla ei ole mitään tekijänoikeutta mihinkään lepopäivään.##
Aivan .. Raamatussa jopa kutsutaan sapattia "Herran sapatiksi" - ja siis tekijän oikeudet ovat Herralla. Nyt adventistit uskoakseni eivät ole hakemassa itselleen tekijän oikeuksia - mutta he eroavat monista muista kirkoista ja lahkoista siinä että he pyhittävät sapatin ... kun taas monet muut kirkot ja lahkot pitävät sunnuntaita lepopäivänään.
alex- Exap
No, toisaalta taas, et itsekään ole liittynyt A-seurakuntaan sen vuoksi että pyhität sapatin. Miksi et ole liittynyt ?
- höpönlöpönpöpön
"Eikö Timpa-setäkin taannoin kirjoitellut ettei adventtikirkolle ominaista ja erityistä taida olla kuin tutkiva tuomio - nooh, kuka nyt siihenkin sitten uskoo... Kauan sitä on syntejä ynnäilty, eikä vieläkään taida olla selvillä kuka on pelastunut ja kuka ei, päätellen siitä ettei ole vielä tutkiva tuomio näköjään päättynyt (jos pystyt lukemaan tämän viestin ennen kuin Jeesus on palannut)."
Kuka on Timpa-setä?
Väitteesi tutkivasta tuomiosta on potaskaa, koska tuo ei ole sitä mistä siinä on kysymys.- Exap
"Väitteesi tutkivasta tuomiosta on potaskaa, koska tuo ei ole sitä mistä siinä on kysymys."
Ai, onko A-kirkko luopunut kokonaan esittämästä, että taivaallisen temppelin puhdistus alkoi vuonna 1844 ja siitä eteenpäin on jokaisen ihmisen asioita ynnäilty taivaallisten olentojen vakuuttamiseksi siitä kuka ansaitsee taivaspaikan ja kuka ei - sekä siitä että heti tuon ynnäilyn jälkeen Jeesus tulee takaisin ?
En tiennytkään että näin on käynyt. Milloin tuo roska on hyljätty ja julistettu harhaopiksi, tai näistä yksityiskohtaisen tarkasti paljon kirjoitelleen EGW:n kirjoitukset julistettu uskossaan harhautuneen ihmisen satuiluiksi ? - häivyjaheti
Adventtikirkko ole koskaan tuollaista väittänytkään. Sinä valehtelet.
Tutkiva tuomio on Raamatussa, uskot tai et.
Olet vain petturi, joka pitää heittää heti pihalle ja pistää porttikielto kaikkiin kirkon tilaisuuksiin. - antaakasvaayhdessä
Mutta Jeesushan sanoi, että ei pidä rikkaruohoa mennä nyhtämään pois puhtaan viljan seasta ettei vetäisi samalla puhdasta viljaa, antaa heidän kasvaa yhdessä, kun tulee aika jolloin rikkaruohot vedetään pois puhtaan viljan seasta sen tulee tekemään enkelit, ei ihminen
- Exap
häivyjaheti kirjoitti:
Adventtikirkko ole koskaan tuollaista väittänytkään. Sinä valehtelet.
Tutkiva tuomio on Raamatussa, uskot tai et.
Olet vain petturi, joka pitää heittää heti pihalle ja pistää porttikielto kaikkiin kirkon tilaisuuksiin.Kumma kyllä, Ellu kirjoitteli sivutolkulla asiasta varsin yksityiskohtaista kuvausta lukuisiin kirjoihinsa. Ja sikäli kun opinkohta sanoo että Ellun kirjoituksilla on profeetallinen arvovalta, A-kirkko julistaa että pitää Ellun kirjoituksia tästä(kin) asiasta erehtymättömänä totuutena.
Niin kauan kuin Ellun riipustelmat ovat opinkohdan perusteella profeetallisia, on ihan se sama mitä kaikkea jossakin muussa yhteydessä mainitaan ja mitä ei.
A-kirkon pastorit ja työntekijät ovat julistaneet tutkivaa tuomiota edellä kuvailemani mukaisena prosessina, joten kerro toki ovatko lähes kaikki pastorit ja työntekijät puhuneet A-kirkon järjestämissä tilaisuuksissa ihan huuhaata ja omiaan kun puhuvat vaikkapa pyhäkön puhdistamisesta alkaen v.1844 ?
Onko sapattitutkiskelun vihkoset joissa tutkivasta tuomiosta on puhuttu siis vaarallista harhaoppia joka on päässyt livahtamaan A-kirkon sisään ?
Turha selitellä. Tässä lainaus opinkohdasta johon viittasin.
"Tutkiva tuomio paljastaa taivaallisille olennoille, ketkä kuolleista ovat kuolleet Kristukseen uskovina ja sen vuoksi on hänessä katsottava arvollisiksi saamaan osan ensimmäisessä ylösnousemuksessa. Se myös osoittaa, ketkä elävistä pysyvät Kristuksessa, noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen uskon ja ovat sen vuoksi hänessä valmiit muutettaviksi hänen iankaikkiseen valtakuntaansa.
Tällä tuomiolla osoitetaan Jumalan toimineen oikeudenmukaisesti pelastaessaan ne, jotka uskovat Jeesukseen. Sen perusteella julistetaan, että ne, jotka ovat pysyneet uskollisina Jumalalle, saavat ottaa vastaan valtakunnan. Tämä Kristuksen palvelutyön päätökseen saattaminen merkitsee ihmiskunnan armonajan loppumista ennen toista tulemusta. "
Mitä siis sanoin väärin, kun kysyin:
"Ai, onko A-kirkko luopunut kokonaan esittämästä, että taivaallisen temppelin puhdistus alkoi vuonna 1844 ja siitä eteenpäin on jokaisen ihmisen asioita ynnäilty taivaallisten olentojen vakuuttamiseksi siitä kuka ansaitsee taivaspaikan ja kuka ei - sekä siitä että heti tuon ynnäilyn jälkeen Jeesus tulee takaisin ?" - Raamattuun.uskominen
häivyjaheti kirjoitti:
Adventtikirkko ole koskaan tuollaista väittänytkään. Sinä valehtelet.
Tutkiva tuomio on Raamatussa, uskot tai et.
Olet vain petturi, joka pitää heittää heti pihalle ja pistää porttikielto kaikkiin kirkon tilaisuuksiin.Tämä sekopäinen oppi "tutkivasta tuomiosta" ja sovituksen "jatkumisesta" taivaallisessa pyhäkössä vuodesta 1844 asti on adventtikirkon räikein harhaoppi! Ei löydy Raamatusta tällaiselle tukea; päin vastoin: "Se on TÄYTETTY!" Näin huusi Jeesus ristillä! Adventismi yrittää tätä kumota, ei tule onnistumaan.
- valehtelijalle
Hepr. 2:17 "Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit."
Siinä se on. Jatkuva sovitus taivaassa ristin jälkeen, ihan suoraan RAAMATUSTA.
OLET ITSE HARHAOPPINEN. - Exap
valehtelijalle kirjoitti:
Hepr. 2:17 "Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit."
Siinä se on. Jatkuva sovitus taivaassa ristin jälkeen, ihan suoraan RAAMATUSTA.
OLET ITSE HARHAOPPINEN."...sovittaakseen kansan synnit"
Niin, et sitten sattunut huomaamaan että tässä puhutaan sovituksesta. Katsotaanpa hieman, oliko tuo sovitus tapahtunut ennen vai jälkeen Paavalin kirjeiden kirjoittamista:
Room 5: 10-11 "Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta NYT, KUN OLEMME SOVITETUT; emmekä ainoastaan sovitetut, vaan vieläpä on Jumala meidän kerskauksemme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta ME NYT OLEMME SOVITUKSEN SAANEET."
Huomaatkos, tuo sovitus on menneessä aikamuodossa, eli se on jo kokonaisuudessaan tapahtunut. Nimittäin:
Sinun kannattaisi lukaista läpi myös esim. Hepr 9 luku, jossa mm.
"11 Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa,
12 MENI [imperfekti !], ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja SAI AIKAAN [imperfekti !] iankaikkisen lunastuksen." - Raamattuun.uskominen
valehtelijalle kirjoitti:
Hepr. 2:17 "Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit."
Siinä se on. Jatkuva sovitus taivaassa ristin jälkeen, ihan suoraan RAAMATUSTA.
OLET ITSE HARHAOPPINEN.Ensinnäkään minulla ei ole mitään omaa oppia eikä harhaoppia, on vain Raamattu. Se riittää. Tuossa heprealaiskirjeen kohdassa ei puhuta mitään vuodesta 1844, Jeesuksen siirtymisestä tuona vuonna toiseen huoneeseen taivaassa eikä siitä, että sovitus jatkuisi siellä taivaan toisessa huoneessa. Jumalan sana vakuuttaa meille, että Jeesuksen uhri ristillä oli ainutkertainen ja että Jumala sovitti maailman itsensä kanssa kertakaikkiaan. SE ON TÄYTETTY! Tämä huuto kuului pitkänäperjantaina Golgatan keskimmäiseltä ristiltä Jumalan ainokaisen Pojan, meidän Vapahtajamme suusta.
Se, että kuuluin lapsuudesta (vegetaarinen lapsikaste) nuoreen aikuisuuteen asti Adventtiseurakuntaan, oli mahdollista vain siksi, että vanhempani olivat adventisteja. Käytännöllisesti katsoen koko sosiaalinen ympäristöni muodostui adventisteista. Minun tuttu maailmani oli adventistien tapakulttuuri ja kielenkäyttö.
Sain kuitenkin tuon uskonnon lisäksi muutakin henkistä perintöä. Ja sen vuoksi erosin Adventtiseurakunnasta. Oppimani rehellisyys ei lopulta sallinut muuta ratkaisua.
Tutkivalla tuomiolla ja siihen liittyvällä järjettömällä raamatunpaikkojen tulkintojen verkostolla oli toki merkittävä osa koko oppijärjestelmän sekopäisyyden havaitsemisessa. Siinä mielessä se on ollut ihan hyödyllinen oppi. Se paljastaa ihmisen kyvyn valikoivasti pimentää ajattelunsa ja vääntää mustan valkoiseksi.
Kun lähdin purkamaan tunnustusta niin, että hylkäsin kaiken, mikä perustuu samaan mielettömään metodiin, jäljelle ei jäänyt yhtään mitään: 0/28 niin sanoakseni.- sillälaillajust
Olet siis helvettiin menevä ateisti.
- omalehmä
>> Käytännöllisesti katsoen koko sosiaalinen ympäristöni muodostui adventisteista. Minun tuttu maailmani oli adventistien tapakulttuuri ja kielenkäyttö.>>
Kun noin on, omassa adventistisessa ympäristössä, uskossa ja ajattelutavoissa ei voi nähdä mitään outoa tai kummallista. Kysymys vaarille: Menetitkö uskosi Jumalaankin kun erosit Adventtikirkosta? Tai uskotko oikeastaan yhä että Jumala On olemassa ?
Minua kummastuttaa, jos oli niin että uskoit Jumalaan ja ymmärsit mitä usko on ja se katosi vain koska erosit. Toinen mahdollisuus luonnollisesti on että uskosi Jumalaan oli enemmän vanhempiesi tottelemista kuin omaa usko tai siten kirkkoon uskomista..
alex- ulosvain
Alex, sellaisia noin kutsuttuja tapa uskovia on paljon monissa kirkoissa, heillä ei ole omakohtaista Jumalan tuntemusta ja sillä he eivät viihdy seurakunnissaan ja miksikä olisi mieltään pahoittamassa sellaisessa paikassa johon ei usko, on parempi että kävelee ulos ja hakee mieleisensä paikan missä viihtyy.
alex.kasi kirjoitti:
Kysymys vaarille: Menetitkö uskosi Jumalaankin kun erosit Adventtikirkosta? Tai uskotko oikeastaan yhä että Jumala On olemassa ?
Minua kummastuttaa, jos oli niin että uskoit Jumalaan ja ymmärsit mitä usko on ja se katosi vain koska erosit. Toinen mahdollisuus luonnollisesti on että uskosi Jumalaan oli enemmän vanhempiesi tottelemista kuin omaa usko tai siten kirkkoon uskomista..
alexTämä kysymys on livahtanut ohi silmien. Yritän vastata.
Ei minulla ollut oikeasti mitään omaa uskoa. Kysymys oli lapsenomaisesta opittujen asioiden itsestään selvänä pitämisestä ja siitä ajatuksesta, että vaikka en ihan tajuakaan, mistä on kysymys, varmaankin sitten aikuisena tajuan.
Iän lisääntyminen ei tuonut minulle omaa uskoa niihin juttuihin, vaan ne alkoivat vaikuttaa aina vain mielettömämmiltä. Miten muka kirja olisi todempi kuin itse todellisuus?
Pitkän aikaa olin jäsenenä vain vanhempieni mielenrauhan ja tottumuksen vuoksi. Se kuitenkin johti kiusallisiin tilanteisiin. Kaksoiselämä käy raskaaksi. Parempi on olla avoimesti joka suuntaan sitä, mitä oikeasti on.- Exap
v.aari kirjoitti:
Tämä kysymys on livahtanut ohi silmien. Yritän vastata.
Ei minulla ollut oikeasti mitään omaa uskoa. Kysymys oli lapsenomaisesta opittujen asioiden itsestään selvänä pitämisestä ja siitä ajatuksesta, että vaikka en ihan tajuakaan, mistä on kysymys, varmaankin sitten aikuisena tajuan.
Iän lisääntyminen ei tuonut minulle omaa uskoa niihin juttuihin, vaan ne alkoivat vaikuttaa aina vain mielettömämmiltä. Miten muka kirja olisi todempi kuin itse todellisuus?
Pitkän aikaa olin jäsenenä vain vanhempieni mielenrauhan ja tottumuksen vuoksi. Se kuitenkin johti kiusallisiin tilanteisiin. Kaksoiselämä käy raskaaksi. Parempi on olla avoimesti joka suuntaan sitä, mitä oikeasti on.Kiitos vastauksestasi - kiinnosti minuakin. Olet sentään palstan asiallisimpia kirjoittajia, vaikka oletkin selvinnyt adventistisesta lapsuudesta :)
"Kysymys oli lapsenomaisesta opittujen asioiden itsestään selvänä pitämisestä ja siitä ajatuksesta, että vaikka en ihan tajuakaan, mistä on kysymys, varmaankin sitten aikuisena tajuan."
Olen jo kauan ollut siinä käsityksessä, että tämä on #1 syy siihen, että monet adventististen perheiden lapset vieraantuvat kristinuskosta kokonaan. Kuulemieni kokemusten mukaan tämä ilmiö, jossa kasvava nuori kokee joutuneensa täysin tyhjän varaan on sitäkin suurempi, mitä muodollisempi tai legalistisempi hänen kotinsa uskonasioissa on.
Toki sama ilmenee myös muissa yhteyksissä kuin uskonnollisesti; monet lapset jotka on kasvatettu johonkin ideologiaan, tottuvat tiettyihin asioihin eivätkä välttämättä ymmärrä niiden pohjaa tai syytä, ja kapinoivat havaitsemaansa tyhjyyttä tai sisällöttömyyttä vastaan kun tulevat siihen ikään.
Minun käsitykseni mukaan ihminen ei tule Jumalan lapseksi kasvamalla lapseuteen, vaan kääntymällä vääriltä teiltään ja pelastumalla. Sitä kokemusta joka kenties vanhemmilla on ollut, ei saa perimän mukana...
Tämä on salaisuus, jota itsekään en voi kunnolla ymmärtää, mutta tiedostan sen vaikutuksen. Ihmisenä et voi kasvaa elefantiksi; jotta sinusta tulisi elefantti, sinun on synnyttävä uudesti.
"Olen aivan varma, että hänen jäsenyytensä kulmakiven muodostavat kaksi ihmistä: Arvo ja Afra Arasola. Enkä usko hänen sitä kieltävän."
Arvo isästä Kai A:lla ei nyt niin pitkää kokemusta kerennyt olla, mutta Afra Arasolan vaikutus lienee ollut se painavin Kain tapauksessa. Toisaalta on myös muistettava sekin seikka, että puolison valinalla saattaa olla merkittävä vaikutus myös siihen uskon lahkossa pysymiseenkin ja Kai A:n kohdalla oli siellä hänen nuoruusvuosillaan myös sellainenkin vaihe, jossa nuoren neitokaisen vaikutus oli nähtävissä myös Kain varhaisnuoruudessa. Seurakunnallinen aktiivisuuskin taisi hivenen hiipua Kain kohdalla joksikin aikaa.
Afra Arasolan vaikutus oli kuitenkin mielestäni se painavin syy siihen, että Kai Arasola ylipäätään jäi adventismin piiriin, toisin kuin hänen vanhemman veljensä tapauksessa kävi.Minulle jäi miellyttävä muisto Afra Arasolasta. Lämminsydäminen ihminen. En ihmettele, että hänen esimerkkinsä on ollut vaikuttava.
Tietysti lapsen näkökulma äitiin on aina eri asia kuin ulkopuolisen tarkkailijan.
Hep-
Olen itse toistaiseksi uupumuslomilla, mutta vastaan pariin asiaan äkkiä koskien kirjoitustasi;
Adventtiliikkeessä joka on rekisteröity 1863 ymmärretään että Jumalan on lepopäivän säätäjä; 1 Moos 2:1-4, (2 Moos 20 ja 5 Moos 5 on asetus) ja Hes 20:20, 2 Moos 31:12-18 on liitosta kansan kanssa, ja Jes 58:13-14 lepopäivän luonne ilmaistu. -Sama luomistyön suorittajan kunnian missio Ilm 14:6-13.
Jumalan laki synnin opettajana ajan loppuun asti, ja lepopäiväkäsky on yksi lain käsky;
Room 3:20,31, Matt 5:17-18; Jeesus puhui juuri tästä laista, Luuk 16.16-17, Jaak 2:8-13, Ilm 14:12/12:17, Hebr 12:14.
Ilm 1:7-8.
> Siinä punainen lanka ymmärrykseen kun luet kaikki jakeet!
"Tutkiva tuomio" on hiukan kamala nimitys, mutta taivaallinen oikeudenkäyntikin on toinen nimitys. Huomioi ettei kyseessä ole välttämättä ikuisen elämän kannalta kielteinen päätös, vaan se tila joka merkitään taivaan kirjoihin kun ihmisen etsikko- armonaika päättyy; Ilm 20 luku antaa vastauksen.
Sitten koko hebrealaiskirje kertoo taivaallisesta Ylipapin elävästä palvelusta.
Siiten liitä vielä Johanneksen 14 luku.
> Nyt on se missio valmis, että ymmärrät ettei taivaassa nukuta, ja että ihmisen ikuinen kohtalo ei ole arpapelin eikö sattuman tulos, kun luet kaikki em. kohdat.
Adventtikirkon Raamatun tutkimus on huipussaan, ja teologit vakaumuksen Hengen miehiä.
Kirkon teologia on tukevasti Kristus kalliolla. Ihmisiä on yksilöitä aina eri piireissä henkilöstönä, ja rivipenkkiläisinä. Jumalalle oman tietomääränsä valossa vilpittömiä on Raamattua lukevissa erilaisissa seurakunnissa.
Jeesusta pitää katsoa, ja pitää Jeesukseen yhteyttä, ei ihmisiä vahdata.
Kun on rakkaussuhde Jumalaan- Jeesukseen- pyhiin asioihin, ja karttaa syntiä se piisaa teologian puolesta, ei tarvitse olla kaikentietävä, ja kompastua teologioihin mihin ei ymmärrys vielä riitä. Useat isot teologiat vaativat pohjatiedoksi useidenkin isojenkin kokonaisuuksien ymmärtämistä ensin, ja asioita valkenee vasta vilpittömässä uskossa tarpeeseen kun aina on kypsä.
Mutta Jeesus on naulittuna, ja elää, ja muuta ei sitten tarvitakkaan uhrien puolesta;
Joh 3:16.
Jumalan siunausta
Jari Laurila
keskustelija- kummallinenasia
Jokin tuossa Jarin tapauksessa nyt mättää ja pahasti. Hän nimittäin kertoo olevansa uupumislomalla lahkostaan ja sitä lomaa on nyt kestänyt jo ties kuinka kauan?
Ei uskovaisen tulisi olla uupunut, jos kerran kaikki huolensa ja taakkansa voi heittää Jeesuksen kannettavaksi. Sitähän ne uskovat hokevat ja ovat kuitenkin niin uupuneita ja masentuneita.
Nyt herääkin se kysymys, että uskooko Jari itsekään sitä, mitä hän kirjoittelee mm. blogissaan? Vaikuttaa siltä, että uskovaiset eivät usko Jeesuksiin tai muihinkaan tarunhohtoisiin olioihin? kummallinenasia kirjoitti:
Jokin tuossa Jarin tapauksessa nyt mättää ja pahasti. Hän nimittäin kertoo olevansa uupumislomalla lahkostaan ja sitä lomaa on nyt kestänyt jo ties kuinka kauan?
Ei uskovaisen tulisi olla uupunut, jos kerran kaikki huolensa ja taakkansa voi heittää Jeesuksen kannettavaksi. Sitähän ne uskovat hokevat ja ovat kuitenkin niin uupuneita ja masentuneita.
Nyt herääkin se kysymys, että uskooko Jari itsekään sitä, mitä hän kirjoittelee mm. blogissaan? Vaikuttaa siltä, että uskovaiset eivät usko Jeesuksiin tai muihinkaan tarunhohtoisiin olioihin?Kyllä minulla rautainen usko on siihen mitä olen kirjoittanut kirjoituspajani hengellisiin kirjoituksiin; Ymmärrän sen itse Raamatun totuutena mitä kirjoitan sinne. Minä kun viittaan vain Raamatun kohtiin, ja Raamatunjakeista löytyy sitten se varsinainen asiatieto.
Kuule, olen kaksi uupumusta elämäni aikana kokenut. Niistä kestää 10- vuotta toipua. Palaaminen entiseen ei suju koskaan. Työelämässä on edessä alan vaihto.
En yhtään valehte kun kerran ajattelin että 25- vuoden jälkeen olisin voinut ajatella palaavani siihen työhön missä kohtaa väsyin.
Tietäisit minun vauhtini mikä se oli pitkään. Ihmissuhdeasioista joistakin tuli pitkäkestoista stressiä, ja lopuksi aina ihmissuhdeasiat ovat olleet se riisi-ajan laukaisija.
Ihmisiä istuu Raamatun kanssa omassa himassakin.
Suositan kyllä adventtiliikkeen seurakuntia- Adventtikirkon teologia on vankasti Kristus kalliolla eikä siitä maailman synnin puolelle hievahda.
Ihmiset ovat yksilöitä aina.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija
- menehoitoon
Olet Jari L. uupumislomalla ja jaksat kuitenkin kirjoittaa lahkosta, jonka kanssa sinulla tätä nykyä ei ole mitään tekemistä? Kannattaisiko kokonaan avauttaa se lahkon sinun päässäsi aikaansaama solmu jollain ammattiauttajalla ja kunnon lääkityksellä?
- arvioija
menehoitoon
Jari on seväjärkisempi, kun sinä menehoitoon tyyppi. Kirjoitan Raamatun näkökulmasta. Minä en missään kirjoita seurakuntien, ja kirkon asioita, kuin korkeintaan yleisiä integriteetti, ja legitiimiysasioita.
Otan kantaa Raamatun teologiaan, ja kirjoitan Raamatun näkökulmasta.
Ei ihmisen uskon ehdoton vaatimusehto ole jäsenkirjoihin integrointi, eikä jäsenkirjat täsmälleen samaa merkintää edusta mitä taivaan kirjat, vaikka adaptaatiota onkin.
Seurakunnallinen toiminta on aina asiaan kuuluvaa ja oikein. Kuitenkin ihmisiä elää ryhmistä erossa maantieteellisistä, ja inhimillisistä syistä.
Ihmiset viihtyvät jonossa jonottamassa Jumalan paikalle. Minä en ole eläissäni syyttänyt koskaan kenenkään henkilökohtaista uskoa piireistä riippumatta.
En arvostellut koskaan kenenkään henkilökohtaista panosta yhdistystoiminnan palvelun suorittamisen eteen. Erilaisia integriteetti- ja legitiimiysasioita olen sen sijaan pohdiskellut, ryhmien toimintoja sisältä ja riittävän etäältä nähneenä, kun suoritin julkisen johtamisen hallintotieteellisiä opintojani 2010 luvulla. Ei niissä henkilökohtaisia ollut. Yhdistykset kokoontuvat ja hajaantuvat säännöllisesti.
Joillakin on vahvoja sidonnaisuuksia henkilösuhdeverkostoineen, ja jotkut jäävät yksin kaikessa. Jatkuva suorittaminen, ja kymmenkunta luottamustehtävää samanaikaisesti toivat huolta ja murhetta monenlaista, ja jotkut teettivät työtäkin.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- uupumus.ta
Tuossa taannoin uupumuksesta kertoi telkkalähetyksestä eräs lääkäri.
Hänelle uupumus ihmisten kohdalla oli ehkä samannäköinen ajatus, kun sinulla nm "menehoitoon 7.4.2016 16:05" - kirjoittaja.
Mutta, tämä lääkäri oppi sen, mitä uupumus on, kun se tuli henkilökohtaisesti koettua.
Siis tuosta aiheesta on jo aikaa, mutta sen se valaisi itselleni, ettei ketään ja mistään pidä syyttää, kun on tullut se "uupumus".
Ehkä jollekin tämä tulee, jos on monessa mukana. Pyrkii siinä tiedoissaan sellaisiin mittoihin, että ei olisi vaillinainen, niin tiedossa ja esim. tekemisissä. Sanottaisiinko tämä tunnollisuus sana, sekä rehellisyys.
Työpaikoilla ihmiset uupuvat, kun esim. ennen teki kaikki tehtävänsä hyvin, siis ei jättänyt tehtävää keskeneräisenä kädestään, mutta. Työkulttuuri on tänään muuttunut, vähennetään tekijöitä, vaaditaan enemmän, kun tehtäväpinot jaetaan uudelleen, eikä sitä enää kerkiä tekemään. Mutta, kuitenkin tämä suorittaja pyrkii saamaan kaiken tehtyä, - totesi - tässä vasta eräs ammattipuolen ihminen aamutv.ssä.
Sitten tämä tekijä uupuu yksinkertaisesti. Ja jos tätä asiaa ei osata purkaa, ei siitä ainakaan hyvää seuraa.
Tuo aamutv.n ihminen totesi, että nykyaikana on vain jätettävä työt keskeneräisiksi. Siis ei ottaa paineita.
"Suorittaja" ihmisessä kertoo vain hänen luonteestaan. Hän pyrkii hyvään lopputulokseen, jonka voi jättää taakseen.
Siis mitä moittia ihmistä, joka uupuu. Sehän kertoo vain moittijoista sen, että he ovat ruoskan kanssa liikkeellä, ei siis näkemässä asioiden perinpohjaisiin ongelmiin.
Ja jos joku uupuu, voi kysellä itseltä, tarvitseeko minun olla joka paikassa mukana, vaikka se tuntuu mukavalta ja haasteelliselta kurssittaa kaikessa itseään, että olisi matkassa tiedollisesti siinä ja tässä.
Siis löysää tätäpäivää, kun ikää ja kaikkea tulee matkaan, siis rakastaa itseään Jumalallisella rakkaudella.
Mitä ihmiselle ehkä tärkein on elämässä ja onkin.
Jumalan tunteminen. Mutta, ei siinäkään tarvita enempää, kuin sydän, joka on antautunut Elämänsuhteeseen Häneen.
Ei siinä välttämättä tarvita kaikkea ajassa ammennettua hengellistä "nippelitietoa" vaikka historiallisestikin, vaikka se ehkä meille olisi mielenkiintoista, että joku valmiiksi "märehtisi" tiedonpalaa ja antaisi jytyset ravinnoksi. Jos jotain tietoa meillä ei ole, niin siihenkin Sana sanoo, että tietomme on vajavaista. Eikös olekin lohdullista?! Saamme olla tällaisia Herran vaihetuspöydällä.
Kaikkea emme tarvitse, ja siksipä meille onkin annettu Pyhän Hengen armolahjat. Hän antaa meille puhuttavaksi sen, mitä tarvitsee puhua. Jopa kuninkaiden eteen voimme mennä tuon Hengen tiedon voimassa.
On hienoa Jari, että olet ammentanut paljon tietoa. Meille tulee ikää, ja askel käy lyhyemmäksi.
On lupa löysätä elääkseen ja levätä.
Tuli mieleeni ajatus, "joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu".
Pietari, hänelle asiaa selitti itse Mestari. Onhan meillä Hengen miekka ja Tämä selittää itse itsensä, sen Armolahjan kautta.
Daavid- ja Goljat. Esim. bushmanni mielellään esiintyy "suurena" maailmantiedon taisteluvarustus päällään ja uhoaa, eikös vain?
Hänellä on miekkansa, joka katkaisee hänen oman päänsä kerran.
Näin se kävi Goljatillekin. Davidilla oli linko ja kivi. Se riitti.
Kivi iskeytyi ja tappoi, mutta Goljat oli tarttunut miekkaansa, mutta miekka katkaisi hänen päänsä, oma miekkansa.
Myös kulmakivi murskaa kerran. Sanan miekka surmaa - koska Herra ei tunne heitä. Sana - mene tuleen, mikä on valmistettu Perkeleelle ja hänen enkeleilleen. II- kuolema.
Siis Sanan miekka surmaa lopullisesti.
Entä miten meille käy? Uskon kautta Kristukseen meillä on lepo.
Koko tämä pelastus- asia on Herran työ, ja jaetaan kuorma.
Jaetaan siksi, ettei uuvuta ja jos uuvutaan, niin levätään.
On nähtävä itsensä Jumalan silmillä joka on rakkaus. Emme tarvitse kaikkea tietoa, mutta lepoa tarvitaan. Siksi Hän on antanut meille levon, Jeesuksen Kristuksen nimessä. - just.just
Siksikö olet adventisti?
- uupumus.ta
Kristuksen paluuta adventtia odottava. Kyllä. Jos adventtikirkkolainen, niin en, siis jos minulta uupumus.ta kysyit.
- tyttö-tampereelta
Olen adventisti, koska en halunnut pahoittaa vanhempieni mieltä. Nyt olen kuitenkin itselleni vihainen, etten ollut rehellinen vanhemmilleni ja kertonut, että menin kasteelle vain heidän vuokseen. Kohta täytän 16 ja saan itse päättää, olenko jatkossa vielä adventtikirkon jäsen. Olen tullut siihen tulokseen, että en halua olla adventtikirkon jäsenenä vain siksi, että kavereistani suurin osa kuuluu adventtikirkkoon. En halua olla vain peesaaja ja siksi eroan adventtikirkosta. Kirkko ei ole minulle antanut mitään sellaista, josta olisi minun jatkoelämälleni mitään hyötyä. Ainoastaan ne kaverit, jotka ovat hengailleet adventtikirkon piirissä, ovat niitä, joita kenties jonkun aikaa kaipaan, mutta sekin on lyhyt kausi, koska minulla on adventtikirkon ulkopuoleltakin hyviä ja rakkaita ystäviä. En enää lue Raamattua, en myöskään ole enää pitkään aikaan uskonut, että Raamattu olisi joku todellisuuteen perustuva teos. En usko jumalaan tai saatanaan, koska ne ovat vain ihmisten keksimiä asioita.
- ohjeita.noin.aluksi
Sinun on ensimmäiseksi tultava uskoon. Ateisti mittaa kirkossa sitä, että mitä se antaa, mitä siitä hyödyn, sekä odottaa tuttipulloa.
Herran oma antaa elämänsä Kristukselle, lähtee seuraamaan häntä, kertoo, kuinka maailma ilman Jumalaa on mätä, myy lähimmäisensä suudelmalla, sekä lyö miekalla. Käyttää lähimmäistä kauppatavarana, sekä ei kunnioita vanhempiaan, ja puolisot ei elä rakkaussuhteessa, jossa mies, rakastaisi vaimoaan ja vaimo kunnioittaisi miestään.
Siinä ensin olisi viestiä Herran omalle. Sitten hän kertoisi ratkaisunsa asiaan, mikä on Jumalan suunnitelma.
Näinollen hänen toimipaikkansa on seurakunta, eli majatalo, jossa hoidetaan maailman vammauttamat ateistit, jotka mielenmuutoksen tähden ovat tehneet parannuksen, sekä tulevat sisälle.
Heitä rakastaen Kristuksen rakkaudella on tehtäväkenttää koko elämänajaksi. - tyttö-tampereelta
ohjeita.noin.aluksi kirjoitti:
Sinun on ensimmäiseksi tultava uskoon. Ateisti mittaa kirkossa sitä, että mitä se antaa, mitä siitä hyödyn, sekä odottaa tuttipulloa.
Herran oma antaa elämänsä Kristukselle, lähtee seuraamaan häntä, kertoo, kuinka maailma ilman Jumalaa on mätä, myy lähimmäisensä suudelmalla, sekä lyö miekalla. Käyttää lähimmäistä kauppatavarana, sekä ei kunnioita vanhempiaan, ja puolisot ei elä rakkaussuhteessa, jossa mies, rakastaisi vaimoaan ja vaimo kunnioittaisi miestään.
Siinä ensin olisi viestiä Herran omalle. Sitten hän kertoisi ratkaisunsa asiaan, mikä on Jumalan suunnitelma.
Näinollen hänen toimipaikkansa on seurakunta, eli majatalo, jossa hoidetaan maailman vammauttamat ateistit, jotka mielenmuutoksen tähden ovat tehneet parannuksen, sekä tulevat sisälle.
Heitä rakastaen Kristuksen rakkaudella on tehtäväkenttää koko elämänajaksi.En voi enää uskoa niitä sepustuksia joita adventtikirkko syöttää ihmisille ja on syöttänyt vanhemmillenikin. Ne sepustukset ovat tuulesta temmattuja ja jonkun amerikkalaisen rouvan itsensä keksimiä tarinoita. Olen myös havainnut, että vanhempani ovat alkaneet epäilemään koko adventtikirkon touhua, kun kirkkokuntana se näyttää vain ryvettävän itseään kaikessa muussa, kuin mikä uskontoon kuuluu. Seurakunta ei ole antanut minulle mitään koskaan. On suorastaan ollut monesti inhottavaa astua lauantaisin niiden kaksinaamaisten vanhempien seurakuntalaisten keskuuteen, kun sellaiset arvostelevat katseet vain saa osakseen ja ihmiset näyttelevät itse niin pyhää. Eräskin mies leikkii kovasti pyhää miestä, mutta muualla seurakunnan ulkopuolella hän käpelöi naisia ja puhuu hävyyttömyyksiä. Kirkossa hän kyllä sitten näyttää harrasta naamaa ja arvostelee heti muita.
- häivyjaheti
PAINU SITTEN SINNE MISSÄ PIPPURI KASVAA. EMME KAIPAA KALTAISIASI ATEISTEJA KIRKKOON!
- HÄIVYJAHETI
tyttö-tampereelta kirjoitti:
En voi enää uskoa niitä sepustuksia joita adventtikirkko syöttää ihmisille ja on syöttänyt vanhemmillenikin. Ne sepustukset ovat tuulesta temmattuja ja jonkun amerikkalaisen rouvan itsensä keksimiä tarinoita. Olen myös havainnut, että vanhempani ovat alkaneet epäilemään koko adventtikirkon touhua, kun kirkkokuntana se näyttää vain ryvettävän itseään kaikessa muussa, kuin mikä uskontoon kuuluu. Seurakunta ei ole antanut minulle mitään koskaan. On suorastaan ollut monesti inhottavaa astua lauantaisin niiden kaksinaamaisten vanhempien seurakuntalaisten keskuuteen, kun sellaiset arvostelevat katseet vain saa osakseen ja ihmiset näyttelevät itse niin pyhää. Eräskin mies leikkii kovasti pyhää miestä, mutta muualla seurakunnan ulkopuolella hän käpelöi naisia ja puhuu hävyyttömyyksiä. Kirkossa hän kyllä sitten näyttää harrasta naamaa ja arvostelee heti muita.
JA EROTTAKAA SE KÄPELÖIJÄ KIRKOSTA SAMAN TIEN KANS!
- mikäsullamättää
tyttö-tampereelta kirjoitti:
En voi enää uskoa niitä sepustuksia joita adventtikirkko syöttää ihmisille ja on syöttänyt vanhemmillenikin. Ne sepustukset ovat tuulesta temmattuja ja jonkun amerikkalaisen rouvan itsensä keksimiä tarinoita. Olen myös havainnut, että vanhempani ovat alkaneet epäilemään koko adventtikirkon touhua, kun kirkkokuntana se näyttää vain ryvettävän itseään kaikessa muussa, kuin mikä uskontoon kuuluu. Seurakunta ei ole antanut minulle mitään koskaan. On suorastaan ollut monesti inhottavaa astua lauantaisin niiden kaksinaamaisten vanhempien seurakuntalaisten keskuuteen, kun sellaiset arvostelevat katseet vain saa osakseen ja ihmiset näyttelevät itse niin pyhää. Eräskin mies leikkii kovasti pyhää miestä, mutta muualla seurakunnan ulkopuolella hän käpelöi naisia ja puhuu hävyyttömyyksiä. Kirkossa hän kyllä sitten näyttää harrasta naamaa ja arvostelee heti muita.
Adventtikirkon opetus tulee Raamatusta. Etkö tätä tiedä?
- ohjeita.noin.aluksi
tyttö-tampereelta kirjoitti:
En voi enää uskoa niitä sepustuksia joita adventtikirkko syöttää ihmisille ja on syöttänyt vanhemmillenikin. Ne sepustukset ovat tuulesta temmattuja ja jonkun amerikkalaisen rouvan itsensä keksimiä tarinoita. Olen myös havainnut, että vanhempani ovat alkaneet epäilemään koko adventtikirkon touhua, kun kirkkokuntana se näyttää vain ryvettävän itseään kaikessa muussa, kuin mikä uskontoon kuuluu. Seurakunta ei ole antanut minulle mitään koskaan. On suorastaan ollut monesti inhottavaa astua lauantaisin niiden kaksinaamaisten vanhempien seurakuntalaisten keskuuteen, kun sellaiset arvostelevat katseet vain saa osakseen ja ihmiset näyttelevät itse niin pyhää. Eräskin mies leikkii kovasti pyhää miestä, mutta muualla seurakunnan ulkopuolella hän käpelöi naisia ja puhuu hävyyttömyyksiä. Kirkossa hän kyllä sitten näyttää harrasta naamaa ja arvostelee heti muita.
Seurakuntakuri hoitaa tuollaiset kaksinaamaiset asiat.
Vanhin seurakunnassa hoitaa järjestyksen, olkoon srk. minkäniminen vain. Keskustelu ja asia etenee. Tänään srk. järjestys on saatettava aina päiväjärjestykseen myös tämän väärintekijän kohdalla, se voi pelastaa hänen sielunsa, sillä perille ei pääse mitään epäpyhää.
Siis älä sinäkään ole epäpyhä Herrasi edessä.
Jos aiot olla ko. seurakuntasi matkassa raamatullisuus on oltava kohdallaan, mutta on tiedettävä, mistä puhutaan, sillä monennäköistä tulkitaa on myös olemassa.
Sillä huomaan seurakunnissa senkin, että kaikki ei hoksaa, mitä kirjoitukset sisältävät ja mittaavat asiat inhimillisellä tasolla, eli hyvän ja pahantiedon "viisauden" hedelmillä. Silloin ei elämänpuun hedelmästä olekaan kyse.
Huomaa, että puhutaan aina pelastussuunnitelmasta ja Herran huoneen matkalaisista.
Epäpyhyys ei ole taivaanlinjan asioita.
Siksi tuomiot lähtee liikkeelle Jumalan huoneesta. - pyhiäihmisiä
ohjeita.noin.aluksi kirjoitti:
Seurakuntakuri hoitaa tuollaiset kaksinaamaiset asiat.
Vanhin seurakunnassa hoitaa järjestyksen, olkoon srk. minkäniminen vain. Keskustelu ja asia etenee. Tänään srk. järjestys on saatettava aina päiväjärjestykseen myös tämän väärintekijän kohdalla, se voi pelastaa hänen sielunsa, sillä perille ei pääse mitään epäpyhää.
Siis älä sinäkään ole epäpyhä Herrasi edessä.
Jos aiot olla ko. seurakuntasi matkassa raamatullisuus on oltava kohdallaan, mutta on tiedettävä, mistä puhutaan, sillä monennäköistä tulkitaa on myös olemassa.
Sillä huomaan seurakunnissa senkin, että kaikki ei hoksaa, mitä kirjoitukset sisältävät ja mittaavat asiat inhimillisellä tasolla, eli hyvän ja pahantiedon "viisauden" hedelmillä. Silloin ei elämänpuun hedelmästä olekaan kyse.
Huomaa, että puhutaan aina pelastussuunnitelmasta ja Herran huoneen matkalaisista.
Epäpyhyys ei ole taivaanlinjan asioita.
Siksi tuomiot lähtee liikkeelle Jumalan huoneesta.Minä kun uskon että Jumala on tuomari kaikille köpelijöillekin ei ihminen, mutta täällä palstalla näyttää olevan näitä toisten tuomitsijoita he ovat asettuneet Jumalan tehtävään kun olevat olevinaan itse niin pyhiä.
- syntiä.tekevää.nuhde
Korintissa kyllä hoidettiin seurakunnan ongelmat aivan raamatullisesti. Sama se on tässäkin ajassa. 1 Kor. 5:
ja
Tässä on vanhimmalle ohje.
Mat 18:15 Mutta jos veljesi rikkoo sinua vastaan, niin mene ja nuhtele häntä kahdenkesken; jos hän sinua kuulee, niin olet voittanut veljesi.
Mat 18:16 Mutta jos hän ei sinua kuule, niin ota vielä yksi tai kaksi kanssasi, 'että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
Mat 18:17 Mutta jos hän ei kuule heitä, niin ilmoita seurakunnalle. Mutta jos hän ei seurakuntaakaan kuule, niin olkoon hän sinulle, niinkuin olisi pakana ja publikaani.
Pakana ja publikaani on sitten tämä rakkauden kohde, Sanan kautta.
- Se.on.todistettu
Vittu sä oot sekaisin! Tarkoitin toi nimimerkki "ohjeita.noin.aluksi". Sama kaveri vaihtaa nimimerkkiään yhtenään, mutta hänen kirjoitustyylinsä paljastaa hänet heti. Hän on sellainen omia muniaan harova tyyppi. Itse hän luulee olevansa joku suurikin sanansaattaja, mutta siellä yksinäisyydessään hän pöydän alla haroo muniaan ja katselee samalla nettipornoa. Täällä hän sitten kirjoittelee ihan puuta heinää ja luulee, että joku ajattelee hänen olevan joku uskovainen.
- valehtelijalle
No sinä ainakaan et ole uskossa.
- ohjeita.noin.aluksi
Se.on.todistettu 8.4.2016 16:06
Älä tuputa tapojasi toisille. Totean, ettei vehkeitä tarvitse muuhun kuin "tarpeillakäymiseen" kahvi välillä aktivoi helpotushuoneeseen menoa ja tietenkin suihkussa käyden täytyy ne pestäkin. Vehkeet ovat kuin umpisuoli, sen ja niitten olemassaolosta ei ole muuta merkitystä.
Mutta, tarinasi kertoo vain omasta käytännön valinnastasi. Siksi älä tapaasi tuo esille, se ei meitä kiinnosta.
- J_M_R
Ketju on vanha mutta tekee mieli vastata. Olen ollut Adventtikirkon toiminnassa mukana syntymästäni asti. Käynyt kasteella 12 vuotiaana. Nyt siis 28 vuotias mies. Olen saanut kristillisen kotikasvatuksen Adventtikirkkoon kuuluvilta vanhemmiltani. Paino sanalla kristillinen, ei adventistinen. Koskaan ei kotona julistettu tutkivaa tuomiota tai EGW:n erehtymättömyyttä. Näihin näkemyksiin olen itse tutustunut pikkuhiljaa kirkon omista materiaaleista. Enkä kyllä koskaan muista että Jumalanpalveluksissakaan olisi asioita tuotu esille sen kummemmin. Varsinkin oman sukupolveni kohdalla EGW:n kirjoituksiin suhtaudutaan oman aikansa tuotoksina joista jokainen saa napsia mieleisiään ideoita ja näkemyksiä elämäänsä. Ja tutkiva tuomio on vain sana joka ei herätä mitään reaktioita. Kyllä jokainen meistä tietää sen mutta harva suhtautuu siihen mitenkään ajatuksella.
Adventistitaustani huolimatta olen tutustunut jokaisen vähänkään isomman kristillisen Suomessa toimivan liikkeen opetuksiin ja käynyt seuraamassa Jumalanpalveluksia ihan puhtaasta mielenkiinnosta. Vielä tähän mennessä ei ole löytynyt syytä vaihtaa kirkkokuntaa. Adventtikirkossa pidän ylivoimaisesti tärkeimpänä sapatti käytäntöä koska siinä muut seurakunnat poikkeavat eniten raamatun kirjoituksista. Varsinkin kun katolinen kirkko suoraan myöntää lyöneensä kättä päälle Rooman keisarin kanssa ja vaihtanut juutalaisten ja alkuseurakunnan pyhittämän päivän toiseen. En ole ketään valtavirta kristillistä uskovaa tuomitsemassa helvettiin enkä saarnaa sapattia suu vaahdossa vaan jos joku kysyy niin vastaan asiallisesti ja perustelen mielelläni näkemykseni.
Toisena hyvin mieluisana asiana pidän Adventtikirkon tapaa pitää käytännön uskonelämä yksinkertaisena. Kirkoissamme ei ole, paria poikkeusta lukuunottamatta, alttaritauluja tai saarnastuoleja tai muita maalauksia. Poikkeuksen tekevät muilta seurakunnilta ostetut tilat. Myöskään papeilla ei ole käytössä mitään erillisiä vaatteita vaan ovat ihmisiä kirkkokansan joukossa missä muutkin. Kaikenlainen rituaalisuus ja kulttimaisuus loistaa poissa olollaan. Jos väität vastaan niin tervetuloa tarkistamaan.
Kolmas syy on Adventtikirkon suorittama avustus, sivistys ja terveystyö. Ja nyt en tarkoita terveyslehtiä tai Etraa tai mitään karpalokursseja (en todellakaan ole vegaani) vaan maailmalla ylläpidettyjä sairaaloja ja kylpylöitä. Mutta siis ennenkaikkea Adran ja kaikkien yksityishenkilöiden eteenpäin viemiä hankkeita Suomessa, itä-Euroopassa ja maailmalla. Olen itsekin ollut mukana monessa ja on mahtava nähdä avuntarvitsijoiden ilo kun joku vilpittömästi haluaa auttaa juuri häntä. Onneksi moni muukin kirkkokunta harrastaa vastaavaa, siunausta kaikille tähän työhön.
Neljäntenä ja viimeisenä tässä listassa on ihmiset kirkon piirissä. Nyt en puhu niistä joiden puheista moni on pahoittanut mielensä vaan niistä sadoista ja jopa tuhansista jotka joka päivä asettavat Jumalan etusijalle elämässään ja haluavat palvella häntä ja kohdella lähimmästä niinkuin itseään toivovat kohdeltavan. Niistä jotka haluavat elää kunniallisina ja luotettavina kansalaisina ja joiden sanoihin ja tekoihin voi vilpittömästi luottaa.
Tiedän varsin hyvin ettei Suomen Adventtikirkko ole mikään taivas maan päällä ja väärinkäytöksiä sekä juonittelua esiintyy enemmän ja vähemmän. Mutta syntihän tätä maailmaa hallitsee ja on vaan koitettava kestää. Itse olen löytänyt tästä kirkosta hengellisen kotini ja haluan panostaa siihen että mahdollisimman moni saisi kokea saman lämmön ja välittämisen mitä itse olen löytänyt. Siksi olen adventisti.- Martti.Luther
Mikä on suosikkimakkarasi?
- J_M_R
Martti.Luther kirjoitti:
Mikä on suosikkimakkarasi?
En harrasta makkaroita, enemmän noita pihvimiehiä.
- Ellen.G.White.666
Adventistien jumala ei ole kaikkitietävä.Eikä adventistien jeesus ole kaikkitietävä. Adventistien pyhähenki on jotain sähkövoimaa. Heikkovirtaa. Itse asiassa adventistien jumala vaikuttaa vähän pösilöltä. Siksi tutkiva tuomio, jossa advetistijeesus tutkii syntejämme taivaallisessa adventistitemppelissä. Onpa niissä tutkimista. Makkaransyönnit ja katkarapupitsat. Saunakaljat. Sunnuntainvietto pyhäpäivänä! Kaupassakäynnit lauantaina eli ns.sapattina yms. höpönpöppöä sapattipapattia. Helvetin mielenkiintoista...!
7.päivän adventismi on antikristillinen kultti. Höpöuskonto höpöuskontojen joukossa. Aivan kuten mormonit ja jehovantodistajatkin. Samaa jenkkikulttipaskaa eri paketissa eri nimellä. Sammaa paskaa!- pyhpyhjapyh
Puhut täyttä paskaa, omaksi kadotukseksesi.
Taivaallinen oikeudenkäynti (tutkiva tuomio) koskee jokaista olevaista ihmistä riippumatta missä elää ja vaikuttaa. Ei elämänpäivien perusteella tehtyä positiivista tai negatiivista tuomiota pääse kukaan pakoon; Ilm 20:11-15.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- omalehmä
>>Taivaallinen oikeudenkäynti (tutkiva tuomio) koskee jokaista olevaista ihmistä riippumatta missä elää ja vaikuttaa. Ei elämänpäivien perusteella tehtyä positiivista tai negatiivista tuomiota pääse kukaan pakoon; Ilm 20:11-15.>>
Jos kerran Taivasten valtakunta ei tule näkyvällä tavalla vaan "on sisällisesti teissä", kuten kai UT antaa ymmärtää niin, silloinhan tuo adventistienkin "Tutkiva tuomio" tapahtuu itse kunkin omassa povessa eikä missään kuvitteellisessä paikassa taivaan avaruuksissa. - kysynpävaan
Jeesus sanoi, että hänellä on tullessaan palkka mukanansa Matt. 16:27 Ilm. 22:12. Tämä edellyttää, että tämä palkka on jo jossain päätetty. Raamatussa puhutaankin sellaisesta oikeudenkäynnin vaiheesta, jossa ihminen ei ole mukana,mutta jossa Herralle kuuluvat saavat oikeutta. Ennen Hänen tulemustaan heidän nimensä päätetään lopullisesti pitää pelastettavien kirjoissa.
omalehmä kirjoitti:
>>Taivaallinen oikeudenkäynti (tutkiva tuomio) koskee jokaista olevaista ihmistä riippumatta missä elää ja vaikuttaa. Ei elämänpäivien perusteella tehtyä positiivista tai negatiivista tuomiota pääse kukaan pakoon; Ilm 20:11-15.>>
Jos kerran Taivasten valtakunta ei tule näkyvällä tavalla vaan "on sisällisesti teissä", kuten kai UT antaa ymmärtää niin, silloinhan tuo adventistienkin "Tutkiva tuomio" tapahtuu itse kunkin omassa povessa eikä missään kuvitteellisessä paikassa taivaan avaruuksissa.Höpönassua_voi_
Raamattua pitä tulkita kokonaisuutena -tutkia asiayhteys mistä asiayhteydessä on kyse, ja huomioida koko kirja.
Tuo oli tuulesta temmattua, mutta ei tyhmiä kysymyksiä ole olemassakaan jos ne esitetään kysymyksinä eikä olettamuksina/ väittäminä.
Katso miten taivasten valtakunta tulee; Ilm 1:7-8.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijakysynpävaan kirjoitti:
Jeesus sanoi, että hänellä on tullessaan palkka mukanansa Matt. 16:27 Ilm. 22:12. Tämä edellyttää, että tämä palkka on jo jossain päätetty. Raamatussa puhutaankin sellaisesta oikeudenkäynnin vaiheesta, jossa ihminen ei ole mukana,mutta jossa Herralle kuuluvat saavat oikeutta. Ennen Hänen tulemustaan heidän nimensä päätetään lopullisesti pitää pelastettavien kirjoissa.
Lapsukainen_
Olet loistavasti päätellyt asian!
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- pyhpyhjapyh
omalehmä kirjoitti:
>>Taivaallinen oikeudenkäynti (tutkiva tuomio) koskee jokaista olevaista ihmistä riippumatta missä elää ja vaikuttaa. Ei elämänpäivien perusteella tehtyä positiivista tai negatiivista tuomiota pääse kukaan pakoon; Ilm 20:11-15.>>
Jos kerran Taivasten valtakunta ei tule näkyvällä tavalla vaan "on sisällisesti teissä", kuten kai UT antaa ymmärtää niin, silloinhan tuo adventistienkin "Tutkiva tuomio" tapahtuu itse kunkin omassa povessa eikä missään kuvitteellisessä paikassa taivaan avaruuksissa.Valheesi ei merkitse mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1222593Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2262242Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j611593Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1791435- 561320
Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä751086Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa671076- 361011
Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi39962- 52914